.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 17:00:55

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: sposób odpowietrzania układu hamulcowego
PostNapisane: 25.maja.2009 16:15:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Słyszałem kiedyś, że układ hamulcowy można odpowierzać, dając NADciśnienie do zbiorniczka z płynem (i oczywiście luzując któryś z zaworków w zacisku)
Czy to dobra metoda?
Czy pedał hamulca może być w pozycji normalnej, czy trzeba go zablokować po wciśnięciu?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2009 18:28:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Jedna z najlepszych metod.

Na zbiorniczek nakręcasz wcześniej przygotowany korek z króćcem do podłączenia przewodu od sprężarki.

Odkręcasz odpowietrzniki i delikatnie ciśniesz powietrze w układ.
Gdy zbiorniczek się opróżni zamykasz odpowietrzniki i demontujesz nakrętke.
Uzupełniasz nowy płyn.Zakręcasz korek i jedziesz dalej. Pompujesz do momentu gdy w każdym z kół zacznie lecieć nowy płyn.
Pamiętaj o systematycznym dolewaniu świerzego płynu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2009 19:25:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.wrz.2007 09:17:32
Posty: 23
Lokalizacja: Warszawa
Jakie ciśnienie wytrzyma zbiorniczek? Można podać 1 bar?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2009 21:15:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
CzarekJ napisał(a):
Jakie ciśnienie wytrzyma zbiorniczek? Można podać 1 bar?

to pierwsze pytanie
a drugie: czy pedał hamulca ma być wciśnięty?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2009 21:46:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
1 bar jest z reguły normą.Chyba że nasz parch posiada ABS. Wtedy procedura jest nieco inna.

Więcej tutaj http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=52810


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2009 21:49:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.gru.2005 23:06:53
Posty: 568
Lokalizacja: Olsztyn
opcja B - motocyklowa - zakladasz na odpowietrznik przezroczysty wezyk, odkrecasz na stale i pompujesz az nie przestana leciec babelki, oczywiscie kontrolujac poziom plynu w zbiorniczku. pompujesz pedalem, kazdy zacisk z osobna. Nie wiem tylko czy zaczyna sie od najdluzszego czy od najkrotszego przewodu... ?! :) ale chyba od najdluzszego... :)

_________________
B4 1992 1z bylo
C4 1994 aat bylo
C4 1996 ael bylo
B5fl x2 bylo
A3 2004 BKD bylo
A4 2006 ASB quattro
A6 c4 quattro XYS ael 30.12.1997
A6 C6 CDYA
A6 C7 CDUD @ 320/700
S4 B5 AGB @ 320/460


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2009 09:16:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
ADAM 12 napisał(a):
1 bar jest z reguły normą.Chyba że nasz parch posiada ABS. Wtedy procedura jest nieco inna.

Więcej tutaj http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=52810

Co zmienia odpowietrzanie ukł. hamulcowego z ABSem przy włączonym / wyłączonym zapłonie?
-> Co z pedałem hamulca :?:

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2009 10:29:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Pedała zostaw w spokoju.Nic nie wciskasz.

W przypadku ABS zapłon uruchamia pompę. (silniczki elektryczne czy coś)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2009 13:02:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.kwi.2007 20:32:17
Posty: 1158
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: ACOQ NG
Ja stosowałem "metodę motocyklową" poczynając od odpowietrznika znajdującego się najdalej od pompy hamulcowej.
Ze względu na pompę ABS robiłem to na włączonym silniku.(nie samego zapłonu)

_________________
była Pantera na A80KP
Kamei


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2009 14:02:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Pokombinuję z nadciśnieniem do zbiorniczka. Może uda mi sie wyrezać jakiś patent, by nadciśnienie brać z koła zapasowego :D
Gdyby się udało - dam znać

-> Jeszcze ważne pytanie: ile płynu musi zejść z najdalszego zacisku w C4, by mieć pewność, że od zbiorniczka, poprzez pompę hamulcową, pompę ABSu, aż po zacisk był tylko świeży płyn? Ten który mam nie jest stary, więc po kolorze pewnie nie poznam....

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2009 15:04:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.gru.2005 23:06:53
Posty: 568
Lokalizacja: Olsztyn
nie wiem czy tak mozna, ale jak chcesz miec pewnosc ze masz wszedzie nowy plyn to poprostu podaj cisnienie do zbiorniczka, wydmuchaj z ukladu caly plyn, wlej nowy i znowu podajac cisnienie wypelnij uklad nowym plynem...
mozna tak? :)

_________________
B4 1992 1z bylo
C4 1994 aat bylo
C4 1996 ael bylo
B5fl x2 bylo
A3 2004 BKD bylo
A4 2006 ASB quattro
A6 c4 quattro XYS ael 30.12.1997
A6 C6 CDYA
A6 C7 CDUD @ 320/700
S4 B5 AGB @ 320/460


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2009 16:16:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Płynu wejdzie około 1 L.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2009 19:35:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.kwi.2007 20:32:17
Posty: 1158
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: ACOQ NG
Ja już tak liczyłem pół litra na koło, żeby mieć pewność.

_________________
była Pantera na A80KP
Kamei


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2009 20:53:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
zserty napisał(a):
Ja już tak liczyłem pół litra na koło, żeby mieć pewność.


Przezorny płaci wiecej :?: :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2010 12:46:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
A jak odpowietrzyć układ w Audi 200 C3? Zmieniam pompę hamulcową i część przewodów. Chodzi mi głównie o kolejność odpowietrzania oraz o odpowietrzenie pompy ABS - czy ona się sama odpowietrzy gdy będę pompował pedałem? Czy trzeba ją jakoś najpierw odpowietrzyć?

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2010 10:00:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2010 21:32:33
Posty: 491
Lokalizacja: okolice lublina
tekst z manuala audi 100/200:
Odpowietrzanie ukladu hamulcowego
Po każdej naprawie, w czasie której została otwarta instalacja
hamulcowa, do przewodów ciśnieniowych mogło wniknąć
powietrze. W takim przypadku należy odpowietrzyć układ
hamulcowy. Powietrze znajduje siię w przewodach również
wtedy, gdy przy naciskaniu na pedał hamulca wyczuwa się
jego ,,miękkość". Wtedy należy usunąć przeciek i odpowietrzyć
uklad.
Układ hamulcowy odpowietrz się przez wciskanie pedału
hamulca, do czego potrzebna jest druga osoba.
o Zasady obchodzenia się z płynem hamulcowym, patrz str.
184.
Zużyty płyn hamulcowy oddawać w miejscowej zbiornicy
odpadów specjalnych, nie wlewać do kanalizacji.

Odpowietrzanie
Jeśli jest konieczne odpowietrzenie całego układu hamulcowego,
należy odpowietrzać pojedynczo każdy hamulec koła.
Ma to miejsce wtedy, kiedy powietrze wniknęlo do każdego
cylinderka. Jeżeli została wymieniona lub naprawiona tylko
jedna obudowa zaciskacza wzgl. jeden rozpieracz, wystarcza
z reguły odpowietrzenie tego pojedynczego cylinderka.
Kolejno66 odpowietrzania: Uwaga: Tylko w samochodach z
ABS (urządzenie zapobiegające blokowaniu kół) - najpierw
odpowietrzyć pompę hamulcową.

Dalsza kolejność (wszystkie samochody): 1. Prawa obudowa
zaciskacza wzgl. rozpieracz z tyłu, 2. Lewa obudowa
zaciskacza wzgl. rozpieracz z tylu, 3. Prawa budowa zaciskacza
z przodu, 4. Lewa obudowa zaciskacza z przodu.

Uwaga: W samochodach ze wspomaganiem hamulców podczas
odpowietrzania tylnego hamulca docisnąć silnie dźwignię
regulatora w strone osi tylnej, patrz nastepny rozdział.
Uruchomić silnik i pozostawić na biegu jałowym. Odpowletrzać
tylko przy pracującym silniku!!!

Zdjąć oslone gumowa z zaworka odpowietrzajacego cylinderka
hamulcowego, nasadzic czysty wężyk i drugi jego
koniec wlozyc do butelki napelnionej do polowy plynem
hamulcowym.
Pomocnik powinien wielokrotnie przyciska6c pedał hamulca
(pompować) do czasu wytworzenia cisnienia w ukladzie
hamulcowym. Wyczuwa sie je po wzrastajacym oporze
na pedale.
Po osiągnięciu wystarczajacego cisnienia wcisnac pedal
i trzymac noge na pedale.
Otworzyc za pomoca plaskiego klucza zawór odpowietrzajacy
na okolo pół obrotu. Wyciekający płyn zbierał do
butelki. Zwracać uwage, zeby koniec wężyka w butelce
zawsze znajdowal sig poniżej lustra plynu.
Skoro tylko spadnie cisnienie plynu, natychmiast zamknac
zawór odpowietrzania.
Powtórzyć pompowanie, aż do ponownego wytworzenia
cisnienia w ukladzie. Wcisnąć pedal i przytrzymac go noga.
Odkręcić srube odpowietrzajaca. Po obnizeniu sie ci
snienia ponownie wkrecic srube.
Powtarzac procedure odpowietrzania kazdego rozpieracza
do czasu, az w plynie hamulcowym splywajacym do
butelki przestana sie pojawiac pecherzyki powietrza.

Po odpowietrzeniu sciagnac wezyk z zaworka odpowietrzajacego,
nasadzic oslone przeciwpylową na zaworek.
W ten sam sposób odpowietrzyc inne cylinderki.
Uwaga: Podczas odpowietrzania obserwowac od czasu do
czasu zbiorniczek wyrownawczy. Poziom plynu nie moze
opaść zbyt nisko, gdyż nastąpi wtedy zassanie powietrza
poprzez zbiorniczek. Zawsze dolewać tylko świeży płyn
hamulcowy!!!
Po zakończeniu odpowietrzania należy napelnić zbiorniczek
wyrównawczy do znaku MAX.


:D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2010 10:18:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Dzięki. Ten opis czytałem. Jednak interesuje mnie jeszcze odpowietrzenie pompy ABS - czy ona się odpowietrzy samoistnie stosując wyżej opisany sposób, czy trzeba ją jakoś odpowietrzyć? Wiem, że w nowszych modelach włącza się VAGiem tryb odpowietrzania. Czy w moim modelu też w jakiś sposób odpowietrza się pompę ABS? Czy wystarczy włączyć silnik i odpowietrzać układ pompując pedałem?

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 88 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: