.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 16:57:57

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [D11 V8 4.2] Drgający pedał hamulca
PostNapisane: 30.lip.2009 08:50:03 
Klubowicz

Dołączył(a): 13.kwi.2005 18:43:43
Posty: 950
Lokalizacja: Warszawa
Jak w temacie drga mi pedał hamulca i wywala czerwony wykrzyknik na autochecku.
Dzieje się to tylko po odpaleniu samochodu i trwa ok 1-2 min.
Z tego co udało mi się znaleźć na forum to może chodzić o serwo.
Problem w tym że u mnie niema serwa, czy może to być wina pompy ??? czy może wspomagacza hamowania ???
Może ktoś z was miał taki sam objaw ???

_________________
1. Coupe 2.3 NG ośka - 2005/2007
2. V8 4.2 2007/tej daty nie będzie :D
taki dźwięk mam na co dzień :)-> http://www.youtube.com/watch?v=AI8lSIEjnQs
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [D11 V8 4.2] Drgający pedał hamulca
PostNapisane: 30.lip.2009 11:44:44 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Losiak napisał(a):
... może chodzić o serwo.
Problem w tym że u mnie niema serwa


Jak to nie?

Losiak napisał(a):
...może wspomagacza hamowania...


To właśnie jest serwo ;). Tylko zasada działania nieco inna.

Pomyślmy.

1. uszkodzona gruszka.
Po odpaleniu gruszka jest pusta i dopiero nabijana przez pompę. Przy uszkodzeniu gruszki część tego ciśnienia idzie do serwa. A pusta gruszka powinna się najpierw napełnić, potem dopiero dawać ciśnienie na serwo. Jak sprawdzić gruchę - chyba wiesz.
2. uszkodzona pompa.
Po odpaleniu pompa daje ciśnienie na gruszkę i tylko na gruszkę, po naciśnięciu hamulca w ciągu 1-2 minut po odpaleniu - przy słabym ciśnieniu w gruszce (lub po jej rozładowaniu), pulsujące ciśnienie z pompy może trafiać prosto do serwa i wywoływać drganie.
3. uszkodzone serwo.
Przy sprawnej pompie i gruszce, po odpaleniu serwo ma działać płynnie przy hamowaniu. Ale jeżeli ciśnienie z gruszki dociera skokowo (zatarty tłok w serwie, brak pełnego przepływu), może występować efekt drgania pedału.

Wnioski.
Pompa odpada, bo nie ma bezpośredniego wpływu na pedał. Zostaje gruszka (jako przyczyna największych komplikacji przy przepływie i magazynowaniu ciśnienia) i serwo (jako przetwornik ciśnienia w siłę użytkową).

A skoro najprościej sprawdzić gruszkę... to temat uważam za zamknięty ;)

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2010 16:44:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
Odgrzewam kotleta. Losiak może się pochwalić co zdiagnozował przez ten czas.
Też mam od pewnego czasu przy odpaleniu i czasami w czasie jazdy/postoju (w korku) kontrolkę (!) na checku, a po odpaleniu drgający pedał hamulca
(nie zawsze - raz na kilka odpaleń).

Płyny wszystkie stan ok, sprawdziłem kableki i czujniki.
Na odpalonym silniku odkręciłem korek od zbiorniczka wspomagania i nie było piany i przelewania.
Grucha wydaje się trzymać ciśnienie - 30 do 40 wdepnięć przy zgaszonym aucie, potem pedał twardnieje.

Wspomaganie regenerowane rok temu.
Wydaje mi sie że ostatnio kierownicą odrobinę ciężej chodzi i że wydłużyła się droga hamowania (ale to może być przez zimówki)

zamawiać gruchę, czy jechać ciśnienie w pompie wspomagania sprawdzać (da się sprawdzić ciśnienie w dwusekcyjnej?)

Jakie jest prawdopodobieństwo padnięcia pompy hamulcowej w vce?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2010 18:20:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
zaproponuję w miarę prosty test na start - odkręcić pompę od serwa
i sprawdzić czy wtedy będzie drgało

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2010 21:04:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Hm, nie będzie drgało, bo pompa nie będzie miała połączenia z pedałem hamulca...

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2010 21:49:29 
Klubowicz

Dołączył(a): 13.kwi.2005 18:43:43
Posty: 950
Lokalizacja: Warszawa
U mnie objaw praktycznie zniknął sam, czasem potrafi wyskoczyć czerwony krzyżyk.
Mam zamówiony wspomagacz hamulca, jak przyjdzie to wymienię i zobaczymy czy kontrolka przestanie się pojawiać.

_________________
1. Coupe 2.3 NG ośka - 2005/2007
2. V8 4.2 2007/tej daty nie będzie :D
taki dźwięk mam na co dzień :)-> http://www.youtube.com/watch?v=AI8lSIEjnQs
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.kwi.2010 08:26:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
rodzynek napisał(a):
Hm, nie będzie drgało, bo pompa nie będzie miała połączenia z pedałem hamulca...


ale bedzie miał połaczenie ze wspomagaczem... poza tym mozna wtedy zobaczyć jak zachowuje się tłok w pompie

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.kwi.2010 08:36:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
maciu napisał(a):
zaproponuję w miarę prosty test na start - odkręcić pompę od serwa
i sprawdzić czy wtedy będzie drgało


z tym że nie drga cały czas tylko losowo.
Może się okazać, że odkręce pompe w momencie jak bedzie wszystko ok.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.kwi.2010 09:26:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
A co znaczy tak w ogóle - drga? Ja się przyłączę z kłopotem i powiem, że u mnie czuć na pedale rozprężanie sprężyny. Przy nacisku pedał zachowuje się normalnie, przy odpuszczaniu pojawia się trzask i uderzenie sprężyny. Czy to o czymś takim mówicie? Nie muszę chyba mówić, że oczywiście mnie to denerwuje (serwo mogę założyć z 200, ale pompy już innej nie mam...).

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.kwi.2010 12:48:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
wrażenie takie jakby abs pracował - tyle że na postoju. Pedał wciśnięty "lata" rytmicznie góra dół


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.kwi.2010 17:19:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
naciśnij hamulec przy 2000-3000tys obr na postoju, czy pulsuje z tą samą czestotliwością?

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.kwi.2010 22:27:49 
Klubowicz

Dołączył(a): 13.kwi.2005 18:43:43
Posty: 950
Lokalizacja: Warszawa
Mauzer napisał(a):
naciśnij hamulec przy 2000-3000tys obr na postoju, czy pulsuje z tą samą czestotliwością?

U mnie pulsowanie zmieniało się w zależności od obrotów.

_________________
1. Coupe 2.3 NG ośka - 2005/2007
2. V8 4.2 2007/tej daty nie będzie :D
taki dźwięk mam na co dzień :)-> http://www.youtube.com/watch?v=AI8lSIEjnQs
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2010 10:11:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
Mauzer napisał(a):
naciśnij hamulec przy 2000-3000tys obr na postoju, czy pulsuje z tą samą czestotliwością?

przy wyższych obrotach przestaje pulsować. Dodatkowo (!) intensyfikuje się w cieplejsze dni. Jak jest zimno to problem jest marginalny lub nie występuje.

Zastanawiam się jeszcze czy któryś z przewodów się nie rozszczelnia.

edit:

zauważyłem żę (!) zapala się zawsze jak wjeżdżam do domu i zatrzymuje auto na podjeździ aby otworzyć bramę (pochylenie podjazdu circa 15%)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2010 23:55:14 
Klubowicz

Dołączył(a): 13.kwi.2005 18:43:43
Posty: 950
Lokalizacja: Warszawa
U mnie sprawa już wyjaśniona.

Uszkodzony okazał się akumulator ciśnienia (tzn grucha lub bomba).

_________________
1. Coupe 2.3 NG ośka - 2005/2007
2. V8 4.2 2007/tej daty nie będzie :D
taki dźwięk mam na co dzień :)-> http://www.youtube.com/watch?v=AI8lSIEjnQs
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2010 00:02:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Losiak napisał(a):
U mnie sprawa już wyjaśniona.

Uszkodzony okazał się akumulator ciśnienia (tzn grucha lub bomba).


Napisz gdzie, jaki i za ile pln kupiłeś :peace:

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2010 00:03:04 
Klubowicz

Dołączył(a): 13.kwi.2005 18:43:43
Posty: 950
Lokalizacja: Warszawa
Nie kupowałem, mój szwagier miał używkę :)

_________________
1. Coupe 2.3 NG ośka - 2005/2007
2. V8 4.2 2007/tej daty nie będzie :D
taki dźwięk mam na co dzień :)-> http://www.youtube.com/watch?v=AI8lSIEjnQs
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2010 09:01:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
Losiak napisał(a):
U mnie sprawa już wyjaśniona.

Uszkodzony okazał się akumulator ciśnienia (tzn grucha lub bomba).


stary akumulator na ile depnięć ci starczał?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2010 09:21:25 
Klubowicz

Dołączył(a): 13.kwi.2005 18:43:43
Posty: 950
Lokalizacja: Warszawa
Stary aku działał w sumie dobrze, tzn hamowanie było ok, ale pedał drżał.
Włożyłem inny używany to prawie w ogóle nie było wspomagania (drżenie pedału było bardzo odczuwalne), dopiero trzeci zadziałał :)
Zobaczymy na jak długo starczy :D

_________________
1. Coupe 2.3 NG ośka - 2005/2007
2. V8 4.2 2007/tej daty nie będzie :D
taki dźwięk mam na co dzień :)-> http://www.youtube.com/watch?v=AI8lSIEjnQs
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2010 10:11:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
Losiak napisał(a):
Stary aku działał w sumie dobrze, tzn hamowanie było ok, ale pedał drżał.
Włożyłem inny używany to prawie w ogóle nie było wspomagania (drżenie pedału było bardzo odczuwalne), dopiero trzeci zadziałał :)
Zobaczymy na jak długo starczy :D


ale przy wyłączonym aucie na ile depnięć ci stary wystarczał?
mi starcza na 30 więc się zastanawiam czy jest padnięty, czy go zregenerowana pompa dobrze nabija.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2010 10:12:06 
Klubowicz

Dołączył(a): 13.kwi.2005 18:43:43
Posty: 950
Lokalizacja: Warszawa
Tego akurat nie sprawdziłem

_________________
1. Coupe 2.3 NG ośka - 2005/2007
2. V8 4.2 2007/tej daty nie będzie :D
taki dźwięk mam na co dzień :)-> http://www.youtube.com/watch?v=AI8lSIEjnQs
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 100 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: