.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.lut.2025 03:51:26

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Audi c4 2,3 AAR] Duże spalanie lpg - dziwne zachowania samo
PostNapisane: 06.cze.2010 20:08:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.cze.2010 19:46:33
Posty: 4
witam. Mam problem ze swoją 100 c4 2,3 AAR 92r z instalacją gazowa. Ostatnio zaczęły się dziać dziwne rzeczy. Jak jeździłem ostatnio na lpg było fajnie - 10-11 l trasa i miasto do 15 l a teraz po regulacjach na gazie to nie dość że samochód pali mi 20 l lpg/100 na trasie to jeszcze na wolnych obrotach przy dodaniu gazu słychać dziwne stukanie tak jakby w tłumikach - jakby nie dopalał gazu, a ostanio nawet strzelił i anty wybuch wypadł. Falowały też bardzo obroty i teraz też nieznacznie się to dzieje. na pb 98 również olbrzymie spalanie - nawet 13 l trasa a miasto 16-18 (jazda i na lpg i na pb spokojna - nie więcej niż 3000 obr i 120 km). Według porad wykonałem w warsztatach:

- regulacja zapłonu
- wymiana sondy lambda (oryginał, nowa)
- wymiana silniczka krokowego
- wymiana kopułki, palca, świec (ngk), przewodów (ngk)
- regulacja instalacji gazowej

Skutki:
- spalanie PB spadło
spalanie lpg wzrosło - ostatni wynik to tarasa - 19 l lpg (spokojna jazda)
- przy odpalaniu długo trzeba trzymać żeby zapalił i jak się nie przytrzyma gazu to zgaśnie a ponowne odpalenie jest ciężkie
- stukanie w tłumikach na lpg zostało
- obroty już bardziej stałe ale jeszcze zdarza się, że gaśnie lub falują
- czasem na lpg przy mniejszych obrotach przerywa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2010 21:05:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.maja.2010 20:37:03
Posty: 11
Lokalizacja: Łódz
witam,tak jak napisałeś dzieją się cuda z autkiem :d ja bym zrobił diagnostykę od nowa ale u fachowca :d przyczyn może byc wiele zapłon,zła mieszanka,ja np;miałem uwalony zawór i terz mi kiepsko pracował.stawiam na ponowne ustawienie zapłonu,pozdro ps.sprawdz jeszcze wtryski czy nie leją i ich uszczelnienie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2010 21:16:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.cze.2010 19:46:33
Posty: 4
Ale ja to robiłem u fachowca- pełna diagnostyka i najlepszy sprzęt w mieście podobno - mierzył mi mieszankę, ciśnienia na zaworach i inne rzeczy - kilka kartek z testów diagnostycznych. Nie wiem w sumie co się może dziać. a po zaplonie ustawiałem gaz u znajomych - też kilka ładnych lat to robią i znają się na tym


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2010 22:02:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2009 14:50:51
Posty: 50
Lokalizacja: Warszawa
po strzale gazu pewnie klapa przepływomierza powiedziała pa,pa....zacząłbym od tego i od sprawdzenia szczelności dolotu i przewodów które idą na krokowca bo pewnie je porozrywało.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2010 22:51:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
Dokładnie, po strzale gazu klapa do wyprostowania i ponownego ustawienia.
Po tym powinno zacząć zapalać bez trzymania gazu.

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: