.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.lut.2025 03:59:26

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 2.8q] SWAP?
PostNapisane: 02.sie.2010 23:15:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 22:33:57
Posty: 431
Lokalizacja: Dolny Śląsk DZA
Witam!
Mam do Was pytanie, a mianowicie chodzi mi o swap silnika w B4, w którym w tej chwili znajduje się motor 2.8 AAH. Posiadam ten samochód od dobrych kilku lat, jest on mocno dofinansowany i ogólnie zdrowy jak na swoje lata, dlatego bardzo nie chciałbym się go pozbywać, bo bardzo by się to nie opłacało, a poza tym po prostu nie chcę.
Do rzeczy. Jak bardzo skomplikowana byłaby przekładka na 2.7 biturbo z S4 B5. Z tego co się orientuje jest to mimo wszystko trochę prostsze niż swap na 2.2 turbo 20V z racji tego, że jest to r5. Jestem świadom, że taka operacja to nie jest koszt rzędu 5 czy 7 tys zł. Wiem również, że rozsądniej byłoby kupić s2, ale znalezienie egzemplarza w przyzwoitym stanie, porównywalnym do mojej B4 graniczy już z cudem.
Wypowiedzcie się szczerze co o tym myślicie.
Pozdrawiam.
Kuba.

_________________
80 quattro 4.2 V8 ABZ BiTurbo 6 gang '92
S8 quattro 4.2 AHC manual '97
V8 quattro 4.2 ABH automat '93


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2010 23:21:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Mocne V8 bym wsadził ;)

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2010 23:26:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 22:33:57
Posty: 431
Lokalizacja: Dolny Śląsk DZA
Też się nad tym zastanawiałem. Ale mocne V8 siedzi w innym samochodzie (S8 z podpisu), a tutaj chyba chciałbym spróbować czegoś innego. Na razie ogólnie robię rozeznanie po prostu, więc chętnie wysłucham uwag i propozycji :)

_________________
80 quattro 4.2 V8 ABZ BiTurbo 6 gang '92
S8 quattro 4.2 AHC manual '97
V8 quattro 4.2 ABH automat '93


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2010 06:51:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lip.2006 13:50:12
Posty: 365
Lokalizacja: Gdynia
szukaj S2 Limo

_________________
Jest: Audi A6 C4 2.8 AAH Avant Quattro '95 było: Audi 80 B3 1.8 '90
Poza tym w rodzinie: Audi 80 B4 2.0E '92 , Audi A3 1.9TDI '01 , Audi A4 B5 1.8 '95 , Audi 80 B3 1.8S '89 , Audi A6 C5 2.4 '00 , VW Lupo 1.7 SDI '00


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2010 07:21:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
z 2.7BiT nie jest taka prosta sprawa i z fabrycznymi kolektorami to sie tego nie wsadzi, można pomyśleć nad jakimś 1,8T i go troche doinwestować, tak na 300+ ale V8 to najrozsądniejszy wybór, tylko, że ciężko tam coś wydłubać jak będzie brakło pod nogą


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2010 10:38:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 22:33:57
Posty: 431
Lokalizacja: Dolny Śląsk DZA
1.8 T raczej odpada, jakoś nie chciałbym 4 cylindrówki. A jeśli mowa o V8, to jakie byście polecili? Szczerze mówiąc, myślałem że wszczepienie 2.7 bit jest prostsze niż V8. Widocznie się myliłem :)

_________________
80 quattro 4.2 V8 ABZ BiTurbo 6 gang '92
S8 quattro 4.2 AHC manual '97
V8 quattro 4.2 ABH automat '93


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2010 11:20:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
to czytałeś?
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=99456
na racingforum troche więcej jest ale sobie sam poszukaj :p


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2010 15:53:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 22:33:57
Posty: 431
Lokalizacja: Dolny Śląsk DZA
DeS napisał(a):
Mocne V8 bym wsadził ;)


A którą z V8emek byś wybrał?

_________________
80 quattro 4.2 V8 ABZ BiTurbo 6 gang '92
S8 quattro 4.2 AHC manual '97
V8 quattro 4.2 ABH automat '93


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2010 15:54:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
kuba411vm napisał(a):
DeS napisał(a):
Mocne V8 bym wsadził ;)


A którą z V8emek byś wybrał?

340KM z S6/S8 lub 360KM z S8

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2010 16:08:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 22:33:57
Posty: 431
Lokalizacja: Dolny Śląsk DZA
Tylko, że chyba niełatwo znaleźć manualną skrzynię do tego silnika?

_________________
80 quattro 4.2 V8 ABZ BiTurbo 6 gang '92
S8 quattro 4.2 AHC manual '97
V8 quattro 4.2 ABH automat '93


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2010 16:49:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
kuba411vm napisał(a):
Tylko, że chyba niełatwo znaleźć manualną skrzynię do tego silnika?


skrzynia może zostać Twoja a jak nie da rady to skrzynia z S4/B5 załawi sprawe, oczywiście p&p nic nie pasuje idealnie, w linku, który Ci wyżej podałem V8 zblokowano ze skrzynią z 2.3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2010 17:41:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Większy problem będziesz miał z ECU, bo 90% silników pochodzi w aut z automatem...

Można go wystroić jakimś stand-alone lub coś w tym stylu- poszukaj postów konradviper

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2010 18:59:02 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
hubos21 napisał(a):
z ale V8 to najrozsądniejszy wybór, tylko, że ciężko tam coś wydłubać jak będzie brakło pod nogą

zawsze można uturbić :diabel: http://www.youtube.com/watch?v=6tobwaVK ... 1&index=53

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2010 19:14:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
emge napisał(a):
hubos21 napisał(a):
z ale V8 to najrozsądniejszy wybór, tylko, że ciężko tam coś wydłubać jak będzie brakło pod nogą

zawsze można uturbić :diabel: http://www.youtube.com/watch?v=6tobwaVK ... 1&index=53


z drugiej strony myśle, że jak wsadzi nawet ABZa tak jak kolega guziq to wystarczy, wystrojony na VEMSie bo tak jak kolega martab99 napisał problem bo większość to automaty, robi 11tki na 1/4 a jak pisał na racingforum auto kosztowało go ok 10t pln plus własna robota


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 51 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: