.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 30.lis.2024 22:12:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6/S6 C4] Ori ksenon - jak wymontowac?
PostNapisane: 10.kwi.2010 19:29:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 11:57:51
Posty: 1859
Lokalizacja: Wrocław
Auto: noo... ford :]
Mam mały kłopot. Chcę wyjąc oryginalny palnik ksenonowy HELLA z gniazda soczewki. Teoretycznie wygląda na to, że należy wykonac obrót w prawo, ale albo źle myślę, albo jest jakiś myk. W żaden sposób nie chce wyjsc. Proszę o pomoc.
Napewno ktoś przerabiał.


Foto poglądowe z ebaya
Obrazek

_________________
100 C4 2.0 2004-2007, 80 B3 1.8, 90 q NG
A6 C4 2,5 AEL Quattro 2007-2008 ;(
S6 PLUS C4 4.2 V8 2008-2012
JEST: F Explorer, A8 D2 i 80 B4
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2010 07:39:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.maja.2009 10:50:03
Posty: 50
Lokalizacja: Lublin
Niestety tutaj jest żarnik nie wymienny :(. Jak wymieniać to całą wiązkę z przetwornicą bądź rezanko gniazda.

Pzdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2010 08:05:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 11:57:51
Posty: 1859
Lokalizacja: Wrocław
Auto: noo... ford :]
Wiem wiem, tylko jak wyjąć tą bulwe z gniazda soczewki? Nie wiem czy coś się zapiekło, czy jest jakiś myk.

_________________
100 C4 2.0 2004-2007, 80 B3 1.8, 90 q NG
A6 C4 2,5 AEL Quattro 2007-2008 ;(
S6 PLUS C4 4.2 V8 2008-2012
JEST: F Explorer, A8 D2 i 80 B4
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2010 10:10:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2007 23:08:05
Posty: 2222
Lokalizacja: Gdzieś pomiędzy niebem a piekłem
Auto: Zawsze Fajne :)
Tomek, na siłe, musi cos pęknąc (tam jest jakies zabezpieczenie które zatrzaskuje sie), bynajmniej u mnie tak było zreszta teraz mam bi-xenon na D2S i problem z bani z tym dziadostwem jakim jest ori mega wypaśny xenon z C4

_________________
Kto ma rację dzień wcześniej od innych ten przez dobę uchodzi za idiotę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2010 20:07:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 11:57:51
Posty: 1859
Lokalizacja: Wrocław
Auto: noo... ford :]
Paweł a jak masz rozwiązaną kwestie podłączenia zasilania? Ori gniazdo jest okrągłe.

_________________
100 C4 2.0 2004-2007, 80 B3 1.8, 90 q NG
A6 C4 2,5 AEL Quattro 2007-2008 ;(
S6 PLUS C4 4.2 V8 2008-2012
JEST: F Explorer, A8 D2 i 80 B4
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2010 20:10:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2007 23:08:05
Posty: 2222
Lokalizacja: Gdzieś pomiędzy niebem a piekłem
Auto: Zawsze Fajne :)
toms001 napisał(a):
Paweł a jak masz rozwiązaną kwestie podłączenia zasilania? Ori gniazdo jest okrągłe.


Ori gniazdo zasilania przetwornicy wywalone i złączki z uszczelkami takie Uniwersalne.

_________________
Kto ma rację dzień wcześniej od innych ten przez dobę uchodzi za idiotę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2010 14:36:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.cze.2005 17:39:40
Posty: 280
Lokalizacja: Brisbane/Turek
Auto: Audi 80B4/ A6C4/ A6C6/ Q74L
Witam,
Jak wyciągnąć ten przekaźnik z żarnikiem z lampy. Z góry dzięki

_________________
Jest:
Audi 80 B4 SEDAN ABT 2.0 [90km] moze mniej koni po pierwsze LPG po drugie mogly niektore zdechnac z wiekiem :P
Audi A6 C4 AVANT AMX 2.8 quattro [193km] LPG jeszcze daje rade
Audi A6 C6 SEDAN BBJ 3.0 quattro [218km] benzyna
Audi Q7 4L SUV BUG 3.0TDI quattro [233km] DIESEL


http://www.ufotki.info/uploads/67a163d91c.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2010 16:56:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2007 23:08:05
Posty: 2222
Lokalizacja: Gdzieś pomiędzy niebem a piekłem
Auto: Zawsze Fajne :)
krychu napisał(a):
Witam,
Jak wyciągnąć ten przekaźnik z żarnikiem z lampy. Z góry dzięki


Tam jest takie zabezpiecznie które musisz złamać na siłe.

_________________
Kto ma rację dzień wcześniej od innych ten przez dobę uchodzi za idiotę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2010 21:24:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2005 19:05:43
Posty: 2521
Lokalizacja: Poznań/ Nowy Tomyśl
Tego się nie wyjmuje niestety...
Możesz go wydłubać na chama i pozrywać przewody. Tak wyjdzie.
Ten palnik jest niewymienny, do tego kable są przylutowane od tyłu do zapłonnika co uniemożliwia całkowicie bezinwazyjne usunięcie palnika z gniazda.

_________________
podpis nie działa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2010 08:04:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2007 23:08:05
Posty: 2222
Lokalizacja: Gdzieś pomiędzy niebem a piekłem
Auto: Zawsze Fajne :)
Heveliusz napisał(a):
Tego się nie wyjmuje niestety...
Możesz go wydłubać na chama i pozrywać przewody. Tak wyjdzie.
Ten palnik jest niewymienny, do tego kable są przylutowane od tyłu do zapłonnika co uniemożliwia całkowicie bezinwazyjne usunięcie palnika z gniazda.


Hev , koledze chodzi o wyjecie palnika z gniazda soczewki ;)

_________________
Kto ma rację dzień wcześniej od innych ten przez dobę uchodzi za idiotę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2010 08:20:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2005 19:05:43
Posty: 2521
Lokalizacja: Poznań/ Nowy Tomyśl
:peace:

Pomyliłem się :)

Tak jak mówisz... Trzeba wykonać dość solidny obrót i wtedy puści. Pewnie się trochę spiekły plastiki przez te wszystkie lata i dlatego tak trzyma ;)

_________________
podpis nie działa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2010 10:05:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.cze.2005 17:39:40
Posty: 280
Lokalizacja: Brisbane/Turek
Auto: Audi 80B4/ A6C4/ A6C6/ Q74L
A czy ktoś wymieniał oryginalne xenony na jakieś uniwersalne, typu dedykowane pod żarówki halogenowe H1, H4 czy inne.

_________________
Jest:
Audi 80 B4 SEDAN ABT 2.0 [90km] moze mniej koni po pierwsze LPG po drugie mogly niektore zdechnac z wiekiem :P
Audi A6 C4 AVANT AMX 2.8 quattro [193km] LPG jeszcze daje rade
Audi A6 C6 SEDAN BBJ 3.0 quattro [218km] benzyna
Audi Q7 4L SUV BUG 3.0TDI quattro [233km] DIESEL


http://www.ufotki.info/uploads/67a163d91c.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2010 15:02:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2005 19:05:43
Posty: 2521
Lokalizacja: Poznań/ Nowy Tomyśl
Można ale to się wiąże z wymianą soczewki, bo w tą oryginalną (jeśli po tylu latach w ogóle się do czegoś nadaje) nic nie zamontujesz, bo nie ma mocowania. Trzeba zmienić i wtedy można montować. Wszystko jest do ogarnięcia ;)

_________________
podpis nie działa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6/S6 C4] Ori ksenon - jak wymontowac?
PostNapisane: 02.lip.2011 22:05:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 17:34:24
Posty: 8
Lokalizacja: Żywiec
W oprawie soczewki znajduje się zatrzask który należy podważyć i oobrócić oprawę palnika. Dysponuję dużą ilością materiałów na temat tych xenonów, oraz dużą dokumentacją zdjęciową, możliwości napraw i przeróbek.
Pozdrawiam!

toms001 napisał(a):
Mam mały kłopot. Chcę wyjąc oryginalny palnik ksenonowy HELLA z gniazda soczewki. Teoretycznie wygląda na to, że należy wykonac obrót w prawo, ale albo źle myślę, albo jest jakiś myk. W żaden sposób nie chce wyjsc. Proszę o pomoc.
Napewno ktoś przerabiał.


Foto poglądowe z ebaya
Obrazek

_________________
Audi A8 D3 4.2TDI 08' - jest:)
Passat B5 FL kombi 1.9 TDI AVF 4motion 01' - jest
BMW e46 330xd turing 03' - było
Audi A6 C4 2.5 TDI quattro Avant 96', AEL Blue Power by "To JA !" - było
Audi 200 20V 89' silnik 3B Niemiecki chip 256 i 286PS, 2bar, + LPG sekwencja Zavoli - było
Mercedes 124 300E 87' 188PS + LPG - był
Opel Manta 2.0 GSI 79' 110PS + LPG - był


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2011 22:07:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
kotlecik roku :D

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2011 22:14:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 17:34:24
Posty: 8
Lokalizacja: Żywiec
Kotlecik czy nie, ale komuś jeszcze się może przydać:)
J@rek napisał(a):
kotlecik roku :D

_________________
Audi A8 D3 4.2TDI 08' - jest:)
Passat B5 FL kombi 1.9 TDI AVF 4motion 01' - jest
BMW e46 330xd turing 03' - było
Audi A6 C4 2.5 TDI quattro Avant 96', AEL Blue Power by "To JA !" - było
Audi 200 20V 89' silnik 3B Niemiecki chip 256 i 286PS, 2bar, + LPG sekwencja Zavoli - było
Mercedes 124 300E 87' 188PS + LPG - był
Opel Manta 2.0 GSI 79' 110PS + LPG - był


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2011 22:18:20 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
pablo43284 napisał(a):
Kotlecik czy nie, ale komuś jeszcze się może przydać:)
J@rek napisał(a):
kotlecik roku :D

Przyda sie jak sie ta spora wiedza i dokumentacja podzielisz w tym temacie.

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2011 22:34:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 17:34:24
Posty: 8
Lokalizacja: Żywiec
Proszę pytać, spróbuję każdemu pomóc w tek kwestii:) Dysponuję niektórymi częściami, zdjęciami i pewną wiedzą którą się podzielę.
Aktualnie jestem na etapie przeróbki ori xenonów na przetwornice razem z zapłonnikiem tak, aby możliwa była łatwa wymiana palników D2S które pasują w gniazdo ori. D1.
Pozdrawiam
BiLu napisał(a):
pablo43284 napisał(a):
Kotlecik czy nie, ale komuś jeszcze się może przydać:)
J@rek napisał(a):
kotlecik roku :D

Przyda sie jak sie ta spora wiedza i dokumentacja podzielisz w tym temacie.

_________________
Audi A8 D3 4.2TDI 08' - jest:)
Passat B5 FL kombi 1.9 TDI AVF 4motion 01' - jest
BMW e46 330xd turing 03' - było
Audi A6 C4 2.5 TDI quattro Avant 96', AEL Blue Power by "To JA !" - było
Audi 200 20V 89' silnik 3B Niemiecki chip 256 i 286PS, 2bar, + LPG sekwencja Zavoli - było
Mercedes 124 300E 87' 188PS + LPG - był
Opel Manta 2.0 GSI 79' 110PS + LPG - był


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6/S6 C4] Ori ksenon - jak wymontowac?
PostNapisane: 11.gru.2013 11:05:51 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 16:20:52
Posty: 4190
Lokalizacja: Wroclaw
Odgrzeje kotleta, bo właśnie spalił mi się 1 żarnik w a6c4. Czy żarówkę D2S da się zamontować w tą orginalną obudowe przetwornicy ? Jeżeli się uda to mocowanie pozostaje stare, zaoszczędzając mi fatygę na zmianę mocowania żarnika.
Jeżeli nie czy ktoś zna pinologię orginalnych przewodów idących do przetwornicy.

_________________
było Audi 80 B4 2.0 16v ACE
było Audi A3 1.9 TDi
było Audi A6 C4 AEL Avant quattro
Audi A6c4 Ael Avant Quattro ECO Power by' To JA !
Audi 100 C4 red
Audi A3 1.9 8L
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6/S6 C4] Ori ksenon - jak wymontowac?
PostNapisane: 11.gru.2013 17:07:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 17:34:24
Posty: 8
Lokalizacja: Żywiec
Kliku napisał(a):
Odgrzeje kotleta, bo właśnie spalił mi się 1 żarnik w a6c4. Czy żarówkę D2S da się zamontować w tą orginalną obudowe przetwornicy ? Jeżeli się uda to mocowanie pozostaje stare, zaoszczędzając mi fatygę na zmianę mocowania żarnika.
Jeżeli nie czy ktoś zna pinologię orginalnych przewodów idących do przetwornicy.


Witaj!
Ja w swoim zestawie zamontowałem zamiast D1S (oryginalne palniki) właśnie D2S bo znalazłem gdzieś na necie (niemieckie fora) że geometrie mają tą samą. Aby to zrobić należy usunąć nity jakie łączą dwie aluminiowe połówki w których znajduje się zapłonnik i palnik (przetwornica zamontowana jest w innym miejscu - dojdziesz po kablu od pokrywy lampy;). Następnie delikatnie podważając płaskim śrubokrętem należy rozpołowić puszkę uważając na przewody łączące płytkę zapłonnika, oraz palnik z zapłonnikiem, całość zalana jest galaretowatą masą która ma zabezpieczać przed przebiciem wysokiego napięcia, wilgocią, oraz powinna przewodzić ciepło - i tu pojawi się problem przy składaniu bo musimy uszkodzić tą masę żeby dobrać się do starego palnika. Jest też dość spory problem z połączeniem elektrycznym z nowo zamocowanym palnikiem – ja powierzchnie styku w palniku (zewnętrzne - masowe) musiałem wytrawić bo za nic nie chciała się złapać cyna, do połączenia styku wewnętrznego wykorzystałem konektor żeński (do zakupu w sklepie z elektroniką). Najdłużej zajęło mi poszukiwanie odpowiedniej masy do uzupełnienia po zmontowaniu. Masa ta po za odpowiednimi właściwościami izolującymi musi polimeryzować bez dostępu powietrza.
Znalazłem Magic gel/fluid, (OK jest też Magic Rubber). Magic fluid 170 kupiłem w: http://pl.farnell.com/jsp/search/browse ... stid=17304
Oczywiście przed zalaniem należy wykonać próby – pierwszą zaraz po zamocowaniu palnika i połączeniu go przewodami. Uwaga na wysokie napięcie! W związku z tym że przewody są dość blisko siebie a całość pozbawiona jest jeszcze masy izolującej – zagrożone przebiciem elektrycznym przestrzenie należy zabezpieczyć/odizolować. Po pozytywnych testach całość należy zmontować do „kupy” a nity zastąpić śrubami. Wykonać kolejną próbę czy nadal jest ok;). Po udanych testach puszkę można zalać magicznym żelem
Preparat (dwa komponenty) znajduje się w woreczku przedzielonym klipsem, przed zastosowaniem wyciąga się klips, dobrze wymieszać oba komponenty, woreczek na rogu naciąć i zalać zmontowaną puszkę z nowo zamocowanym palnikiem.
Powodzenia!
PS.
W razie problemów proszę o kontakt – dysponuję zdjęciami ze swoich przeróbek.
W/w przeróbka działała mi prawie 2 lata aż padła mi przetwornica i całość przerobiłem na prostszą wersję wykorzystując zintegrowaną z zapłonnikiem przetwornicę SLIM, przewód z wtyczką (przejściówka HID) na palnik D2S. Tym sposobem pozbyłem się starej klamotnej przetwornicy, zapłonnika z masą żelową. W przyszłości łatwiej można wymienić palnik jak przyjdzie na niego pora;)

_________________
Audi A8 D3 4.2TDI 08' - jest:)
Passat B5 FL kombi 1.9 TDI AVF 4motion 01' - jest
BMW e46 330xd turing 03' - było
Audi A6 C4 2.5 TDI quattro Avant 96', AEL Blue Power by "To JA !" - było
Audi 200 20V 89' silnik 3B Niemiecki chip 256 i 286PS, 2bar, + LPG sekwencja Zavoli - było
Mercedes 124 300E 87' 188PS + LPG - był
Opel Manta 2.0 GSI 79' 110PS + LPG - był


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: