.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 22:49:55

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C4 2,3 NG] Co to jest?
PostNapisane: 18.kwi.2010 14:55:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2008 21:35:59
Posty: 23
Lokalizacja: Warszawa
Witam

Może ktoś mnie uświadomić cóż to za cudo i za co odpowiada??
Wczoraj miałem taki problem że przy odpalaniu usłyszałem strzał jak z tłumika. Podniosłem maskę i co się okazało spadł ten gumowy wąż z tego cuda. No i może ktoś się orientuje czy przypadkiem nie powinna na tym być jakaś opaska uciskowa? Ogólnie ta gumowa rurka na tym siedzi bo siedzi.
Sorry za słabe zdjęcia ale robione telefonem.


ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2010 17:14:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.paź.2009 17:32:28
Posty: 524
Lokalizacja: Z Bielan (W-wa)
Silniczek krokowy kolego

_________________
DżiPi
C4 2.3 AAR+lpg 91r.LY7P
ACQ 2,3 NG+lpg 90r.LY3D(córki)
http://www.youtube.com/watch?v=GosX3qa- ... ded#at=109
Obrazek Piszę poprawnie po polsku

Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2010 17:47:07 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Uściślając jest to zawór regulacji wolnych obrotów.

Opaska powinna tam być owszem, ale możliwe, że ktoś ją celowo zdjął żeby w razie owego strzału gazu ciśnienie opuściło kolektor właśnie szparą między gumą i króćcem, a nie nowym otworem w tej lub innej gumie dolotu. ;)

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2010 19:28:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2008 21:35:59
Posty: 23
Lokalizacja: Warszawa
no pytałem mojego nadwornego mechanika o ten silniczek krokowy to mi coś wspomniał że uszkodzony jest bo skaczą mi obroty. Bo normalnie to chyba powinien wpaść na konkretne obroty i pozostać na nich a nie skakać?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2010 20:19:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lip.2006 10:17:35
Posty: 116
Dokładnie tak powinien trzymac obroty, jeśli faluja to jest uszkodzony mozesz sproboweac go wyczyscic i sprawdzic jeszcze raz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2010 20:46:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2008 21:35:59
Posty: 23
Lokalizacja: Warszawa
ja tam się za bardzo na samochodach nie znam i wole się nie dotykać do tego, moim konikiem jest komputer ale przekaże nadwornemu majstrowi żeby rzucił swoim szklanym okiem na silniczek ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2010 22:54:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
kolego to nie są żadne trudne operacje.
powodem falowania obrotów może być również nieszczelny dolot - czyli ta duża guma + te węże gumowe co idą do tego silniczka krokowego.

A co do samego silniczka to go wymontuj - dwie opaski z węży gumowych i wtyczka... Spróbuj go na noc utopić w szklance benzyny ekstrakcyjnej (gniazdem wtyczki ku górze) - bardzo możliwe , że go przywrócisz do życia...

A jak nie to znajdź na allegro używkę i wymień sam - koszt takiego silniczka to ok 70 zł oryginał...

Pozdr!

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2010 08:05:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2008 21:35:59
Posty: 23
Lokalizacja: Warszawa
Nieszczelny dolot mówisz czyli jednak jakaś opaska uciskowa tam powinna być. Musze się zabrać któregoś dnia za to.
Dzięki za pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2010 11:34:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
masz taki sam silnik jak ja miałem w swojej starszej niuni...
silniczek krokowy ma wlot i wylot - jeśli tak to można ująć. Czyli dochodzą do niego dwa węże gumowe + wtyczka. Na węża gumowych powinny być metalowe opaski.

Bardziej obrazowo nie potrafię.

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2010 14:18:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.wrz.2008 17:39:16
Posty: 644
Lokalizacja: Biłgoraj
Auto: A8 D3
Kolego opaski muszą być,bo to wszystko musi być szczelne.Ja u siebie kiedyś po myciu krokowca nie dokręciłem jednej to zaczeło syczeći obroty zgłupiały.Powiem Ci tak jak mi kiedyś gazownik : te silniczki nie lubią gazu,wcześniej czy puźniej obroty zaczną falować i faktycznie tak było.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 72 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: