.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lis.2024 23:00:11

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B4] - demontaż aribagu kierowcy
PostNapisane: 13.lis.2003 11:53:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lis.2003 11:41:26
Posty: 396
Lokalizacja: Wrocław
Chcę dobrać się do kolumny kierowniczej ( blokada kierownicy się nieraz zacina) i w związku z tym muszę zdjąć koło kierownicy z airbagiem. Jak się do tego zabrać gdzie są śruby mocujące - czy potrzebne są specjalne klucze?

Przewertowałem chyba wszystkie dostępne na rynku książki dotyczące Audi A4/80/100 z tego okresu produkcyjnego i nic sensownego nie znalazłem na ten temat - wiem tylko że przed tą czynnością należy odłączyć zaciski z akulumatora.
Dzięki Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2003 12:08:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.sie.2003 23:54:20
Posty: 165
Lokalizacja: Sandomierz
W elsie jest to ładnie opisane.
Sróbki znajduja sie po spodniej czesci kierownicy sa to zwykłe torksy
Uwaga tylko na tasme pod kierownica nie wolno jej krecic i koła ustaw na wprost

_________________
Audi A4 1,9TDI---BYLO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2003 12:08:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lip.2003 06:56:59
Posty: 1050
Lokalizacja: Oborniki / Wrocław
Musisz odkrecic sroby imbusowe ktore tzrymaja caly srodek. Jak popatrzysz od pedalow na kirownice zobaczysz otworki po obu stronach - to tam. Milej zabawy.

_________________
Competition 2.0 16V quattro + wtrysk gazu JustHeavy New


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2003 12:18:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lis.2003 11:41:26
Posty: 396
Lokalizacja: Wrocław
Widziałem te otwory ale bałem sie w nich dłubać. Zabiorę się za to w tą sobotę.
Dzięki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2003 12:55:31 
Moderator

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:55:57
Posty: 3007
Lokalizacja: ..........Siedlce.......... Auto: B4 ABK
Ale jęśli zacina CI się blokada kierownicy to chyba musisz się zabrać za wykęcanie stacyjki, a nie za zdejmować koło kierownicy.

_________________
Audi B4 2.0 ABK Pozdrawiam Marcin
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2003 15:30:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lis.2003 11:41:26
Posty: 396
Lokalizacja: Wrocław
Ale to kierownica blokuje mi nieraz możliwość przekręcenia kluczyka.
Wystarczy w przypadku zablokowania poruszać parokrotnie kierownicą jednocześnie mocując sie z kluczykiem w statyjce i wtedy zaskoczy. Przypuszczam że to blokada nieraz nie odbija - nie wiem jak to jest rozwiązane (mechaniczne czy elekt-mech i gdzie to siedzi) bo nie widać za wiele, a dolna osłona kolumny kierowniczej trzyma się mimo odkrecenia 2 wkretów scalających obie części osłony ( tak jakby coś jeszcze trzymało pod kołem kierownicy).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2003 15:37:47 
Moderator

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:55:57
Posty: 3007
Lokalizacja: ..........Siedlce.......... Auto: B4 ABK
Jeśli wykręcisz całą stacyjkę zobaczysz na jednym jej końcu taki stalowy bolec.... To on właśnie wchodzi w frez na kolumnie i blokuje kierownicę, więc możliwe że to on się przycina. Stąd też mówię o wyjęciu stacyjki. Co z rego że odkręcisz kierownicę i zobaczysz wieloklin?? Nic Ci to nie da.

_________________
Audi B4 2.0 ABK Pozdrawiam Marcin
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2003 15:47:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lis.2003 11:41:26
Posty: 396
Lokalizacja: Wrocław
Dobrze by było, bo zabawa z aribagiem nie jest dla mnie "przyjemna".
Jak tak to wygląda to nie będzie chyba takie skomplikowane.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2003 15:55:06 
Moderator

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:55:57
Posty: 3007
Lokalizacja: ..........Siedlce.......... Auto: B4 ABK
Ogólnie demontaż stacyjki nie jest skomplikowany. Najtrudniejsze w tym wszystkim jest jej wyciągnięcie gdyż siedzi ona sobie w otworku w desce i trzeba ją wysunąć w kierunku pasażera.... Troszkę się z tym namęczysz ale się da.

Ps. Inna sprawa że kiedy moje autko stoi na biegu na zboczu przy skręconych kołach to też muszę poruszać kierownicą żeby lżej przekręcić kluczyk. Można i na siłę go przekręcić ale po co

_________________
Audi B4 2.0 ABK Pozdrawiam Marcin
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2003 16:09:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lis.2003 11:41:26
Posty: 396
Lokalizacja: Wrocław
Tak to dzieje sie wtedy gdzy koła są skręcone i gdy blokada "opiera się" przypuszczam na sciance wpustu. Np. mi często blokuje sie na parkingu z luźnym podłozem (żwirek) i mam wtedy skręcone lekko koła. Czyli nie jest to żadna awaria i tak ma być ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2003 08:04:33 
Moderator

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:55:57
Posty: 3007
Lokalizacja: ..........Siedlce.......... Auto: B4 ABK
No u mnie też tak jest, a nie dawno zmieniałem stacyjkę i bez zmian więc wydaje mi się że ro normalne, poza tym to chyba oczywiste że jeśli frez w kolumnie będzie mocno opierał się na wypuście blokującym to ciężej będzie go poruszyć. Nie przejmuj się tym tylko rusz kierownicą kiedy bedziesz odpalał auto.

_________________
Audi B4 2.0 ABK Pozdrawiam Marcin
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2003 08:42:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lis.2003 11:41:26
Posty: 396
Lokalizacja: Wrocław
Dzięki za rady. Chociaż to mam z głowy.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 55 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: