.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 22:58:37

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2010 20:50:43 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
solaris napisał(a):
P.S a ciekawy jestem czy turbina pada jakoś naturalnie przy jakimś przebiegu???


Turbosprężarki padają od niewłaściwej eksploatacji - katowanie zimnego silnika / gaszenie go odrazu po ostrej jeździe

Wiadomo że nic nie jest wieczne ale przy właściwej eksploatacji T powinna wytrzymać z 500tkm jak i nie wiecej .....

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2010 08:49:46 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Moj byly juz AFN mial 350 tysi - turbo bylo zdrowe i za mojej kadencji mialo raz czyszczone VTG.
Ot samo zycie.

Powodzenia

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2010 10:25:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
solaris napisał(a):
przemik napisał(a):
Ile Twoj ATJ ma przebiegu - ale realnie, a nie licznikowo.?


wiem o czym mówisz :) :)

licznikowo ma zaledwie 150k km (w co wątpie) tylko wiem na pewno, że to jeździło cały czas po mieście i to nie było taxi

Realnie pewnie będzie miał koło 250-300k km a tak w ogóle to diabli go wiedzą.

U mojego kolegi który miał przebieg 180k km, ori z Niemiec za masakrycznie duże pieniądze padło sprzęgło z dwumasą.

U mnie nie ma nawet najdrobniejszych drgań i uślizgów.

Można gdybać w nieskończoność, ja wiem tylko jedno, że chce dobrze zrobić turbinę i następny będzie wolnossak. Bo zaoszczędzone pieniądze w paliwie odpływają w naprawach.


P.S a ciekawy jestem czy turbina pada jakoś naturalnie przy jakimś przebiegu???

Dramatyzujesz kolego ...
Regeneracja turbawki to dziś koszt 600-800 zł ... Moja wytrzymała 345 tys km i jeszcze będzie latała jak ją doszczelnię. Sprzęgło też mam ori ...
Podejrzewam , że twój licznik widział o wiele więcej niż pokazuje ...
Dopiero dziś poczytałem na spokojnie ten wątek i skoro auto gubi olej - rozleciało się łożysko turbiny.
Naprawisz , złożysz i pośmigasz dalej.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2010 10:37:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
przemik napisał(a):
AJM ma identyczną sprezarke jak AFN.


przemik napisał(a):
Moj byly juz AFN mial 350 tysi - turbo bylo zdrowe i za mojej kadencji mialo raz czyszczone VTG.
Ot samo zycie.


tylko ze w ATJ to biedne turbo ma troszke ciezej niz w AFN ...

takie male OT

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2010 11:30:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2009 19:53:18
Posty: 2579
Lokalizacja: Limanowa/NS
no to Basket mnie pocieszyłeś z tymi cenami

to wg Was lepiej R czy używka?

P.S No właśnie mnie to trochę dziwi z tym przebiegiem
Auto jest naprawdę zdrowe, od kupna zrobiłem 20k km, (14 tys km temu zmieniłem rozrząd+ płyny) i prócz 3 wahaczy to absolutnie nic się nie działo.

W przebieg też nie wierze, tylko, że on nie jest zmęczony, tam wszystko pracuje jakby to powiedzieć tak świeżo - no prócz turbiny
:D :D :D

a dlaczego spanky ATJ ma ciężej?

_________________
A4 B6 1.9tdI
S85D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2010 12:45:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Zarówno regeneracja jak i używka to loteria. Tyle , że regenerowane turbiny mają nowe łożyska , uszczelnienia i są wyważane.
Ja naprawiając turbullum w Caddym wybrałem opcję regeneracji.
Jestem zadowolony.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2010 12:48:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
solaris napisał(a):

a dlaczego spanky ATJ ma ciężej?


mocniej musi dmuchac ..... taki program ...

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2010 13:05:01 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
spanky napisał(a):
solaris napisał(a):

a dlaczego spanky ATJ ma ciężej?


mocniej musi dmuchac ..... taki program ...


Niutków tyle co w AWX'ie :peace:

Baskecior napisał(a):
Zarówno regeneracja jak i używka to loteria. Tyle , że regenerowane turbiny mają nowe łożyska , uszczelnienia i są wyważane.
Ja naprawiając turbullum w Caddym wybrałem opcję regeneracji.
Jestem zadowolony.


Hmmmm - kwestia regeneracji - odrazu nasuwa się cena - sęk w tym żeby nie pchali tam chińskich zamienników to T będzie działać prawidłowo przez długi czas ....


Ja bym poszukał zdrowej T od 130'tki.

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2010 14:50:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2009 19:53:18
Posty: 2579
Lokalizacja: Limanowa/NS
Gustav napisał(a):

Ja bym poszukał zdrowej T od 130'tki.


ponieważ.....

_________________
A4 B6 1.9tdI
S85D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2010 14:53:09 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
solaris napisał(a):
Gustav napisał(a):

Ja bym poszukał zdrowej T od 130'tki.


ponieważ.....


Ponieważ jest wytrzymalsza w stosunku do zwykłej Gt17 , a i ma pewien potencjał ......

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2010 14:58:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Gustav napisał(a):
solaris napisał(a):
Gustav napisał(a):

Ja bym poszukał zdrowej T od 130'tki.


ponieważ.....


Ponieważ jest wytrzymalsza w stosunku do zwykłej Gt17 , a i ma pewien potencjał ......

... będzie używką, co do której nie ma pewności z jakiego buta jadła koks ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2010 15:27:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2009 19:53:18
Posty: 2579
Lokalizacja: Limanowa/NS
ale czy one będą pasować???

tak na szybko

130KM - http://www.allegro.pl/item1010385510_tu ... i_asz.html

115KM - http://www.allegro.pl/item1014236174_tu ... g_bke.html

P.S te używki widzę bardzo tanie, myślałem, że koło 1000 wyjdzie za samą

_________________
A4 B6 1.9tdI
S85D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2010 15:29:27 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
solaris napisał(a):
ale czy one będą pasować???

tak na szybko

130KM - http://www.allegro.pl/item1010385510_tu ... i_asz.html


Ta nie - ona jest od silnika AZS który jest montowany poprzecznie ...


http://www.allegro.pl/item1023305848_no ... uperb.html

ale ta będzie :peace:

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2010 14:42:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2009 19:53:18
Posty: 2579
Lokalizacja: Limanowa/NS
Gustav napisał(a):
solaris napisał(a):
ale czy one będą pasować???

tak na szybko

130KM - http://www.allegro.pl/item1010385510_tu ... i_asz.html


Ta nie - ona jest od silnika AZS który jest montowany poprzecznie ...


http://www.allegro.pl/item1023305848_no ... uperb.html

ale ta będzie :peace:



hmmmm, mam możliwość właśnie kupienia takiej w bardzo dobrej cenie, (znajomy na szrot) oczywiście z gwarancją. Mówi, mi że prócz węża IC (który mi daje w zestawie) to jest to samo i mi podejdzie.

Z tego co zauważyłem i porównywałem ze swoją to tak:
1. Moja ma odkręcany kolektor ta ma na stałe
2. Inaczej jest wyprofilowany wylot na IC, w 130 jest kolanko przy turbinie, w mojej kolanko jest w wężu
3. Węże od IC są na szybkozłączki w 130 a u mnie na zaciski


Panowie dużo będzie kombinowanie żeby to pasowało???
Czy jest ten sam rozstaw śrub w kolektorze i jak by przycyganić zakończenie węża w IC, od turbiny byłby wąż ori ale przy IC już nie bardzo.

_________________
A4 B6 1.9tdI
S85D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2010 11:05:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2009 19:53:18
Posty: 2579
Lokalizacja: Limanowa/NS
Tak więc po wymianie

turbina 130KM, trzeba było tylko dokupić wąż na szybkozłączke, cena 700zł

Porządne czyszczenie układu, wymieniony olej, filtry, skasowane błędy.

Coś pięknego jak to ładnie pracuje, przegoniłem silnik żeby wypalił resztki oleju

??? czy jakoś mogę wykorzystać potencjał 130? raczej mnie nie interesują jakieś czipsy, pytam z ciekawości ile bym zyskał KM i nM i jaki koszt???

_________________
A4 B6 1.9tdI
S85D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2010 12:22:12 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
... podjedz do dobrego tunera i pokaz graty ... powie Ci ile mozna dłubnąc...
ja bym machnął - 150/320...o ile stan reszty mechaniki pozwala...

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2010 19:36:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Z PD da się wydłubać jeszcze ciut więcej. Zwłaszcza momentu ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2010 21:00:06 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Baskecior napisał(a):
Z PD da się wydłubać jeszcze ciut więcej. Zwłaszcza momentu ...

... no da sie... spoko.... tylko co na to reszta gratów - sprzegło, dwumas, przegłuby etc etc... :)
IMO - pakowanie sie w moment >300 Nm w ośce - troche mija sie z celem...

Pozdrowka

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2010 21:08:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2009 19:53:18
Posty: 2579
Lokalizacja: Limanowa/NS
przemik napisał(a):
Baskecior napisał(a):
Z PD da się wydłubać jeszcze ciut więcej. Zwłaszcza momentu ...

... no da sie... spoko.... tylko co na to reszta gratów - sprzegło, dwumas, przegłuby etc etc... :)
IMO - pakowanie sie w moment >300 Nm w ośce - troche mija sie z celem...

Pozdrowka


Chłopaki reszta gratów ma się świetnie, sprzęgło nie ślizga (przy 20k km które zrobiłem nawet raz nie spaliłem laczka) dwumas zero drgań itp, przeguby wymienione, a opony i hamulce to rzecz nabyte

Tylko tak się zastanawiam PO CO MI TO JAK ON JUŻ PRZY LEKKIM DESCZU ZAPINA ASR PRZY DYNAMICZNEJ JEŹDZIE

_________________
A4 B6 1.9tdI
S85D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2010 22:20:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
przemik napisał(a):
Baskecior napisał(a):
Z PD da się wydłubać jeszcze ciut więcej. Zwłaszcza momentu ...

... no da sie... spoko.... tylko co na to reszta gratów - sprzegło, dwumas, przegłuby etc etc... :)
IMO - pakowanie sie w moment >300 Nm w ośce - troche mija sie z celem...

Pozdrowka

To kwestia obycia się z butem. Nadmiar Nm naprawdę przydaje się przy wyprzedzaniu i tylko dlatego zdecydowałem się na modzenie AHU w ośce ...
Co do startów ze skrzyżowań ... cóż albo ASR , albo dym albo ... quattro :D

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 72 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: