Koledze zdecydowanie nie chodzi o to ryczenie, tylko właśnie o syczenie.
Za syczenie głośniejsze lub cichsze odpowiada zawór odcinający zwany potocznie blow-off valve lub dump valve. Zasada działania obu zaworów jest dokładnie taka sama, polega na upuszczeniu z linii ssącej nadmiaru powietrza pod ciśnieniem napompowanego przez turbosprężarkę. Powietrze to nie trafia do komory spalania w momencie zamknięcia przepustnicy - upuszcza je właśnie zawór odcinający.
Blow-off jest zaworem otwartym - upuszcza ciśnienie poza układ ssący.
Dump valve przepuszcza powietrze w układ ssący, ale przed turbosprężarkę.
Co do samego dźwięku, to tutaj pole do popisu mają producenci zaworów blow-off. Różnorodność wykonania zaworu gwarantuje różne doznania akustyczne.
Czasami i tak jest również w przypadku filmu z linka, za dźwięk odpowiada oryginalny zawór DV, który nie jest wytłumiony przez układ ssący, tylko wydobywa się przez tę walcową puszkę, która jest mniej restrykcyjna niż oryginalne puszka filtra z wkładką i całą resztą rur i innych elementów.
Pozdrawiam