.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 19:26:51

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C4] słabe hamulce po wymianie klocków na przedniej osi
PostNapisane: 05.lip.2010 19:36:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2007 18:29:45
Posty: 52
Lokalizacja: Łódź
Witam Panowie wystąpił pewien problem po wymianie klocków z przodu hamulec porządnie zaczyna działać dopiero na samym dnie. Cylinderki musiałem porządnie wcisnąć bo bardzo daleko się wysuneły. Tarcze nie są w najleprzym stanie co najciekawsze są lite nie wentyle. oprocz tego ze hamólce są liche to zastanawiam się czy mozna tarcze załozyć wentylowane do tych jarzm i zacisków. Proszę o pomoc....

_________________
audi 100 C4 Tornadorot


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2010 23:38:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10347
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Jakieś dziwadło, nie mniej jednak trzeba było zeszlifować "zoczyć" rant , ew zfazować klocek , teraz jakiś czas będzie słabo hamował.

P.S Nie widziałem C4 na pełnych tarcach a nawet C3 nie widziałem, może to polonez ? :diabel:

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lip.2010 15:24:04 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
byly niewentyle w C4 np w 2.3, 2.6 280 mm srednicy. Podejzewam ze tylko w oskach i z malym wyposazeniem.

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lip.2010 15:29:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
hans napisał(a):
byly niewentyle w C4 np w 2.3, 2.6 280 mm srednicy.


2,6 z takimi lichymi tarczami?
przecież to ma przyzwoite osiągi i masę, a z takimi tarczami to strach się rozpędzać...

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lip.2010 17:57:08 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
a co to znaczy liche hamulce ? ze tarcza jest wentylowana to hamulce sa OK a jak nie to liche ? a co powiesz o bebnach hamulcowych w C4 ? Zamiast sie bulwersowac , trzeba naprawic jak nalezy to co jest a napewno hamulce takie jakie sa beda spelnialy swoja role nalezycie.

p.s.
dokladnie to w 2.6 nie bylo niewentyli ale byly w 2.0, 2.3 , 2.5 TDI i 2.4 D ..... i w 1.6 :): w rozmiarze 288x15

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Ostatnio edytowano 07.lip.2010 18:15:22 przez hans, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lip.2010 17:59:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
mam na myśli to, że tarcze niewentylowane mają mniejszą sprawność podczas intensywnego używania (agresywnej jeździe), a bębny montowane były raczej z tyłu nie z przodu, prawda?

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lip.2010 18:18:39 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
sprawnosc oddawania ciepla nie zalezy tylko od tego czy tarcza jest wentylowana czy nie. niemniej jednak jezeli masz duzo mniejsze energie kinetyczne wynikajaca z mniejszej masy to nie ma sensu stosowac hamulcow na wyrost. Mozesz byc pewny ze inzynierowie z Audi byli na tyle przezorni ze pomysleli o tym projektujac takie tarcze i bynajmniej nie mysleli jeszcze wtedy o ograniczaniu kosztow produkcji kosztem gorszej jakosci

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lip.2010 21:46:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2007 18:29:45
Posty: 52
Lokalizacja: Łódź
hamulce biorą już troche lepiej. Lecz jednak nadal mi się grzeje wszystko. aż felgi mam ciepłe. Sprawdzałem już milion razy czy nie stoją zaciski na prowadnicach ale wszystko elegancko odbija. Zastanawiam się czy przy tym jazmie i zaciskach weszła by tarcza wentylowana. Stare hamulce nim się nie skończyły to zatrzymywały to 1300kg bardzo sprawnie ale sie grzało i grzeje nadal.

_________________
audi 100 C4 Tornadorot


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2010 16:04:28 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
i grzac sie bedzie , w te zaciski i jazma nie wsadzisz nic innego a tak jak Ci malyV8 radzi wyjmij klocki i zeszlifuj ranty na skosy bo jezeli tarcza jest juz wyjechana i ma ranty to klocek nie bedzie tarl cala powierzchnia i bedzie sie wszystko grzalo. swoja droga to jezeli ktos , nie wiem czy Ty , wymienial te klocki to powinien zwrocic uwage na stan tarcz bo samymi klockami to auto sie nie zarzyma.

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2010 21:30:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2007 18:29:45
Posty: 52
Lokalizacja: Łódź
te tarcze nie miały wielkiego tego progu delikatnie aż sam się zdziwiłem że są w dobrym stanie. Rant był taki ze pod palcem było go czuć ledwo. nie cały milimetr. A i już jest dobrze wszystko hamuje już jak powinno jednak wydaje mi się ze są jeszcze lekko przypowietrzone i trzeba bedzie to jak najszybciej zrobić. hamulce mam zrobione już z przodu i z tyłu zatrzymują auto lepiej niż wcześniej ale do odpowietrzenia jeszcze są jak pedał rośnie przy drugim nacisnieciu padała hamulca łapie wcześniej

_________________
audi 100 C4 Tornadorot


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2010 19:18:09 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
jezeli nie wiesz kiedy byl wymieniany plyn hamulcowy to polecam go wymienic. jak jest stary to uklad bedzie sie samoczynnie zapowietrzal jak go troche podgrzejesz. plyn hamulcowy jaki powinienes wlac to DOT 4. Wchodzi okolo 0.5 litra

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2010 10:24:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2007 18:29:45
Posty: 52
Lokalizacja: Łódź
Hans płyn wymieniałem gdyż ze 2 miesiące temu pekł weżyk z przodu i wszystko wyleciało. miałem całą przednia sekcje zapowietrzoną. Płyn jest nowy. chyba że nie do końca go odpowietrzyli. jak cylinderek wcisnąłem to powietrze dopiero sie ruszyło w układzie. w niedziele mam chwile czasu to z kuzynem odpowietrze spowalniacze sam kawałek rurki na odpowietrznik i bedziemy pompować. Tak jak mówiłem hamulce sie znalazły i już jest ok tylko że troche pedał rośnie przez to pewnie ze deczko zapowietrzony moze być

_________________
audi 100 C4 Tornadorot


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 101 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: