.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 08:10:21

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: c3 2,3 NF samochód sam hamuje
PostNapisane: 28.cze.2010 13:27:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.gru.2009 16:27:21
Posty: 12
Lokalizacja: Kraśnik
Witam.Jak w temacie. Moja babcia po dłuższej jeździe zaczyna sama hamować.Normalnie mogę jeździć kilka miesięcy po mieście na krótkich odcinkach i nic się nie dzieje.Aby wyskoczę w trasę ok 100-200 km kilka hamowań na światłach i już czuję że muszę deptać po gazie i redukować i czuć że samochód sam hamuje.Sam już nie chce się powoli toczyć.Dochodzi do tego że śmierdzą wszystkie klocki.Na pewno hamują wszystkie 4 koła bo sprawdzałem.Jak postoi i wystygnie wszystko wraca do normy.Może już ktoś walczył z takim objawem.Nie chce mi się wymieniać połowy samochodu.Jak wiecie nie ma w tym samochodzie serwa podciśnieniowego tylko ta grucha zasilana z pompy wspomagania.Nie stawiam na przewody gumowe bo we wszystkich kołach na raz by się nie rozleciały.Pozostaje pompa wspomagania, grucha, i sama pompka hamulców.Czekam na podpowiedzi.Z góry dziękuję.

_________________
AUDI 100 c3 AVANT 2,3 NF 1988r na gaz, TOYOTA MR2 1,8 vvti 2005r na benzyne, KOMAR 48 cm3 1969r na pedały


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2010 15:57:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
a może jednak zacząć od zapieczonych prowadnic w zaciskach
obstawiam na 95 %

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2010 17:07:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.paź.2009 17:32:28
Posty: 524
Lokalizacja: Z Bielan (W-wa)
Buba napisał(a):
a może jednak zacząć od zapieczonych prowadnic w zaciskach
obstawiam na 95 %

A przy okazji sprawdz,czy tłoczki pracują prawidłowo.

_________________
DżiPi
C4 2.3 AAR+lpg 91r.LY7P
ACQ 2,3 NG+lpg 90r.LY3D(córki)
http://www.youtube.com/watch?v=GosX3qa- ... ded#at=109
Obrazek Piszę poprawnie po polsku

Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2010 18:08:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
sprawdź czy nie przyciera ci się tłoczek w pompie hamulcowej (pompa będzie gorąca)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2010 21:04:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.gru.2009 16:27:21
Posty: 12
Lokalizacja: Kraśnik
Nie wierzę że mogą się zapiec wszystkie 4 tłoczki na raz.Zresztą wracając z ostatniej wycieczki 200km starałem się w miarę możliwości hamować ręcznym.A przecież tylne zaciski są tak skonstruowane że za pociągnięciem ręcznego wypychają się tłoczki w zaciskach więc efekt zapiekania też by się pojawił.Co do stających tłoczków w pompie to jest jakaś droga tylko dlaczego zioolko pompa będzie gorąca???Czy prowadnica w pompie hamulcowej ta na której są gumowe uszczelniacze może przyrdzewieć i wtedy nie cofa się do końca i nie cofa się ciśnienie z kół???Tak jak mówiłem na pewno wszystkie 4 koła się gotują na raz więc przyrdzewiała nie cofnięta prowadnica musi blokować obydwie sekcje...???Dobrze rozumuję???

_________________
AUDI 100 c3 AVANT 2,3 NF 1988r na gaz, TOYOTA MR2 1,8 vvti 2005r na benzyne, KOMAR 48 cm3 1969r na pedały


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2010 21:30:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
lakiernik175 napisał(a):
Czy prowadnica w pompie hamulcowej ta na której są gumowe uszczelniacze może przyrdzewieć i wtedy nie cofa się do końca i nie cofa się ciśnienie z kół???Tak jak mówiłem na pewno wszystkie 4 koła się gotują na raz więc przyrdzewiała nie cofnięta prowadnica musi blokować obydwie sekcje...???Dobrze rozumuję???


Tak
Zacieranie powoduje tarcie - u mnie przytarta pompa jest gorąca.
Zrób tak jak radził mi Rodzynek i pare innych osób - polej pompe hamulcową wodą i jak odpuści to masz diagnozę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2010 06:19:25 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Jeśli masz wspomaganie hydrauliczne, to prawdopodobnie przepuszcza Ci zaworek na siłowniku (taki podobny do pompy hamulcowej, w miejscu gdzie normalnie jest serwo podciśnieniowe) i wspomaganie włącza się samoczynnie. Miałem kiedyś tak samo, pomogło wstawienie podkładki dystansowej 1 mm pomiędzy pompę hamulca a siłownik wspomagania. Jak nie pomoże, to siłownik do wymiany.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2010 21:03:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.gru.2009 16:27:21
Posty: 12
Lokalizacja: Kraśnik
wordeck- twoja teoria wydaje się być bardzo trafna.Kiedyś podobny temat przerabiałem w passacie b5 lift.Tam było tak że prowadnica w pompie hamulcowej nie cofała się do końca w stronę serwa podciśnieniowego z tym że blokowało tam tylko koła przednie.Sprawdziłem to po wyjęciu pompy z samochodu.Dmuchałem powietrze w obydwie sekcje na wyjściach z pompy.Wystarczyło wciśnięcie prowadnicy na 1mm i najpierw zamykał się tłoczek sekcji kół przednich i unimożliwiał powrót płynu hamulcowego z kół do zbiorniczka. Po drugim mm zamykała się sekcja kół tylnych...Widocznie ten zaworek w siłowniku przepuszcza i trzyma wciśnięte na milimetr tłoczysko pompy hamulcowej.Stąd płyn się blokuje na odcinku koła-pompa ,nie wraca do zbiorniczka a koła same hamują.Jak będę miał chwilę wolną to spróbuje rozebrać i naprawić.

_________________
AUDI 100 c3 AVANT 2,3 NF 1988r na gaz, TOYOTA MR2 1,8 vvti 2005r na benzyne, KOMAR 48 cm3 1969r na pedały


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2010 21:06:45 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Zanim coś rozbierzesz zrób szybszą i prostszą próbę - polej gorącą pompę (jak Ci zablokuje koła) wodą. Odpuści - znaczy pompa się przegrzewa (od silnika) i blokuje wewnątrz.

Nie wiem na ile patent wordecka jest sprawdzony, ten mój - w kilku pompach dał pozytywny wynik (znaczy - pompa do wymiany lub rozwiercenia). W tym właśnie C3 NF, C3 KU i m.in. auto zioołka.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2010 10:25:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Pompa nie nagrzewa się od silnika tylko od gorącego płynu hamulcowego.... Płyn nagrzewa się do 250 stopni, jeśli jedziesz z zablokowanymi hamulcami, od silnika pompa może się nagrzać do 80-90 stopni, a to jest dla niej mały pikuś.... ;) . Polanie wodą pomoże - na chwilę.... I nie do końca rozumiem, co rozwiercasz w pompie? Jeśli blokuje od temperatury, to zacząłbym raczej od wymiany płynu hamulcowego. A patent z podkładką działa, sprawdzony w kilku autach...

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2010 22:43:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
wordeck napisał(a):
Polanie wodą pomoże - na chwilę....


Bo to ma być tylko test - odpuści - znaczy że się chwyciła od temperatury.

wordeck napisał(a):
I nie do końca rozumiem, co rozwiercasz w pompie?


Zacierają się tłoczki, czasem wystarczy rozwiercić pompę o 0,1-0,2 mm i problem znika bezpowrotnie, a jej skuteczność nie maleje. Tak czy siak polecam wymianę na nową, a nie rozwiercanie ;)

wordeck napisał(a):
Jeśli blokuje od temperatury, to zacząłbym raczej od wymiany płynu hamulcowego. A patent z podkładką działa, sprawdzony w kilku autach...


Może być, nie upieram się przy swoim.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2010 18:52:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2005 19:02:43
Posty: 233
Lokalizacja: Łódź
Miałem dokładnie ten sam problem. Temat opisywany wielokrotnie kilka lat temu, do znalezienia na Forum.
Po wciśnięciu hamulca blokowane jest tłoczysko pompy hamulcowej przez "podgrzany" pierścień prowadzący - na tłoczysku będą widoczne ślady zacierania się. Najczęściej jest to pompa ze stopu aluminium.

_________________
Audi 100 CS quattro 86


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2010 08:51:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.gru.2009 16:27:21
Posty: 12
Lokalizacja: Kraśnik
Pompa wymieniona i problem znikł.Dziękuję za podpowiedzi.P.S podczas odkręcania pompy zauważyłem mały otworek (odpowietrznik) na dole pomiędzy siłownikiem a pompą ,który był zatkany.Może miał jakiś wpływ na działanie całości???

_________________
AUDI 100 c3 AVANT 2,3 NF 1988r na gaz, TOYOTA MR2 1,8 vvti 2005r na benzyne, KOMAR 48 cm3 1969r na pedały


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2010 22:06:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2010 21:32:33
Posty: 491
Lokalizacja: okolice lublina
Witam Panowie.
Od dłuższego czasu borykam się z dość irytującym problemem jakim jest właśnie opisywany wyżej objaw blokujących się hamulców. U mnie wygląda to tak, że pojawiło się to przed ostatnią zimą i zawsze są to koła przednie. Podczas miejskiej jazdy, kiedy ciagle ruszamy, przyspieszamy i hamujemy auto zaczyna mi hamować. Z czasem coraz bardziej, az do momentu kiedy wiatrak od chłodzenia chodzi non stop, auto juz nie daje rady jechac a ja czuje smród spalonych klocków. Musze jednak nadmienić ze ten problem w ogóle nie wystepuje podczas nizszych temperatur - w zimie w ogóle nie blokowały się. Jednak wystarczy ze jest +25, wtedy przejzedzam ledwie kilka km i pare razy hamuje i juz czuje ze auto zwalnia :(
Miałem juz 2 razy czyszczone tłoczki w zaciskach oraz czysczone i smarowane zaciski. Wczoraj odebralem auto z warsztatu gdzie wymienialem rozrząd oleje itd, oraz tarcze i klocki na przód. Niestety dalej jest to samo. A teraz mam jeszcze denerwujacy odgłos skrzypiących hamulców za kazdym razem kiedy lekko wcisne pedal hamulca. Mam nadzieje ze to ustąpi wraz z dotarciem sie tarczy i klocka.
Zdejmowalem juz pompe kilka razy, czyscilem, odpowietrzalem. Chcialem zamowic, lecz nie wiedzialem jaką. Czy brac zamienniz żeliwny? czy moze aluminiowy oryginał ZF? (400zł) ;/ Jest jeszcze opcja ze to przez przewody elastyczne. Temperatura wplywa na nie i cos sie z nimi robi ze wariują.
Przeczytalem wyzej ze jedynie wymiana pompy dała efekt. Myslicie ze i u mnie jest podobnie?
POZdro

Auto to Audi 100 quattro sport '90, 2.3 NF


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2010 23:50:07 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
pawelec napisał(a):
Myslicie ze i u mnie jest podobnie?


Myślimy, że jest tak samo ;)

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2010 11:56:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2010 21:32:33
Posty: 491
Lokalizacja: okolice lublina
polałem wodą pompke i rzeczywiście dopiero po takim zabiegu hamulce odpuściły. Teraz podpowiedzcie jaką pompke zalozyc? Zeliwna czy aluminiowa? Ja mam aluminiową.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2010 14:58:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
zakładaj taką jaka była w oryginale.
Ja bym szukał nówki Ate, lucas, bosch - która z tej trójcy będzie najtańsza taką bierz.
firmy ZF którą wymieniłeś nie mialem okazji poznać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2010 16:21:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2010 21:32:33
Posty: 491
Lokalizacja: okolice lublina
no wlasnie ja mam ZF. I taka moge kupic za 400zł.
Ale wczesniej pisaliscie ze to mankament pompy aluminiowej. Jak to rozumiec?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2010 16:57:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
pawelec napisał(a):
no wlasnie ja mam ZF. I taka moge kupic za 400zł.
Ale wczesniej pisaliscie ze to mankament pompy aluminiowej. Jak to rozumiec?


oryginał jest z aluminium i tego się trzymaj.
aluminowa oryginał padnie ci za kolejne 400/500 tyś.km wtedy zmień na próbe na żeliwną ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.wrz.2010 18:07:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2005 19:02:43
Posty: 233
Lokalizacja: Łódź
To nie tyle problem pompy ze stopu aluminium co stosowanego w niektórych modelach materiału na prowadnicę (w miejscu gdzie do pompy wchodzi tłok).
U mnie ta tuleja "puchła" po lekkim nagrzaniu, tłoczysko dało się wcisnąć ale wewnętrzna sprężyna nie mogła go cofnąć po puszczeniu hamulca. Wymieniłem pompę na używaną-żeliwną, ale były trudności z odpowietrzeniem. Wyjąłem więc z żeliwnej tuleję-prowadnicę i wstawiłem ją po lekkim dopasowaniu do pompy "aluminiowej". Działa bez problemu od kilku lat. Z pompy AL tuleję wydłubywałem po kawałku, tak była "zapieczona".

_________________
Audi 100 CS quattro 86


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 63 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: