.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.lut.2025 05:12:58

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [All] Układ wydechowy - nowy, używany czy dorabiany
PostNapisane: 02.lip.2010 13:37:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.gru.2006 23:40:57
Posty: 150
Lokalizacja: Brodnica
Z powodu niskiego zawieszenia w mojej C4 uległy częściowemu zgnieceniu rury łączące kolektor wydechowy z katalizatorem (w ASO element ten jest częścią katalizatora). Ogólnie cały wydech jest w nieciekawym stanie i chcę go zrobić porządnie. Co wybrać:
1. Oryginalne elementy ze szrotu?
2. Nowe elementy klasy allegro (polmo ostrów, bosal)?
3. Odtworzenie układu wydechowego ze stali kwasoodpornej AISI 304 lub AISI 316L (mam znajomego magika którym pracuje w kwasówce i dorabia sobie strzelając kompletne wydechy z tłumikami włącznie?

Wersja 1. Bardzo ograniczona żywotność.
Wersja 2. Jeszcze bardziej wątpliwa żywotność.
Wersja 3. Koleś zrobił już wiele wydechów ale nie jest to specjalista korzystający z np. hamowni, obliczeń itd. a szkoda mi stracić koniki.
Jak wy to przeskoczyliście i co radzicie.

_________________
C3 R5 Sedan - było
C4 V6 Avant - jest
C4 V8 Avant Quattro - jest
C5 V8 Avant Quattro - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2010 13:57:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
Ja wybrałbym opcję 3.
Ostatnio pęknięty dół portek naprawiał mi magik we Wroclawiu, wycinając uszkodzone i wspawując nowe metalowe odcinki, wyglada profi, wydech ma ładniejszy dźwięk i poprawiła się elastyczność z dołu.
Rury to nie tłumiki, żeby obliczenia pojemnościowe wykonywać. Jak zachowa średnicę taka jak w oryginale wszystko bedzie OK.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2010 14:03:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.gru.2006 23:40:57
Posty: 150
Lokalizacja: Brodnica
Rozumiem tylko że u mnie całość kwalifikuje się do wymiany więc powinienem tłumiki kupić standard a rurki dorobić (nie wiem jaki wpływ może mieć kształt odcinka z kolektora wydechowego do katalizatora ale to jest bardzo blisko sondy i zmiana kształty może zaburzyć przepływ przez sonde)? Czy całość walnąć z kwasiaka?

_________________
C3 R5 Sedan - było
C4 V6 Avant - jest
C4 V8 Avant Quattro - jest
C5 V8 Avant Quattro - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2010 12:36:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.gru.2006 23:40:57
Posty: 150
Lokalizacja: Brodnica
No kurcze nikt nie rezał wydechu :?:

_________________
C3 R5 Sedan - było
C4 V6 Avant - jest
C4 V8 Avant Quattro - jest
C5 V8 Avant Quattro - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2010 22:57:28 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Jak masz mozliwość, to wal całość z kwasówki ale zeby uniknąc kłopotów musisz w miarę mozliwości odwzorować fabryczny wydech.
Zamiast katalizatorów wstaw jakieś nieskomplikowane tłumiki.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 45 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: