Tez o tym myslalem i mam ten sam problem co i ty.
Mialem kiedys 80tke i przy 3000 jechala 125kmh , a palila 6,9 /100 benzyna
, a przy 4000
![n ->](./images/smilies/013.gif)
170kmh (spalanie max. 8 litrow)
W C4 to przelozenie jest krotsze i tez sie zastanawialem co wlozyc, aby bylo dluzsze. (4000
![n ->](./images/smilies/013.gif)
150kmh - i w srodku tez jest glosniej)
Chcialem zamontowac 6 biegowa skrzynie od C4 TDI 140KM, on ma na 6stce przy 3000 obr 160 kmh, ale jekos tego nie zrobilem.
Jakos nie znalazlem nikogo kto by mi powiedzial czy napewno pasuje.
Badz co badz silnik jest podobny. 5 cyl. rzedowy.
Ja osobiscie jestem zdania, ze przy nizszych obrotach auto mniej pali.
Znajomy ma BMW 4 litry V8. Jechalismy w trasie nonstop ok. 160 kmh - spalanie 12 litrow - a pojemnosc prawie 2 razy taka jak w mojej C4
Tyle ze auto jest przelozone jak diesel
Fakt, ze gdybys zamontowal szescio biegowa skrzynie biegow, to szostke bys uzywal jedynie w trasie od 120kmh w gore. Piaty bieg jest tez dluzej przelozony niz w benzynie 3000 - 140 kmh
Tak wiec praktycznie bys jezdzil jak maluchem na czerech biegach
Jezeli jezdzisz duzo w trasie, to sprobowac warto
Ale to jest tylko moje zdanie - decyzje musisz podjac sam.