.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.lut.2025 18:53:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [V8 D11 4.2] Wymiana zawieszenia po kolizji
PostNapisane: 26.lip.2010 21:13:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lip.2010 21:52:54
Posty: 262
Lokalizacja: Warszawa
Witam.Zaczne moze od informacji ktore mogą się wam przydać.Kupilem auto po kolizji, niestety strzał poszedł po kole i choć jeszcze nie rozbieralem zeby sprawdzic co i jak bo nie mialem na to czasu (praca itp) to po tym jak auto stoi wnioskuje ze bedzie napewno uszkodzona zawiecha, a że auto chcę mocno doinwestować, zrobić w nim wszystko co tylko możliwe, to chcialbym o ile to będzie konieczne złożyć całe zawieszenie na orginalnych częściach.Poprzedni własciciel poinformował mnie że w aucie jest NIVO...z racji mojego młodego wieku (22) i braku wiedzy w zakresie mechaniki kieruję pytania do was drodzy koledzy :) Może to głupio zabrzmi dla niektórych ale będę się na tym aucie uczył wszystkiego pod okiem specjalisty z prawie 30 letnim stażem w autoryzowanych serwisach Audi-Volkswagen, aktualnie w prywatnym serwisie równierz Audi Volkswagen Seat. Nie mogłem nigdzie znaleźć informacji na temat NIVO akurat w tym modelu, jest to chyba raczej żadkość w Audi a już napewno w V8 D11.Czy ktoś z was jest mi w stanie udzielić informacji lub odesłać do lektury na temat NIVO w tym modelu? Czytalem o NIVO w Audi 200, gdzie regulowane zawieszenie występuje jedynie z tyłu, czy to samo zawieszenie jest w V8 ?? Jak to wszystko działa i o co w tym chodzi :) Z góry Dziękuję za odpowiedzi i za cierpliwość bo się strasznie rozpisałem ale to dlatego że to pierwsza moja wiadomość i temat na forum

_________________
V8 D11 4.2 quattro 6gang manual


Ostatnio edytowano 27.lip.2010 18:32:20 przez maccthepimp, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lip.2010 21:22:14 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Skoro wyczytałeś o nivo w a200, to już wiesz jak działa w V8. Tak samo.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lip.2010 21:37:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lip.2010 21:52:54
Posty: 262
Lokalizacja: Warszawa
To juz duzy krok do przodu :) Dzieki.Co prawda czytałem tylko o tym że dostosowuje wysokość zawieszenia do ciężaru, np jak z tyłu usiądzie 2,3 osoby + zawartość bagażnika to że sie podniesie ale słyszałem tez o czymś takim jak dostosowywanie wysokości do prędkości auta z jaką się porusza, bodajże w allroad-ach, czy tutaj też jest takie coś? No i chcialbym spytać, czy jest sens wymieniać zawieszenie przód cały na zawieszenie od S6 C4, w sensie opłacalności i porównaniu tego z wydajnością całego układu, bo z tego co wiem zdania na ten temat są podzielone ( czytałem tu na forum nawet, pierwsza sprawa UFO, dwa że niby potem są jakieś problemy ze zbieżnością?! niby ceny części są potem tańsze przy wymianach no i dostępność części )

_________________
V8 D11 4.2 quattro 6gang manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lip.2010 22:27:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
O ile dobrze wnioskuje to kupiłeś to bite v8 z lubina.
Z ceną jak na przekoszoną zawiechę zaszalały obie strony kupujący i sprzedający - no ale gadżety, wypas, etc.

by nie offtopować:

nivo masz z tyłu - w v8 to nie rzadkość ale standard (chyba że właściciel wyśle je w p...du)
naprawa zawieszenia z przodu nie ma żadnego związku z nivo.
Możesz wymienić uszkodzony mcpherson na ori z ufo, albo wstawić oba od s6, albo przerobić oba mcphersony na zaciski od a8.
Przeróbka na zacisk przedlliftowy jest mniej pracochłonna na poliftowy bardziej.
Poliftowy zacisk ma plus w tym że klocki nie piszczą bo prowadnice się nie zapiekają no i nie cieknie.

W przypadku V8 zaciski i tarcze to wierzchołek góry lodowej :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lip.2010 23:32:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lip.2010 21:52:54
Posty: 262
Lokalizacja: Warszawa
taaaa :) doskonale wnioskujesz, z okolic Lubina i masz racje z ceną ale to wszystko działo się tak szybko, szukalemm takiego auta od roku, z kasą bywało różnie przez ten czas, raz było więcej, raz mniej, a egzemplarza ktory (nawet jesli mialbym w niego ladowac kase w jakiekolwiek naprawy) bylby rarytasem...naprawde żadkość, a uważam że ten jest, co prawda bedzie reanimacja ;) ale wierze ze powoli projekt stanie na nogi i będzie na czym oko zawiesic...co tu dużo mówić, podjarałem sie strasznie (pewnie powiesz za bardzo) i dlatego do transakcji doszło tak szybko, już na drugi dzień po wystawieniu aukcji auto leciało 500km do mnie na lawecie.Uszkodzenia gorzej wyglądały na fotach niż na żywo, gdyby nie dostało to koło to były by naprawde groszowe sprawy.Ważne że motor zdrowy i środek niezniszczony, skórki jeszcze w dobrym stanie, ale i tak idą całe do renowacji i malowania ;) no troche off poleciałem, może założe temat w projektach ale to za jakiś czas, jak już zacznę dłubać.

Ok rozumiem co napisałeś ale co według Ciebie, ewentualnie może ktoś się podłączy do dyskusji jest najlepszym rozwiązaniem, najbardziej wydajnym, lub poprawi efekty jezdne :D

_________________
V8 D11 4.2 quattro 6gang manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2010 06:54:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
Przód i tył złóż na częściach lemfordera, amortyzatory sachs. Jak nivo działa to zostaw, jak gruchy nivo padnięte to wywal. Dotyłu możesz wsadzić zwykłe amortyzatory - problem jest tylko w zerwoej dostępności tylnych poduch (poza A$O) .
Ufo bezwzględnie wywal. Montuj tarcze 320 mm + jak najnowsze zaciski.
Sprawdź PW.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2010 09:43:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lip.2010 21:52:54
Posty: 262
Lokalizacja: Warszawa
a pozwolisz ze wkleje ten zestaw ktory mi podales i podam go pod dyskusje ??

_________________
V8 D11 4.2 quattro 6gang manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2010 10:43:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
jeżeli Ci to pomoże to proszę bardzo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2010 18:40:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lip.2010 21:52:54
Posty: 262
Lokalizacja: Warszawa
ok więc wkleję ten zestaw, ale spójrzmy na to może jednak z innej strony a mianowicie NIE finansowej

nowe tarcze wentylowane bosh do A8 320 mm
nowe klocki bosh do w/w A8
zaciski aluminowiowe poliftowe dwutłoczkowe do A8 D2 polift w stanie BDB
dwa przerobione mcpherosny do V8
dystanse stalowe 10 mm konieczne do zamontowania pod tarcze celem odpowiedniego osadzenia
śruby montażowe do zacisków

czytalem na forum ktos napisal ze na oryginalnych UFO ludzie przejezdzaja do 180tys, wiadomo skąd cena :)

więc może krótko...i bez patrzenia przez pryzmat forsy bo tak do nieczego nie dojdziemy

1. robić oryginalną serie ?
2. wrzucać zawias S6 C4 ?
3. ten zestaw podany powyżej ?

_________________
V8 D11 4.2 quattro 6gang manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2010 19:11:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
Dodam że na tarczach Bosh mam zrobione 4 wymiany klocków przez 50 tyś kilometrów.
poszły 2 komplety ATE, teraz mam drugi komplet Bosh.

Komplet tarcz Bosha do A8 lift na przód wynosi w granicach 280-350 zł

Komplet tarcz do V8 ori w serwisie - cenę pewnie znasz 3 tyś zł.

Tarcze do V8 te z allegro regenerowane po 1800 zł starczyły koledze na jedne hamowanie na autobahnie i sie zwichrowały.

Odnośnie tego ile kilometrów się zrobi na Oryginałach z ASO sie nie wypowiem

Wiem, że na takim setupie jak Ci proponuje auto hamuje lepiej niż w serii.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2010 19:28:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Panowie, jasne jest, że miana UFO na HP2 w dodatku w świeżym wydaniu jest bardzo wskazana. Ekonomicznie oraz pod względem skuteczności hamowania, a co za tym idzie bezpieczeństwa. Pod warunkiem, że jest to wykonane rozsądnie. Jeżdżenie tarczówką po piaście pozostawię bez komentarza.

Bosch jako producent tarcz jakoś mnie nie przekonuje. Klocki polecam Textara, pod HP2 kosztowały na allegro 120 zł.

Stalowe dystanse? To nieporozumienie. Aluminium albo Molibden (jeśli dobrze pamiętam).

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2010 19:33:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
z materiałem na dystans nie ma problemu może być stop aluminium
stal jest tylko bardziej idiotoodporna.
Z ciekawostki klocki Ate starczające na tyle samo ile klocki bosh są dwa razy droższe koło 250 zł/kpl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2010 19:50:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.wrz.2007 16:38:53
Posty: 298
Lokalizacja: konstantynów łódzki
A co z klockami LUCAS bo chyba takie byly montowane orginalnie?

_________________
audi coupe 1.9l 1981r bylo
audi coupe 2.3l 1987r było
audi 90 quattro 2.3l 1987r było
audi 200 quattro 2.1l 1987r bylo
audi 200 quattro 1987r z silnikiem v8 3.6l bylo
audi 200 quattro 2.3l 1987r bylo
audi v8 4.2l 1993r automat bylo i jest
audi coupe 2.2l 1983r bylo
audi a4 2.5 tdi v6 1999r kibel straszny było
audi coupe 2.3 1987r było
audi a6 c4 2.5 tdi r5 1997 było
audi v8 4.2 automat1993 powróciła na dożywocie
http://www.youtube.com/watch?v=yyzdedIDyvQ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2010 20:40:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lip.2010 21:52:54
Posty: 262
Lokalizacja: Warszawa
DeS napisał(a):
Panowie, jasne jest, że miana UFO na HP2 w dodatku w świeżym wydaniu jest bardzo wskazana. Ekonomicznie oraz pod względem skuteczności hamowania, a co za tym idzie bezpieczeństwa. Pod warunkiem, że jest to wykonane rozsądnie. Jeżdżenie tarczówką po piaście pozostawię bez komentarza.


czyli mam rozumieć że te przerobione mcphersony to nie jakaś rzeźba w kale i warto to wrzucić ?

bo właśnie na tym najbardziej mi zależy żeby to było zrobione naprawde porządnie, żeby śmigało porządnie i hamowało odpowiednio, dlatego odrzuciłem już rozważanie co będzie tańsze bo wiem że to w dobrą stronę mnie nie zaprowadzi, że na własną wiedzę i doświadczenie nie mogę liczyć to liczę na was :) jakoś się kiedyś odwdzięcze na jakimś zlociku !

_________________
V8 D11 4.2 quattro 6gang manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2010 06:57:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
wyrzucaj ufo !!!!!!
każdy zestaw dobrze zrobiony będzie lepszy od tego badziewia

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lip.2010 22:40:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lip.2010 21:52:54
Posty: 262
Lokalizacja: Warszawa
Dzisiaj zdjąłem koło, UFO całe nawet nie draśnięte, mcpherson do wymiany i wachacz, ale zdecydowałem że chce jednak zgodnie z waszymi radami wywalić UFO i zmienić cały system na świeższy.

Zastanawiam się tylko czy kupić dwa nowe mcphersony do przerobienia czy używki ??

Zdradzi ktoś na czym polega ta przeróbka ??

_________________
V8 D11 4.2 quattro 6gang manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2010 17:18:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lip.2010 21:52:54
Posty: 262
Lokalizacja: Warszawa
Wracam po krótkiej przerwie, znalazłem trochę czasu i zająłem się w końcu zakupami, jutro zamawiam części na przedni zawias, miało się to odbyć dużo wcześniej ale praca i obowiązki nie pozwoliły niestety.

Lista: (wszystko przód)
Wahacze Lemforder 2szt
Końcówka drążka lewa Lemforder 1szt
Łożysko koła Febi Bilstein 1szt
Silentblocki stabilizatora Febi Bilstein 4szt

no i amortyzatory KYB przód ale zupełnie nie wiem jakie, w intercarsie są jakieś gazowe KYB Excel-G po 303 zł ale nie wiem czy warto brac, możecie mi coś polecić ??

i czy wymieniać coś jeszcze przy okazji, jak tak to piszcie

muszę dodać że zarówno czas na naprawę się wydłużył ale i plany nieco uległy zmianie, miało być HP2 ale zostaje narazie UFO bo jest jeszcze sprawne a pieniądze zaoszczędzone idą w lakier, gdzieś już o tym pisałem komuś :)

_________________
V8 D11 4.2 quattro 6gang manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2010 21:18:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.paź.2009 21:22:10
Posty: 502
Lokalizacja: Loobelskie-LKS
Jeżeli potrzebujesz amorki do V8,to uderz do kolegi AUDIquattroS4 :!: On ma jakie zechcesz i dobierze ci według zawieszenia jakie posiadasz,lub jakie będziesz miał!Ja u siebie założyłem sachs advatage i jestem zadowolony,zestaw został wcześniej sprawdzony w innej v8 :D Działaj :!:
[img][img]http://img687.imageshack.us/img687/9913/dsc02557c.jpg[/img]

Uploaded with ImageShack.us[/img]

_________________
Vorsprung durch Technik
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2010 22:42:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lip.2010 21:52:54
Posty: 262
Lokalizacja: Warszawa
marcino8 napisał(a):
Jeżeli potrzebujesz amorki do V8,to uderz do kolegi AUDIquattroS4 :!: On ma jakie zechcesz i dobierze ci według zawieszenia jakie posiadasz,lub jakie będziesz miał!Ja u siebie założyłem sachs advatage i jestem zadowolony,zestaw został wcześniej sprawdzony w innej v8 :D Działaj :!:


Działam działam, staram sie jak moge, nawet remont mieszkania odlozylem zeby zrobić Vke :D Płakać mi sie chce jak widzę jak stoi na placu, zamiast w garażu. Jeszcze teraz te deszczowe dni dodają dramaturgii całej sytuacji :D

_________________
V8 D11 4.2 quattro 6gang manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.paź.2010 06:13:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.paź.2009 21:22:10
Posty: 502
Lokalizacja: Loobelskie-LKS
Tu masz przykładowe ceny AMORÓW

SACHS ADVANTAGE
przód 225pln/szt tył 380pln/szt

KAYABA ULTRA SR
przód 328pln/szt tył 400pln/szt

KAYABA Excel-G
przód 227pln/szt tył 345pln/szt

MAGNUM (są to tanie porządne amorki japońskiej firmy do standardowej sprężyn, ale raczej odradzam do sportowych zawieszeń)
przód 130pln/szt tył 220pln/szt

_________________
Vorsprung durch Technik
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: