.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 23:10:53

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [2.5 tdi V6] wykres z loga z grupy 011 prośba o diagnozę :)
PostNapisane: 01.kwi.2010 07:20:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Trzeci bieg, gaz w podłodze, przy 3500 nastąpiło odcięcie.

8E0 907 401 J
2.5l/4VTEDC 0000AG 0005

Wykresik dla ułatwienia analizy.

kolumna C - RPM
kolumna D - założone ciśnienie
kolumna E - odczytane ciśnienie
kolumna F - N75

Obrazek

Widać, że przeładowuje - i teraz - n75 czy kierownice ? czy coś innego ?

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.kwi.2010 07:26:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Żaluzje stoją dęba. Przeładowanie od samego początku bardzo mocno w plusie. Sterownik i tak długo się nie poddawał ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.5 tdi V6] wykres z loga z grupy 011 prośba o diagnozę
PostNapisane: 01.kwi.2010 09:00:02 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
quattrowentylator napisał(a):
Widać, że przeładowuje - i teraz - n75 czy kierownice ? czy coś innego ?


Ciezko postawic diagnoze na podstawie jednego "logu". Zrobcie chociaz dynamiczne VAG iem 011,010 i 011 Basic Settings.

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.5 tdi V6] wykres z loga z grupy 011 prośba o diagnozę
PostNapisane: 01.kwi.2010 12:14:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.kwi.2010 12:10:26
Posty: 35
Lokalizacja: Knurów
Auto: ALLROAD C5 2.5 TDI V6, Q3 2.0 TDI
przemik napisał(a):
Ciezko postawic diagnoze na podstawie jednego "logu". Zrobcie chociaz dynamiczne VAG iem 011,010 i 011 Basic Settings.


To z mojego auta. Z obserwacji optycznych wynika, że kierownice ruszają się. Sztanga porusza się w pełnym zakresie przy odpinaniu podciśnienia od gruszki przy turbo.
Problem pojawił się z dnia na dzień. Wcześniej (1 dzień przed zaświeceniem CHECK'a) auto bez trudności goniło 200km/h.

Wklejony wyżej wykres został zrobiony w oparciu log dynamiczny grupy 011.
Zrobię dziś jeszcze raz komplet: 010, 011, 011BS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.5 tdi V6] wykres z loga z grupy 011 prośba o diagnozę
PostNapisane: 01.kwi.2010 15:33:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.kwi.2010 12:10:26
Posty: 35
Lokalizacja: Knurów
Auto: ALLROAD C5 2.5 TDI V6, Q3 2.0 TDI
Zrobiłem logi. Proszę o zerknięcie.

Grupa 010:
Obrazek

Grupa 011:
Obrazek

Basic settings 011:
http://poczta.rybnik.pl/~marks/files/vag/LOG-01-011BS.csv

Basic settings 004:
http://poczta.rybnik.pl/~marks/files/vag/LOG-01-004BS.csv

Basic settings 003:
http://poczta.rybnik.pl/~marks/files/vag/LOG-01-003BS.csv

Podczas logowania 011BS sztanga ładnie pracuje góra dół.[/url]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.kwi.2010 15:38:32 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Faktycznie wyglada na zapieczoną zmienną geometrie... skontroluj dla pewnosci wezyki podcisnienia... jesli sa w dobrym stanie to trzeba bedzie rozwazyc wymontowanie turbiny i wyczyszczenie.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.5 tdi V6] wykres z loga z grupy 011 prośba o diagnozę
PostNapisane: 01.kwi.2010 15:42:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
kubu13 napisał(a):
przemik napisał(a):
Ciezko postawic diagnoze na podstawie jednego "logu". Zrobcie chociaz dynamiczne VAG iem 011,010 i 011 Basic Settings.


To z mojego auta. Z obserwacji optycznych wynika, że kierownice ruszają się. Sztanga porusza się w pełnym zakresie przy odpinaniu podciśnienia od gruszki przy turbo.
Problem pojawił się z dnia na dzień. Wcześniej (1 dzień przed zaświeceniem CHECK'a) auto bez trudności goniło 200km/h.

Wklejony wyżej wykres został zrobiony w oparciu log dynamiczny grupy 011.
Zrobię dziś jeszcze raz komplet: 010, 011, 011BS

Widywałem juz vnt, które optycznie działały ok a mimo to ładowały po 1,5 bara non-stop ...
Po analizie logów podtrzymuję swoją diagnozę: nie działa regulacja ciśnienia doładowania. Albo lezą kierownice, albo "bączek" skoro twierdzisz że optycznie widac ruch sztangi ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.kwi.2010 15:55:51 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Przemo

Zwróc uwage, że z logów wynika, iż zarowno N75 i uklad podcisnienia ( właczając w to gruszke) jest OK.
Z własnego doswiadczenia wiem, że warunki w jakich pracuje sztanga, ktora przestawia VTG są zupelnie inne podczas proby drogowej, a inne podczas wykonywania Basic Settings.

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Ostatnio edytowano 01.kwi.2010 15:58:22 przez przemik, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.kwi.2010 15:57:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
przemik napisał(a):
Przemo

Zwróc uwage, że z logów wynika, iż zarowno N75 i uklad podcisnienia ( właczając w to gruszke) jest OK.
Z własnego doswiadczenia wiem, że warunki w jakich pracuje sztanga ktora przestawia VTG są zupelnie inne podczas proby drogowej a inne podczas wykonywania Basic Settings.

Pozdrawiam

zgadzam się całkowicie z drugą częścią Twojej wypowiedzi, co do pierwszej ... widziałem już podobne sytuacje, gdy VAG wypluwał idealne cyferki a grucha leżała. Problem dotyczył AFN`a, ale zasada działania jest identyczna
:)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.kwi.2010 16:04:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.kwi.2010 12:10:26
Posty: 35
Lokalizacja: Knurów
Auto: ALLROAD C5 2.5 TDI V6, Q3 2.0 TDI
Ale u mnie jest tak, że jakby gruszka była nieszczelna, to by nie było ładowania (silnik BAU). Przy odpiętym wężyku od gruszki, doładowanie jest minimalne.
Robiłem już kilka dni temu próbę drogą z wężykiem odpiętym od gruszki i zaślepionym. Wtedy na niskich RPM ciągnie słabo, ale jak już złapie 3000 to idzie jak burza, bez przeładowania.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.5 tdi V6] wykres z loga z grupy 011 prośba o diagnozę
PostNapisane: 02.kwi.2010 18:11:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.kwi.2010 12:10:26
Posty: 35
Lokalizacja: Knurów
Auto: ALLROAD C5 2.5 TDI V6, Q3 2.0 TDI
Pytanie zastępcze mam :D
Turbina jest sterowana podciśnieniem. Bez podciśnienia doładowanie jest mocno ograniczone.
Chyba nie ma przeciwwskazań, aby chwilowo pojeździć na odpiętym i zaślepionym wężyku od gruszki? Chodzi o to, że nie chcę piłować turbiny dopóki nie zawiozę auta do mechanika (spróbuję z tym czyszczeniem), a brak doładowania na niskich obrotach jakoś zniosę.

Przy okazji, nie macie kogoś godnego polecenia w okolicach Rybnik/Gliwice?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.kwi.2010 23:11:38 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Nie ma przeciwskazan. To samo osiagniesz jak bedziesz delikatnie traktowal pedal przyspieszenia.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2010 10:55:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.kwi.2010 12:10:26
Posty: 35
Lokalizacja: Knurów
Auto: ALLROAD C5 2.5 TDI V6, Q3 2.0 TDI
A czy można jakoś bezproblemowo odpiąć sztangę od cięgna gruszki?
Chciałbym ręcznie przetestować czy kierownice w turbinie ruszają się bez oporów, czy coś je tam przytrzymuje. Nigdy tego nie odpinałem i nie chcę popsuć :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2010 09:03:46 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Nie wiem jak jest w V6 ale chyba bardzo ciezko bedzie odpiąc gruszke na zamontowanej turbinie...

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2010 10:24:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.kwi.2010 12:10:26
Posty: 35
Lokalizacja: Knurów
Auto: ALLROAD C5 2.5 TDI V6, Q3 2.0 TDI
przemik napisał(a):
Nie wiem jak jest w V6 ale chyba bardzo ciezko bedzie odpiąc gruszke na zamontowanej turbinie...


A przepięcie się z N75 na zaworek z EGR'a w celach testowych to tylko przepięcie przewodów ciśnieniowych i wtyczek ?
No i banalne pytanie: jak się te wtyczki odpina :) coś trzeba podważyć lub nacisnąć ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.kwi.2010 17:49:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.kwi.2010 12:10:26
Posty: 35
Lokalizacja: Knurów
Auto: ALLROAD C5 2.5 TDI V6, Q3 2.0 TDI
Turbina rozebrana, trochę zabrudzona, podobno ciężko się ruszała (tak mówił mechanik). Ale po jej rozebraniu okazało się, że w środku doszło do małej katastrofy. Wygląda to tak, jakby kierownice zderzyły się wirnikiem !!!.

Tutaj są fotki:
- kierownice
Obrazek
-wirnik
Obrazek


Jest to bardzo podobne do materiału znalezionego na necie tutaj: http://www.turbo-diesel.pl/zrob_to_sam/17/.

Kierownice jak widać są nieznacznie odgięte na końcach. Wirnik jest uszczerbiony na całym obwodzie mniej więcej równomiernie. Po oględzinach wydaje się, że ten "wypadek" miał miejsce dawno temu, nie są to świeże ślady. Luzów na wirniku nie ma.
Gdyby nie te wyszczerbienia to stan turbiny byłby idealny.

Na razie zapadła decyzja o wyczyszczeniu i poskładaniu. Jakie mogą być konsekwencje dalszej jazdy z taką turbiną? No i zasadnicze pytanie co mogło spowodować, że doszło do takiego zdarzenia w turbinie. czy to kierownice mogły wjechać na wirnik (mało prawdopodobne) czy też resztki z wirnika same tak pokiereszowały kierownice?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Turbina wyczyszczona, ale jest nowy problem.
PostNapisane: 22.kwi.2010 19:48:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.kwi.2010 12:10:26
Posty: 35
Lokalizacja: Knurów
Auto: ALLROAD C5 2.5 TDI V6, Q3 2.0 TDI
Turbina wyczyszczona, regulacja ciśnienia działa ładnie (sprawdzone VAGiem), ale pojawił się nowy problem.
Wcześniej już od 1800 rpm osiągane było ciśnienie 2000mbar i auto ładnie ciągnęło od samego dołu obrotomierza. Teraz od 1500 do 2300 jest dziura. Dopiero od 2500 rpm auto ładnie ciągnie.

Zrobiłem sobie Basic Settings 011 i porównałem z logiem zrobionym przed czyszczeniem. Kiedyś ciśnienie przy zmianie pozycji sztangi zmieniało się w zakresie od 960 do 1050 mbar. Dla porównania teraz jest to tylko od 960 do 970. Różnicy jest tylko 10mbar, kiedyś było to 90.

Czy mechanik mógł coś spartaczyć? W turbinie jest defekt wirnika o którym pisałem 1 post wyżej. Ale z tym defektem działała dobrze, poza przeładowywaniem. Z tego co wiem, to mechanik zrobił minimalny szlif kierownic: zebrał je ok. 0,2mm z wysokości, czy to może być efekt tego szlifu?

Poniżej log łączony z grup 011, 010, 004. Trzeci bieg, gaz w podłodze. Widać wyraźnie, że założone ciśnienie doładowania osiąga dopiero powyżej 2600 rpm.

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 65 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: