Lotus,
ECU składa się zasadniczo z dwóch części [z ciała i duszy
]:
- fizycznego urządzenia [hardware], które potrafi się komunikować z innymi urządzeniami z podobnej epoki [CAN] w samochodzie;
- oprogramowania tegoż fizycznego urządzenia [software/firmware/program/mapy].
bez wątpienia należy przy swapie silnika, który różni się generacją od samochodu, do którego ma być przeszczepiony, dopasować ECU tak, by działało z pozostałymi urządzeniami w samochodzie [zegary, immo, ABS/ESP, etc]. w przypadku Kryhawrc należy zostawić ECU, które ma, gdyż ono działa z resztą prawidłowo. cała praca polegać będzie na wymianie duszy urządzenia, które cieleśnie w samochodzie pasuje.
zatem po włożeniu silnika i podłączeniu go [rzeźba wtyczek] oraz upewnieniu się, że sterownik silnika działa z pozostałymi sterownikami [zostawiając stare ECU mamy 100% pewności] należy dopasować program do silnika:
- w drodze adaptacji i kodowania oraz
- poprzez modyfikacje map - po to by dopasować stare ECU do nowego silnika pod kątem map [moc i odmienność konstrukcji - czyli parametry pracy].
jako, że AYM to w zasadzie AKE, to prócz kodowania/adaptacji należy podmienić mapy na mapy od AKE AG [automat] z okresu produkcji AYM i rodzaju skrzyni automatycznej Kryhawrc, gdyż zapewni to:
- współpracę silnika pod względem poprawności pracy samego silnika ze skrzynią automatyczną;
- ustawienie odpowiednich parametrów pracy [kąt wtrysku/ciśnienie doładowania/dawka/pomiar masy powietrza/etc] dla silnika AYM [AFB ma nieco inne];
- zwiększenie mocy [bonus].
AYM ma powszechnie udokumentowaną historię silnika działającego na programie od AKE. alternatywnie można się pokusić o sfleszowanie programu od AYM, a następnie obrobienie go tak, by zbliżyć go maksymalnie do programu AKE AG.
gdyby Kryhawrc miał skrzynię manualną [SG], to można byłoby sfleszować program od AYM SG.
z racji, że ma AG, to konieczne jest zdobycie programu, który działa z tiptroniciem. najbliższy krewny AYM, który współpracował z tiptroniciem, to właśnie AKE.
najważniejsze w całym zabiegu jest to, żeby robiła to osoba, która ma pojęcie o tego typu silnikach. potrzebny też będzie zdolny tuner, który również ma pojęcie o 2.5TDI.
tak to widzę. mam nadzieję, że właśnie o to Ci chodziło.