.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 23:22:05

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [KE-jet] skład mieszanki paliwo/powietrze
PostNapisane: 08.sty.2010 18:53:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Heloł dziewuchy :607:
Oświećcie mnie, prostego człowieka: czy u mnie w silniku JT (2226 ccm, 120KM, KE-Jetronic) tylko sonda lambda odpowiada za skład mieszanki paliwowo-powietrznej? Czy któryś z czujników temperatury także? Który / jaki powinien mieć opór w funkcji temperatury?
Chętnie pojeździł bym więcej myszką, ale zimą na krótkich trasach mistrzem ekonomii to nie jest.....

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [KE-jet] skład mieszanki paliwo/powietrze
PostNapisane: 09.sty.2010 12:59:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
pamietam, ze kiedys brat mial taki problem w KE-J ze zapalal normalnie.. po troche rozgrzaniu sie nagle zaczynal "kaszlec"... ale po rozgrzaniu sie wiekszym znowu zaczynal chodzic ok - lokalni mechanicy mieli akurat dolek w biorytmach (pomysly typu "glowica do naprawy" itp) wiec wyciagnalem czujnik temp i zaczalem mierzyc jego rezystancje w roznych temp (zamrazalnik lodowki, temp, pokojowa, w wodzie troche podrzanej, w wodzie z czajnika po gotowaniu i czujnik mial w pewnym zakresie temp kompletna dziure w rezystancji - wymiana uleczyla sprawe
Wniosek1: czujnik temp wplywa na sterowanie przynajmniej dla wolnych obrotow
Wniosek2: te czujniki czasem sie pier...a tylko w pewnym zakresie temp.
Osobiscie jezeli na krotkich trasach auto miesci Ci sie w zimie w 20L w miescie palcem bym w d... nie ruszyl bo prawdopodobnie jezeli silnik nie kaszle a z rury nie leca krople niespalonego paliwa to pewnie ten typ tak ma zima
Pamietam ze w tym KE-J bylo pare czujnikow temp (poszukaj w googlach PDFa z opisem po niemiecku tego poje...nego systemu zasilania bo pamietam ze kiedys taki znalazlem i byla opisana logika sterowania silnikiem a nawet rezystanacja tego czujnina - jezeli wynajdziesz takowy i bedziesz potrzebowal pomocy w tlumaczeniu to daj znac na prv)

pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2010 19:28:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2008 22:02:25
Posty: 497
Lokalizacja: Gdańsk
ssp_95 ke III jetronic

Tak nazywa się plik w PDF'ie który po sieci wędruje. Faktyczne kompendium wiedzy do regulacji KaDzeta;] Ja właśnie męczę autko klienta na mechanicznym..

Za regulacje składu mieszanki odpowiada wszystko po trosze. W zależności od obciążenia, temperatury a te zależne są w kolejnym etapie od tego co sonda lambada powie;]

_________________
Audi 100 QUATTRO C3 2.3NF ( BYŁO )
Audi V8 D11 4.2 ( BYŁO )

Audi Coupe QUATTRO B2 2.2 10V
Audi 200 2.2 20V Turbo Quattro Avant
Audi 200 2.1 10V Turbo Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2010 19:38:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.paź.2009 17:32:28
Posty: 524
Lokalizacja: Z Bielan (W-wa)
http://www.capri.pl/garage/kjetronic-2.8i
Może tu znajdziesz pomoc?

_________________
DżiPi
C4 2.3 AAR+lpg 91r.LY7P
ACQ 2,3 NG+lpg 90r.LY3D(córki)
http://www.youtube.com/watch?v=GosX3qa- ... ded#at=109
Obrazek Piszę poprawnie po polsku

Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2010 15:48:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2008 22:02:25
Posty: 497
Lokalizacja: Gdańsk
http://www.sizov.org/audi/injektor/ke3.pdf


Link kryje dokładnie to o czym pisałem;]

_________________
Audi 100 QUATTRO C3 2.3NF ( BYŁO )
Audi V8 D11 4.2 ( BYŁO )

Audi Coupe QUATTRO B2 2.2 10V
Audi 200 2.2 20V Turbo Quattro Avant
Audi 200 2.1 10V Turbo Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [KE-jet] skład mieszanki paliwo/powietrze
PostNapisane: 08.maja.2010 14:53:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lip.2007 19:36:31
Posty: 71
Lokalizacja: Kidlington UK-Konin PL
przemekk74 napisał(a):
pamietam, ze kiedys brat mial taki problem w KE-J ze zapalal normalnie.. po troche rozgrzaniu sie nagle zaczynal "kaszlec"... ale po rozgrzaniu sie wiekszym znowu zaczynal chodzic ok -


Mam taki sam problem,jak go rozwiazac,autko to 80 2.3NG

_________________
AUDI 80 CABRIOLET 2.3 1993r

VW PASSAT 2.8 V6 4MOTION


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2010 18:05:55 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
gdybyś zacytował większy fragment to sam byś sobie odpowiedział. Przemek wyraźnie napisał że wymiana czujnika uleczyła sprawę...

_________________
dawniej:
A100 C2 2,0 D 2000-2001 RIP
A100 C3 2,3 B+G 2001-2004
A80 B3 1,8 JN B+G 2004-2005
w AKP:
S4 AVANT 2,2T + LPG 2005-2008 (sprzedana :( )
A90q B3 2,3 NG/ABH 2008-2013
A6 C5 2,8 B+G avant q tip 2008 -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2010 12:14:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lip.2007 19:36:31
Posty: 71
Lokalizacja: Kidlington UK-Konin PL
sorki moze przyczyn byc wiecej ale zaczne od tego.Gdzie znajduje sie ten czujniktemperatury?

_________________
AUDI 80 CABRIOLET 2.3 1993r

VW PASSAT 2.8 V6 4MOTION


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2010 22:01:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.cze.2005 21:01:20
Posty: 799
Lokalizacja: Świnoujście
Sonda i czujnik temp. są tylko jednostkami pomiarowymi. Natomiast za fizyczne dawkowanie benzyny w mieszance odpowiada nastawnik ciśnienia drucksteller w/g tej rozpiski:
http://www.sizov.org/audi/injektor/ke3.pdf
I powiem z doświadczenia, ze jak to padnie , to silnik nie ma parametrów ani na wolnych, ani mocy i spalanie jest gigantyczne. Poprostu silnik sie zalewa( tak było u mnie)

_________________
C5 2,4 APS Q TIP
SHARAN 1,9 AUY TDI
C4 2,3 AAR +LPG -było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2010 23:58:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lip.2007 19:36:31
Posty: 71
Lokalizacja: Kidlington UK-Konin PL
dzieki za info,ale to co klolega przemek opisal mam identycznie i chce sprawdzic ten czujnik temperatury i pytanie ktory?

Dodam ze auto zaczelo tak chodzic po wymianie rury od kolektora,czy to moze miec wplyw na to??nigdzie nie buczy.

znalazlem jeszcze to
Sonda lambda montowana w układzie wydechowym pojazdu ma za zadanie mierzyć poziom tlenu w spalinach, który odzwierciedla efektywność spalania mieszanki paliwowej w cylindrach. Sygnał z sondy lambda trafia następnie do sterownika silnika, który na tej podstawie reguluje skład mieszanki. Warunkiem poprawnej pracy sondy jest rozgrzanie jej do odpowiedniej temperatury.

czy ja dobrze rozumiem :( ostatnie zdanie bo mi auto jak sie rozgrzeje to chodzi idealnie,gasnie tylko i wylacznie gdy obroty spadaja do ok 850rpm.I za ktoryms razem odpala.

_________________
AUDI 80 CABRIOLET 2.3 1993r

VW PASSAT 2.8 V6 4MOTION


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2010 09:50:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2008 22:02:25
Posty: 497
Lokalizacja: Gdańsk
Sonda temperaturę pracy w tym przypadku osiąga dzięki grzałce podgrzewającej.

Nastawnik ciśnienia owszem ma wielki wpływ na pracę silnika ale sam z siebie niewiele jest w stanie zrobić. Dopiero czujniki nakierowują go na odpowiednie parametry pracy. Stąd mówienie, że czujniki to tylko czujniki nie ma sensu. Czujniki są "oczyma" układu sterującego zasilaniem w paliwo. Sterownik bez czujników to jak ślepiec w wielkim mieście;/

_________________
Audi 100 QUATTRO C3 2.3NF ( BYŁO )
Audi V8 D11 4.2 ( BYŁO )

Audi Coupe QUATTRO B2 2.2 10V
Audi 200 2.2 20V Turbo Quattro Avant
Audi 200 2.1 10V Turbo Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2010 10:43:22 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Oj, Simon_pg0, mylisz się.
W K i KE-Jecie regulator ciśnienia jest jak najbardziej (hmm, mechaniczny?? :D) temperaturowy - reguluje ciśnienia paliwa zależnie od jego temperatury (poprzez rozszerzalność bimetalu w regulatorze). Czujniki, jakie by one nie były, nie wpływają na wielkość ciśnienia paliwa w układzie zasilania.

Dodatkowy odczyt temperatury silnika służy jedynie do "wzbogacania" dawki na zimnym silniku poprzez wtryśnięcie paliwa przez wtryskiwacz rozruchowy (pracuje przy nagrzewaniu silnika (do temp. bodajże 25 st.) i podczas pracy rozrusznika - zawsze)

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2010 12:18:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lip.2007 19:36:31
Posty: 71
Lokalizacja: Kidlington UK-Konin PL
Kurcze to dlaczego on gasnie,Jak jest zimny odpala i gdy troszke sie rozgrzeje schodzi z obrotowna te ok 850 i gasnie.Po kiku probach wszystko wraca do normy :/ No i dlaczego to sie stalo po wymiane tej dolnej rury dokladnie po wyjezdzie od mechanika???Do stalem cynka od innego mechanika zeby sprawdzic szczelnoscprzy kolektorze,przeplywomierzyu i na gumach,bo moze cos obsunal. :(
wiem ze ciezko jest naprawic auto przez neta ale musze od czegosc zaczac a juz zostala niepotrzebnie wymieniona pompa paliwa i filtr :(

_________________
AUDI 80 CABRIOLET 2.3 1993r

VW PASSAT 2.8 V6 4MOTION


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2010 12:56:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2008 22:02:25
Posty: 497
Lokalizacja: Gdańsk
Rodzynku;] Ale mowa o silniku z 1993 roku gdzie mechaniczne regulatory nie miały już miejsca. Wszystko na pełnym sterowaniu pseudo elektronicznym;] Więc czujnik temperatury ma tu dużo do powiedzenia tak jak i sonda lambda, czujnik położenia przepływomierza oraz czujniki zamknięcia oraz otwarcia przepustnicy.

Temat który poruszyłeś to natomiast wtryskiwacz rozruchowy nie mający praktycznie wpływu na pracę silnika a tym bardziej w warunkach silnika ciepłego. Swoją drogą nie włącza go czujnik temperatury a bimetalowy włącznik a w silniku ACE sterowany jest przez sterownik silnika;]

Jeszcze jakieś pytania?? ;]

_________________
Audi 100 QUATTRO C3 2.3NF ( BYŁO )
Audi V8 D11 4.2 ( BYŁO )

Audi Coupe QUATTRO B2 2.2 10V
Audi 200 2.2 20V Turbo Quattro Avant
Audi 200 2.1 10V Turbo Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2010 20:33:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lip.2007 19:36:31
Posty: 71
Lokalizacja: Kidlington UK-Konin PL
pany to zabieram sie za czyszczenie przepustnicy,jak macie jakies wskazowki lub lektore jak to zrobic to prosze bardzo,dzieki chlopaki.

_________________
AUDI 80 CABRIOLET 2.3 1993r

VW PASSAT 2.8 V6 4MOTION


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2010 22:50:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.cze.2005 21:01:20
Posty: 799
Lokalizacja: Świnoujście
gino9@ Moze byc tak, ze odpalasz auto bo dodatkowe paliwo podaje wtrysk rozruchowy. Jak przestaje, to ci gasnie. Wyglada na to ze masz za uboga mieszanke.
Jak pprobujesz dodac gazu to sie dlawi? Czujnik temp juz zlokalizowales? To bedzie twn czarny (2-pin)na gornym wezu wodu przy glowicy. Na zimnym powinien miec ok. 3 kOm miedzy kazdym z pinow a masa.

_________________
C5 2,4 APS Q TIP
SHARAN 1,9 AUY TDI
C4 2,3 AAR +LPG -było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2010 22:31:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lip.2007 19:36:31
Posty: 71
Lokalizacja: Kidlington UK-Konin PL
dobra koledzy prawa prawie rozwiazana,bylem u mechanika i sonda do wymiany,do tego kopulka z paluchem i przewody plus regulacja :peace: 200pln za robote :( :(: :(:

_________________
AUDI 80 CABRIOLET 2.3 1993r

VW PASSAT 2.8 V6 4MOTION


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2010 22:38:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.cze.2005 21:01:20
Posty: 799
Lokalizacja: Świnoujście
No, no ........ Zobaczymy. :diabel:

_________________
C5 2,4 APS Q TIP
SHARAN 1,9 AUY TDI
C4 2,3 AAR +LPG -było


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 52 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: