.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 19:45:32

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C4] zapieczone tylne tłoczki? proszę o wyrozumiałość
PostNapisane: 30.maja.2010 19:24:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.mar.2010 08:50:59
Posty: 264
Lokalizacja: Żory , Sari, Sohrau
Witam, nie chcę robić bałaganu na forum.
Używam szukajki, szukam i szukam i znaleźć nie mogę....

Dźwignia ręcznego chodzi luźno, dopiero przy podciągnięciu praktycznie na samą górę słychać 3-4 ząbki...
Podejrzewam że zapiekły się tłoczki , gdyż tylne tarcze są w stanie idealnym, mają lekki rdzawy nalot, który wskazuje na brak hamowania tyłem, natomiast przednie tarcze to żyletki do wymiany...
Nie wiem też, czy przy okazji nie zapiekły się dźwigienki? które powodują, że linka ręcznego zaciska klocki...

Może jest tu jakiś tutorial, poradnik, fotostory jak sie do tego zabrać? Bo tekst typu : wykręć tłoczki itp, jest dla mnie czarną magią... Oczywistym jest dla mnie zdjęcie tylnych kół, i tyle w remacie, nie wiem gdzie co odkręcić, co przycisnąć, gdzie stuknąć....
Prosiłbym o jakieś linki, ew, bardzo szczegółowy opis.

Pozdrawiam i proszę o wyrozumiałość :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2010 19:47:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Oj, jak masz dwie lewe ręce do mechaniki to do regeneracji tłoczków z C4 raczej się nie zabieraj, albo dostaniesz sprężyną w głowę przy rozpinaniu, albo jej nie ściśniesz i nie zapniesz zabezpieczenia przy składaniu, bo dla niektórych nie jest to proste.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2010 19:52:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.lut.2007 21:34:00
Posty: 190
Lokalizacja: Bramsche
A linki hamulcowe chodzą luźno w peszlu,izolacji? Brak ręcznego Może być spowodowany zatartymi linkami lub prowadnicami zacisku hamulcowego. Rzadko tłoczkami.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2010 19:53:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.mar.2010 08:50:59
Posty: 264
Lokalizacja: Żory , Sari, Sohrau
Tutaj nie o to chodzi :)
Potrafię naprawiać obiektywy w aparatach fotograficznych, grzebię, przy prądzie i różnych dziwnych instalacjach, rozbierałem skuter na części pierwsze i składałem, generalnie zawsze chodzi o to, by mieć jakiś schemat , instrukcję.
Nie mam lewych rąk, radzę sobie we wszelakiej prostej mechanice,
chodzi raczej o to, by poznać triki, jak najprościej się z tym uporać i nie wyrządzić nikomu krzywdy, na co zwrócić uwagę, czego nie dotykać itp

=======

Gdyby tłoczki były sprawne, to by tarcza była w stanie idealnym i z nalotem rdzawym w miejscu gdzie powinny dociskać klocki??
Jak kolega wlazł pod auto i chwycił peszel linki recznego, miałem wtedy opór na dźwigni


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2010 21:09:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.lut.2007 21:34:00
Posty: 190
Lokalizacja: Bramsche
Najprościej i najszybciej będzie jak kupisz nowe linki oraz nowe zaciski hamulcowe. :D :D :D Puki co nie znam lepszego triku. :D :D :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2010 21:20:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
FALKO29 - szukaj postów dotyczących regeneracji zacisków/hamulca w B# Quattro - tam jest to rozrysowane dokładnie...

Tu jest rozpisane http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... w&start=20 ale z rysunkami też było, tylko znaleźć nie mogę :(

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2010 21:59:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2006 10:44:47
Posty: 96
Lokalizacja: WGM
Tu jest narysowane :)

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?p=1329662&highlight=#1329662

_________________
100 C4 2,8 q AVANT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2010 22:33:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.mar.2010 08:50:59
Posty: 264
Lokalizacja: Żory , Sari, Sohrau
hmmm poskładałem wszystko jak fabryka chciała i wydaje mi się, że tłoczek za mało się wkręcił....

odstęp od tłoczka do "uchwytów zewnętrznego klocka" wynosi 2cm, a musi się tam mieścić tarcza i 2 klocki....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2010 22:45:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
Musi się wkręcić do końca - tłoczek ma być równo z obudową, ma się schować całkowicie w tej gumowej osłonie zewnętrznej.

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2010 22:52:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.mar.2010 08:50:59
Posty: 264
Lokalizacja: Żory , Sari, Sohrau
ojojoj... to jest cos niedobrze.... :( wkrecam tłoczek 15 minut,a on ciągle w tej samej pozycji.... jakieś pomysł??? ;\


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2010 22:56:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
falko29 napisał(a):
ojojoj... to jest cos niedobrze.... :( wkrecam tłoczek 15 minut,a on ciągle w tej samej pozycji.... jakieś pomysł??? ;\


Wkręcaj i dociskaj... Jak nie pójdzie to coś źle złożone albo podeszło.

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2010 23:05:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.mar.2010 08:50:59
Posty: 264
Lokalizacja: Żory , Sari, Sohrau
rozebrałem, złożyłem znów i dalej 2 cm i ani milimetra więcej....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2010 23:14:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.mar.2010 08:50:59
Posty: 264
Lokalizacja: Żory , Sari, Sohrau
już wiem !!! Obraca się gwint w samym tłoczku..... tylko jak z tego wybrnąć?????


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2010 23:17:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
falko29 napisał(a):
już wiem !!! Obraca się gwint w samym tłoczku..... tylko jak z tego wybrnąć?????


Rozbierz jeszcze raz "koszyczek" - mogłeś źle umieścić pierścień segera i teraz on nie dociska śruby samoregulatora. W drugim zacisku masz to samo czy robisz jeden?

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2010 23:20:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.mar.2010 08:50:59
Posty: 264
Lokalizacja: Żory , Sari, Sohrau
panie kolego, gwint na którym siedzi koszyczek, trzyma dobrze, tam wszysbko jest piko belo, ale w samym TŁOCZKU jest luleja nagwintowana wewnśtrz, i do niej wkręca się ten trzpień na którym jest koszyczek.
Włsśnie w TŁOCZKU ten gwint się OBRACA,,,,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2010 23:31:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.mar.2010 08:50:59
Posty: 264
Lokalizacja: Żory , Sari, Sohrau
dobra, dało rae.... tloczek ie schowałsię całkiem, ale mam 4 cm miejsca.... powinno starczyć


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2010 09:58:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.mar.2010 08:50:59
Posty: 264
Lokalizacja: Żory , Sari, Sohrau
No i operacja zakończona sukcesem :) Ręczny śmiga jak ta lala , zupełnie zmieniła się charakterystyka hamowania, bo auto hamowało 100% przodem... i teraz mam dziwne uczucie, bo pedał jakiś taki za miękki , ale logiczne jest do dla mnie, bo wcześniej tłoczył ciśnienie płynu do tylko 2 tłoczków, teraz tłoczy to do 4 tłoczków, stąd różnica w twardości pedału hamulca.
Dobrze rozumuję??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2010 11:07:55 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
Oczywiście odpowietrzyłeś cały układ?

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2010 11:14:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.mar.2010 08:50:59
Posty: 264
Lokalizacja: Żory , Sari, Sohrau
tak, oraz uzupełniłem ubytek w zbiorniczku nowym płynem hamulcowym, odpowietrzyłem w sumie tyły.... bo przody były zawsze jak siekiera... Mogły się przody zapowietrzyć?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2010 11:55:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
Zawsze odpowietrza się kompletny układ, zaczynając od koła znajdującego się najdalej od zbiorniczka z płynem (serwa).

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 54 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: