przemekk74 napisał(a):
sciagnij normalnego angielskojezycznego vagcoma!!!! - i googluj wtedy
Po wpisaniu tych bledow w google co masz to mi wyskakuja bledy zwiazane z VP44 ale w... Oplach
Pozdrawiam,
Przemek
Masz rację że to kody opla. Mam vagcoma.
Kiedyś miałem A6 2.5TDI i pompa padła, za naprawę zapłaciłem 1200zł. polegała ona na wymianie tranzystora. Jak wiadomo w oplach i audi siedzą te same pompy, które po pewnym czasie muszą ulec awarii ze względu na ich wadę konstrukcyjną. Nie tyle jest to wada pompy co jej sterownika, a dokładnie przegrzewania się i uszkadzania tranzystora sterującego zaworem dawki. Czasami wymiana tranzystora pomaga, ale w większości przypadków uszkadza się coś jeszcze i wtedy tylko pomaga nowy sterownik. Mnie na cztery sterowniki udało się naprawić tylko jeden. W jednym ze sterowników była upalona nawet masa idąca do płytki.
Zastanawia mnie tylko dlaczego wszyscy zwalają winę na zacierający się tłoczek przestawjacza konta skoro sterowany jest on ciśnieniem paliwa, przepływ którego reguluje drugi zawór.
W silnikach audi-vw komputer widzi aktualny kont wtrysku i w przypadku złego ustawienia pompy (wymiana paska na kredkę) kont wymagany jest inny od aktualnego. Jeśli komputer nie może poprawnie wysterować konta wtedy mogą występować przeciążenia w sterowaniu co powoduje uszkodzenia tranzystora dawki.
W silnikach opla brak jest odczytu aktualnego konta, mimo to usterka się powtarza.
Czyż nie mam odrobiny racji
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
.