.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.lut.2025 00:46:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ALL 4.2 V8] Misfire detected PROBLEM ROZWIĄZANY
PostNapisane: 24.kwi.2010 12:14:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 11:57:51
Posty: 1859
Lokalizacja: Wrocław
Auto: noo... ford :]
Po kilkunastu minutach pracy silnika wypluwa błąd uciekających zapłonów na 4 cylindrze. Wtedy też wyczuwalna jest minimalna nierównosc pracy silnika.

Oczywiście szukałem na forum i do tej pory zostały sprawdzone następujące elementy: świece, kable wn, wtrysk, cewka, zamienione miejscami moduły zapłonu, ecu, sprężyna zaworu.

Jakieś pomysły :?:

_________________
100 C4 2.0 2004-2007, 80 B3 1.8, 90 q NG
A6 C4 2,5 AEL Quattro 2007-2008 ;(
S6 PLUS C4 4.2 V8 2008-2012
JEST: F Explorer, A8 D2 i 80 B4
ObrazekObrazek


Ostatnio edytowano 22.maja.2010 19:32:00 przez toms001, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.kwi.2010 15:50:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2007 23:08:05
Posty: 2222
Lokalizacja: Gdzieś pomiędzy niebem a piekłem
Auto: Zawsze Fajne :)
Czy zapala sie kontrola CAT ?

_________________
Kto ma rację dzień wcześniej od innych ten przez dobę uchodzi za idiotę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.kwi.2010 20:36:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 11:57:51
Posty: 1859
Lokalizacja: Wrocław
Auto: noo... ford :]
Tak.

_________________
100 C4 2.0 2004-2007, 80 B3 1.8, 90 q NG
A6 C4 2,5 AEL Quattro 2007-2008 ;(
S6 PLUS C4 4.2 V8 2008-2012
JEST: F Explorer, A8 D2 i 80 B4
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.kwi.2010 21:09:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2007 23:08:05
Posty: 2222
Lokalizacja: Gdzieś pomiędzy niebem a piekłem
Auto: Zawsze Fajne :)
Tomek, skoro podminiełes moduły oraz cewki a świece sprawdziłes to na 99% winny wszystkiemu jest wtrysk PB.

Sprawdź oporność wtryskiwaczy jak rozgrzejesz motorownie , opornośc cewki wtrysku PB nie powinna przekroczyć 60 ohma. Jezeli jest wiecej na tym wtrysku to wtryskiwacz do wymiany.

ps. Miałem takie coś u siebie. Najlepsze w tym wszystkim było to ze jak zgasiłem silnik i odpaliłem było ok az wkońcy znowu CAT. Na zimym miałem ok, waliło sie w miare rozgrzewania cewki wtrysku.

Wtryski do plusiaczka tylko od plusiaczka albo S8

Miernik w reke i do dzieła druchu :peace:

_________________
Kto ma rację dzień wcześniej od innych ten przez dobę uchodzi za idiotę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.kwi.2010 10:59:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 11:57:51
Posty: 1859
Lokalizacja: Wrocław
Auto: noo... ford :]
Dzięki Paweł za porady.

Auto stoi w warsztacie, który robił rozrząd, bo sprawa wyszła właśnie po wymianie. Robiłem też przy okazji wymiane wszystkich uszczelek itp., istnieje więc przypuszczenie, że fachman coś sknocił.

Z tego co wiem, wtryskiwacze i cewki były podmieniane (jak pisałem w pierwszym poście), a błąd nadal jest na czwartym cylindrze.
Będę ich jeszcze cisnął o te pomiary oporności.

Czekam też na inne sugestie.

_________________
100 C4 2.0 2004-2007, 80 B3 1.8, 90 q NG
A6 C4 2,5 AEL Quattro 2007-2008 ;(
S6 PLUS C4 4.2 V8 2008-2012
JEST: F Explorer, A8 D2 i 80 B4
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.kwi.2010 18:16:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
ciśnienie sprawdz na cylindrach.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2010 15:37:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 11:57:51
Posty: 1859
Lokalizacja: Wrocław
Auto: noo... ford :]
Wracam właśnie z warsztatu i wieści takie: oporność sprawdzona - ok, ciśnienie w cylindrach podręcznikowe. Podejrzenie jednak padło na blaszkę pod czujnikiem halla, wieczorem postaram się dać jej zdjęcie. Co myślicie?

_________________
100 C4 2.0 2004-2007, 80 B3 1.8, 90 q NG
A6 C4 2,5 AEL Quattro 2007-2008 ;(
S6 PLUS C4 4.2 V8 2008-2012
JEST: F Explorer, A8 D2 i 80 B4
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2010 16:10:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2007 23:08:05
Posty: 2222
Lokalizacja: Gdzieś pomiędzy niebem a piekłem
Auto: Zawsze Fajne :)
toms001 napisał(a):
Wracam właśnie z warsztatu i wieści takie: oporność sprawdzona - ok, ciśnienie w cylindrach podręcznikowe. Podejrzenie jednak padło na blaszkę pod czujnikiem halla, wieczorem postaram się dać jej zdjęcie. Co myślicie?


Tomek, na zminych wtryskach opornosc bedzie jak najbardziej ok, mam nadzieje ze rozgrzewaliście motorownie i robiliście pomiar ciepłych wtryskiwaczy.

_________________
Kto ma rację dzień wcześniej od innych ten przez dobę uchodzi za idiotę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2010 18:47:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 11:57:51
Posty: 1859
Lokalizacja: Wrocław
Auto: noo... ford :]
Tak jak sugerowałeś Paweł, czyli na gorącym silniku. Do tego błąd wchodzi dopiero po wejściu na obroty, na wolnych problem nie występuje.


EDIT: Pojawiła się mała zagadka. Auto się trochę przepaliło, misfire już nie wyskakuje, CAT się nie świeci.

Teraz pytanie odnośnie pompy paliwa.
W plusie siedzi pompa Pierburg Nr: 7.21651.50 OE z ETKI 4A0 906 091 B

Ponoc taka sama wchodzi też do tych modeli http://www.kadett-forum.de/thread.php?postid=434791

Czy ktoś wie, jakie ciśnienie na wyjściu powinna generowac ta pompa?

_________________
100 C4 2.0 2004-2007, 80 B3 1.8, 90 q NG
A6 C4 2,5 AEL Quattro 2007-2008 ;(
S6 PLUS C4 4.2 V8 2008-2012
JEST: F Explorer, A8 D2 i 80 B4
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2010 23:03:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
proszę toms :)

Pompa paliwa
PIERBURG
7.21651.50.0
Pompa paliwa
Informacje Inter Cars o towarze
indeks: 7.21651.50.0
Cena brutto: 647,56 zł
nazwa: Elektryczna pompa paliwa
opis : 895 906 091B pompa paliwa elektryczna VW/AUDI A6
producent: PIERBURG
W MAGAZYNIE: 1
Ograniczenia
Tryb pracy: elektryczny
Cisnienie [bar]: 6,5
Ciśnienie [psi]: 94,3
Napięcie [V]: 12
Techniczny numer informacyjny: SI 0008
Techniczny numer informacyjny: SI 0032

Jest zamienna z:


Cytuj:
Inne kody
E10251 AIRTEX
95974/013 ALFMEIER
96591/003 ALFMEIER
98168 HELLA
4A0 906 087 AA VAG
4A0 906 087 AC VAG
4A0 906 087 K VAG
4A0 906 087 L VAG
4A0 906 087 S VAG
4A0 906 087 T VAG
4A0 906 091 B VAG
895 906 089 D VAG
895 906 089 E VAG
895 906 091 B VAG
895 906 091 F VAG


przyjrzyj się regulatorowi paliwa. Regulator i tak powinien trzymać 4 bary na listwie.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2010 04:27:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 11:57:51
Posty: 1859
Lokalizacja: Wrocław
Auto: noo... ford :]
Dane na stronie intercars widziałem, tylko nie wiem czy można je uznać za pewne? Dla innych 4.2 np abz jest tam wpisane 4 bary. Z regulatorem to już cenna wskazówka. Dzięki.

_________________
100 C4 2.0 2004-2007, 80 B3 1.8, 90 q NG
A6 C4 2,5 AEL Quattro 2007-2008 ;(
S6 PLUS C4 4.2 V8 2008-2012
JEST: F Explorer, A8 D2 i 80 B4
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2010 06:08:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
można. krosreferencje się zazwyczaj zgadzają.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2010 20:42:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 11:57:51
Posty: 1859
Lokalizacja: Wrocław
Auto: noo... ford :]
Sprawdzałem spalanie na wolnych obrotach.
Dla mojego 4.2 powinno byc w granicach 1.7-2.0 l na godzine.
U mnie vag pokazuje ponad 4 i wtedy silnik dostaje dygawek i z oczywistych powodów wypadają zapłony.
Sciskając wężyk paliwowy uzyskuję odczyt około 2 l na godzine i wtedy silnik się uspokaja, zapłony nie wypadają.

Czy zdarza się, że uszkodzona pompa paliwa podaje za duże ciśnienie?
Jaki zakres ciśnień obsługuje regulator paliwa :?:

Jakieś podpowiedzi :?: :)

_________________
100 C4 2.0 2004-2007, 80 B3 1.8, 90 q NG
A6 C4 2,5 AEL Quattro 2007-2008 ;(
S6 PLUS C4 4.2 V8 2008-2012
JEST: F Explorer, A8 D2 i 80 B4
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2010 21:01:15 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
toms001 napisał(a):
Sciskając wężyk paliwowy uzyskuję odczyt około 2 l na godzine i wtedy silnik się uspokaja, zapłony nie wypadają.

Czy zdarza się, że uszkodzona pompa paliwa podaje za duże ciśnienie?
Jaki zakres ciśnień obsługuje regulator paliwa :?:

Jakieś podpowiedzi :?: :)


Z tego wynika, że to regulator ciśnienia nie pracuje (pompa daje stałe ciśnienie - musi w końcu obrobić silnik przy maksymalnym obciążeniu, regulator zbija ciśnienie do wymaganego w danej chwili poziomu).

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2010 21:16:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
sprawdź czy paliwo wraca wężykiem powrotnym, jeśli nie, to regulator jest cały czas zamknięty.

na jakiej podstawie komputer oblicza spalanie ? Czas wtrysku, przepływka, to jasne, ale pytanie - czy komp sczytuje ciśnienie paliwa również?
Po prostu dziwi mnie sprawa tego spalania na postoju...

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2010 21:38:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2008 22:02:25
Posty: 497
Lokalizacja: Gdańsk
Cinienie paliwa nie jest kontrolowane przez komputer jesli się nie mylę. Z góry załozone jest, że cinienie jest stałe i regulowane przez regulator z ewentualną korektą dla podcinienia (wężyk). Jesli po zacisnięciu przewodu poprawia się faktycznie praca silnika zaleca się sprawdzenie cisnienia na listwie. Nie ważne czy pompa pompuje 4,5 bar czy też 10 bar regulator ma za zadanie utrzymać cisnienie zadane.

_________________
Audi 100 QUATTRO C3 2.3NF ( BYŁO )
Audi V8 D11 4.2 ( BYŁO )

Audi Coupe QUATTRO B2 2.2 10V
Audi 200 2.2 20V Turbo Quattro Avant
Audi 200 2.1 10V Turbo Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2010 19:31:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 11:57:51
Posty: 1859
Lokalizacja: Wrocław
Auto: noo... ford :]
Problem rozwiązany. Rodzynek trafił.

Przyczyną był zacięty zaworek regulacji ciśnienia paliwa, na początku został podmieniony na wadliwy i to zmyliło trop. :peace:

Dziękuję wszystkim za porady.

_________________
100 C4 2.0 2004-2007, 80 B3 1.8, 90 q NG
A6 C4 2,5 AEL Quattro 2007-2008 ;(
S6 PLUS C4 4.2 V8 2008-2012
JEST: F Explorer, A8 D2 i 80 B4
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: