.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 16:58:38

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [a6 c5] wymiania górnych wahaczy
PostNapisane: 24.lip.2010 15:20:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2007 12:46:41
Posty: 216
Lokalizacja: KrK
Witam. Dziś się zabrałem za wymiane wahaczy i napotkalem problem. Nie wiem jak wyciagnac jedna srube
Obrazek
strzaleczkami ja zaznaczylem z jednej strony byla nakretka a z drugiej trzeba wyciagnac srube i tu jest problem nie da sie, jest na tyle dluga ze zawadza o blache. jaki jest sposob na jej wyciagniecie? audi a6 2.5tdi quattro 99r Prosze o szybka odp.

_________________
A6 2.5TDI Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2010 15:25:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
O ile się nie mylę to musisz odkręcić poduchę amortyzatora- ten koszyk, do którego jest zamocowany ten wahacz. Jak poluzujesz śruby od góry to ten koszyk powinien sie opuścić umożliwiając wyjęcie śruby.

Nie bijcie jak źle podpowiedziałem, ale tak mi to wygląda...



Co do tej śruby: nie powinna być odwrotnie założona - nakrętką na zewnątrz? Wtedy byłaby możliwość wyjęcia śruby pomiędzy zwojami sprężyny... Jednak nie- ETKA pokazała prawdę.

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2010 16:07:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2007 12:46:41
Posty: 216
Lokalizacja: KrK
tak bylo zalozone po obu stronach ale jak dlamnie to wlasnie dziwne jezeli ktos jeszcze potwierdzi ta teze ze trzeba cale mocowania amorow odkrecac to sie wtedy wezme do roboty. Nikt sam nie wymienial nigdy?

_________________
A6 2.5TDI Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2010 17:33:07 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Wymieniałem sam.
Trzeba odkręcić mocowanie amortyzatora i wahaczy od nadwozia.
Innej rady nie ma.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2010 15:16:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
No właśnie - jakie są przeciwwskazania, aby tą śrubę założyć "logicznie", czyli odwrotnie? Podobnie jest z dolną śrubą amortyzatora...

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2010 19:59:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2010 21:47:57
Posty: 6
Najwygodniej będziesz miał jak wykręcisz cały amortyzator. Cała goleń na luzie i będziesz miał dostęp do obydwu wahaczy.

_________________
A8 4.2 Q
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2010 21:40:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.wrz.2007 20:01:54
Posty: 142
Lokalizacja: Skierniewice
Tylko nie zapomnij przy składaniu, że pozycja zero jest jak auto stoi na kołach. Ta śrubę dokręć, kiedy pod wahaczem będzie klocek ustalający auto w poziomie stojąc na własnym zawieszeniu. W innym przypadku po wpadnięciu w pierwszą lepszą dziurę zerwiesz gumę wahacza (nie raz to widziałem w autach robionych przez magików - charakterystyczne kuliste oberwanie gumy wewnątrz wahacza).

krisker napisał(a):
No właśnie - jakie są przeciwwskazania, aby tą śrubę założyć "logicznie", czyli odwrotnie? Podobnie jest z dolną śrubą amortyzatora...


Między innymi ten w/w - aby składać zawieszenie na boku z ustaleniem pozycji wahaczy, a nie w aucie bo może być surprise ;)
A drugi to może jak taj w quadach - w razie silnego naprężenia poprzez zaliczenie dziury czy niefortunnego lądowania, które zmusiłoby to przesunięcia tulei wahacza po śrubie, to lepiej niech dokręci śrubę niż ma ją odkręcić.

_________________
A6 C5 AJL
VW T4
Skoda Octavia 1Z5 BXE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lip.2010 06:34:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
Sas_AS napisał(a):
A drugi to może jak taj w quadach - w razie silnego naprężenia poprzez zaliczenie dziury czy niefortunnego lądowania, które zmusiłoby to przesunięcia tulei wahacza po śrubie, to lepiej niech dokręci śrubę niż ma ją odkręcić.


O, to jest jakaś koncepcja :peace:

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2010 17:47:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2007 12:46:41
Posty: 216
Lokalizacja: KrK
Walczylem dzis z tym i sie poddalem. Chyba nie jest wykonalne to w garazu. a Wiec tak odkrecilem mocowania tego kielicha u gory od amorow i nie szło wyciagnać go poniewaz sprezyna tak mocno naciska ze nie da rady a odkrecac z dolu cala sprezyne z amorem to juz ciezko bo potem jak to zalozyc jak scisnac i ulozyc na miejscu sprezyne? jest tez inny problem
Obrazek
u gory tego kielicha jest takie zabezpieczenie, odkrecajac kielich nie da sie scisnac sprezyny tak zeby wyszla za tego malego dzyndzla. a drugi problem to sruba zaznaczylem ja strzalka u po srodku zdjecia jest tak zapieczona ze nie da sie jej wyciagnac na tym zdjeciu jest wyciagnieta bo to inna strona. Bicie mlotkiem, nastukiwanie, psikanie i smarowanie nic nie dalo jedynie zostalo podgrzewanie?

_________________
A6 2.5TDI Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2010 18:15:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 18:00:11
Posty: 2733
Lokalizacja: Kr
Co Ty mowiasz, amor jest skrecany ze sprezyna do tej trojkatnej gornej podstawy (która to własnie jest przykrecona do karoserii). Odkręcasz trzy śruby pod maską, ściagasz zabezpieczenie o którym mówisz (nic nie naciska tylko trzeba się troche pobawić z tym) odkręcasz amor od wahacza i wyciągasz całość. 15min roboty przy dobrych wiatrach.

Jak śruba nie rusza to palnik w ruch...wahacze wymieniasz więc gumami na starych się nie przejmuj.

_________________
Na stanie:
B3Q US/B3Q/B4Q/C5Q
/986/A4 B5Q FL avant/T25 Tojka/A4 B5/A6 C5 Q/Patat B5FL
R5/R5efi/1.8T/V8 manual/2.7 H6/PB V6 manual/1.8PB/1.8T AWT/2.7BiT/AWX

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2010 19:14:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2007 12:46:41
Posty: 216
Lokalizacja: KrK
Tak zgadza sie ta gorna trojkana podstawa to nazwalem kielichem moze niefortunnie. Odkrecilem trzy sruby pod maska od tego mocowania amortyzatora ale z tego co widzialem i widac na zdjeciu mocowanie amortyzatora jest na dole a u gory nic nie ma. Bylbym wdzieczny za wytlumaczenie dokladnie jak to zrobic ew. pokazanie na fotce co odkrecic. to co ja chcialem zrobic to odkrecic na dole mocowanie amora ale baem sie ze potem nie zaloze tego spowrotem

_________________
A6 2.5TDI Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2010 22:10:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2007 19:14:52
Posty: 359
Lokalizacja: Gorzów wlkp.
Jest wszystko tak jak napisałeś.
A ja to zrobiłem tak;

Porozkrecalem od gory 3 sruby, na dole ta co jest przykrecone razem z wachaczem, zabezpieczenie sciagnelem w sumie tak ze nie nadawało sie juz do niczego(i do teraz go nie mam) Stanełem noga na dolny wachacz i amortyzator wraz ze sprzeżyna wyszedł bez problemu.(tam nie trzyma zadna sprezyna tylko zabezpieczenie-amortyzator jest razem ze sprezyna)

A co do składania z powrotem wystarczy ci solidny srubokret albo mała breszka i naprowadzisz sobie na otwory

_________________
A6 2.6 V6 1995 ABC 150KM-KIEDYŚ
A6 2.5 TDI 2000 Quattro AFB 150KM Avant-Było
A8 4.2 2000 Quattro AQF 310KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lip.2010 09:18:54 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
kolega boi się że mu się sprężyna rozciągnie i nie będzie mógł tego złożyć. Nic takiego się nie stanie - sprężynę trzyma amortyzator którego nie rozkręcasz od góry (centralna śruba na tłoku amortyzatora). Jeśli odkręcisz trzy śruby z trókąta u góry i jedną mocującą amortyzator do wahacza to wyjdzie ci cała kolumna amor ze sprężyną.

_________________
dawniej:
A100 C2 2,0 D 2000-2001 RIP
A100 C3 2,3 B+G 2001-2004
A80 B3 1,8 JN B+G 2004-2005
w AKP:
S4 AVANT 2,2T + LPG 2005-2008 (sprzedana :( )
A90q B3 2,3 NG/ABH 2008-2013
A6 C5 2,8 B+G avant q tip 2008 -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lip.2010 19:59:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2007 12:46:41
Posty: 216
Lokalizacja: KrK
Dzieki za wskazówki jutro zabiore sie na nowo za zakladanie tego to napisze czy mi wyszlo

_________________
A6 2.5TDI Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lip.2010 13:19:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2007 12:46:41
Posty: 216
Lokalizacja: KrK
a Wiec tak jedna strona zrobiona druga niestety nie bo sruba ciagle zapieczona. Ale tak na poczatku byly problemy zeby wyciagnac srube mocujaca dolna czesc teleskopu dokładnie ta na zdjeciu
Obrazek
sruba wadzila o wahacz i nie dalo sie wyciagnac jednak po kilku probach podwazania i naciagania wahacza wyszla. Klopot był tez w wlozeniem ale jakos sie udalo z uzyciem drugiego lewarka.
Jednak to nie koniec zmagan w poniedzialek przyjda mi wahacze. Tylni dolny prawy. Chciałem odkrecic srube mocujaca stary i nie dało rady nie ma ona zadnej nakretki bo i nie ma tam dostepu
Obrazek
Odkrecalem ta srube i nie wychodziła :/ jak za nia sie zabrac?

_________________
A6 2.5TDI Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lip.2010 14:11:46 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
ona ma normalną nakrętkę z drugiej strony. być może schowaną w profilu (nie pamiętam), ale jest tam na 100%. jesli jej nie trzymasz to kręci ci się śruba razem z nakrętką i dlatego nie wychodzi

_________________
dawniej:
A100 C2 2,0 D 2000-2001 RIP
A100 C3 2,3 B+G 2001-2004
A80 B3 1,8 JN B+G 2004-2005
w AKP:
S4 AVANT 2,2T + LPG 2005-2008 (sprzedana :( )
A90q B3 2,3 NG/ABH 2008-2013
A6 C5 2,8 B+G avant q tip 2008 -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lip.2010 14:23:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2007 12:46:41
Posty: 216
Lokalizacja: KrK
jezeli jest tam ta nakretka to jak ja chwycic? przytrzymac ta nakretke? jakim sposobem? z tego co patrzylem to tam nie ma zadnego dojscia zaby ja zlapac?

_________________
A6 2.5TDI Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lip.2010 14:29:44 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
zmusiłeś mnie żeby się pod auto położyć chociaż i tak byłem pewny że herezje szerzysz ;)
oczywiście że jest dojście w sankach specjalnie jest dziura zaraz za tuleją żeby kluczem do nakrętki dojść

P.S. dodam jeszcze że ja tą śrube z prawej strony mam założona odwrotnie - właśnie od tej dziury w sankach bo jest kłopot żeby ją wyjąć/ włożyć tak jak jest oryginalnie

dla ścisłości - "dziura" jest od spodu

_________________
dawniej:
A100 C2 2,0 D 2000-2001 RIP
A100 C3 2,3 B+G 2001-2004
A80 B3 1,8 JN B+G 2004-2005
w AKP:
S4 AVANT 2,2T + LPG 2005-2008 (sprzedana :( )
A90q B3 2,3 NG/ABH 2008-2013
A6 C5 2,8 B+G avant q tip 2008 -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lip.2010 14:42:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2007 19:14:52
Posty: 359
Lokalizacja: Gorzów wlkp.
Zgadza sie jest dziura. Co prawda troche ciezko ja pozniej załapać(za grube paluchy) ale dojscie jest bezproblemowe.(wymiana tego wachacza zajeła mi z 15 min)

Jesli bedziesz miał jeszcze jakies pytania to wal smiało -wymieniałem juz wszystkie wahacze i koncówki w tym modelu.

_________________
A6 2.6 V6 1995 ABC 150KM-KIEDYŚ
A6 2.5 TDI 2000 Quattro AFB 150KM Avant-Było
A8 4.2 2000 Quattro AQF 310KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lip.2010 19:02:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2007 12:46:41
Posty: 216
Lokalizacja: KrK
arthurr napisał(a):
zmusiłeś mnie żeby się pod auto położyć chociaż i tak byłem pewny że herezje szerzysz ;)
oczywiście że jest dojście w sankach specjalnie jest dziura zaraz za tuleją żeby kluczem do nakrętki dojść

P.S. dodam jeszcze że ja tą śrube z prawej strony mam założona odwrotnie - właśnie od tej dziury w sankach bo jest kłopot żeby ją wyjąć/ włożyć tak jak jest oryginalnie

dla ścisłości - "dziura" jest od spodu



Sorry za kłopot i przepraszam za moja nie wiedze

W takim razie jak mi dojda czesci zabiore sie i za to. Oczywiscie w razie pytan bede was sie radził. Przyznam sie i powiem ze dzis myslalem ze juz mnie wkrecacie bo strasznie sie meczylem z tym teleskopem no ale jakos poszlo i okazalo sie banalne:) dzieki za pomoc i jak cos bede pisal

_________________
A6 2.5TDI Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 88 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: