.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.sty.2025 20:12:59

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Regeneracja hamulca ręcznego FOTOSTORY
PostNapisane: 13.sie.2010 21:56:46 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
Pozwoliłem sobie skorzystać z opisu CYGARO-AVANTA i dołączyłem fotki z całej operacji. Myślę, że Kolega się nie obrazi - materiał dostępny na forum.

A więc zaczynamy:
Idziemy do sklepu po uszczelki i zaczepiamy o monopolowy kupując kilka piwek- człowiek nie wielbłąd i przy robocie musi się nawodnić :peace:

Rozbieranie hamulca
Przed rozpoczęciem roboty musisz mieć: klucz „13”, „14”, „15”, klucz-nasadkę „17” z mocowaniem ˝1/2 cala”,klucz inbus 8 mm, nowy płyn hamulcowy, zestaw naprawczy zacisku czyli zestaw nowych gumek, uszczelek.

Obrazek


- Zdejmij koło i wyczep linkę ręcznego z dźwigni w zacisku: zdejmujesz drucianą blokadę, przewlekasz przez „oczko" najpierw samą gumkę, potem linkę
Obrazek
- odkręć zacisk od jarzma – dwie śruby na klucz „13”, w trakcie odkręcania prowadnice zacisku trzymaj kluczem „15”
- zdejmij zacisk z tarczy hamulcowe, odłóż na bok klocki hamulcowe. Zacisk nie może wisieć na przewodzie hamulcowym!
- pora wyjąć tłoczek z zacisku: jeśli masz zablokowaną dźwignie od ręcznego, wsiadasz za kierownicę i naciskasz hamulec nożny tak długo, aż tłoczek z zacisku wysunie się prawie do końca. Dobrze mieć osobę do pomocy: jedna pedałuje hamulcem, druga obserwuje wysuwanie się tłoczka.

Druga możliwość to "machanie" dźwigienką ręcznego - jeżeli można nią
poruszać. Robimy to na wyjętym już zacisku.

- Tuż przed wypadnięciem tłoczka odkręcasz kluczem „14” zacisk od przewodu hamulcowego, przewód natychmiast czymś zatkaj (patyczek do szaszłyków jest OK.), żeby się przewód hamulcowy nie zapowietrzał
- Ręką wykręcasz tłoczek z zacisku. Osłonę przeciwpyłową „1” (patrz rysunek) możesz wywalić, przy montażu wchodzi nowa.
- Wywal również uszczelkę „2” siedzącą w zacisku – przy montażu wchodzi nowa.
- Tłoczka nie rozbierasz (chociaż można Very Happy ) czyścisz boczną powierzchnię tłoczka i odkładasz go na bok

Wnętrze zacisku
Obrazek

Zawartość zacisku
Obrazek

Obrazek

- Teraz najtrudniejsze: wyjęcie pierścienia sprężystego Segara, który poprzez koszyczek trzyma napiętą sprężynę (ta sprężyna cofa tłok zacisku po zwolnieniu hamulca). UWAGA!!! Ponieważ sprężyna jest mocno ściśnięta, przed wyjęciem pierścienia sprężystego należy zabezpieczyć się przed „wystrzałem” sprężyny. Ja mam taki patent: mocuje w imadle zacisk popychaczem do góry, na koszyczek kładę klucz nasadkę 17 mm z łbem kwadratowym ˝1/2 cala”, na klucz kładę monetę, a wszystko lekko wciskam śrubą M10. Śruba poprzez nakrętkę i drewniany klocek opiera się na zaczepach zacisku, jak na rysunku.

Narzędzie do sprężyny
Obrazek
Nasadka na koszyczku
Obrazek
- Lekko dociśnij koszyk na dół, po czym wyczep pierścień sprężysty. Ja robię to cienkim i dłuuuugim śrubokrętem
- Po wyczepieniu pierścienia, sprężyna będzie mocno napierać do góry – powoli luzuj śrubę M10, aż wszystko wyjdzie z zacisku
- Wyczyść koszyk sprężyny i sprężynę, wyjmij dwie podkładki oraz duży popychacz (czyli tę „śrubę”, która wkręcona była w rurkę w tłoczku) wywal z popychacza uszczelkę „3”, dokładnie wyczyść gniazdo małego popychacza
- Wyjmij i wyczyść mały popychacz; wygląda jak pigułka natybiotyku...

To co blokuje nasz ręczny
Obrazek

oraz
Obrazek
- Teraz można wyjmować wałek hamulca ręcznego – należy go rozruszać i po prostu wyciągnąć. Po wyjęciu dokładnie wyczyść wałek z rdzy, brudu, starego smaru
- Wydłub z zacisku uszczelkę wałka ręcznego „4” – może być ciężko, bo z pewnością przyrdzewiała do zacisku. Wyczyść dokładnie tulejkę, w którą wchodzi wałek, musi być SUPER czysta, inaczej znowu się zablokuje, kwestia czasu.

Składanie hamulca- Oczyść z rdzy i brudu miejsce, gdzie mocowana jest osłona przeciwpyłkowa „1”
- Dobrze nasmaruj smarem miedzianym lub grafitowym wewnątrz tulejkę wałka.
- Wciśnij w zacisk nową uszczelkę wałka „4”. Ta uszczelka ma w środku sprężynkę na obwodzie, łatwo rozpoznać.
- Posmaruj wałek ręcznego i wepchnij go do oporu do zacisku. Zaczep linki powinien być 2-3 mm od zacisku.
- Napakuj smaru w gniazdo małego popychacza w wałku, wsadź mały popychacz
- Na duży popychacz załóż nową uszczelkę „3”od dołu lekko nasmaruj, wsadź go w otwór, tak żeby mały popychacz trafił w odpowiednie wgłębienie.
- Sprawdź, czy całość „duży popychacz+mały popychacz+wałek” ładnie chodzi. - Ustaw to w położeniu nie zaciągniętego ham. ręcznego. Na uszczelkę „3” spuść kilka kropel płynu hamulcowego.
- Włóż odpowiednio obie podkładki, następnie sprężynę, na sprężynę koszyk, na koszyk pierścień sprężysty.
- TERAZ NAJPEPSZE n : „trzymaczem” z drewna, śruby M10, monety i klucza „17” musisz wcisnąć koszyczek tak głęboko, by można było poprawnie oprawić pierścień sprężysty. Po kilku / kilkunastu próbach na pewno się uda.
Jeśli pierścień poprawnie trzyma koszyczek, rozkręć „trzymacz” i zobacz jak chodzi wałek od ręcznego, jeśli sam wraca – i to z dużą siłą - w położenie hamulca zwolnionego, kup szampana, kawior i zaproś rodzinę, przyjaciół i znajomych – czas uczcić, że najtrudniejszy moment w całej operacji już za Tobą n
Obrazek
- Włóż w zacisk nową uszczelkę „2”. Jej rowek należy mocno zwilżyć płynem hamulcowym
- Na tłoczek hamulcowy (jakby od tyłu) włóż nową osłonę przeciwpyłową. Nie wsuwaj jej do końca w rowek na tłoczku, zostaw ją z tyłu tłoczka

Obrazek
- Wlej trochę płynu hamulcowego w tę tulejkę, gdzie wkręca się duży popychacz, gwint popychacza też zwilż płynem.
- Ponownie zwilż płynem hamulcowym uszczelkę „2” (musi być naprawdę mokra!!) zwilż płynem boczną powierzchnię tłoczka. Tylną część osłony przeciwpyłowej wsuń w jej wycięcie w zacisku, powoli wkręcaj tłoczek do wnętrza zacisku – tłoczek musi początkowo bez problemów dawać obracać się ręką. Tłoczek będzie nakręcać się na duży popychacz.

Obrazek
- Jeśli wszystko idzie OK., osłona przeciwpyłowa obracać się będzie na tłoczku (można dla lepszego smarowania wpuścić pod nią kilkanaście kropel płynu hamulcowego), a tłoczek wsuwać się będzie do wnętrza zacisku. Jeśli idzie ciężko – można użyć kombinerek o wąskich końcach, które wejdą w wycięcia w denku tłoczka (jest też do tego specjalny przyrząd)
- Po wkręceniu tłoczka do końca, umieść koniec osłony w rowku na tłoku, wlej strzykawką możliwie dużo płynu do zacisku, przykręć go do przewodu hamulcowego.
- Sprawdź, czy prowadnice zacisku poruszają się lekko. Jeśli nie – wywal stare „harmonijki” gumowe, wyczyść prowadnice i ich tuleje, nasmaruj smarem grafitowym, załóż nowe harmonijki. Tulejki łatwiej jest wyczyścić po odkręceniu jarzma od piasty – dwie śruby z łbem imbus 8 mm
- Załóż klocki (bez klocków hamuje znacznie gorzej n ), podłącz linkę ręcznego odpowietrz hamulec. I po zabiegu...


Warto również skontrolować linki - ja miałem psikusa. Pod gumowym klockiem linka się przetarła i pancerzyk skorodował blokując linkę właściwą. Nowa linka BOSCHa to wydatek 60PLN

Obrazek
Obrazek

Linkę demontujemy najpierw z zacisku, później wyciągamy z uchwytów i kanałów mocujących i na końcu zdejmujemy z widełek od dźwigni ręcznego
Obrazek

O ile w ośce jest idealny dostęp to w QUATTRO trzeba sie nagimnastykować, ewentualnie poprosić kogoś sprytnego o małych dłoniach
:peace:

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2010 09:10:56 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
Dobra robota.

Ostatnio przerabialem ten temat u siebie, a wlasciwie to szwagier przerabial, ja tylko podawałem klucze - wymienione uszczelki i wszystko pieknie chodzi.
U mnie trzeba bylo jeszcze wymienic linki recznego na nowe, stare mialy popekane pancerze i syf sie dostal, ledwo dalo sie kombinerkami przeciagac linke.

W sumie to za 3 razem udalo mi sie trafic na pasujacy komplet.
1. W serwisie zamowili do A6 97r i przyszlo do C5, a nie do C4
2. Zamowilem na allegro, sprzedajacy deklarowal, ze beda pasowaly - wyciagneli stare, nowe nie pasowaly. W razie czego wymiana na inne.
3. Wyslalem sprzedawcy z allegro zdjecia starych, wyciagnietych z auta. Okazalo sie, ze do mojego A6 C4 2.8 q pasuja z S6. Odeslalem niepasujace, przyslal nowe. Zalozyli, tylko to juz bylo prawie na koniec zimy.

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Regeneracja hamulca ręcznego FOTOSTORY
PostNapisane: 17.sie.2010 19:23:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
ArtHurO napisał(a):
Pozwoliłem sobie skorzystać z opisu CYGARO-AVANTA i dołączyłem fotki z całej operacji. Myślę, że Kolega się nie obrazi - materiał dostępny na forum.

Ależ nie! Bardzo ładnie to wyszło i niech służy innym

To co? Po opisie i zdjęciach, teraz czas na full HD na YouTube :)

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.wrz.2010 09:31:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2009 19:11:29
Posty: 25
Lokalizacja: Białystok
przerabiałem to wczoraj bo ręczny na prawym kole stał...
i powiem Wam że masakra! Namęczyłem się na maxxxa i co do czego to nie udało mi się rozebrać zacisku. Na szczęście to tłoczek stał, więc wymieniłem tłoczek, resztę solidnie oczyściłem, wyczyściłem tulejki w jarzmie i działa. Generalnie to już nawet chciałem kupić szczypce do tych pierścieni VW/AUDI tylko cena mnie przeraziła 199zł to przesada :!:
Cała operacja zajęła mi 4h, ale około 2h zeszło na nieudanych próbach wyjęcia pierścienia z zacisku długim śrubokrętem :<


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.wrz.2010 15:10:23 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
dlugim srubokretem to mozesz sobie w nosie podlubac , jak nie masz dobrych narzedzi to wogole sie za robote nie bierz bo czas i nerwy stracisz a jeszcze cos popsujesz. 199 za dobry narzedz to niewygurowana cena, niemniej jednak jezeli masz tego uzyc raz to lepiej jechac do mechanika , niech on to zrobi.

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.wrz.2010 16:25:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2009 19:11:29
Posty: 25
Lokalizacja: Białystok
hans pokaż mi kogoś kto zechce rozebrać zacisk, dziś każdy mówi że lepiej kupić nowy lub aluminiowy od czegoś nowszego wstawić... Niedługo nie będzie zestawów regeneracyjnych bo nikt nie będzie ich używał


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Regeneracja hamulca ręcznego FOTOSTORY
PostNapisane: 02.wrz.2010 17:55:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2005 19:02:43
Posty: 233
Lokalizacja: Łódź
Witam.

Po rozebraniu tylnego zacisku wystąpił taki problem.
Tłoczek hamulcowy wyciągałem za "podtoczenie" na gumę przeciwpyłową.
Mechanizm wewnątrz tłoczka wysunął się tak, że jest równo z jego podstawą.

Jak go wcisnąć z powrotem w tłoczek tak, żeby niczego nie uszkodzić?

Popychać środek czy wciskać jakimś pierścieniem na obwodzie, a może wkręcać?

Koszyk ze sprężyną ma się zmieścić w środku tłoczka prawie cały, na 1/2 czy 1/3 wysokości?

Pozdrawiam.

_________________
Audi 100 CS quattro 86


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.wrz.2010 18:19:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.paź.2009 17:32:28
Posty: 524
Lokalizacja: Z Bielan (W-wa)
Cytuj:
hans pokaż mi kogoś kto zechce rozebrać zacisk, dziś każdy mówi że lepiej kupić nowy lub aluminiowy od czegoś nowszego wstawić... Niedługo nie będzie zestawów regeneracyjnych bo nikt nie będzie ich używał

Jakos wolałem zestaw naprawczy niż używkę i ....znów używkę,znów używkę.Zawsze to robisz dla siebie,solidnie a nie jakaś "pańszczyzna" że tak powiem.
i zapewne jest wielu takich,którzy wolą zrobić solidnie dla siebie,niż bawić się w używki(nie wiadomo jakie)
Po to jest Nasze forum,aby każdy uczył się i wiedział "co w trawie piszczy"

_________________
DżiPi
C4 2.3 AAR+lpg 91r.LY7P
ACQ 2,3 NG+lpg 90r.LY3D(córki)
http://www.youtube.com/watch?v=GosX3qa- ... ded#at=109
Obrazek Piszę poprawnie po polsku

Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.wrz.2010 21:46:46 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
Koolas napisał(a):
hans pokaż mi kogoś kto zechce rozebrać zacisk, dziś każdy mówi że lepiej kupić nowy lub aluminiowy od czegoś nowszego wstawić... Niedługo nie będzie zestawów regeneracyjnych bo nikt nie będzie ich używał


Chcesz to wysyłaj do mnie - zrobię Ci za browarka. Możesz też przyjechać...

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.wrz.2010 23:13:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2009 19:11:29
Posty: 25
Lokalizacja: Białystok
ArtHurO będę trzymał za słowo, przy następnym razie (odpukać, aby jak najdłużej wytrzymało). póki co to muszę chyba jeszcze raz odpowietrzyć hamulce bo coś "puchnie" przy kilkukrotnym hamowaniu mocniejszym...
a tak na marginesie to ArtHurO mieszkasz gdzieś blisko Białego?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.wrz.2010 23:20:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
Koolas napisał(a):
ArtHurO będę trzymał za słowo, przy następnym razie (odpukać, aby jak najdłużej wytrzymało). póki co to muszę chyba jeszcze raz odpowietrzyć hamulce bo coś "puchnie" przy kilkukrotnym hamowaniu mocniejszym...
a tak na marginesie to ArtHurO mieszkasz gdzieś blisko Białego?



Do mnie masz jedynie 375km w stronę :peace:

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2010 12:24:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Czy da się gdzieś kupić nową dźwigienkę do tych zacisków? Moja jest już tak skorodowana, że raczej nie nadaje się już do użytku - nowy uszczelniacz i tak nie zapobiegnie dostawaniu się wody i syfu do środka zacisku. Jeśli można ją gdzieś dostać w rozsądnej cenie to gdzie?

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2010 19:07:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2005 19:02:43
Posty: 233
Lokalizacja: Łódź
Po rozebraniu tylnego zacisku wystąpił taki problem.
Tłoczek hamulcowy wyciągałem za "podtoczenie" na gumę przeciwpyłową.
Mechanizm wewnątrz tłoczka wysunął się tak, że jest równo z jego podstawą.

Jak go wcisnąć z powrotem w tłoczek tak, żeby niczego nie uszkodzić?

Nikt tego nie wciskał?

_________________
Audi 100 CS quattro 86


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2010 19:24:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
Tłoczek powinneś wykręcić lub wypchnąć za pomocą dźwigienki ręcznego- tak jest najbezpieczniej. Jak masz tłoczek na wierzchu to wyczyść wszystko i poskładaj według opisu - będzie działać.

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2010 05:46:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2005 19:02:43
Posty: 233
Lokalizacja: Łódź
Ręczny nie działał.
Tłoczek mam na wierzchu, wewnętrzny "mechanizm" regulacji luzu jest wysunięty do krawędzi tłoczka, w środku jest czysto, więc nie chcę go wyjmować, żeby zaraz potem wciskać z powrotem.
Chodzi o metodę wciśnięcia "mechanizmu" do środka tłoczka przed złożeniem całego zacisku.
Przecież przy wymianie zdartych klocków hamulcowych na nowe też to trzeba zrobić (?).

_________________
Audi 100 CS quattro 86


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2010 06:08:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.paź.2009 17:32:28
Posty: 524
Lokalizacja: Z Bielan (W-wa)
Przy wymianie klocków wkręcasz tłoczek a nie wciskasz.

_________________
DżiPi
C4 2.3 AAR+lpg 91r.LY7P
ACQ 2,3 NG+lpg 90r.LY3D(córki)
http://www.youtube.com/watch?v=GosX3qa- ... ded#at=109
Obrazek Piszę poprawnie po polsku

Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2010 08:56:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Lake - po prostu wciśnij to do środka. Weź tłoczek w imadło - z jednej strony podłóż deseczkę żeby nie porysować denka tłoczka, a na tą część wewnętrzną połóż kawałek drewnianego kołka (np kawałek drewnianej rączki od miotły) o średnicy mniejszej niż wewnętrzna średnica tłoczka i powoli wciśnij.

A jak już będziesz wkładał tłoczek do zacisku to tak jak pisał DżiPi dociskaj i wkręcaj równocześnie. Czasem trzeba chwilę się pomęczyć, żeby gwint trafił na swoje miejsce, ale jak już załapie to idzie bez problemu.

PS:
Czy da się gdzieś kupić nową dźwigienkę do tych zacisków? Moja jest już tak skorodowana, że raczej nie nadaje się już do użytku. Jeśli można ją gdzieś dostać w rozsądnej cenie to gdzie?

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2010 09:20:52 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
Szukaj na szrotach starych zacisków... O zakupie nowej chyba nie ma mowy. Jak 5lat temu walczyłem z zaciskiem w 90Q i byłem w ASO to dostałem odpowiedź, że z części zamiennych można dostać tłoczek, uszczelnienia, jarzmo i jego prowadnice. Pozostałe elementy są niedostępne ze względu na znikome zużywanie się podzespołów.

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2010 09:24:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
OK
Z tym, że na szrotach też nie wiadomo co się dostanie. U mnie dźwigienka niby się jeszcze nie zapiekła, a po rozłożeniu okazało się że w środku jest próchno. Podobnie może być z tymi ze szrotu :-)
No ale coś poszukam

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2010 20:11:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.cze.2008 07:25:42
Posty: 214
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki
Hmm.... Mam ten problem w C5 ale cos widze ze pod blokiem ciezko bedzie to zrobic...

_________________
A6 C5 1.9 TDI AVG Avant
================
www.dsoi.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 48 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: