.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 22:44:22

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B5 ATJ) padnięta turbina? - po wymianie
PostNapisane: 03.maja.2010 22:19:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2009 19:53:18
Posty: 2579
Lokalizacja: Limanowa/NS
Witam. Dzisiaj jadąc normalnie V 80km/h poczułem pod górę że auto nie ciągnie.
Wcześniej pracowała idealnie, pięknie ciągnęła do odcięcia bez najmniejszego dymka. Po tym zdarzeniu była chmura białego śmierdzącego dymu i auto bardzo słabe. Na biegu jałowym absolutnie zero dymu, silnik odpala od strzała, pd suchutkie, turbina lekko spocona ale wyglądała tak samo 12tys km temu przy zmianie rozrządu. Płyn nie zmieszany z olejem, w środku szyby nie parują.

_________________
A4 B6 1.9tdI
S85D


Ostatnio edytowano 12.maja.2010 11:01:24 przez solaris, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.maja.2010 22:22:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Przeszukaj dolot w poszukiwaniu dziury ...
Logi z 010 i 011 też pomogłyby ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.maja.2010 22:29:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2009 19:53:18
Posty: 2579
Lokalizacja: Limanowa/NS
Basket jest prawie 12 w nocy
, dodam że tak hałasuje jeszcze taki szum jakby
Wcześniej ciężko było nawet lekki gwizd usłyszeć

Weź mnie pociesz, że nie trzeba 700stówek na regenerację

_________________
A4 B6 1.9tdI
S85D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.maja.2010 22:34:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Ciężko się pomaga na odległość, ale nagle zdychające turbo albo wciąga łopatki do silnika, albo wywala olej wydechem ale po tym już nie uruchomiłbyś silnika.
Jeśli słychać syk powietrza, którego wcześniej nie było i auto nagle straciło moc bardzo prawdopodobnym jest pęknięcie którejś z gum w dolocie lub intercoolera ...
Idź spać a rano szukaj dziury w ... całym ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.maja.2010 22:41:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2009 19:53:18
Posty: 2579
Lokalizacja: Limanowa/NS
idę spać

Ale tak :
1. Nagle straciło moc
2. Biały śmierdzący dym z rury ale tylko po przygazowaniu, na jałowym nic nie dymi
3. Hałas przy jej pracy, taki jakby szum

Jakby pękła rura to tak by nie dymił chyba

_________________
A4 B6 1.9tdI
S85D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.maja.2010 22:55:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
solaris napisał(a):
idę spać

Ale tak :
1. Nagle straciło moc
2. Biały śmierdzący dym z rury ale tylko po przygazowaniu, na jałowym nic nie dymi
3. Hałas przy jej pracy, taki jakby szum

Jakby pękła rura to tak by nie dymił chyba

Dymiłby dymił ... Stosunek powietrza do paliwa jest in minus dla powietrza. Stąd dym.
Dla mnie książkowa dziura , ale 100% pewność będziesz miał jak włożysz łapki pod maskę ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2010 07:33:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2009 19:53:18
Posty: 2579
Lokalizacja: Limanowa/NS
dzień dobry, kawa i czytanie

Zvaguje zaraz tak jak pisałeś 010 i 011 ale powiedz mi czy to bezpieczne dla silnika. Te testy pewnie na ciepłym silniku będą sprawdzały na całym zakresie obrotów. jak on nawet wolniej się wkręca na obroty, dymi i szumi w okolicach turbiny chyba to nie chce go katować

Pierwsze co to sprawdziłem czy nie ubywa oleju i nie ubywa, ani na miarce ani na zegarach żółtej kontrolki.

A czy moja turbina ma zmienną geometrię łopatek?

_________________
A4 B6 1.9tdI
S85D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2010 07:36:07 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
solaris napisał(a):
A czy moja turbina ma zmienną geometrię łopatek?


Tak - posiada Turbosprężarkę firmy Garrett Model: GT1749V

Zalecam obadania fizyczne turbosprężarki - sciągnij gumę przez którą T zasysa powietrze , chwyć za wirnik i zobaczy czy nie ma nadmiernych luzów wzdłużnych i poprzecznych - do tego zsuń aparat nisko i pstryknij fotkę.

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2010 08:47:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2009 19:53:18
Posty: 2579
Lokalizacja: Limanowa/NS
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/daa ... 68c20.html

Gustav ale określ luzy, coś tam się rusza na góra - dół, lewo - prawo.

Sprawdziłem wszystkie przewody, dolot, wszystko szczelne, nic nie pourywane.

Dodam , że zaświeciła się czerwona kontrolka od oleju, natychmiast z zgasiłem auto, dolałem i objawy jak wcześniej. Płynu czyste, węże miękkie,


Mogło by to przepalić tyle oleju?, zrobiłem około 3km tak z dymieniem i potem około 12 ale na holu, obroty jałowe - zero dymienia.

Boję się nawet teraz vagować, takie zwykłe sprawdzenie pewnie za wiele nie da.

Dziwi mnie taki dziwny hałas - szum. To nie jest na pewno pęknięty wąż - to nie syczenie powietrza.

P.S teraz na spokojnie jak się temu przyjrzałem to są chyba nowe objawy,

1. To nie będzie chyba szum z turbiny
2. Po przegazowaniu zapala się kontrolka oleju i dymi....(oleju jest mało, nie miesza się z paliwem ani płynem)


Czytam czytam i ktoś miał taki problem i okazało się, że to filtr paliwa.
Ja X.09r wymieniałem wszystkie możliwe filtr, płyny. Było to około 12tys km i przymieżałem się właśnie do wymiany...

_________________
A4 B6 1.9tdI
S85D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2010 10:40:32 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
AJM ma identyczną sprezarke jak AFN.
Objawy wskazują na turbine i wydaje mi sie ze bez jej wymontowania
i weryfikacji sie nie obejdzie.
Absolutnie nie rob zadnych logów dynamicznych.

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2010 10:53:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Solaris mi raz w zyciu padla T i też podejrzewalem dziure... ostateczne rozwiązanie zagadki - kompletnie zawieszone umielone VTG, których malo tego ze nie wciągneło :peace: wiec się ciesz jezeli to będzie podobny rozpad... za 700 stówek. Jak nie poszlo w glowice...
Sam Baskecior dobrze Cię przekonuje, ze to nie T bo uszkodzenie turbiny fizyczne i nie zassanie łopat i brak wybuchu to, po prostu ewenement jak u mnie.
U Ciebie pociągneła olej, nie odpalaj.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2010 11:29:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2009 19:53:18
Posty: 2579
Lokalizacja: Limanowa/NS
grejf napisał(a):
Solaris mi raz w zyciu padla T i też podejrzewalem dziure... ostateczne rozwiązanie zagadki - kompletnie zawieszone umielone VTG, których malo tego ze nie wciągneło :peace: wiec się ciesz jezeli to będzie podobny rozpad... za 700 stówek. Jak nie poszlo w glowice...
Sam Baskecior dobrze Cię przekonuje, ze to nie T bo uszkodzenie turbiny fizyczne i nie zassanie łopat i brak wybuchu to, po prostu ewenement jak u mnie.
U Ciebie pociągneła olej, nie odpalaj.


Wiem, i dlatego ten olej tak ucieka. No jak widać na zdjęciu nic się nie pourywało.

A jak mam rozumieć kompletnie zawieszone i umielone???To że ma luzy? bo ma, po kilka milimetrów idzie w każdą stronę. Góra dół, lewo prawo, ale przód tył nieruchoma, obraca się lekko.

Bo VTG to Variable Turbine Geometry (było jeszcze Variable Nozzle Turbine (VNT)) czyli zmienna geometria

_________________
A4 B6 1.9tdI
S85D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2010 11:54:53 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
T do regeneracji albo wymiany.

Szkoda że zdjęcie jest niewyraźne - spróbuj zrobić z opcją makro - może będzie lepiej widać.

Przyjrzyjcie się na koło kompresji , widać że łopatki już miały kontakt z obudową i delikatnie zaczynają się odkształcać w drugą stronę.

Jeżeli chodzi o luz - poprzeczny powinien być ale bardzo mały - na poduszkę olejową , wzdłużnego nie powinno być wcale ...

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2010 12:41:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Gustav napisał(a):
T do regeneracji albo wymiany.

Szkoda że zdjęcie jest niewyraźne - spróbuj zrobić z opcją makro - może będzie lepiej widać.

Przyjrzyjcie się na koło kompresji , widać że łopatki już miały kontakt z obudową i delikatnie zaczynają się odkształcać w drugą stronę.

Jeżeli chodzi o luz - poprzeczny powinien być ale bardzo mały - na poduszkę olejową , wzdłużnego nie powinno być wcale ...


Dokladnie, widac odsztalcenie "Węcięcia"...
Solaris ty masz VNT (zmienna geo)
linki pomogogą Ci zrozumieć jak działa turbinka ze zmienną geo.:

http://www.youtube.com/watch?v=Gc2awh0O ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=isP2qK8P ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=KgVrpiFf ... re=related ten filmik to ladnie przedstawia


kiedy kierowniczki kładą się "po sobie" wtedy śmigła napędzane są MNIEJSZYM STRUMIENIEM i mają szansę kręcić się WOLNIEJ.

Kierownice postawione bardziej PROSTOPADLE do śmigła puszczają mocniejszy strumień spalin na nie i kręci się SZYBCIEJ.

Zasada ta, została wykorzystana głównie w celu ochrony turbinki przed dużym ciśnieniem gazów wylotowych, a także bardziej efektywnej pracy przy dolnych zakresach obr/min. Odpowiednio w wypadku większego ciśnienia gazów - łopatki kładą się płasko aby za bardzo nie rozkręcić turbinki, natomiast mniejsze ciśnienie gazów jest efektywniej wykorzystane przez łopatki prostopadle stojące.

Swobodne (ciśnienie atm.) położenie sztangi sterującej łopatkami ustawia je maksymalnie prostopadle. Rosnące podciśnienie (zasysanie) podciąga sztangę do góry kładąc łopatki płasko.
Widać jak ważne jest pełne - głębokie "zassanie" sztangi, dosłownie 2-3 mm zakresu zaciągnięcia mniej uniemożliwi płaskie położenie kierownic, a to wystarczy aby przy 3 tys. rozpędzić turbinkę do efektu tzw. przeładowania.

Solaris a co jest Tw Turbawce to już [wymontowanie] na stół pokaże...

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2010 15:23:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2009 19:53:18
Posty: 2579
Lokalizacja: Limanowa/NS
Rozumie, turbina do wymiany, wolę kupić używkę z gwarancją rozruchową niż regenerować.

Byłem u mechanika i diagnoza dokładnie taka jak Wy mówiliście.
Poniedziałek rano rozbieranie. Mówił, że trzeba będzie jeszcze czyścić intercooler.

Jadać do niego zauważyłem (300m do domu mam taką drogę gruntową), że jest smuga oleju :peace: i na podstawie tego objawu mechanik stwierdził, że to turbina. Tak więc oleju jest pewnie mało, po przegazowaniu od razu wyskakuje STOP i kontrolka oleju. Ale już nie dolewam przy wymianie będzie i tak nowy.

Teraz mi powiedzcie

1. Dużo będzie miał roboty z wymianą?czasowo?, trudnościowo?
2. Wystarczy przełożyć czy potrzebna jest jakaś adaptacja?
3. Czy na Vag-u pokazało by mi błędy turbiny bez odpalania
4. Od jakich aut podejdzie mi turbina (110 i 130 też wchodzą w grę) jak ją wyciągnę to będę miał numer z tabliczki ale to dopiero w poniedziałek
5. Czy coś więcej mogło się zepsuć?
6. Powody padnięcia turbo (od razu dodaje, że nie katowałem go na zimnym i zawsze czekałem chwilę po ostrzejszej jeździe, olej Mobil 5W-30 do PD)

_________________
A4 B6 1.9tdI
S85D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2010 15:29:40 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
solaris napisał(a):

1. Dużo będzie miał roboty z wymianą?czasowo?, trudnościowo?
2. Wystarczy przełożyć czy potrzebna jest jakaś adaptacja?
3. Czy na Vag-u pokazało by mi błędy turbiny bez odpalania
4. Od jakich aut podejdzie mi turbina (110 i 130 też wchodzą w grę) jak ją wyciągnę to będę miał numer z tabliczki ale to dopiero w poniedziałek
5. Czy coś więcej mogło się zepsuć?
6. Powody padnięcia turbo (od razu dodaje, że nie katowałem go na zimnym i zawsze czekałem chwilę po ostrzejszej jeździe, olej Mobil 5W-30 do PD)


1. Nie jest to trudne - zależy czy to już robił - max 3H
2. Wystarczy przełożyć
3. Być może przeładowanie jeżeli takowe występowało
4. Podejdzie od AWX'a i AVF'a czyli o d 130'tki a także od ARL'a.
5. Przy tym uszkodzeniu katalizator mógł zostac zapchany
6. Powodem padnięcia Turbo jest jego poprzedni właściecl i jego nieprawidłowa eksploatacja

Co do samego uszkodzenia T - luzy są na tyle spore że T puszcza olej na wydech i czego efektem jest dymienie ......

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2010 15:51:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2009 19:53:18
Posty: 2579
Lokalizacja: Limanowa/NS
Gustav napisał(a):

1. Nie jest to trudne - zależy czy to już robił - max 3H
2. Wystarczy przełożyć
3. Być może przeładowanie jeżeli takowe występowało
4. Podejdzie od AWX'a i AVF'a czyli o d 130'tki a także od ARL'a.
5. Przy tym uszkodzeniu katalizator mógł zostac zapchany
6. Powodem padnięcia Turbo jest jego poprzedni właściecl i jego nieprawidłowa eksploatacja

Co do samego uszkodzenia T - luzy są na tyle spore że T puszcza olej na wydech i czego efektem jest dymienie ......


ad1. robił wiele razy, naprawdę zacny mechanik

ad5. a silnik?

wracając do kata to trzeba będzie nowy, trzeba będzie przeczyścic czy sam "odparuje"

_________________
A4 B6 1.9tdI
S85D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2010 16:02:08 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Wstawiaj rurkę do puszki katalizatora i po sprawie.

solaris napisał(a):
ad5. a silnik?


Silnikowi nie powinno się nic stać.

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2010 17:20:46 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Ile Twoj ATJ ma przebiegu - ale realnie, a nie licznikowo.?

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2010 20:16:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2009 19:53:18
Posty: 2579
Lokalizacja: Limanowa/NS
przemik napisał(a):
Ile Twoj ATJ ma przebiegu - ale realnie, a nie licznikowo.?


wiem o czym mówisz :) :)

licznikowo ma zaledwie 150k km (w co wątpie) tylko wiem na pewno, że to jeździło cały czas po mieście i to nie było taxi

Realnie pewnie będzie miał koło 250-300k km a tak w ogóle to diabli go wiedzą.

U mojego kolegi który miał przebieg 180k km, ori z Niemiec za masakrycznie duże pieniądze padło sprzęgło z dwumasą.

U mnie nie ma nawet najdrobniejszych drgań i uślizgów.

Można gdybać w nieskończoność, ja wiem tylko jedno, że chce dobrze zrobić turbinę i następny będzie wolnossak. Bo zaoszczędzone pieniądze w paliwie odpływają w naprawach.


P.S a ciekawy jestem czy turbina pada jakoś naturalnie przy jakimś przebiegu???

_________________
A4 B6 1.9tdI
S85D


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: