.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.lut.2025 06:42:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A6 2,5TDI 2002r Multitronik - problem...
PostNapisane: 30.sie.2010 10:45:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.paź.2007 13:45:12
Posty: 79
Lokalizacja: Gniewkowo
Dzisiaj dopadło również mnie.. jadę 50km.h i nagle mam dyskotekę na PRND. Oczywiście po zatrzymaniu, auto już nie ruszyło. W skrzyni zapisany błąd P1743 - Clutch Slip Monitoring: Signal too Large. Wcześniej objawów awarii nie było no może tarka przy ruszaniu (lekka ale to choroba tych skrzyń z tego roku). Olej w skrzyni jest idealny pod względem barwy i zapachu, poziom również ok. jak myślicie ?, co mogło się zwalić. Dzwonię po naprawiaczach sterowników i mam rozbieżne opinie. Jedni że to skrzynia a drudzy że na 1000% sterownik. Nie mam jak go podmienić, a intuicja podpowiada (z pomocą VAG) że nie mam ciśnień w skrzyni a więc albo jakaś nieszczelność lub pompa wysokiego ciśnienia. Może ktoś z Was miał podobny problem? Będę wdzięczny za jakiekolwiek wskazówki.

--
Ok. Rozebrałem tył skrzyni i zdemontowałem pompę wraz z zaworami. Okazało się że pompa uległa uszkodzeniu. Dosłownie rozerwało tryb pomby a opiłki uszkodziły jej obudowę. Czy wiecie może gdzie mogę kupić taką pompę poza serwisem?. Sterownik mam z 2005 roku i jest raczej ok. Jutro będą zdjęcia z sekcji...
--
mamy rok 2012, miesiąc 8. Dopiero teraz widzę że tematu nie dokończyłem. A więc wymiana pompy oczywiście uzdrowiła skrzynię. Obecnie przejechałem 40kkm i wszystko jest oki. Tarka pozostała, ruszam z lekkim gazem i oki (zresztą zawsze ruszam z gazem bo zanim multi się buuujjjnnniiieee to zielone się robi czerwone). Jeszcze co do tarki, to jest taka sama cały czas, nie zmienia się jej natężenie i jak skrzynia jest zimna, to praktycznie jej nie ma. Ktoś wsiadający pierwszy raz do auta w ogóle problemu nie widzi. Jest to bardzo delikatne falowanie poślizgu.

_________________
--
wojtek
A6 BFC S-line


Ostatnio edytowano 31.sie.2012 09:43:46 przez wojtek_2, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2010 20:30:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 14:30:33
Posty: 400
Lokalizacja: olsztyn
warszawa firma samko 0226366988

_________________
audi v8 3,6 89'
audi v8 4.2 93'
citroen xantia 1,8 95' był golf IV 1.9 tdi 99'
audi A6 c6 s-line 2,7 tdi quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2010 08:14:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.paź.2007 13:45:12
Posty: 79
Lokalizacja: Gniewkowo
Wyszło na to że zamówiłem w serwisie audi nową pompę wraz z olejem i uszczelniaczami i uszczelka. Nie szukam po wielkich guru bo ceny maja lepsze niż ASO!. Za pompę i zawory w serwisie cena 4097zł a u innych od 4270 do nawet 5700zł i rok gwarancji a w ASO dwa. Oczywiście najlepiej to zapłacić 10.000 koła i wymienić wszystko, ale to tak jak bym silnik wymieniał bo mi pompa wtryskowa poleciała. Za tydzień opisze jak poszło i jakie zmiany zaszły w działaniu skrzyni.

_________________
--
wojtek
A6 BFC S-line


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2010 08:33:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sie.2008 16:10:34
Posty: 207
Lokalizacja: Jelenia Góra/Poznań
Ciekaw jestem czy tarka się jakoś zmniejszyła (mam także taki dodatek), napisz cos więcek, no i zdjęcia będa mile widziane.

_________________
Audi A4 Avant 2.4 v6 [BDV] Multitronic
www.toratore.republika.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2010 09:15:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.paź.2007 13:45:12
Posty: 79
Lokalizacja: Gniewkowo
a czy ta tarka jest tylko przy delikatnym ruszaniu?, a jak lekko dodasz gazu (dosłownie o 200-300rpm) to czy startuje normalnie?.

_________________
--
wojtek
A6 BFC S-line


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2010 09:48:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sie.2008 16:10:34
Posty: 207
Lokalizacja: Jelenia Góra/Poznań
wojtek_2 napisał(a):
a czy ta tarka jest tylko przy delikatnym ruszaniu?, a jak lekko dodasz gazu (dosłownie o 200-300rpm) to czy startuje normalnie?.


właśnie tak, a potem jeszcze jak tak niepewnie dodaję gazu przy 1600-1800 obrotów,. Jak ruszę dodają gazu zdecydowanie (czyli od razu obroty ponad 2000) to jest idealnie. Na niemieckich forach czytałem o tym i większość ma ten trik. Jedyna rada, to jeździź dynamicznie, dodawać gazu zdecydowanie i będzie ok.

_________________
Audi A4 Avant 2.4 v6 [BDV] Multitronic
www.toratore.republika.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2010 10:55:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.paź.2007 13:45:12
Posty: 79
Lokalizacja: Gniewkowo
A no to ja też mam tak jak Ty, ale bez bonusa przy 1600-1800rpm. Jak ruszam to lekko dodaje gazu (muśnięcie gazu) i ruszam normalnie. Po wymianie zaworów i pompy dam znać czy się coś zmieniło. Mam dziwny sterownik w skrzyni bo ma oznaczenie 01j 927 156 JJ i niewiele o nim jest napisane.

_________________
--
wojtek
A6 BFC S-line


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: multitronik
PostNapisane: 01.wrz.2010 16:23:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sty.2010 21:42:30
Posty: 20
Lokalizacja: Wrocław
Panowie nazywana przez Was "tarka" to ważny sygnał aby poważnie zająć się skrzynią, na tym etapie naprawa będzie jeszcze możliwa w "rozsądnej cenie", jeżeli będziecie dalej jeżdzić z "tarką" to efektem będzie zniszczenie między innymi: bieżni i łańcucha - a ceny tych części można zobaczyć na allegro. Radzę nie czekać z odwiedzeniem SOLIDNEGO warsztatu.
Pozdrawiam.

_________________
A6 C5 2.5 TDI BDG


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: