.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.lut.2025 00:50:21

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 c4 2,5 TDI] gaz przerywa - aż spadną obroty
PostNapisane: 07.maja.2010 12:38:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 12:36:50
Posty: 228
Lokalizacja: Kraków
Auto: 100 C4 2,5TDI
Witam,
Problem polega na przerywaniu w czasie jazdy (jakby został puszczony pedał gazu). Po wciśnięciu sprzęgła, jak obroty spadną do wolnych to dziala normalnie, przez jakiś czas... a potem wszystko od nowa...

Komputer ma dodanego Chipa - nie wiem jakiego.
Pedał gazu sprawdzony.
Jaka może być przyczyna, co sprawdzić?

Nie jest to mój samochód (tylko mojego wujka), ale będę nim jeździł przez weekend - więc mogę zaobserwować dokładniej objawy.
Na co zwrócić uwagę?

Nie udało mi się połączyć VAGiem 3.11-2 z moim silnikiem (viaken na com, Vista, start baud 240 - łączy się z klimą i ABS), z tym spróbuję.

_________________
100 C4 93r. 2,5TDI AAT
Na co dzień: naprawa laptopów - w tym płyt głównych i BGA.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2010 21:50:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Być może powinieneś skoncenrować się na zasilaniu paliwem , odczytanie usterek moze nic nieprzynieść bo moze nie być żadnej usterki. Filtr paliwa , powietrze w układzie , zapowietrzający się zbiornik itd.. Kombinuj ale nie dawaj przesadnej wiary w Vagowanie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.maja.2010 09:16:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 12:36:50
Posty: 228
Lokalizacja: Kraków
Auto: 100 C4 2,5TDI
Właściciel jest mechanikiem, ale nie zna się na elektryce...
Filtry wymienione, układ odpowietrzany, wszystkie mechaniczne elementy sprawdzone kilka razy...


Przejechałem ponad 100 km i już wiem więcej.
Jeśli puści się gaz do końca - obroty muszą spaść do niskich zanim silnik zareaguje na dodanie gazu. Dzieje się to przy np. zmianie biegu lub puszczeniu gazu przy hamowaniu silnikiem - trzeba wtedy wcisnąć sprzęgło, poczekać aż spadną obroty i można jechać dalej.

Wystarczy delikatnie dotykać gazu przy np. zmianie biegów i problemu nie ma.

_________________
100 C4 93r. 2,5TDI AAT
Na co dzień: naprawa laptopów - w tym płyt głównych i BGA.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.maja.2010 20:19:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Masz uszkodzenie w nastawniku ( z pewnością masz nastawnik potencjometryczny) :( Niestety. kolega w 1T miał IDENTYCZNE objawy i choć nastawnik ten jest"nierozbieralny", on go rozebrał i naprawił :)

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2010 09:40:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 12:36:50
Posty: 228
Lokalizacja: Kraków
Auto: 100 C4 2,5TDI
Dzięki za wskazówkę. Nastawnik do rozebrania i obejrzenia.

_________________
100 C4 93r. 2,5TDI AAT
Na co dzień: naprawa laptopów - w tym płyt głównych i BGA.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2010 22:16:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 18:43:23
Posty: 147
Lokalizacja: Wrocław
Pierwsze podejrzenie pada na nastawnik - jeśli pedał gazu i zapowietrzanie sprawdziłeś. Zapodaj logi z grupy 000 (statyczne i dynamiczne). W VAGu ustaw start baud w opcjach na 240 - powinien się połączyć. Sprawdź dawkę. Sprawdź pierścień przelewowy na pompie jak zdejmiesz nastawnik - w całym zakresie pracy wzdłużnej ma się poruszać SWOBODNIE.

Jeśli nie poradzisz sobie z naprawą daj znać na priv, naprawiam nastawniki, również potencjometryczne.

_________________
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5TDI AKE Quattro manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2010 10:42:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 12:36:50
Posty: 228
Lokalizacja: Kraków
Auto: 100 C4 2,5TDI
Niestety nie udało mi się połączyć z silnikiem - walcze już od dawna (nie poszło ani na tym AAT r. 92, ani na moim AAT r. 93). Mam Viakena KL (linie K i L połączone w interfejsie) na RS 232, vag 3.11-2, 4.9, ani na Vista, ani na XP. Start baud oczywiście ustawiony na 240, testowane także inne pomysły, ale brak rezultatu. Can't synchronize.
Z ABS i klimatronikiem łączy się bez problemu (start baud 0).
Zastanawiam się nad kupnem innego fejsu.

_________________
100 C4 93r. 2,5TDI AAT
Na co dzień: naprawa laptopów - w tym płyt głównych i BGA.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: