Filip100 napisał(a):
Na początku chciałbym się przywitać, ponieważ to mój pierwszy post na tym forum
Od dłuższego czasu poszukuję dla siebie pierwszego samochodu. Nie mogę na niego przeznaczyć zbyt dużo pieniędzy, ponieważ jestem jeszcze studentem i pracuje jedynie w niepełnym wymiarze godzin. Kwota jaką mogę przeznaczyć na zakup to ok 2,5 tys PLN. Może to trochę dziwne, ale wcale nie poszukuje małego miejskiego auta. Wolę kupić większe auto, nawet jeśli miałoby być sporo starsze. Ostatnio zainteresowałem się Audi 100 C3. Samochód ten zawsze bardzo mi się podobał, i zauważyłem że ceny tych samochodów na rynku są bardzo niskie, często sporo poniżej 2 tys. zł. Czy waszym zdaniem warto jest kupić to Audi za tak małą kwotę? Czy jest szansa, że za tę cenę nabędę auto, we w miarę przyzwoitym stanie? Oczywiście nie oczekuję, że dostanę samochód w stanie idealnym i liczę się z tym, że co jakiś czas będę musiał do niego dołożyć. Chodzi mi o uniknięcie sytuacji, w której kupię kompletnego wraka, który nie będzie nadawał się do normalnego użytkowania. Być może ktoś z forumowiczów ma już za sobą podobny zakup i mógłby mi pomóc. Na co zwracać szczególną uwagę przy zakupie tego modelu, jakie wyglądają koszty utrzymania, dostępność i ceny części zamiennych itd.
Dodam jeszcze, że interesuje mnie model najlepiej po roku 88 (z nową deską rozdzielczą), chociaż jeśli trafiłby się egzemplarz w dobrym stanie z początku produkcji to również byłbym zadowolony. Jeśli chodzi o silnik, to w moim przypadku optymalny byłby 1.8 90km.
pozdrawiam i z góry dziękuję za porady
Witam,
Jak to sie mówi, kazdy chwali swoje:) Ja polecam jak najbardziej 100 C3. Moze byc i 1.8, radza sobie dobrze. Mialem takie 2szt z 1983roku 1.8 75km z gazem kupioaza 1500zl i 1986 roku 1.8 90KM rowniez z gazem kupioa za 600zl
Pierwsza smigala 3 lata na firmie trasy i miasto, rocznie ok 30-50tys km na rok. Druga tylko miasto, obie spalanie gazu 10-12l na 100km. Wersje golasy, bez wspomagania (zonanawet nie narzekala) ,bez elektryki itp - Nie mialo sie w nich co psuc. Obsluge sam robilem, proste to konstrukcje.
zalety:
- b.duzy komfort jazdy - ciezko spotykany nawet w nowych autach
- brak rdzy -to wazne. Mialem toledo 92 i astre 92 ktore juz zgnily doslownie a audice sa bez rdzy lub tylko tam gdzie naprawiane lub odprysk byl. Ostatnio ciąłem podluznice w audi 100 c3 ktora miala 27lat! I blacha jak nowa, grama rdzy! Malo jakie auto moze sie pochwalictakim wynikiem (wiem ze ocynk jednostronny w tych janstarszych c3 byl)
- oryginalny wyglad. Za 100c4 nikt sie nie oglada a za 100c3 ludzie lookaja bo to juz rzadkosc na drogach (mowie o naormalnych autach a niezdezelowanych
I wspominaja ze to super auta byly
- czesci ogolnie tanie - jak vw
- aby bylo tanie w utrzymaniu to nie kupuj quattro i wypasionych wersji za taka kase, bo i maly budzet na utrzymanie posiadasz
- auto nie do zdarcia !!!
wady:
- hmmmm ja wad nie widze
- aby cos napisac, to moze duza powierzchnia i pochylenie szyb co powoduje znaczne nagrzewnie sie auta - do przezycia
Teraz jezdze 100 c3 90rok czyli juz 3
A na studia smigalismy kiedys kiedys wypasem na tamte czasy Audi 100 C3 2.0 D 1990r