.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.lut.2025 18:54:06

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100C3]Adaptacja pompy wspomagania
PostNapisane: 13.wrz.2010 15:20:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.sty.2009 10:52:04
Posty: 126
Lokalizacja: Koszalin/Gorzów/Barlinek
Witam!

Od roku chcę kupić pompę wspomagania do mojej Babki, ale niestety jest to chyba niemożliwe. Babka- silnik 1,8 pompa wspomagania egzotyk. W ziązku z tym mam pytanie - czy można zaadaptować do mojej Audi pompę z silnika 5 cyl.? Proszę o pomoc bo już nie wiem czy mam ją złomować czy da się jeszcze coś zrobić.

Pozdrawiam

_________________
Łapy, łapy, cztery łapy - quattro, i wszystko jasne...

100 C3 1,8 B+G 1989 - już ponad rok ze mną, i zostaje w rodzinie:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2010 15:21:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Co to znaczy egzotyk? Pompa dwusekcyjna?

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2010 16:13:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.sty.2009 10:52:04
Posty: 126
Lokalizacja: Koszalin/Gorzów/Barlinek
Egzotyk bo nie mogę nigdzie tego cholerstwa dostać :( Symbol pompy 026145155

_________________
Łapy, łapy, cztery łapy - quattro, i wszystko jasne...

100 C3 1,8 B+G 1989 - już ponad rok ze mną, i zostaje w rodzinie:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2010 20:46:12 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Jedno czy dwu sekcyjna?

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2010 08:19:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Po tym numerze nie ma jakieś literki albo dwóch liter?
Wrzuć zdjęcie. Po numerze widac, że jest to standardowa pompa Audi.
I powinna wyglądać tak (na końcu oznaczenia literki A, B, BX lub D):
http://images2.carpartsdiscount.com/auto/archive/pictures/54901/600/1/P/2C49B1E/audi_90_88_zf_power_steering_pump_rebuilt_oem_026_145_155_bx_026145155bx.jpg

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2010 08:39:07 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Katalog IC wyświetla mi dwa rodzaje pomp, są one dostępne na zasadach TR. Nie są jakieś fatalnie drogie. Zawsze możesz spróbować zregenerować swoją w Warszawie w firmie LOMAX - polecam!

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2010 15:09:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.sty.2009 10:52:04
Posty: 126
Lokalizacja: Koszalin/Gorzów/Barlinek
Pompa dwusekcyjna, z wyglądu taka jak w 5cyl cygarku, tylko różni się mocowaniem. Dlatego też pytanie związane z adaptacją.

_________________
Łapy, łapy, cztery łapy - quattro, i wszystko jasne...

100 C3 1,8 B+G 1989 - już ponad rok ze mną, i zostaje w rodzinie:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2010 15:49:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
A co z tą twoją pompą jest nie tak, że chcesz zmieniać?

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2010 16:50:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.sty.2009 10:52:04
Posty: 126
Lokalizacja: Koszalin/Gorzów/Barlinek
Przecieka, ale to pikuś. Nie mam hamulców praktycznie, czuję na pedale hamulca drgania przy naciskaniu. Czasem przy skręcaniu kierownicą czuję bardzo duży opór, tak jakby pompa na chwilkę przystawała. Przy skręceniu na maxa piszczy sobie pompka okrutnie.

_________________
Łapy, łapy, cztery łapy - quattro, i wszystko jasne...

100 C3 1,8 B+G 1989 - już ponad rok ze mną, i zostaje w rodzinie:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2010 17:05:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
To że cieknie to pikuś bo to się regeneruje - wymiana uszczelniaczy z reguły wystarcza - koszt kompletu to coś koło 20zł.
Ale obawiam się, że to nie wina pompy tylko przekładni i wspomagacza hamulców. Przerabiałem to u siebie. Regenerowałem pompę, potem wymieniłem na inna, ale efekt żaden. Tam nie ma co się popsuć, no chyba że sprężynka pęknie przy tłoczku ale to od razu zobaczysz przy wymianie oringów.
W układzie hydraulicznym zużywają się uszczelnienia na tłokach w przekładni i we wspomagaczu. Swoja przekładnie zregenerowałem już prawie 3 lata temu (wymieniłem uszczelniacze i uszczelki (wbrew opinią, że przekładni nie ma sesnu regenerować) i od tej pory problem z nią zniknął. Wspomaganie kierownicy działa jak w nowym - jednym palcem na postoju mogę spokojnie kręcić, nic nie cieknie itp. Ostatnio zregenerowałem też wspomagacz od hamulców i również heble chodzą lekko i w końcu przestało mi pikać ostrzeżenie (wcześniej musiałem mieć odpięty kabel z czujnika na wspomagaczu).
Obawiam się, że wymieniając pompę na inną wiele nie wskurasz. Nawet jak będzie nowa. pompa buczy jak jest nieszczelność w układzie (nieszczelność na tłoku przekładni lub wspomagacza) i pompa nie może wytworzyć wystarczającego ciśnienia.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2010 17:16:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.sty.2009 10:52:04
Posty: 126
Lokalizacja: Koszalin/Gorzów/Barlinek
OK, rozumiem, że miałeś takie same objawy jak w mojej Babce? Przekładnia jest suchutka, wymieniałem już ją. Z poprzedniej płyn dosłownie mi się wylewał i nie było żadnych problemów z hamulcami (oczywiście w czasie kiedy jeszcze był płyn w układzie) Muszę się dowiedzieć czy warto brać się za robienie tego, nie chcę szukać w ciemno, dlatego też pytam szanownych kolegów :) Ciekawe co inni na Twoją odpowiedź powiedzą photokom

_________________
Łapy, łapy, cztery łapy - quattro, i wszystko jasne...

100 C3 1,8 B+G 1989 - już ponad rok ze mną, i zostaje w rodzinie:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2010 17:43:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Przekładnia może być sucha z zewnątrz, ale nieszczelność jest wewnątrz - płyn przelatuje zbyt łatwo z jednej strony tłoka na drugą i dalej do zbiorniczka z płynem. Pompa ma za małą wydajność żeby nadrobić ten przeciek i przez to wspomaganie jest słabe a pompa buczy - zwłaszcza gdy kręcisz kierownicą, bo wówczas przesuwa się tłok i potrzeba jeszcze więcej płynu by uzupełnić przestrzeń powstałą przez ruch tłoka. Możesz zrobić proste doświadczenie - odepnij przewód powrotny z przekładni (ten który idzie do zbiorniczka, zatkaj króciec w zbiorniczku, żeby się z niego nie lało. Koniec węża wsadź do czystej butelki i odpal na chwilę samochód (tylko nie ruszaj kierownicy). Jak płyn nie będzie leciał z węża, lub wyleci go niewiele i będzie wyciekał powoli to znaczy że przekładnia jest w miarę ok i tłok nie puszcza. Natomiast jak będzie się wyraźnie lało, to znaczy że tłok już nie trzyma. Podobnie możesz zrobić ze wspomagaczem. Zdejmij wężyk i zobacz czy się leje

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2010 18:21:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.sty.2009 10:52:04
Posty: 126
Lokalizacja: Koszalin/Gorzów/Barlinek
OK, może jutro znajdę chwilkę czasu na sprawdzenie magla. ALe gdzie jest ten wspomagacz, który wężyk mam odpiąć??

_________________
Łapy, łapy, cztery łapy - quattro, i wszystko jasne...

100 C3 1,8 B+G 1989 - już ponad rok ze mną, i zostaje w rodzinie:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2010 18:28:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Wspomagacz jest zaraz za pompą hamulcową. Jak masz zbiorniczek na płyn hamulcowy to pod nim jest pompa. I ta pompa przykręcona jest dwoma śrubami do wspomagacza. Do wspomagacza idą dwa przewody - jeden metalowy prawie na samym końcu (przy blasze nadwozia) i jeden metalowo-gumowy bliżej pompy. Ten przewód idzie do zbiorniczka płynu wspomagania. To jest właśnie przewód powrotny ze wspomagacza.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2010 19:03:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.sty.2009 10:52:04
Posty: 126
Lokalizacja: Koszalin/Gorzów/Barlinek
Już kojarzę, jutro zerknę tam i przetestuję Twoją metodą. Postaram się zdać relację jak najszybciej.

_________________
Łapy, łapy, cztery łapy - quattro, i wszystko jasne...

100 C3 1,8 B+G 1989 - już ponad rok ze mną, i zostaje w rodzinie:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2010 10:44:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2010 21:32:33
Posty: 491
Lokalizacja: okolice lublina
i jak Herrr Pompke? pomogla cos taka operacja? :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: