.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.lut.2025 00:53:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C3 MC AUP] Wymiana uszczelniacza skrzyni biegów
PostNapisane: 20.maja.2010 15:12:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.kwi.2008 14:19:37
Posty: 16
Leje mi sie z uszczelniacza skrzyni przy wyjsciu na wał. Samochód to Audi 200 quattro ze skrzynią AUP (silnik MC). W katalogu znalazłem sumbol tego uszczelniacza: 014 409 400AA Może ktoś z was wie jaki jest jego rozmiar? Czy ta flansza wychodząca na wał jest tak samo mocowana jak te na półośki - śrubą na imbus? Czy jakoś inaczej? W ETCE widzę tam jakieś pierścienie. Czyżby trzeba było wyjąć ją razem z łożyskiem? Chcę też wymienić przedni uszczelniacz - ten uszczelniający wałek idący do sprzęgła. Tylko czy da radę to zrobić bez rozbierania skrzyni? Wałka nie wyjmę. Czy da rady jakoś wydłubać ten stary uszczelniacz z wałkiem na miejscu?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2010 07:57:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2008 22:02:25
Posty: 497
Lokalizacja: Gdańsk
Tylna flansza mocowana za pomocą imbusa. Uszczelniacz wałka sprzęgłowego to przykręcana tuleja prowadząca z uszczelniaczem wewnątrz. Wykręcasz tuleję i wymieniasz uszczelniacz....

_________________
Audi 100 QUATTRO C3 2.3NF ( BYŁO )
Audi V8 D11 4.2 ( BYŁO )

Audi Coupe QUATTRO B2 2.2 10V
Audi 200 2.2 20V Turbo Quattro Avant
Audi 200 2.1 10V Turbo Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2010 13:32:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.kwi.2008 14:19:37
Posty: 16
Dzięki wielkie :-) W takim razie zamawiam komplet uszczelniaczy i będę wymieniał. Jeszcze tylko potrzebuję rozmiar tego tylnego uszczelniacza do skrzyni. Znam jego średnice, ale potrzebuję szerokość. Według różnych źródeł jest to 7 lub 9 mm. Może wiesz jaki tam siedzi?
Mam jeszcze jedno pytanko odnośnie skrzyni: Czy żeby ją wyjąć i włożyć trzeba ruszać silnik? Czy wystarczy go podeprzeć w takim położeniu jak jest? Jak z dostępem do wodzików od gałki zmiany biegów i do śrub skrzynia-silnik?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2010 08:45:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2008 22:02:25
Posty: 497
Lokalizacja: Gdańsk
Wymiar nie ma większej różnicy. Dziewiątkę lepiej się osadza w otworach. Dostęp do śrub miły, nie wymagający kombinacji. Silnik najlepiej podwiesić sobie od góry to nie będzie przeszkadzać podnośnik. Wymagane będzie pochylenie silnika do tyłu by wysunąć i potem wsunąć skrzynię. Wodziki to pestka;] Odkręcić należy także siłownik wysprzeglika sprzęgła.



OD czego są inteligentni sprzedawcy w sklepach i ich katalogi?? Jak nie potrafi się w takim aucie odnaleźć to zmień sklep;]

_________________
Audi 100 QUATTRO C3 2.3NF ( BYŁO )
Audi V8 D11 4.2 ( BYŁO )

Audi Coupe QUATTRO B2 2.2 10V
Audi 200 2.2 20V Turbo Quattro Avant
Audi 200 2.1 10V Turbo Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.maja.2010 11:53:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.kwi.2008 14:19:37
Posty: 16
Dzieki. W takim razie kupuje ten szerszy - 9mm. Sprzedawcy niby mówili ze jest tu 9mm, ale w necie znalazłem informację że oryginalnie ma 7mm (choć różne źródła podawały 2 wersje) i bałem się, że ten szerszy może sie nie zmieścić.
Silnik wystarczy odchylić na tyle na ile pozwalają poduszki, czy trzeba go odkręcić?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: