.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lis.2024 01:30:53

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 135 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lip.2010 07:18:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Cytuj:
(czy z tymi słabszymi silnikami również zdarzają w ogóle występowały takie bajery?).

Teoretycznie tak, praktycznie raczej nie.
Chodzi o to ze jeśli kogos było stać na nowy samochód z tymi bajerami, to stać go było równiez na mocniejszy silnik. A ze my Europejczycy wolimy mieć auto wyzszej klasy kosztem wyposazenia, to mamy - na rynku wtórnym same golasy :D
W USA jest dokładnie odwrotna mentalność, tam liczy się wypas i wygoda, pal licho auto :peace:

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2010 20:17:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.gru.2009 16:27:21
Posty: 12
Lokalizacja: Kraśnik
Panowie ja niedługo (może jeszcze w tym roku) przymierzam się do sprzedania swojej babci.Nie mam dorobku 100 postów więc nie mogę dać ogłoszenia na forum ale zdjęcia są na głównej stronie klubu. http://www.audiklub.org/club/galeria/353/2.html. Na pewno będę wołał więcej niż przytoczone tu przykłady ale stan jest chyba też lepszy.

_________________
AUDI 100 c3 AVANT 2,3 NF 1988r na gaz, TOYOTA MR2 1,8 vvti 2005r na benzyne, KOMAR 48 cm3 1969r na pedały


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2010 20:30:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
MorgothV8 napisał(a):
Klimy na stary czynnik da się owym starym czynnikiem napełnić. Trzeba tylko poszukać, był jakiś temat u nas o tym bodajże....


Nie trzeba nic szukać, jest zamiennik, drogi, ale jest. Ja za nabicie w c4 zapłaciłem 330 zł razem z zielonym płynem.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2010 06:07:10 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8307
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
No ale piszesz o zamienniku, a można też oryginałem, ale nie wiem czy taniej czy drożej.

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2010 17:09:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Jeśłi masz na myśli r12 to na pewno drożej i więcej zachodu i nie widzę w tym najmniejszego sensu.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sie.2010 16:49:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lip.2010 00:13:23
Posty: 68
Lokalizacja: Łódź
Auto: Audi A3 8L 1.6 '97
W połowie września chyba w końcu będę kupował to C3. Myślałem jeszcze o Mercedesie 190, ale koledzy z forum mb201-124 stanowczo odradzili mi kupowanie tego samochodu przy moim budżecie. Będę szukał egzemplarza w cenie 2-3 tys. najchętniej z nową deską rozdzielczą. Pisałem tu wcześniej o silniku 1.8, ale w sumie po porównaniu ceny ubezpieczenia, stwierdziłem że różnica nie jest aż tak duża i gdybym znalazł 5 cylindrowy silnik z gazem to może też byłoby ok. I tu chciałbym się zapytać, który z większych silników najlepiej współpracuje z gazem? Wiem, że 2.3 są na wtrysku k-jetronic i na gazie jeżdżą słabo. A co z silnikiem 2.2???
Proszę bardzo o rady przed dokonaniem zakupu. Na co w szczególności powinienem zwrócić uwagę przy tym modelu?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2010 08:36:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2010 21:49:32
Posty: 170
Lokalizacja: Kraków-Zakamycze-Bronowice
Auto: A8 D2 2.8Q + A2 1.4 TDi
Jeśli masz taką możliwość, zastanów się nad współwłasnością; ja zdecydowałem się na taki zabieg, gdy policzono mi stawkę ubezpieczenia 3000zł rocznie -> przy współwłasności w PZU stawka maleje do 571 zł/rok :peace:

Jeśli chodzi o sam silnik, to tutaj niestety nie pomogę - 100C3 kupiłem ledwie 3 tygodnie temu. Ryzyko chyba się opłaciło, bo silnik wygląda na wciąż żywy i w trasie zadowala się 11,5 litra gazu na 100 km (skrzynia automatyczna).

P.S. Za cygarem praktycznie każdy się oglądnie - to też spory plus tego modelu, jeśli chce się nietuzinkowy samochód ;)

_________________
90' Audi 100 C3 Automatic 2.3 - poszło w świat
92' VW Passat B3 1.8 - jak się wyjmie siedzenia, to prawie jak Sprinter...
00' Audi A8 D2 2.8 quattro tiptronic - "myśleliśmy, że to Pan Rektor przyjechał"
03' Audi A2 1.4 TDi - czemu to nie ma przodu?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2010 11:09:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lip.2010 00:13:23
Posty: 68
Lokalizacja: Łódź
Auto: Audi A3 8L 1.6 '97
W kalkulatorze m-banku za C3 z silnikiem 2.3 wyszło mi ok. 170zł miesięcznie, a więc bez tragedii, ale fakt, że współwłasność to nie jest zły pomysł. Masz 2.3 z gazem? Jak się spisuje, bo slyszałem, że to nienajlepsze połączenie. Za jaką kwotę kupiłeś swoje Audi i z którego roku?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2010 14:36:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2010 21:49:32
Posty: 170
Lokalizacja: Kraków-Zakamycze-Bronowice
Auto: A8 D2 2.8Q + A2 1.4 TDi
170x12 daje 2040 zł, czyli "nieco" więcej, niż 571 jednak. Jeśli, jak piszesz, nie masz za wiele pieniędzy na samochód, to lepiej byłoby minimalizować koszta wszędzie, gdzie się da - szczególnie, że w tym przypadku nie odbywa się to kosztem bezpieczeństwa/stanu technicznego pojazdu/komfortu itp.

O tym, jak samochód się spisuje, to w sumie ciężko powiedzieć - ze względu na krótki okres użytkowania (wspominane 3 tygodnie). Jeździ na obu paliwach, na gazie dynamika jest całkiem niezła.
Minusem może być spalanie w cyklu miejskim. W mojej okolicy rozkopano praktycznie wszystko, co się dało, przez co nieraz zdarza mi się stać kilkanaście minut w korku, przemierzając 300m. W wyniku działania tych czynników samochód pali ok. 18l/100km (przed regulacją gazu 20-21). No cóż - jest to duży silnik, no i ASB. Niemniej jednak koszta jazdy na LPG są zbliżone do tego, co mój kolega płaci za swoje Cinquecento 900 jeżdżące na Pb ;) W trasie, jak pisałem, wyszło poniżej 12 litrów - autostrada A4, prędkość prawie cały czas 120-130 km/h.
Przed zakupem swojego auta też przeglądałem forum i w jednym z tematów znalazłem opinię, że taki silnik musi być umiejętnie zagazowany - ponoć mój jest, wg. gazownika i mechanika brak śladów po wybuchu :diabel: (pracuje równo).

Cena - utargowałem 2500 i dwa komplety opon na kołach (letnie na felgach aluminiowych, niestety nieoryginalnych i zimowe na stalowych kołpaki) w dobrym stanie. Auto jest z roku 1990, niestety ma trochę felerów, część w zasadzie - jeśli chciałoby się je traktować jako puszkę do poruszania się - do olania, część do zrobienia. Ja raczej chciałbym doprowadzić swoje auto dobrego stanu i w momencie, gdy będzie mnie stać na utrzymanie wozu z quattro - wymienić na czterołapa, stąd też i "pierdoły" będę naprawiał.

P.S. Jeszcze jedna sprawa "wizerunkowa". W niedzielę samochód stał na parkingu wśród różnych "wypasionych" samochodów (terenówki, "współczesne" auta klasy wyższej) i muszę przyznać, że prezentował się najlepiej ze wszystkich (choć całkiem możliwe, że tylko ja tak myślę :diabel: ).

_________________
90' Audi 100 C3 Automatic 2.3 - poszło w świat
92' VW Passat B3 1.8 - jak się wyjmie siedzenia, to prawie jak Sprinter...
00' Audi A8 D2 2.8 quattro tiptronic - "myśleliśmy, że to Pan Rektor przyjechał"
03' Audi A2 1.4 TDi - czemu to nie ma przodu?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2010 17:45:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2005 13:44:57
Posty: 2388
Lokalizacja: Milanówek/Warszawa
Auto: 8QB31.8T Coupe 7A automatic
Wszystkie silniki oprócz 1.8 w C3 były na mech wtrysku...
Wszystkie się da zagazować, tylko trzeba to dobrze zrobić...
Co do ubezpieczenia OC, wybiera się najtańsze na rynku :!!: :!!: , to nie jest ubezpieczenie dla posiadacza, tylko dla ewentualnego poszkodowanego przez Ciebie, współwłaściciel jest dobrą opcją, bo zniżki w OC dają sporo zaoszczędzić...

_________________
wino, kobiety, śpiew.....
C5 FL AFN 160KM 370NM of spanky Coupe 7A automatic
R5 - rules,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2010 19:15:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.sty.2010 19:02:59
Posty: 24
Lokalizacja: Podlipie koło Olkusza
ja mam wziete moje c3 na ojca, przy jego 60% znizki w link4 płace 345zł rocznie przy silniku 2.3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2010 19:40:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
W C3 silników 1.8 było kilka rodzajów ( tzn. jeden silnik w kilku wersjach ) były na mechanicznym wtrysku i na gazniku.
Na gazniku był nawet jeden pięciocylindrowiec - 1.9 WH

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2010 19:44:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2010 21:49:32
Posty: 170
Lokalizacja: Kraków-Zakamycze-Bronowice
Auto: A8 D2 2.8Q + A2 1.4 TDi
Link 4 na współwłasność wyliczył mi dzisiaj koło 800zł rocznie (I właściciel to moja Matula, 60% zniżek, prawo jazdy 30 lat). Jutro idę do ajenta "wieloofertowego" - wybiera ofertę najlepszą/najtańszą/najgorszą dla chomika - będę więc na 100% wiedział jak to jest z tym PZU i dam Koledze znać. Jeśli starczy mi odwagi to zatankuję i doniosę, ile spala takie cudo po mieście :peace:

Aha: przy kupnie ważnym wyznacznikiem jest właśnie działanie/niedziałanie samochodu na benzynie. Jeśli nie jedzie, to może to być albo pierdoła, albo pompa paliwa, albo właśnie efekty gazowego "bum". No i jeśli ktoś z tym długo nic nie robił, to przez ten cały czas jeździł tylko na gazie - co też do najzdrowszych nie należy.

EDIT:

Auto zostało przeniesione do PZU. OC roczne 570zł + NWW 33zł; jest to promocja "Dobra Cena" czy podobnie - niestety nie wiem, jak długo będzie obowiązywać.

P.S. Sprawdzałem jakiś czas temu innych ubezpieczycieli, to za OC Mbank liczył sobie ok. 850zł, inne firmy 1200-1700zł.


EDIT#2:

Pokonałem strach i zatankowałem. 17.7/100 km w duuużych korkach.

_________________
90' Audi 100 C3 Automatic 2.3 - poszło w świat
92' VW Passat B3 1.8 - jak się wyjmie siedzenia, to prawie jak Sprinter...
00' Audi A8 D2 2.8 quattro tiptronic - "myśleliśmy, że to Pan Rektor przyjechał"
03' Audi A2 1.4 TDi - czemu to nie ma przodu?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.wrz.2010 23:58:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lip.2010 00:13:23
Posty: 68
Lokalizacja: Łódź
Auto: Audi A3 8L 1.6 '97
Czyli też będę musiał się przejść do pośrednika ubezpieczeniowego. Moja matka ma tylko 20% zniżki, więc nie wiem czy mi się opłaca brać na współwłasność.
Co do gazu to nasłuchałem się już tyle złego o działaniu instalacji gazowej na K-jet, że trochę się boję. Zauważyłem właśnie, że sporo C3 na sprzedaż nie jeździ w ogóle na benzynie i zazwyczaj sprzedający piszą, że to wina pompki paliwa. Będę starał się wystrzegać takich samochodów.
17,7 l gazu w korkach to w sumie nie tak najgorzej. Pewnie w trasie da się zejść do 10. Jak wyglądają inne koszty eksploatacyjne? Ceny części itp. Ciekaw jestem też ile może kosztować np. wymiana paska rozrządu, bo jest to jedna z rzeczy którą na pewno zrobię zaraz po kupnie samochodu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2010 06:05:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.cze.2009 12:30:23
Posty: 41
Lokalizacja: Wałcz
Części do c3 nie są drogie, porównywalne do golfa 2 może ciut droższe. A myślałeś nad 2.0td? były wersje 87km i 100km z intercoolerem, spalanie w ośce nie jest duże, na zbiorniku 80l spokojnie robi się 1000km, ja mam 2.0d wolnossaka wsadzonego do quattro i pali 8-8,5l ale z quattro to muszę go dusić żeby jechał :p


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2010 13:02:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2010 21:49:32
Posty: 170
Lokalizacja: Kraków-Zakamycze-Bronowice
Auto: A8 D2 2.8Q + A2 1.4 TDi
Filip100 napisał(a):
Moja matka ma tylko 20% zniżki, więc nie wiem czy mi się opłaca brać na współwłasność.


Nie chodzi o same zniżki, ale też czas posiadania prawa jazdy, wiek, płeć itp - poza tym, w ciągu paru lat zniżki dojdą do 60%.

Cytuj:
Co do gazu to nasłuchałem się już tyle złego o działaniu instalacji gazowej na K-jet, że trochę się boję. Zauważyłem właśnie, że sporo C3 na sprzedaż nie jeździ w ogóle na benzynie i zazwyczaj sprzedający piszą, że to wina pompki paliwa. Będę starał się wystrzegać takich samochodów.


Niestety to faktycznie może być loteria. Moje chodzi dobrze, ale np. podczas spawania wydechu rozmawiałem z mechanikiem, którego szwagier miał ten sam silnik i po długich walkach odpuścił i zdjął gaz.

Cytuj:
17,7 l gazu w korkach to w sumie nie tak najgorzej. Pewnie w trasie da się zejść do 10.


Spróbuj może popatrzeć do tematu "Ile palą Wasze auta" na forum (o ile dobrze pamiętam, tak się nazywa). Jeden z Kolegów opisywał tam swoje 100 2.3E, które miał najpierw z automatem 3biegowym (18-19 l w mieście), a potem z manualem (13-14 l). Mój wynik, oprócz korków (masakrycznych - w Passacie powodują wzrost spalania o 1-1,5 litra/100 km) podbija też np. niesprawny regulator wolnych obrotów, no i oczywiscie skrzynia automatyczna (którą dopiero uczę się obsługiwać...)

Cytuj:
Jak wyglądają inne koszty eksploatacyjne? Ceny części itp. Ciekaw jestem też ile może kosztować np. wymiana paska rozrządu, bo jest to jedna z rzeczy którą na pewno zrobię zaraz po kupnie samochodu.


Pasek do 2.3 na all to ok. 65 zł, ale najlepiej spytać, której firmy paski są dobre.
Części pozostałe - dosyć tanie, niestety czasami trzeba trochę poszukać, jeśli jest to jakiś mniej typowy element ( ja szukałem np. blendy dwukolorowej i listew na zderzak, miał je tylko jeden Sprzedawca). Bardzo dobrym pomysłem jest skorzystanie z katalogów części, wtedy można samemu wyhaczyć uszkodzony element i zapłacić grosze. Przykład z dzisiaj: naprawa klamki będzie mnie kosztować... 1zł60gr, bo tyle kosztuje uszkodzony łącznik. Kompletna klamka to 25-60zł...

_________________
90' Audi 100 C3 Automatic 2.3 - poszło w świat
92' VW Passat B3 1.8 - jak się wyjmie siedzenia, to prawie jak Sprinter...
00' Audi A8 D2 2.8 quattro tiptronic - "myśleliśmy, że to Pan Rektor przyjechał"
03' Audi A2 1.4 TDi - czemu to nie ma przodu?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2010 04:10:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lip.2010 00:13:23
Posty: 68
Lokalizacja: Łódź
Auto: Audi A3 8L 1.6 '97
Trochę się boję kupić starego turbo diesla bo wiadomo ze w tym wieku turbina może już długo nie pociągnąć a koszty regeneracji są z tego co wiem duże.
Znalazłem na motoallegro kilka interesujących mnie egzemplarzy. Proszę Was o ocenę:
1. http://otomoto.pl/audi-100-cd-C14808466.html
Niezłe wyposażenie, dobry stan wizualny. Szkoda że stara deska rozdzielcza
2. http://www.motoallegro.pl/audi-100-benz ... 65706.html
3. http://www.motoallegro.pl/audi-100-c3-1 ... 35841.html
4. http://www.motoallegro.pl/tanio-i1219044281.html
5. http://otomoto.pl/audi-100-klimatronic-C12299278.html
Ten ostatni gdyby tylko miał założony gaz...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2010 10:13:45 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Filip100 napisał(a):


Z tych tu wybieram wstępnie te trzy. A ten ostatni ma gaz - zwykły mieszalnik ;).

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2010 10:41:55 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6615
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Gaz szczytem marzeń.. a potem gro problemów :/

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2010 12:24:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2010 21:49:32
Posty: 170
Lokalizacja: Kraków-Zakamycze-Bronowice
Auto: A8 D2 2.8Q + A2 1.4 TDi
Ta pierwsza setka ma trzybiegowy automat, nie wiem, czy zauważyłeś. Wtedy spalanie może sięgać wspomnianych 19l w mieście...

_________________
90' Audi 100 C3 Automatic 2.3 - poszło w świat
92' VW Passat B3 1.8 - jak się wyjmie siedzenia, to prawie jak Sprinter...
00' Audi A8 D2 2.8 quattro tiptronic - "myśleliśmy, że to Pan Rektor przyjechał"
03' Audi A2 1.4 TDi - czemu to nie ma przodu?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 135 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 40 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: