.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.lut.2025 05:01:53

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [a6 c4 2.5tdi] problemy z ael
PostNapisane: 13.lip.2010 19:30:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2008 17:00:47
Posty: 382
Lokalizacja: podlasie
Auto: s4 c4 mtm
witam. jako ze ojciec kupił aela pojeździlismy troche i zdawało sie ze słabo sie zbiera...wiec rozbebeszylismy dolot i wydech. poza zatkanymi katalizatorami i jednym brudnym wężykiem przy turbinie było wszystko ok. wężyk przeczyszczony, po katach zostały tylko puszki. efekt-auto dłuzej ciągnie , równo praktycznie do czerwonego pola(wczesniej słabł przed 4 tys) . jednak turebo nadal słabo wstaje, zaczyna dobrze ciągnąc od jakichs 2 tys. jaki moze byc powód? a no i na luzie obroty leciutki skaczą.

_________________
quattro fan
było:
coupe ng
coupe quattro 7a
90 quattro 7a
b4 quattro ack
b4 abt
s4 c4 2.2t

A6 c5 2.8 quattro
Jest allroad c6 asb


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2010 20:24:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
skaczące obroty to najprawdopodobniej brudny nastawnik pompy wtryskowej lub sama pompa niedomaga. To, ze auto zaczyna ciagnąć dopiero przy 2 tys to normalne, w aelu masz turbo na west gate czyli bez zmiennej geometri i potrzebuje ono trochę więcej czasu, żeby się rozkręcić.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2010 21:20:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
AEL ciągnie od 2 tys obrotów. Rewelacja! Nic nie rób bo się pogorszy.
Co do falujących obrotów ... nastawnik dawki paliwa w pompie wtryskowej.
Sugeruję szukać drugiej pompy bo jak pokazuje życie czyszczenie niewiele daje ... problem wróci ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2010 21:30:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2008 17:00:47
Posty: 382
Lokalizacja: podlasie
Auto: s4 c4 mtm
hmm no to ja juz nie czaje, jedni mówią że od 2 tys to za późno, a tu ze to normalne. moze uda mi sie zrobic logi to wrzuce. no a sprawa nastawnika to tylko falujące obroty? jak nic gorszego nie bedzie sie dziac to nie bede nawet tego zaczepiał

_________________
quattro fan
było:
coupe ng
coupe quattro 7a
90 quattro 7a
b4 quattro ack
b4 abt
s4 c4 2.2t

A6 c5 2.8 quattro
Jest allroad c6 asb


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2010 21:48:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2008 11:55:22
Posty: 366
Lokalizacja: Wrocław
Jak AEL ciagnie od 2tys to tak jak basket pisal bardzo dobrze tak ma to działac :peace:

_________________
Jest Bmw E39 530D Touring http://www.youtube.com/watch?v=PXqkiH1X ... el&list=UL
Bylo Audi 100 C4 AAT
Audi 80 B3 1,8 NE
Audi 80 B3 1,8 SF
Audi 80 B2 1,3 FZ
Audi 80 B2 1.6 YP
VW GOLF II 1,3
BMW E36 325TDS
BMW E34 2,0
Mercedes W202 2,0
Mercedes 190E 2,0


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2010 23:34:19 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Raczej od 2200-2300 rpm - wtedy wlaśnie jest uzyskiwany pełny boost -/+ 1.0bar

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lip.2010 06:51:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2008 17:00:47
Posty: 382
Lokalizacja: podlasie
Auto: s4 c4 mtm
no to ok. a z nastawnikiem spodziewac sie większych problemów czy tylko falowanie?

_________________
quattro fan
było:
coupe ng
coupe quattro 7a
90 quattro 7a
b4 quattro ack
b4 abt
s4 c4 2.2t

A6 c5 2.8 quattro
Jest allroad c6 asb


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lip.2010 07:06:34 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8317
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
2 szwagrów mają AEL-e, potwierdzam że największy ciąg dopiero od 2000 a nawet 2200 RPM.
Tam jest stara turbina bez zmiennej geometri.... uroki diesla zaczyna ciągnoąc od 2200 na 4000-4100 max juz słabnie i koniec zabawy, dlatego ma 6 biegów coby nimi wahlować :peace:
Ale to ogólnie bardzo fajny i żywotny silnik.

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lip.2010 08:40:59 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
AEL e tak mają ze wstają po 2200 obr.
Daj nastawnik do czyszczenia - jesli ktos to zrobi dobrze - straczy na dluuugo.

A najlepiej bys zrobil jakbys komplet logów wrzucil.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: