.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.lut.2025 04:16:50

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5] Hamowanie silnikiem
PostNapisane: 21.lip.2010 10:04:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.cze.2005 10:24:30
Posty: 9
Witam wszystkich!

Ostatnio przeglądałem instrukcję mojego OOOO i doczytałem się, że podczas hamowania silnikeim powinno się zmieniać bieg na niższy przy 1500 obr/min.

Nie ukrywam, że nigdy nie zwracałem na to uwagi a teraz próbując się do tego stosować zauważyłem, że jest to dość kołpotliwe i męczące.

Czy wy postępujecie właśnie w ten sposób?

Czy hamowanie silnikiem do np. 1100 obrotów wpływa niekorzystnie na silnik lub inne podzespoły?

Pozdrawiam
Wiktor


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2010 10:16:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
nie, ale po prostu nie przynosi efektu, poniżej 2000 rpm (różnie ale tak można przyjąć) auto dodaje samo sobie paliwo i oszczędność jest żadna.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2010 12:26:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2004 07:25:34
Posty: 1602
Lokalizacja: Wołomin
Mnie nauczono aby hamować silnikiem i tak też robię.
Czuję różnicę w tym np. że lepiej trzyma się drogi niż jakbym hamował na "luzie".

EDIT: Dopiero teraz "doczytałem" :)
ja zmieniam przy 1500-200- rpm.

_________________
co pięć garków, to nie cztery :d

-Volvo V70 II T5

-Audi 100 C4 Avant '92r. ABC (Rezanko: soczewki, 4 x el. szyby, roletki w tylnych drzwiach oraz tylnej szyby, dekory, ori 3 światło stop, 8 fabrycznych głośników, podświetlane nawiewy)
-Audi 100 C3 CD '83r. 2,0
-Audi Coupe GT '86r. KX
-Audi Coupe GT5S '82r. WN
-Audi 80 GLS 2D, '78r. 1,6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2010 12:35:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Zgadza się, lecz ja redukując z 3 na 2 przy 2000 RPM nie musiał bym mieć hamulcy w ogóle, odnosze się do 2,5 V6 TDi. Lecz w Pb 1,5 / 2 rpm minimum. Po 1sze Ładowanie, nie wszystkie silniki automatycznie dają paliwa, oszczegność tarcz kloczków. Mnie ojciec nauczyl to jest ECO Drajwing nr1 w PL ile on ma spokoju w jeździe, opanowania i chęci do tego, lubi to.

Nie jeden by nie wtrzymał trasy < 500km. Lecz wie doskonale, ze kierownice w T nie mogą się garować, znajduję znakomity kompromis. Jak to wiadomo, jeden jezdzi 400tkm i nic nie robi w motorowni, za to inny wymienia glowice po 100tkm. :d

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2010 06:58:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
Z moich obserwacji wynika, że w benzynowych V6 30V silnik dostaje paliwko dopiero przy około 1250 obr/min. Naturalnie zejście poniżej tej wartości nie zepsuje silnika, tylko efekt hamowania będzie mniejszy. Oczywiście nie wolno przekraczać dolnej granicy obrotów (720-750), czyli po prostu wolnych obrotów, bo wtedy przepustnica lub krokowiec próbuje dodać gazu i silnik nie ma za lekko (obciążenie na niskich obrotach)

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2010 07:08:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.cze.2005 10:24:30
Posty: 9
grejf napisał(a):

Nie jeden by nie wtrzymał trasy < 500km. Lecz wie doskonale, ze kierownice w T nie mogą się garować, znajduję znakomity kompromis. Jak to wiadomo, jeden jezdzi 400tkm i nic nie robi w motorowni, za to inny wymienia glowice po 100tkm. :d


Ja mam silnik AFN (zapomiałem dopisac).

greif
czy mógłbyś przybliżyc co to znaczy "garowac" czy chodzi o zapiekanie przy takiej dośc spokojnej jeździe?

pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2010 07:17:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
Co ma spokojna jazda do hamowania silnikiem? Można jeździć dynamicznie i korzystać z zalet cut-offu i hamowania silnikiem.

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2010 08:41:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2006 15:23:22
Posty: 408
Lokalizacja: małopolska
Krisker ma racje - dynamiczna jazda z zachowaniem eco-driving-u = przyjemnośc z jazdy + oszczędnośc portfela ( klocki, paliwo ) . Mało kto mi wierzy ze mój 2.5 V6 w allroadzie ( manual ) pali średnio ok 7-8L . Na autostradzie jak jade dłużej z predkościa ok 160 km/h ( powrót z wczasów 5 osob + bagaże) to faktycznie spalanie wzrasta do ok 9 - 9,7 L ale jezeli jade z max predkoscia 100-120 km/h to spokojnie 8L.

_________________
A6 avant 1.9 TDI (AVG) 99' -było ....
Allroad 05' BCZ manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2010 20:35:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.paź.2008 14:07:41
Posty: 219
Lokalizacja: wołomin
Auto: A6 C6 CAJA
Też nieświadomie (albo podświadomie ;) ) stosowałem Eco-driving bo ostatnio tutaj przeczytałem, że: "Rozpędzanie samochodu odbywało się dość dynamicznie, aby maksymalnie skrócić czas uzyskiwania zadanej prędkości, co sprzyja niższemu zużyciu paliwa. Dopuszczalne jest także pomijanie biegów pośrednich w celu jak najszybszego osiągnięcia zakładanej prędkości jazdy".
Od dawna stosuję cytowaną zasadę + hamowanie silnikiem i rzeczywiście moje auta relatywnie mało mi palą. Najbardziej podoba mi się jednak pogrubiony fragment, bo nie myślałem, że w tym przypadku też oszczędzam paliwko :peace:

_________________
Uzyskałeś pomoc na Forum? - odwiedź TEN WĄTEK
Pozdrawiam
zbig_wwl

2018- > ;-))) A6C6 sedan q 3.0TFSI CAJA
2013- > 2018Obrazek Allroad C5 q 2.7 ARE -> może tym razem nikt we mnie nie trafi ;). Nikt nie "trafił", to ukradli ;-(
2010- > 2012 A6 C5 Avant q 2.7 ARE -> sCRASHowane
- > 2010 A6 C5 Avant q 2.8 ACK -> sCRASHowane


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: