.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 12.lut.2025 10:52:37

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2,5TDI Q Tit] - Buczenie przy postoju na D w ASB
PostNapisane: 13.wrz.2010 13:19:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2010 13:17:05
Posty: 9
Lokalizacja: Częstochowa
Witam,

od miesiąca jestem posiadaczem Audi A6 Q 2,5TDI 180KM z ASB (Tip).
Powoli zaczynam dopieszczać swoje auto i napotkałem na kilka problemy które nie wiem jak na razie rozwiązać.

Dodam że tydzień temu wymieniłem cały rozrząd (paski, rolki, napinacze, pompa wody, wałki, dźwigienki, pestki itd.) + wtryskiwacz sterujący.


Na rozgrzanym silniku podczas postoju na światłach (ASB na D) jest wyczuwalne buczenie.
Buczenie jest różnej głośności, czyli buczy dosyć głośno – podjadę 1metr do przodu i jest już ciszej. Po przestawieniu dźwigni na N jest całkowita cisza. Buczenie nie występuje zawsze.
Buczenie przypomina trzymanie nogi na hamulcu i dodawanie gazu. Zwiększają się obroty a auto nadal nie jedzie (wiem że tak nie można robić – kiedyś tak wykonywałem test ASB).
W moim przypadku obroty się nie zwiększają.
W przyszłym tygodniu planuje wymienić olej w ASB ze względu na sporadyczne szarpnięcia pomiędzy 2-3 biegiem.

Czy wymiana oleju może wpłynąć korzystnie na buczenie podczas postoju na biegu?
Czy ktoś miał/ma podobny problem?

_________________
----------------------------------------------
Pozdrawiam, Michał


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2,5TDI Q Tit] - Buczenie przy postoju na D w ASB
PostNapisane: 13.wrz.2010 13:52:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
silnik sluchowo inaczej chodzi na D niz na N z tej przyczyny ze ma wieksze obciazenie wiec i wiecej wachy idzie - nie wiem co to buczenie - oczywiscie mowi o odglosach z silnika a nie ze skrzyni biegow!
Moim prywatnym zdaniem mniej mile chodzi dla ucha na D niz N ale buczeniem tego bym nie nazwal
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2010 14:19:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2010 13:17:05
Posty: 9
Lokalizacja: Częstochowa
U mnie często jest normalnie, ale jak pisałem niekiedy występuje takie buczenie.
To że silnik jest bardziej obciążony jest oczywiste. Raz buczy głośno a raz jest cisza. Przejedziesz 1m albo i mniej i już jest inaczej - ciszej/głośniej.

_________________
----------------------------------------------
Pozdrawiam, Michał


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2010 14:28:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
to troche tak jak bys mi opisywal smakowala jajecznica z rana - tego sie jednoznacznie dla drugiej strony opisac nie da:)
Pozostaje Ci sprawdzic to u innego 2,5v6tdi z tipem (nie multitronic!)
Dzwiek tez u mnie na D bez gazu nie zawsze jest dokldanie taki sam - pamietaj ze masz stare auto i tam ze 100 czesci w rezonans od tego klekotu wpada dajac jakis tam poglos
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2010 15:22:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
Przemek, kolega bronczek moze ma racje tylko zle opisal usterke.

ostatnio spotkal mnie podobny problem i nie moge z nim sobie poradzic.
chodzi o to ze... gdy skrzynia jest w pozycji N silnik jest jakby od niej odlacozny,
w momencie wrzucenia D/S silnik zaczepia o skrzynie i gdy puszczamy hamulec auto sie toczy... wtedy jest wprzadku.
jesli natomiast trzymamy hamulec wibracje z silnika i skrzyni przenosza sie na karoserie i "cos" w srodku moze wibrowac. np lezacy na desce rozdzielczej telefon. mysle ze o to chodzilo koledze z tym "buczeniem"

ale moze nie mam racji


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2010 21:23:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2010 13:17:05
Posty: 9
Lokalizacja: Częstochowa
Panowie nie pisze tu o buczącej zrywce w bagażniku.
Poza tym u mnie w samochodzie nic nie skacze - nie wiem jak u was.
Ale żadne plastiki nie trzeszczą - nie kupił bym takiego auta.

Buczenie / rezonans typowo pochodzi z silnika/skrzyni. Na zewnątrz jest bardziej słyszalne buczenie niż wewnątrz samochodu.

P.S. U mnie diesel nie telepie autem - może macie wywalone poduszki pod silnikiem?

Dźwięk przypomina trzymanie samochodu na hamulcu i dodanie gazu!
Tak jak robi się test ASB. Można też porównać to do złego dostosowanie biegu do prędkości - jedziesz 50 na 5 biegu i dodajesz gazu.. takie uuuuuuuu jednostajne basowe.

_________________
----------------------------------------------
Pozdrawiam, Michał


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2010 21:41:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
spoko, myslalem ze u Ciebie jest cos podobnego u mnie, ale skoro mowisz ze na zewnatrz slychac... u mnei poprostu cos wpada w drgania od czasu do czasu. raczej nie jest to jakas usterka.

mam nadzieje ze znajdziejsz przyczyne.

pozdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: