Witam
Mam samochód a6 c5 2,5tdi 180km 2004 rok quattro BAU.
Problem przepalony tłok
Mam przepalony jeden tłok, mechanik mówi, że widać, że był już ten tłok wymieniany i ktoś włożył jak najtańszy i samochód na sprzedaż.
OK mówi, że to zrobi nie ma tragedii ale tu pytanie. Nowy tłok z serwisu czy ze szrotu używany? Czy wymieniać wszystkie tłoki czy tylko ten jeden. Jak sprawdzić pozostałe tłoki, żebym za pół roku nie przerabiał tego z innym tłokiem.
Drugie pytanie, czy to że zalałem Formułę do disla firmy STP mogło mieć wpływ na przepalenie tego tłoka??
Pomóżcie! Druga sprawa mechanik mówi, że on by zalecał mimo wszystko splanować głowice mimo, że uszczelka nie poszła bo tak to nie gwarantuje, że nie będzie ciekło spod uszczelki. Co wy na to??
P.S.
Jak to możliwe, że drugi tłok też wypaliło, może wtryskiwacz jest jakiś wadliwy??
Z góry wszystkim dzięki za podpowiedzi. Mechanik mówi, że sama robocizna to będzie około 1000zł z fakturą (zawsze coś sobie odliczę w koszta działalności) czy to dużo czy mało za taką pracę?