.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lut.2025 20:06:36

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: PILNE! Różnica pomiędzy 2.0TDi i 2.7TDi
PostNapisane: 10.maja.2010 11:07:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2005 23:36:14
Posty: 107
Witam. Jestem juz prawie przy zakupie Audi A6, rocznik 2005-2006. Auto na pewno będzie w manualu i z napędem na przód, będzie również kupione w Polsce z powodu braku akcyzy. Napiszcie mi proszę jaka jest różnica w kosztach eksploatacji pomiędzy 2.0TDi i 2.7TDI. Spalanie widzę około litra, czyli żadne, auto-casco tez nie będę wykupywał. Bardziej chodzi mi o podzespoły, oleje, typowe bolączki dla danego modelu itd. Dowiedziałem się, że wymiana rozrządu wbrew pozorom w 2.7TDI nie jest droga i wynosi 600 zł bez części, to prawda?

Dziękuję z góry za odpowiedzi!


Ostatnio edytowano 10.maja.2010 17:20:15 przez TimeMaster, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2010 11:11:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
Chyba komuś sie 1 zero nie dopisało w kwocie wymiany rozrządu w 2.7 :)
Rozrząd jest na łańcuchu, a do tego jest z tyłu silnika, więc żeby go wymienić trzeba wyciągać silnik. Czy ktoś to zrobi za 600zł, śmiem wątpić.

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2010 12:21:31 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
2.7 to silnik diesla zasilany szyną "Common Rail"
2.0 to diesel zasilany pompowtryskiwaczami

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2010 17:06:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2005 23:36:14
Posty: 107
Sami widzicie jak w warsztacie się znaja na Audi, chcą wymienić pasek którego nie ma ;)

A znacie może to auto:

http://moto.allegro.pl/item1028781663_a ... _navi.html

Jest sprowadzone z Francji w zeszłym roku. Generalnie wszystko sie zgadza z opisem, oglądałem je, przejechałem się i jutro jadę do ASO, żeby je dokładnie sprawdzili. To co mi się rzuciło w oczy to:

1. Wszystkie zderzaki + lewy przedni błotnik były malowane
2. Maska w miejscu stykania się ze zderzakiem z jednej strony spasowana jest idealnie z drugiej trochę odstaje
3. Środek jest trochę brudny, ale można wyprać, kłują w oczy trochę drobne ryski w okolicach wszelkich przycisków
4. Listwy chromowane poniżej szyb z boku są jakby utlenione, nie wiem czy je można spolerować, żeby przywrócić fabryczny wygląd?
5. Autko jest niby dobrze wyposażone, ale np. nie ma climatronica tylko manualna klima.

Mam w związku z tym pytania:

1. Czy powyższe elementy lub inne dyskwilifikują wg Was to auto w takiej cenie?
2. Zwrócić na coś uwagę pracownikom ASO podczas przeglądu?
3. Czy można wgrać mapę na Polskę do nawigacji?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: PILNE! Różnica pomiędzy 2.0TDi i 2.7TDi
PostNapisane: 10.maja.2010 19:40:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2009 15:27:45
Posty: 262
Lokalizacja: Wrocław/Chełm
TimeMaster napisał(a):
Spalanie widzę około litra, czyli żadne, auto-casco tez nie będę wykupywał.



Powodzenia jak na auto za taką kasę nie chcesz wykupywać AC.....

_________________
A6 C4 2.5 TDI AEL Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2010 19:45:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.paź.2008 11:14:12
Posty: 297
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
rany julek, nie sądziłem, że można kupić auto tej klasy bez CC...

_________________
Audi 100 C4 2,3 - zostały drzazgi :(
Audi A6 C4 2,8 AAH quattro MT sedan - jest ;)
Audi A8 D2 2,8 AAH quattro MT - sprzedany
Audi S8 D2 FL 4,2 AQH quattro AT - przyjemność z jazdy ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: PILNE! Różnica pomiędzy 2.0TDi i 2.7TDi
PostNapisane: 10.maja.2010 20:22:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2005 23:36:14
Posty: 107
golob napisał(a):
TimeMaster napisał(a):
Spalanie widzę około litra, czyli żadne, auto-casco tez nie będę wykupywał.



Powodzenia jak na auto za taką kasę nie chcesz wykupywać AC.....


To auto będzie robiło rocznie symboliczne 3-4 tys. km i będzie stało tylko na strzeżonych, poza tym wykupiam KR. ;)

Chłopaki, ale jak z tymi moimi pytaniami? :d


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: PILNE! Różnica pomiędzy 2.0TDi i 2.7TDi
PostNapisane: 10.maja.2010 21:40:54 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
TimeMaster napisał(a):
To auto będzie robiło rocznie symboliczne 3-4 tys. km

To po kiego grzyba Diesel?

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2010 22:26:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2005 23:36:14
Posty: 107
To już nie ode mnie zależy niestety. ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.maja.2010 11:31:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2005 23:36:14
Posty: 107
Ok, zakupiłem 2.0TDi s-line, bo 2.7TDi po dokładniejszych oględzinach w ASO okazało się całe malowane i szpachlowane. :): Powiem szczerze, że jestem miło zaskoczony silnikiem 2.0, po opiniach z forum sądziłem że będzie maksymalnie mułowaty, a jest absolutnie wystarczający. Na 1/4 mili się nie nadaje, ale do dynamicznego przemieszczania się, wyprzedzania jest w sam raz, a przy tym spalanie to jakaś komedia. Przeszkadzają krótkie biegi i potrzeba niskich obrotów, ale da sie przeżyć. Cóż, pozostaje mieć nadzieję, że mój powrót do Audi będzie sympatyczny i autko nie zacznie się sypać (bo słyszałem wiele złego o 2.0), ale autko jest wypieszczone, serwisowane w ASO, ja też będę dbał, więc jestem dobrej myśli. Dzięki za rady, pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.maja.2010 20:18:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.kwi.2007 17:31:51
Posty: 783
no to grartuluje , podobno nie wszystkie 2.0 sa takie fatalne

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2010 08:40:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2005 23:36:14
Posty: 107
Oby :P Nie mniej jednak myślę, że to kwestia użytkowania, serwisu, ilości przebiegów itd., czyli tak jak w każdym silniku.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2010 11:43:12 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
bardziej zależy chyba od konkretnej sztuki, niezależnie od serwisowania (o czym też już było i to niedawno na forum)

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.maja.2010 13:48:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2005 23:36:14
Posty: 107
Myślę, że fabrycznie 2.0TDi od 2.0TDi zbyt wiele się nie różnią ;) można chyba przyjąć, że wiele zależy od poprzedniego właściciela, sposobu traktowania, napraw i rzeczywistego przebiegu.

Nie ukrywam, że po przesiadce z aut z lat 90. mam wrażenie, że te nowsze autka są zwyczajnie bardzo nietrwałe, wszystko sprawia wrażenie jakby zaraz miało się zepsuć pakując właściciela w wysokie koszty. Wyglądają lepiej, ale jakość materiałów, nadmiar wszelkiej elektroniki itd. sprawiają, że nie można ich uznać za porządne i niezawodne autka niestety. Niemniej jednak jazda starymi, rozlatujacymi się autkami też nie jest rozwiązaniem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2010 12:29:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
witamy w 21 wieku :D badaj czasem cisnienie ojeju. Znasz chyba temat z mieszakami oleju, ktore sie wycierają ;) A i nie lej na stacjach X, te PD sa starsznie delikatne.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2010 14:29:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.kwi.2007 17:31:51
Posty: 783
TimeMaster napisał(a):
Myślę, że fabrycznie 2.0TDi od 2.0TDi zbyt wiele się nie różnią ;)


nie zgodzę się z tym są różne wersje 2.0 tdi były wersje na 2 wałkach , i na jednym wałku oczywiscie te drugie są (podobno) mniej awaryjne , nie mówiąc już o 2.0 tdi cr bo takiego w swoim na pewno nie masz :)

ale żeby spać ( czy jeździć spokojnie) przejrzyj sobie temat o 2.0 tdi i sprawdź pod tym kątem swój samochód

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2010 16:17:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.maja.2010 11:49:04
Posty: 533
Lokalizacja: kuj-pom
Przemysław napisał(a):
TimeMaster napisał(a):
Myślę, że fabrycznie 2.0TDi od 2.0TDi zbyt wiele się nie różnią ;)


nie zgodzę się z tym są różne wersje 2.0 tdi były wersje na 2 wałkach , i na jednym wałku oczywiscie te drugie są (podobno) mniej awaryjne , nie mówiąc już o 2.0 tdi cr bo takiego w swoim na pewno nie masz :)

ale żeby spać ( czy jeździć spokojnie) przejrzyj sobie temat o 2.0 tdi i sprawdź pod tym kątem swój samochód


dokładnie tak - ja mam 2.0 tdi 8V więc zupełnie inny silnik niż Twój :)

_________________
Audi: Przewaga dzięki technice :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: