.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lut.2025 11:15:43

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Sprzęgło -problem Audi A6 1.8T 150km
PostNapisane: 19.sie.2010 19:42:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.mar.2009 13:35:54
Posty: 27
Lokalizacja: Anglia
Siema chłopaki. Przejde odrazu do sprawy na temat sprzęgła które mam nie za ciekawe juz bo słychac nawet juz dwumase jak ruszam (drgania na pedale) no ale co za tydzien lece w trase a tu masz ci pech wczoraj zauwarzyłem ze gdy włącze trujeczke i wcisne gazu na maksa (np.zeby mamątalnie przyspieszyc) to wtedy zaczyna mi sie slizgac wyczułem to na tym biegu i tak do 3000 obrotów a potem juz git jest a gdy narmalnie daje gazu nie czuc by sie slizgało hmmm moje pytanie do Was heh- jak długo mi wytrzyma sprzągło jeszcze? mam do przejechania około 4000tys km w dwie strony i obawiam sie troche heh. prosze o rady pozdro.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2010 20:36:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Gdyby padała tarcza, to by się ślizgało najpierw na 5 biegu, pózniej na 4 , 3 , 2, 1 i byś juz nie ruszył :D
Rozpędz auto do 70 km/h wrzuć 5 bieg i dociśnij gazu, jak będzie się slizgać, to sprzęgło ( tarcze ) masz do wymiany.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2010 20:39:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
jeśli będziesz łagodnie traktował pedał gazu to powinno przejechać te 4 kkm ale głowy sobie nie daję uciąć.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2010 23:11:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2007 14:42:27
Posty: 245
Lokalizacja: Prudnik/Swindon
a powiedzcie mi jak to jest, że sprzęgło łapie na samej górze mimo iż wymieniane było niecałe dwa lata temy (dobrze jest traktowane, czyli powinno być jak nowe) zawsze łapało mi tak na pierwszych 4-5 cm (od góry) ale teraz jakby jeszcze wyżej
czy można to jakoś ustawić ?
pozdrawiam

_________________
A6 C5 APU Q + wirus + stag 300 - było
A6 C5 AWX + wirus


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2010 23:17:45 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Kiedyś w starszych autach mozna było to regulować na lince sprzęgła.
Przy wspomaganiu hydraulicznym nie ma takiej opcji i potrzeby.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2010 23:24:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2007 14:42:27
Posty: 245
Lokalizacja: Prudnik/Swindon
no właśnie apropo potrzeby to wolałbym żeby sprzęgło łapało przynajmniej od połowy, przy tych 3-4cm :): moja druga połowa ma czasem problemy...

_________________
A6 C5 APU Q + wirus + stag 300 - było
A6 C5 AWX + wirus


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2010 00:42:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.cze.2007 12:40:08
Posty: 140
Lokalizacja: pomorze
z tym lapaniem przy samej gorze to chyba standard.zu mnie nawet wymiana sprzegla nic nie zmienila.moze lapie minimalnie nizej

_________________
A6 AWT, A3 BKC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2010 19:46:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.mar.2009 13:35:54
Posty: 27
Lokalizacja: Anglia
siema. nie wiem co jest grane z tym sprzęgłem ale dalej jest tak samo jak przed wyjazdem i w dodatku po wyspie pojezdziłem tez jakies 15tys km i dalej tak samo jest troche jeszcze posmigam tak ale niebawem wymieniam sprzęgło z kołem zamachowym nie bede ryzykował kolejnego wyskoku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2010 20:16:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
wyjechana tarcza - miałem to samo... w końcu zacznie ślizgać Ci na 2 i 1 aż w końcu nie ruszysz z miejsca... ja bym robił, bo jakiś koleś przede mną jeździł "do końca" i porezał nitami dwumasę...

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2010 20:02:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.mar.2009 13:35:54
Posty: 27
Lokalizacja: Anglia
okej. a czy trzeba dwumase razem z tarcza wymienic czy moze dwumasa bedzie spoko to sie zostawi jeszcze? ale w sumie mowia ze lepiej razem wymienic zastanawiam sie wlasnie nad tym.?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2010 21:00:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
koło dwumasowe tak samo się zużywa jak tarcza i docisk i czasami wymiana samej tarczy z dociskiem nic nie pomoże

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2010 13:34:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
zużywa się fakt - ale nie tak szybko, jak tarcza np. jak rozbierzesz sprzęgiełko to zdejmij dwumase i sprawdź luz...
moja dwumasa przeżyła już 2 tarcze sprzęgłowe i śmiga dalej

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2011 22:42:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lut.2008 02:43:24
Posty: 62
Lokalizacja: Wrocław
Trochę odkopię temat.
Mam objawy jak wyżej opisane - ślizganie się sprzęgła. Z tym że kompletne sprzęgło ma ledwie rok czasu i traktowane było delikatnie - swoją drogą z silnikiem 1z zrobionym na 110km nie ma czym poszaleć. Poza tym kiedy wymieniałem wcześniej sprzęgło to stara tarcza też nie była całkiem zużyta. Mechanik trochę się dziwił że to sprzęgło się ślizga. U mnie też "chwyta" przy samej górze. Dlatego szukałem jakiejś regulacji. A tu wszędzie pisze że jej niema. Czy to może być jakieś zapowietrzenie? Stary płyn w układzie? za dużo go nie jest - sprawdzałem w zbiorniczku na połowie między min. a max.

Poradźcie co z tym robić bo nie widzi mi się kolejna wymiana sprawnego sprzęgła.

Pozdrawiam
Tadek.

_________________
Ja tu jeszcze wrócę :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 102 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: