.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.lut.2025 04:14:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B5 AFN] Rozłącza turbo po 130 -kierownice nie zapieczone
PostNapisane: 21.lip.2010 13:01:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lip.2010 07:38:47
Posty: 10
Lokalizacja: Wrocław
Witam,

Typowe objawy zapieczonego turbo. Powyżej 130 km/h rozłacza turbo. Teraz tak na zimnym silniku szybciej, na ciepłym dopiero przy większych prędkościach 150 km/h.
Dzisiaj postanowiłem wymontować turbinę i ku mojemu zdziwieniu sztanga chodzi lekko, po rozłączeniu sztangi nie wyczuwam jakichkolwiek oporów. Jak przytkam króciec gruszki wyczuwam opór wiec chyba jest OK.
Pytania moje:
1.Czy jest sens rozkręcać turbo skoro nie czuję oporów?
2.Jaka może być inna przyczyna takich dolegliwości?
3.Czy to może być zawór N75? Jak go sprawdzić? Czy ma sens czyszczenie N75?

Dodatkowo postanowiłem wyczyścić kolektor oraz EGR.

Dziękuje za odpowiedzi.

Pozdrawiam
Bartek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2010 13:20:20 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Zanim rozbierzesz cokolwiek pokaz logi dynamiczne - 011, 010 i 011 Basic Settings i pełen opis błedu odczytanego z ECU.
Napisz tez z ktorego roku to B5 ?

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2010 13:27:20 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
wolałeś odrazu wyciągać turbosprężarkę jak obadać sprawę poprzez VAG'a ?

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2010 14:33:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lip.2010 07:38:47
Posty: 10
Lokalizacja: Wrocław
Niestety jestem w trakcie roboty. B5 rok 96. Aha czy na wlocie oleju do turbo powinna być podkladka mierziana ?

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 AFN] Rozłącza turbo po 130 -kierownice nie zapiec
PostNapisane: 21.lip.2010 15:04:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
yokusti napisał(a):
Witam,

Typowe objawy zapieczonego turbo. Powyżej 130 km/h rozłacza turbo. Teraz tak na zimnym silniku szybciej, na ciepłym dopiero przy większych prędkościach 150 km/h.
Dzisiaj postanowiłem wymontować turbinę i ku mojemu zdziwieniu sztanga chodzi lekko, po rozłączeniu sztangi nie wyczuwam jakichkolwiek oporów. Jak przytkam króciec gruszki wyczuwam opór wiec chyba jest OK.
Pytania moje:
1.Czy jest sens rozkręcać turbo skoro nie czuję oporów?
2.Jaka może być inna przyczyna takich dolegliwości?
3.Czy to może być zawór N75? Jak go sprawdzić? Czy ma sens czyszczenie N75?

Dodatkowo postanowiłem wyczyścić kolektor oraz EGR.

Dziękuje za odpowiedzi.

Pozdrawiam
Bartek

Logi poprosimy.
Nie wiadomo czy masz niedoładowanie czy przeładowanie ... czy może wina leży gdzieś indziej.
NIe wolno dotykać turbo skoro nie wykonałeś diagnostyki ...
Logi ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2010 15:55:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
rozłącza turbo ......
ehhhhhh :/
przepraszam za OT

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2010 18:56:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lip.2010 07:38:47
Posty: 10
Lokalizacja: Wrocław
Witam,

Turbo nie rozkręcałem ponieważ jak je zdemontowałem odczepiłem sztangę i dźwignia bardzo lekko chodzi wiec kierownice są niezapieczone.Sprawdziłem łopatki są ok oraz nie wykryłem niepokojących luzów. Dodatkowo wyczyściłem kolektor (był mega syf w środku) jutro czyszczę EGR mimo że w rurce EGR - kolektor wydechowy jedynie widać osad ze spalin nie było jakiegoś większego syfu. EGR też bez szlamu ale i tak go przeczyszczę.
Jak poskładam wszystko do kupy wymienię na nowe przewody z gruszki turbo oraz EGR bo jak ściągałem osnowa z materiału popękała. Jak auto odpalę zrobię logi.

Ps. zastanawiam się nad zaślepieniem EGR, ale troszkę poczytałem ostatnio i już sam nie wiem. Jak zaślepię to plusem jest to że więcej syfu nie będzie leciało do kolektora...ale słyszałem że silnik trochę głośniej chodzi, nie wiem jak u mnie jest w silniku czy jest klapa gaszenia bo podobno jak EGR jest zaślepiony to rzuca silnikiem przy gaszeniu. No i dodatkowo ciężko zagrzać auto w zimie.
Zaślepieć czy nie? Prosze o fachowe doradztwo.

Pozdrawiam
Bartek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2010 19:33:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Klapa gasząca w AFN`ie ? Nie ma takowej.
Co do lekko pracującej sztangi a zapieczonych kierownic również nie ma zależności.
Załóż turbo, sprawdź wężyki, zloguj furę i wrzuć logi na forum. Odpowiedź otrzymasz po 15 minutach ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2010 08:20:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lip.2010 07:38:47
Posty: 10
Lokalizacja: Wrocław
Nie rozumiem. jak nie może być zależności pomiędzy zapieczonymi kierownicami a lekko chodzącą dźwigienką? Jakby były zapieczone opór byłby wyczuwalny? No chyba że źle rozumiem. Wczoraj podjechałem z moim znajomym do jego kolegi , który zajmuje się regeneracją turbin i powiedział że jest OK. Raczej obstawiał na N75 lub ten czujnik w górnej plastikowej rurze.
Jak poskładam do kupy zobaczę czy objaw dalej jest. Jak tak to podeślę logi.

Pozdrawiam
Bartek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2010 08:42:59 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
yokusti napisał(a):
Jak tak to podeślę logi


trzeba było od tego zacząc...

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2010 08:45:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Baskecior napisał(a):
Odpowiedź otrzymasz po 15 minutach ...


:):

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2010 07:31:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lip.2010 07:38:47
Posty: 10
Lokalizacja: Wrocław
Witam,

Dzisiaj jak złożę wszystko do kupy chciałbym odpalić auto w sposób bezpieczny dla turbo. Prawdopodobnie z rurki olejowej na wejściu wyciekł olej. Może zadam głupie pytanie. W jaki sposób odpalać auto (co rozłączyć - jakiś bezpiecznik?) tak aby rozrusznik kręcił a auto nie zaskoczyło. Chcę przepompować powietrze i napełnić rurkę olejem.

Pozdrawiam
Bartek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2010 08:47:20 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Krecisz, silnik odpala - gasisz... krecisz, odpala, gasisz... i tak ze trzy razy i juz masz olej w rurce.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2010 16:18:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
nie stosuje takiej procedury
moim zdaniem lepiej żeby motor nie odpalił
odłącz zasilanie, pompę paliwa czy cokolwiek co odpowiada za odpalenie i kręć na sucho. Wystarczy kilka chwil i pompa oleju napełni układ

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2010 16:43:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
to ja dodam jeszcze 3 grosze ... zanim cokolwiek odpalisz/przekrecisz wez strzykawke i wstrzyknij troche oleju do turbosprezarki ...

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2010 18:49:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lip.2010 07:38:47
Posty: 10
Lokalizacja: Wrocław
Witam,

Odpaliłem 5 razy gasząc jak tylko silnik zaskoczył. Wcześniej zalałem turbinę świeżym olejem. Myślę, że nic złego się nie stało. Na tą chwilę autko działa dzisiaj pierwsza przejażdżka i pierwsze wnioski.

Pozdrawiam
Bartek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 40 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: