.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.lut.2025 06:11:02

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4 2.5 TDI AEL] problem z odpaleniem na zimnym
PostNapisane: 17.cze.2010 18:03:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.maja.2010 09:44:45
Posty: 16
Lokalizacja: sochaczew
witam mam problem ktory dotyczy odpalania na zimnym silnilniku mianowicie trzeba krecic przez jakies 6 sekund i zaskakuje dopiero za 2 proba, jak zlapie temtepretaure 90stopnie objawy znikaja odpala za 1 razem. bylem u jedneho mechanika to powiedzialem ze nie zalacza mi sie sanie i najprawdopodobniej poszedl jakis czujnik. drugi miechanik stwierdzil ze wina lezy w tryskach, jestem umowiony na poniedzialek maja podpiac po komputer i sie okaze.

edit by Buba: panie kolego czytamy faq, tam jest napisane aby opisywać problem w temacie. To pomaga używać szukajki


Ostatnio edytowano 18.cze.2010 18:13:19 przez rafal19881, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2010 18:09:38 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
a którykolwiek "macher" sprawdził kąt wtrysku?

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2010 18:24:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.maja.2010 09:44:45
Posty: 16
Lokalizacja: sochaczew
jeszcze zaden nie dlubal tylko ten drugi chcial na miejscu podpiac pod kompa...w poniedzialek dopiero rusza...a o co chodzi z tymi katami ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2010 19:14:41 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
jak będziesz miał źle ustawiony to będziesz miał problemy z odpaleniem na zimno.

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2010 19:32:27 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
caly czas mowa o statycznym kącie wtrysku... :)

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C4 2.5 TDI problem z odpaleniem na zimno
PostNapisane: 17.cze.2010 22:12:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
rafal19881 napisał(a):
witam mam problem ktory dotyczy odpalania na zimnym silnilniku mianowicie trzeba krecic przez jakies 6 sekund i zaskakuje dopiero za 2 proba, jak zlapie temtepretaure 90stopnie objawy znikaja odpala za 1 razem. bylem u jedneho mechanika to powiedzialem ze nie zalacza mi sie ssanie i najprawdopodobniej poszedl jakis czujnik. drugi miechanik stwierdzil ze wina lezy w tryskach, jestem umowiony na poniedzialek maja podpiac po komputer i sie okaze.

edit by Buba: panie kolego czytamy faq, tam jest napisane aby opisywać problem w temacie. To pomaga używać szukajki

Nie wiem co to jest "trysk" i "ssanie", ale zmień mechaników, którzy opowiadają farmazony.
Do wyregulowania statyczny kąt wtrysku/początek tłoczenia.
W zależności od typu silnika AAT/AEL ustawia się go nieco inaczej. Gdy podasz nam rocznik auta i typ silnika, będzie łatwiej podać precyzyjne dane.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2010 10:17:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.maja.2010 09:44:45
Posty: 16
Lokalizacja: sochaczew
96 rok a jaki to jest typ silnika to dokladnie nie wiem :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2010 12:00:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1250
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
Informacja jest na wlepce w bagażniku. AEL albo AAT jeśli to C4

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2010 12:54:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.maja.2010 09:44:45
Posty: 16
Lokalizacja: sochaczew
znalazlem AEL i co dalej ? :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2010 13:26:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1250
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
W skrócie wygląda to tak:

Trzeba na rozgrzanym silniku podpiąć komputer i w bloku 000 w trybie basic settings mamy podaną wartość kąta.

Reguluje się obracając pompą wtryskową.(Trzeba poluzować 4 śruby). W stronę silnika się przyspiesza, od silnika opóźnia.

Więcej w szukajce pod hasłem: KĄT WTRYSKU AEL

Napisz czy chcesz to robić sam , czyli potrafisz podpiąć się do kompa i ograniasz VAG, czy wystarczy tylko taki opis żeby kontrolować machnika i żeby bajek nie opowiadał.

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2010 16:31:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
rafal19881 napisał(a):
znalazlem AEL i co dalej ? :)


:piwo: :peace:

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2010 18:10:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.maja.2010 09:44:45
Posty: 16
Lokalizacja: sochaczew
jezeli jest to przestawiony kąt wtrysku moze cos sie stac jak jeszcze przez 3 dni bede tak jezdzil ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2010 22:05:18 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
rafal19881 napisał(a):
jezeli jest to przestawiony kąt wtrysku moze cos sie stac jak jeszcze przez 3 dni bede tak jezdzil ??


spoko ... jeszcze te trzy dni da rade... :)

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2010 21:35:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2007 16:54:05
Posty: 231
Witam
Podpinam się pod temat ponieważ tamtej zimy ael ciężko palił przy morzach i chce to wreszcie zrobić jak należy czy ktoś może mi powiedzieć jaki mam kąt wtrysku . Mój kat wynosi 45 czy 95 która to kolumna ? Może być czy przestawić na inna wartość ? Podejrzewałem również cofanie się paliwa ale narazie chcę sprawdzić kąt no chyba ze jest ok to będę szukał innej przyczyny
Grupa 000 w BS
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 1d98add7e8

_________________
VECTRA B 2.0 dti BYŁO==========>
AUDI A6 1.9 1z BYŁO=============>
AUDI A6 C4 2.5 TDI AEL Q BYŁO====>
VW JETTA 1.8 2xPIERBURG 2E2 JEST ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: