.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.lut.2025 05:57:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2010 15:45:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
"Nic nie zastąpi dużej pojemności, chyba że jeszcze większa pojemność." Adam Opel


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2010 07:11:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lip.2007 18:15:25
Posty: 83
Lokalizacja: Gosport - Częstochowa
grejf --- polałeś miód na moje serce. Napisałeś to tak że mam ochotę już przesiąść się na V6 :D
A tak poważnie to poruszyłeś ważna kwestie grzania się oleju podczas ciągania karawanu i obrotów. W moim 1.8T temp oleju rośnie i to w oczach jak tylko jest jakaś górka. Fakt faktem, że wtedy trzeba trzymać obroty żeby to jechało (przyczepa około 1 tony).
Myślę że tutaj jest moje BINGO.
Na codzień nie lubie jakiejś "sportowej" jazdy. Przeskakiwanie z pasa na pas żeby być 40 sek wcześniej na kolejnych światłach - już dawno z tego wyrosłem. Bardzo byłbym zadowolony jak silnik ciągnie od najniższych obrotów i czuć pod pedałem gazu, że mu "się chce". Zmiana biegu zanim wskazówka obrotomierza pojawi się na 3tyś i dalej płynna jazda. Pewnie że są momenty gdzie trzeba wyprzedzić i wtedy nie ma przebacz 5,5tyś i zmiana biegu. No ale tak jak napisałem raczej oczekiwałbym, że jak depnę w gaz to jadę a nie czekam aż się wkręci.

_________________
Audi =mc2
Jest A6 C6 2.4
Było A6/C5 1.8T
Było B3 80 1.8 NE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2010 08:09:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
asteclik napisał(a):
grejf --- polałeś miód na moje serce. Napisałeś to tak że mam ochotę już przesiąść się na V6 :D
A tak poważnie to poruszyłeś ważna kwestie grzania się oleju podczas ciągania karawanu i obrotów. W moim 1.8T temp oleju rośnie i to w oczach jak tylko jest jakaś górka. Fakt faktem, że wtedy trzeba trzymać obroty żeby to jechało (przyczepa około 1 tony).
Myślę że tutaj jest moje BINGO.
Na codzień nie lubie jakiejś "sportowej" jazdy. Przeskakiwanie z pasa na pas żeby być 40 sek wcześniej na kolejnych światłach - już dawno z tego wyrosłem. Bardzo byłbym zadowolony jak silnik ciągnie od najniższych obrotów i czuć pod pedałem gazu, że mu "się chce". Zmiana biegu zanim wskazówka obrotomierza pojawi się na 3tyś i dalej płynna jazda. Pewnie że są momenty gdzie trzeba wyprzedzić i wtedy nie ma przebacz 5,5tyś i zmiana biegu. No ale tak jak napisałem raczej oczekiwałbym, że jak depnę w gaz to jadę a nie czekam aż się wkręci.

kup V6 to będziesz mógł sobie w mieście do 2tyś jeździć płynnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2010 08:14:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lip.2007 18:15:25
Posty: 83
Lokalizacja: Gosport - Częstochowa
No to chłopaki sprawa wydaje się jasna - Przesiadka na v6 jest pewna.

_________________
Audi =mc2
Jest A6 C6 2.4
Było A6/C5 1.8T
Było B3 80 1.8 NE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2010 18:36:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1250
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
Zaletą mniejszego silnika o podobnej mocy będzie mniejsza waga a tym samym mniejsza masa całego przodu auta i mniejsza podsterowność w zakrętach.

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2010 21:05:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.lip.2010 22:21:46
Posty: 186
Lokalizacja: Bielsko-Biała
pytasz o opłacalność i dodatkowe koszty w postaci 2 świec czy 2 głowic ale zapominasz o dodatkowym koszcie w postaci turbosprężarki w R4T.
Poza tym v-ke kupuje się też dla dźwięku i kultury pracy, której r-ki mogą tylko pozazdrościć.
jest jeszcze jedna rzecz V jest bardziej żywotne niż RT :d

_________________
Moje byłe miłości:
A6 c4 1,8 20v (125 KM)
A4 b5 1,8T (180 KM)
A6 c5 2,8 v6 quattro (193 KM)
A4 b5 2,4 v6 quattro avant (165 KM)
S4 c4 4,2 v8 quattro (290 KM)
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=104330
A6 C5 1,8T (150 KM) http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=113093
A4 b5 2,8 v6 quattro avant (193 KM) viewtopic.php?f=33&t=117116


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2010 21:53:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
gryfi napisał(a):
pytasz o opłacalność i dodatkowe koszty w postaci 2 świec czy 2 głowic ale zapominasz o dodatkowym koszcie w postaci turbosprężarki w R4T.
Poza tym v-ke kupuje się też dla dźwięku i kultury pracy, której r-ki mogą tylko pozazdrościć.
jest jeszcze jedna rzecz V jest bardziej żywotne niż RT :d


podumowanie dwóch stron w jednym poście :)

P.S.
1,8T wygrywa tylko tym, że masz mniejsze OC troche i dużą podatnośćna tuning


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2010 22:46:54 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Upraszczając i teoretyzyjąc trochę ;) bardziej zywotny będzie silnik mniej wyśilony tzn. o mniejszym stosunku pojemność / moc z tego względu, ze im większa moc tym więcej ciepła a lepiej oddać ciepło potrafi metal o duzej powierzchni, dlatego duzy silnik będzie się mniej grzał od mniejszego o tej samej mocy a układ i ilość cylindrów nie ma tu większego znaczenia.
Wiadomo, ze turbina podnosi moc w silniku ( i temperaturę ), więc skraca jego zywotność.
Nie bez znaczenia dla zywotności silnika jest tez masa auta - stosunek masa / moc. Im mniejsza masa auta tym lepiej, lzej dla silnika.
To oczywiście teoria w praktyce wygląda to trochę inaczej i moze wyglądać dokładnie odwrotnie. Wszystko zalezy od rozsądku uzytkownika auta.
Osobscie wolę
- bulgot V - ki od brzęczenia rzędówki z gwizdem suszarki
- ciag z niskich obrotów do odcięcia niz dziurę w mocy ( turbo dziurę ) na niskich obrotach.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2010 06:37:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
Turbodziura przy seryjnej sprężarce. Dobre. :peace:

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2010 08:17:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.maja.2006 13:26:07
Posty: 540
Lokalizacja: WG
ZiPi napisał(a):
Gdyby nie było tej presji, to jezdzilibyśmy jak w Ameryce w latach 60 - tych - to jest fajne.

Kto by kupił 1.4 T, czy 1.8T gdyby alternatywą było V8 i benzyna po 1,5 PLN :?:


Jak by była benzyna po 1,5 PLN to ja bym kupił 1.8T i nie gazowałbym i wsadził większą loche ( turbo) :peace:

ZIPI przejedź się seryjnym 1.8T . :)

_________________
oooo A4 1.8 20V TQ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2010 08:27:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
uki napisał(a):
ZiPi napisał(a):
Gdyby nie było tej presji, to jezdzilibyśmy jak w Ameryce w latach 60 - tych - to jest fajne.

Kto by kupił 1.4 T, czy 1.8T gdyby alternatywą było V8 i benzyna po 1,5 PLN :?:


Jak by była benzyna po 1,5 PLN to ja bym kupił 1.8T i nie gazowałbym i wsadził większą loche ( turbo) :peace:

ZIPI przejedź się seryjnym 1.8T . :)


zależy jeszcze którym, bo w S3 czuć ją dopiero od 2200obr, można powiedzieć, że minimalna dziura jest w porównaniu z AEB :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2010 10:37:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
uki napisał(a):
ZiPi napisał(a):
Gdyby nie było tej presji, to jezdzilibyśmy jak w Ameryce w latach 60 - tych - to jest fajne.

Kto by kupił 1.4 T, czy 1.8T gdyby alternatywą było V8 i benzyna po 1,5 PLN :?:


Jak by była benzyna po 1,5 PLN to ja bym kupił 1.8T i nie gazowałbym i wsadził większą loche ( turbo) :peace:

ZIPI przejedź się seryjnym 1.8T . :)


Tak jak by to ZIPI 1,8T 20V nie jeździł :P
Miałem owy motor w 1999-2003, na chipsie miał laga T 167ps np. 2-3ka 2rpm, V6 w tym zakresie obrotów ciągając karawan nie ma tego problemu. Bo tu kolega rozpatruje autko, a raczej motor pod ciaganie prawie drugiego auta... z autopsji wiem, ze ciaganie dobrej przyczepy 1,8T nawet o plaskim momencie seria 150ps odpada.

A jakby układ cylindrów nie miał wpływu na kulturę pracy, nie robili by V8, jak i ukladu boxer. Ciezko by bylo upchnac motor R - [rzędówke]8 np. w C5 :diabel:

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2010 12:09:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.maja.2006 13:26:07
Posty: 540
Lokalizacja: WG
A ja nie wiem czy ZIPI jeździł czy nie , ale z jego wypowiedzi wynika że nie jeździł skoro mówi o turbodziurze. Wypowiadam się w temacie "turbodziury" a nie ciągania przyczepy.

Co za różniaca czy z chipsem czy bez skoro siedzi to samo turbo - pewnie K03 ewentualnie K03S.

I ja dalej nie wiem o jakim lagu mówicie, chyba że macie nieszczlne wężyki biegnące do N75, DV i innych ustrojstw.

:peace:

_________________
oooo A4 1.8 20V TQ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2010 14:00:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
Do ciągania przyczep najlepszy jest diesel i to jak najwiekszy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2010 14:33:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
uki napisał(a):
A ja nie wiem czy ZIPI jeździł czy nie , ale z jego wypowiedzi wynika że nie jeździł skoro mówi o turbodziurze. Wypowiadam się w temacie "turbodziury" a nie ciągania przyczepy.

Co za różniaca czy z chipsem czy bez skoro siedzi to samo turbo - pewnie K03 ewentualnie K03S.

I ja dalej nie wiem o jakim lagu mówicie, chyba że macie nieszczlne wężyki biegnące do N75, DV i innych ustrojstw.

:peace:


nikt mówi o lagu jak na GT28RS, zwykły AEB nie ma go praktycznie wcale mocne 1,8T fanryczne troche tak ale to odczucia subiektywne


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2010 20:18:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
uki napisał(a):
A ja nie wiem czy ZIPI jeździł czy nie , ale z jego wypowiedzi wynika że nie jeździł skoro mówi o turbodziurze. Wypowiadam się w temacie "turbodziury" a nie ciągania przyczepy.


:peace:
Wypowiadałem sie o uturbionych silnikach ogólnie a 1.8T, którym miałem okazję jezdzić nie ciągnął z dołu, więc chyba turbodziurę jakąś miał :D
Poza tym jezdziłem np. Chevroletem Camarro, Parc Avenue ( czy jak się to pisze ) Fordem Mustangiem i wiem co to ciąg porządnej V- ki :peace:
Jedyny uturbiony warty uwagi silnik Audi, to 2.7BT w tym mozna coś pomodzić z wymiernym skutkiem ale ja i tak wolałbym V8 4.2 i nic bym nie modził.
Cytuj:
Do ciągania przyczep najlepszy jest diesel i to jak najwiekszy.

Nie zapominajmy, ze wspólczesne diesle "egzystują" dzięki turbospręzarkom. Bez nich byłyby to muły bagienne o temperamencie ropuchy.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2010 21:12:27 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
To chyba logiczne, że auto 150 KM jeździ gorzej niż 193 KM, 220 KM lub 300 KM. To nie turbodziura tylko słabsze osiągi. ;)

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2010 11:09:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
sebolec napisał(a):
Turbodziura przy seryjnej sprężarce. Dobre. :peace:

Prawda jest taka że ta turbodziura jest i nawet spora ale jest ona w zakresie obrotów których w silnikach 1.8T sie nie używa od 800 -1500 z momentem jest bardzo kiepsko (popatrz na wykresy). Dlatego jest niewyczuwalna dla zwyklego użytkownika.
Wbij piąty bieg przy 1000 obr i wciśnij gaz w podłogę przez chwile nic sie nie będzie dzialo dopiero gdy obrotomierz wskaże 1800 obr.min gdzie masz moment płaski jak stół .
V-ka z samego dołu pójdzie lepiej, jednak jest bardziej paliwożerna w mieście.Na długie trasy jednak zdecydował bym sie na wolnossący V6, zdecydowanie mniej wysilony silnik.

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sie.2010 02:22:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2007 15:16:55
Posty: 96
Lokalizacja: Warszawa
Może się nie znam, ale co innego turbodziura, czyli opóźnienie które występuje pomiędzy wciśnięciem gazu a uzyskaniem mocy po rozkręceniu się sprężarki, a co innego obroty od których dana sprężarka/silnik zaczyna ciągnąć.

Faktem jest, że zarówno 2,5 TDi jak i 1,8T nie ciągną poniżej pewnych obrotów, bez względu na to jak długo trzymamy gaz w podłodze. Natomiast jeśli ktoś nie lubi uczucia turbodziury (mniejszej lub większej, w zależności od wielkości sprężarki) zdecydowanie lepsze wrażenie sprawi na nim praca silnika V6, gdzie reakcja na gaz nie jest uzależniona od pracy sprężarki.

_________________
A6 Avant 2,5 V6 TDI AKN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sie.2010 13:06:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
sebolec napisał(a):
To chyba logiczne, że auto 150 KM jeździ gorzej niż 193 KM, 220 KM lub 300 KM. To nie turbodziura tylko słabsze osiągi. ;)
Dlatego najbardziej miarodajnym byłoby porównanie róznych silników o tej samej mocy np. 1.8T 150 KM z 2.6 V6, który tez ma 150 KM.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: