.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.lut.2025 00:02:49

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: A6 / Allroad / Q7 <- Co wybrać z 2008? Gdzie kupić?
PostNapisane: 04.lip.2010 23:20:33 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2994
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
Witam po latach ;-)
Ci, którzy mnie znają, znają też moje preferencje. Potrzebuję samochodu o solidnych gabarytach, koniecznie avanta - zatem wybór jest jak w temacie. Interesuje mnie rok 2008 - już nie nowy, ale jeszcze nie stary :-)
Nie mam oporów ani przed LPG, ani przed TDI, nie pogardzę też rozsądnym benzyniakiem, może być z turbiną lub bez. Musi jednak być to samochód, który wytrzyma mojego buta, dotychczasowych nie zajechałem pomimo moich usilnych starań ;-) .
To nie ma być samochód dla sportu, ale dla rodziny, do przemieszczania się po załadowaniu w miarę ekonomicznie, słowem 2,0 odpada, ale 5,0 również nie wchodzi w rachubę.
Przyznaję, że z braku czasu nie jestem na bieżąco, więc proszę o wskazówki - jaki silnik, jaki automat, ewentualnie gdzie i za ile można kupić stosowne dla mnie Audi. :peace:

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2010 09:42:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.wrz.2004 15:43:25
Posty: 895
Lokalizacja: warszawa praga
allroad 3.0 tdi. Ze względu na kapitalne zawieszenie i motor z dobrą relacją trwałość, osiągi, koszty eksploatacji. Plus skrzynia z łopatkami i kubły dla wygody. Amen.
:)

_________________
XC90 T6
C70 2.0T
Dodge Magnum 3.5
royal star 1300 tour de lux
mała rzecz a cieszy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2010 13:28:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.maja.2009 23:22:00
Posty: 10
Lokalizacja: wawa
Miałem podobny dylemat jakiś czas temu, wybrałem allraoda 3.0 tdi, jestem bardzo zadowolony, auto bardzo bezstresowe w naszych warunkach dzięki regulowanemu zawieszeniu, podczas gdy wszyscy moi sąsiedzi w zimie na naszej drodze dojazdowej szorowali podwoziami po zmrożonym śniegu i nasłuchiwali czy coś im nie odpada ja sobie jechałem wyluzowany i słuchałem muzyczki. Jedna wada tego zawieszenia to dość głośna praca na naszych dziurach, ale poza tym jest super, na ustawieniu dynamik auto jest twarde i idzie jak po szynach. Silnik 3.0 tdi jest zupełnie do niego wystarczający, a jak komuś mało to można go jeszcze troszkę poprawić.
Jak do tej pory jedyną wadą która jest zauważalna dla mnie w tym aucie to hamulce, słabe przy jego masie, powinny być takie jak w Q7 i mamy super auto, oczywiście hamulce też można poprawić jeżeli ktoś chce naprawdę dynamicznie jeździć, na seryjnych długo nie pojeździ bo mu się tardze powyginają, a już te co w serwisie wkłądają to jakiś żart jest.
Q7 nie wybrałem ze względu na jego mase, wyżej umieszczony środek ciężkości i ogólnie auto które jednak bardziej rzuca się w oczy, ale oczywiście każdy ma swoje kryteria. No i przy masie Q7 właściwy silnik do niego to 4,2 tdi a to już inne pieniądze.
Ja swoje audi kupiłem w myślenicach, audi-krakow.pl

_________________
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2010 15:51:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 18:11:56
Posty: 2899
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A8, R8
climber napisał(a):
Miałem podobny dylemat jakiś czas temu, wybrałem allraoda 3.0 tdi, jestem bardzo zadowolony, auto bardzo bezstresowe w naszych warunkach dzięki regulowanemu zawieszeniu, podczas gdy wszyscy moi sąsiedzi w zimie na naszej drodze dojazdowej szorowali podwoziami po zmrożonym śniegu i nasłuchiwali czy coś im nie odpada ja sobie jechałem wyluzowany i słuchałem muzyczki. Jedna wada tego zawieszenia to dość głośna praca na naszych dziurach, ale poza tym jest super, na ustawieniu dynamik auto jest twarde i idzie jak po szynach. Silnik 3.0 tdi jest zupełnie do niego wystarczający, a jak komuś mało to można go jeszcze troszkę poprawić.
Jak do tej pory jedyną wadą która jest zauważalna dla mnie w tym aucie to hamulce, słabe przy jego masie, powinny być takie jak w Q7 i mamy super auto, oczywiście hamulce też można poprawić jeżeli ktoś chce naprawdę dynamicznie jeździć, na seryjnych długo nie pojeździ bo mu się tardze powyginają, a już te co w serwisie wkłądają to jakiś żart jest.
Q7 nie wybrałem ze względu na jego mase, wyżej umieszczony środek ciężkości i ogólnie auto które jednak bardziej rzuca się w oczy, ale oczywiście każdy ma swoje kryteria. No i przy masie Q7 właściwy silnik do niego to 4,2 tdi a to już inne pieniądze.
Ja swoje audi kupiłem w myślenicach, audi-krakow.pl


Dodam że za odpowiednią opłata można sobie zamówić w Audi model z ceramicznymi hamulcami :d

_________________
Odis online GeKo CP, VCP
Konwersja USA to EU gratis
Kodowanie online_+48605203589


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2010 19:01:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Marek, gdybyś brał pod uwagę to mam 100% pewniaka z PL salonu A4 Avant 3.0 TDI q z Twoim ulubionym sposobem zmiany biegów :diabel:

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2010 19:55:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.sie.2003 20:48:56
Posty: 2300
Lokalizacja: CRACOVI
Q5 jest całkiem niezłym wyborem.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2010 20:41:57 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2994
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
córce kupię A4, żonce Q5, ale jako flagowy pojazd rodzinny nie mogę uznać miniaturki audi :peace:
czekam na nastepne typy - za i przeciw. Napiszcie to co wiecie, bo ja wypadłem z obiegu i nie jestem na bieżąco.

ps. mile widziane kolory to biały i czerwony :D <- co pewnie też Was nie dziwi
ps2. jak będzie manual też sobie poradzę :peace:

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2010 21:20:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
3.0 TDI w Q7 to muł ... niestety.
Jak dla Atamana odpada.
4,2 TDI + chips.
Koniec.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2010 08:10:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 18:11:56
Posty: 2899
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A8, R8
Baskecior napisał(a):
3.0 TDI w Q7 to muł ... niestety.
Jak dla Atamana odpada.
4,2 TDI + chips.
Koniec.


zgadzam sie 3.0 TDI nie ma sensu jezdziłem i wiem
jezeli masz troche wolnej kasy na zbyciu to polecam V12 TDI i wszystko jasne
:d
Ceramika w standardzie

_________________
Odis online GeKo CP, VCP
Konwersja USA to EU gratis
Kodowanie online_+48605203589


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2010 08:44:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2994
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
Zawsze jest wybór. Co lepiej - Q7 / Allroad z przebiegiem 120tkm czy A6 z przebiegiem 50 tkm? ( w tych samych pieniądzach)

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2010 09:03:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Ataman70 napisał(a):
Zawsze jest wybór. Co lepiej - Q7 / Allroad z przebiegiem 120tkm czy A6 z przebiegiem 50 tkm? ( w tych samych pieniądzach)


Ja bym wziął A6 (pod warunkiem że q).

Wiadomo że Q7/Allroad atrakcyjniejsze, ale jakieś tam koszty związane z obsługą auta po przebiegu też trzeba liczyć...

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2010 09:14:18 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
mój typ - allroad. Jasne że koszty mogą być ciut wyższe od "zwykłej" a6 ale mozliwości przejazdu tam gdzie A6 nie przejedzie (np. po niektórych ulicach w Bytomiu ;) ) powinny to zrekompensować

Q7 nie lubię i już chyba nie polubię więc nie polecam..

_________________
dawniej:
A100 C2 2,0 D 2000-2001 RIP
A100 C3 2,3 B+G 2001-2004
A80 B3 1,8 JN B+G 2004-2005
w AKP:
S4 AVANT 2,2T + LPG 2005-2008 (sprzedana :( )
A90q B3 2,3 NG/ABH 2008-2013
A6 C5 2,8 B+G avant q tip 2008 -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2010 09:26:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2994
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
Kurde, tylko że Allroad ma chyba brzydki zderzak z tyłu :(:

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2010 09:48:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.kwi.2009 14:32:43
Posty: 260
Lokalizacja: Kraków
Ja też zastanawiałem się nad Allroadem ( myślałem o A4 nawet , mnie by chyba starczyło) w wersji z manualna skrzynia biegów bo bardzo mało jeżdżę po mieście.Ale z tego co piszecie, to to auto nie nadaje się nawet w lekki teren. Ja nie mówię tutaj o topieniu itp. bo to oczywiste ale o większych dziurach i koleinach .Bo potrzebuje samochodu do tańca i różańca którym zajadę do lasu na grzyby oraz co ważne na ryby a żeby i do teatru nie byłoby wstyd tym pojechać. Tą ostatnią role jak dla mnie Allroad spełnia ale z tego co piszecie to nie ma co się w niego pakować.

_________________
Audi C6 3,0 TDI (10,VI ,2011-2013)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2010 14:05:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.maja.2008 14:24:28
Posty: 1094
Lokalizacja: DW
Auto: AFN, BPP, BDN
Ataman70 napisał(a):
Kurde, tylko że Allroad ma chyba brzydki zderzak z tyłu :(:
To w takim razie szukaj A6 z pneumatycznym zawieszeniem, były takie :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2010 14:47:41 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
ale chyba tylko z tylnym a to nie to samo... nie ma regulacji prześwitu jest tylko samopoziomowanie tyłu w zależnosci od obciążenia..

_________________
dawniej:
A100 C2 2,0 D 2000-2001 RIP
A100 C3 2,3 B+G 2001-2004
A80 B3 1,8 JN B+G 2004-2005
w AKP:
S4 AVANT 2,2T + LPG 2005-2008 (sprzedana :( )
A90q B3 2,3 NG/ABH 2008-2013
A6 C5 2,8 B+G avant q tip 2008 -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2010 14:58:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.maja.2008 14:24:28
Posty: 1094
Lokalizacja: DW
Auto: AFN, BPP, BDN
arthurr napisał(a):
ale chyba tylko z tylnym a to nie to samo... nie ma regulacji prześwitu jest tylko samopoziomowanie tyłu w zależnosci od obciążenia..
Nieprawda, to jest ten sam zawias co w Allroad > Adaptive Air Suspension

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Ostatnio edytowano 06.lip.2010 15:05:39 przez Probe041, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2010 15:03:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.maja.2009 23:22:00
Posty: 10
Lokalizacja: wawa
arthurr napisał(a):
ale chyba tylko z tylnym a to nie to samo... nie ma regulacji prześwitu jest tylko samopoziomowanie tyłu w zależnosci od obciążenia..

Zawieszenie pneumatyczne w a6 było i z tyłu i z przodu, tak jak w allroadzie jednak zakres regulacji w sensie ustawienia poziomu był bardzo mały, zaleta była taka, że komfort był większy, zawieszenie ciche, ale wada taka, że nie dało się go wyżej podnieść co by unikać szorowania podwoziem w różnych sytuacjach, coś za coś, ale faktem jest że to zawieszenie jest bardzo komfortowe, z resztą podobne jest w a8 i tam zakres regulacji jest równie mały.

_________________
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2010 15:04:44 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
climber napisał(a):
arthurr napisał(a):
ale chyba tylko z tylnym a to nie to samo... nie ma regulacji prześwitu jest tylko samopoziomowanie tyłu w zależnosci od obciążenia..

Zawieszenie pneumatyczne w a6 było i z tyłu i z przodu, tak jak w allroadzie jednak zakres regulacji w sensie ustawienia poziomu był bardzo mały, zaleta była taka, że komfort był większy, zawieszenie ciche, ale wada taka, że nie dało się go wyżej podnieść co by unikać szorowania podwoziem w różnych sytuacjach, coś za coś, ale faktem jest że to zawieszenie jest bardzo komfortowe, z resztą podobne jest w a8 i tam zakres regulacji jest równie mały.


w takim razie dzięki za info.

_________________
dawniej:
A100 C2 2,0 D 2000-2001 RIP
A100 C3 2,3 B+G 2001-2004
A80 B3 1,8 JN B+G 2004-2005
w AKP:
S4 AVANT 2,2T + LPG 2005-2008 (sprzedana :( )
A90q B3 2,3 NG/ABH 2008-2013
A6 C5 2,8 B+G avant q tip 2008 -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2010 16:14:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4651
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Panie Marku bierz pan A6 C6 Avant 3.0 TDI quattro w automacie. Taka konfiguracja w zupelnosci wystarczy no i ladnie wyglada. Ataman70 z manualem na pokladzie ? to cos jak Audi z napedem na tylna oś. :d )))

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: