.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.lut.2025 04:21:25

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [AGA C5] "Dzwonią" łańcuszki rozrządu... co z nimi
PostNapisane: 04.sie.2010 08:20:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.maja.2009 19:41:44
Posty: 140
Lokalizacja: Chorzów
Wczoraj po rozebraniu wszystkich osłon i zbędnych rzeczy, doszedłem do tego że słychać w całym zakresie obrotów łańcuszki rozrządu... Nie jest to chrobotanie o obudowę, tylko dzwonienie delikatne.

Nie wiem czy zrzucać dekle i zobaczyć co jest z nimi ? czy jeździć póki nie ma gorzej...

A czy napinacz tych łańcuszków jest "sterowany" ciśnieniem oleju, czy mechanicznie??

Ogólnie... co z tym zrobic?!

_________________
A6 C5 2.7 biT 300 HP+
S6 C5 4.2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2010 14:28:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2009 15:27:45
Posty: 262
Lokalizacja: Wrocław/Chełm
Jeszcze jakbyś napisał w jakim to silniku.....

_________________
A6 C4 2.5 TDI AEL Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2010 14:53:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
Napinacz jest częściowo napięty sprężyną, ale główny naciąg i sterowanie są olejowe. Możesz mieć zmęczone zawory olejowe pod kolektorem ssącym, zawalony smok pompy olejowej i/lub magistrale olejowe, uszkodzone zawory olejowe w pompie olejowej, niewłaściwy olej, uszkodzone napinacze łańcuchów itd. Na początek można zmierzyć ciśnienie oleju.

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sie.2010 13:36:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.maja.2009 19:41:44
Posty: 140
Lokalizacja: Chorzów
sorki zapomniałem - 2.4 AGA

Powiedzcie mi... jak sprawdzić drożność kanałów olejowych? Może użyć jakiegoś specyfiku czyszczącego??

_________________
A6 C5 2.7 biT 300 HP+
S6 C5 4.2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sie.2010 13:49:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2004 23:16:44
Posty: 2694
Lokalizacja: Trzebnica
z ciekawości pytam jaki masz przebieg :?:

_________________
Obrazek
było: B3,B4,B4,C4,C4q,C4q,A4q,A6q,A6C5q,A6C5,VW Bora 4Motion.A4 B6q,Bmw x5 4,4, BMW X5 3,0 , A6 C6 2,4q
jest: A8 D3 4.2 q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sie.2010 18:23:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
Jeśli nie masz szlamu pod pokrywami zaworów, to jest duża szansa, że kanały olejowe również są czyste :peace:

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sie.2010 19:37:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Gdzieś tu kiedyś był przykład V8 z pięcioma wentylami na garnek, gdzie dzwonił łańcuszek, który się potem rozleciał, nie sam łańcuch a właśnie napinacz, radzę zdjąć dekle i zobaczyć c się tam dzieje i czy ślizgi masz jeszcze całe, bo tego może brakować.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sie.2010 20:38:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.maja.2009 19:41:44
Posty: 140
Lokalizacja: Chorzów
przebieg ~200tys i wydaje się realny. Auto było serwisowane w Niemczech, a tu w Polsce od 2006 w ASO, na co mam faktury.

Z tym szlamem to dziwna sprawa - pod korkiem czysto, odmy zawalone starym zaschniętym "glutem", ezektor czysty, a przepustnica zawalona jak nie wiem...

Tak więc może ktoś wymieniał ezektor niedawno i taki sam syf jaki był wszędzie będzie też pod deklami :)

Na razie mam inny duuuży problem !! Gaśnie mi przy ostrym hamowaniu i przy skręcaniu w prawo "na luzie"... nie wiem co z tym robić... wszystko wyczyszczone, kable świece nowe... ?!

_________________
A6 C5 2.7 biT 300 HP+
S6 C5 4.2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sie.2010 22:05:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.paź.2008 14:07:41
Posty: 219
Lokalizacja: wołomin
Auto: A6 C6 CAJA
Skąd się bierze ten szlam? Ostatnio rozstałem się z A6 z silnikiem 2.8, więc bliźniaczym do 2.4 - przebieg ok. 180kkm, też raczej pewny (a już na pewno nie był dokręcany :D). Pod korkiem, w odmie zero szlamu/brudu. Przepustnicę wyjąłem właściwie z ciekawości (bo może brudna ;) ) - okazała się czyściutka. Pokryw zaworów nigdy nie ściągałem, bo nie było potrzeby.

Pytam, bo znowu jestem w posiadaniu bliźniaczego do powyższych silnika - póki co czyściutkiego, ale nie chciałbym popełnić jakichś zaniedbań, które powodują powstawanie tego szlamu?

_________________
Uzyskałeś pomoc na Forum? - odwiedź TEN WĄTEK
Pozdrawiam
zbig_wwl

2018- > ;-))) A6C6 sedan q 3.0TFSI CAJA
2013- > 2018Obrazek Allroad C5 q 2.7 ARE -> może tym razem nikt we mnie nie trafi ;). Nikt nie "trafił", to ukradli ;-(
2010- > 2012 A6 C5 Avant q 2.7 ARE -> sCRASHowane
- > 2010 A6 C5 Avant q 2.8 ACK -> sCRASHowane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2010 07:31:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.maja.2009 19:41:44
Posty: 140
Lokalizacja: Chorzów
krótkie odcinki... szlam to olej+wilgoć z powietrza = piękny syf :)

U mnie miał on konsystencje kitu, plasteliny z piaskiem czy kij wie co... taki twarde, grudkowate...

_________________
A6 C5 2.7 biT 300 HP+
S6 C5 4.2


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 40 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: