.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.lut.2025 06:12:00

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Allroad 2.7 ] Tarcza czy koło dwumasowe? Problem z przyspie
PostNapisane: 16.wrz.2010 11:20:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2008 00:06:29
Posty: 60
Lokalizacja: Sochaczew
Drodzy forumowicze!
Mam następujący problem!
Od pewnego czasu zauważyłem u mojego Allroada dziwne objawy podczas jazdy.
Otóż jadąc np. na 4 biegu z obrotami ok 3,4 tysięcy dodaję gazu i wtedy zaczyna się coś dziwnego dziać z przekazaniem napędu. Obroty w pewnym momencie mocno wzrastają a samochód zachowuje się tak jakby sprzęgło się ślizgało i delikatnie poszarpuje.Kiedy trochę ujmę gazu i powoli znów dodam samochód przyspiesza płynnie. I tak za każdym razem zwłaszcza kiedy silnik mocniej się nagrzeje!
Jak myślicie co to może być:tarczo,docisk czy może koło dwumasowe? Czy można to jakoś zdiagnozować przed rozebraniem samochodu czy dopiero po. Nie chciał bym kupować części a później może się okazać że to coś zupełnie innego.
Samochód ma przebieg 125 tys. i nie był zbyt intensywnie eksploatowany ale słyszałem że mogą padac koła dwumasowe! A to już wyższy koszt .
Jak można to odróżnić? Może wiecie to z własnych przykładów?
Dzięki za porady i sugestie!

_________________
AUDI ALLROAD 2.7 Biturbo
250 KM 2003r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2010 19:01:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.paź.2008 14:07:41
Posty: 219
Lokalizacja: wołomin
Auto: A6 C6 CAJA
Takie zachowanie sugeruje raczej tarczę sprzęgła niż dwumas. 2.7BiT (w allroad pewnie też) ma mechanizm regulacji luzu tarczy, więc teroretycznie nie zauważy się zużycia po zachowaniu się pedału sprzęgłą.
To zjawisko występuje tylko na 4 biegu?

_________________
Uzyskałeś pomoc na Forum? - odwiedź TEN WĄTEK
Pozdrawiam
zbig_wwl

2018- > ;-))) A6C6 sedan q 3.0TFSI CAJA
2013- > 2018Obrazek Allroad C5 q 2.7 ARE -> może tym razem nikt we mnie nie trafi ;). Nikt nie "trafił", to ukradli ;-(
2010- > 2012 A6 C5 Avant q 2.7 ARE -> sCRASHowane
- > 2010 A6 C5 Avant q 2.8 ACK -> sCRASHowane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2010 22:03:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2008 00:06:29
Posty: 60
Lokalizacja: Sochaczew
Zauważyłem na 4i na 5 na innych zbytnio nie próbowałem ponieważ obawiałem się że coś mogę uszkodzić jeszcze bardziej!

_________________
AUDI ALLROAD 2.7 Biturbo
250 KM 2003r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2010 09:25:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.paź.2008 14:07:41
Posty: 219
Lokalizacja: wołomin
Auto: A6 C6 CAJA
Wg mnie masz objawy świadczące o zużyciu sprzęgła. Nie słyszałem i trudno mi sobie wyobrazić, żeby dwumas się "uślizgiwał". Chyba już jeździsz z tą usterką dłuższy czas, więc nawet jak tego nie zauważałeś, to następowało "uślizgiwanie" i szybsze zużycie sprzęgła. Dwumas swoją drogą dostaje po d...e, bo pewnie absorbuje ciepełko wytwarzane podczas przypalania sprzęgła.
Zaznaczam jednak, że takiej usterki nie miałem i powyższe wnioskuję na podstawie "wiedzy książkowej". ;)

_________________
Uzyskałeś pomoc na Forum? - odwiedź TEN WĄTEK
Pozdrawiam
zbig_wwl

2018- > ;-))) A6C6 sedan q 3.0TFSI CAJA
2013- > 2018Obrazek Allroad C5 q 2.7 ARE -> może tym razem nikt we mnie nie trafi ;). Nikt nie "trafił", to ukradli ;-(
2010- > 2012 A6 C5 Avant q 2.7 ARE -> sCRASHowane
- > 2010 A6 C5 Avant q 2.8 ACK -> sCRASHowane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2010 14:10:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2008 00:06:29
Posty: 60
Lokalizacja: Sochaczew
Czyli śmiało mogę kupować tarczę sprzęgła? czy może ktoś powie coś innego na ten temat? Niestety nie mogę pozwolić sobie na dłuższy postój samochodu ,więc zależy mi na precyzyjnym określeniu usterki!

_________________
AUDI ALLROAD 2.7 Biturbo
250 KM 2003r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2010 10:54:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 18:43:23
Posty: 147
Lokalizacja: Wrocław
Precyzyjne określenie usterki nie jest możliwe przez internet :)
Jednak z tych objawów które opisujesz na 99% jest to sprzęgło - jak pisał zbig_wwl, niemniej jednak nie zawsze wymiana samej tarczy sprzęgłowej wystarczy, dlatego lepiej zaopatrz się w kompletne sprzęgło.

Co do objawów, to zapewne tego uślizgiwania się sprzęgła nie zauważysz na niższych biegach, ponieważ przełożenia są "silniejsze" i samochód łatwiej rozpędza się, więc tarcie statyczne na sprzęgle jest mniejsze niż na przykład na czwórce czy piątce.
Zrzuć skrzynię i wymieniaj sprzęgło.

_________________
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5TDI AKE Quattro manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2010 11:52:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2008 00:06:29
Posty: 60
Lokalizacja: Sochaczew
Dzięki za podpowiedzi!
Oczywiście tak zrobię jak radzićie. A może orientuje się ktoś gdzie mogę w miarę tanio zakupić komplet sprzęgła . Na Allegro jest taki za ok.800,-.
A z ciekawości jak objawia się uszkodzenie koła dwumasowego?

_________________
AUDI ALLROAD 2.7 Biturbo
250 KM 2003r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2010 21:31:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 18:43:23
Posty: 147
Lokalizacja: Wrocław
Najlepiej i najprawdopodobniej najtaniej będzie w Focie (nie jest to reklama, nie mam z nimi nic wspolnego). Co do dwumasy - trzesienie na wolnych obrotach i po lekkim dodaniu gazu na luzie i/lub dziwne dźwięki dochodzące z okolic sprzęgła.
Mechanik przy wymianie i tak będzie dwumas widział, jak ma doświadczenie to zapewne dobrze zdiagnozuje i zaleci bądź nie wymianę.

_________________
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5TDI AKE Quattro manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2010 18:31:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.paź.2008 14:07:41
Posty: 219
Lokalizacja: wołomin
Auto: A6 C6 CAJA
Załatwiłeś już sprawę sprzęgła? Pytam, bo u mnie chyba też zaczęło się uślizgiwanie :/

_________________
Uzyskałeś pomoc na Forum? - odwiedź TEN WĄTEK
Pozdrawiam
zbig_wwl

2018- > ;-))) A6C6 sedan q 3.0TFSI CAJA
2013- > 2018Obrazek Allroad C5 q 2.7 ARE -> może tym razem nikt we mnie nie trafi ;). Nikt nie "trafił", to ukradli ;-(
2010- > 2012 A6 C5 Avant q 2.7 ARE -> sCRASHowane
- > 2010 A6 C5 Avant q 2.8 ACK -> sCRASHowane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2010 18:21:59 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Podbijam.

Jak tam po wymianie sprzęgła ?

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2010 20:00:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.paź.2008 14:07:41
Posty: 219
Lokalizacja: wołomin
Auto: A6 C6 CAJA
U mnie nowe sprzęgło jeździ w bagażniku, a stare przestało się ślizgać ;) , więc na razie nic nie robię.
Ostatnio przy wymianie oleju zauważyłem, że coś mi lewą stroną sillnika cieknie olej - może w te mrozy coś przytkało odmę i dmuchnęło olejem i sprzęgło też trochę oleju dostało :?: - nie wiem, ale mam nadzieję że do wiosny wytrzyma, bo znajomy mechanik podnośnik ma niestety w nieocieplanej wiacie, a na kanale to podobno prze....na robota z tym sprzęgłem.

_________________
Uzyskałeś pomoc na Forum? - odwiedź TEN WĄTEK
Pozdrawiam
zbig_wwl

2018- > ;-))) A6C6 sedan q 3.0TFSI CAJA
2013- > 2018Obrazek Allroad C5 q 2.7 ARE -> może tym razem nikt we mnie nie trafi ;). Nikt nie "trafił", to ukradli ;-(
2010- > 2012 A6 C5 Avant q 2.7 ARE -> sCRASHowane
- > 2010 A6 C5 Avant q 2.8 ACK -> sCRASHowane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2010 21:46:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lut.2009 18:06:28
Posty: 480
Lokalizacja: Pruszków
Auto: D5
Poniekąd taki "myk" z olejem jest możliwy...

na przykładzie całkiem innego samochodu (Citroen Jumper 3.0 HDi) doświadczyłem ostatnio niemal identycznego objawu i już szykowalem sie na sprzęgło. Okazało się że jakimś fartem sprzęgło zamokło wodą - deszcz/śnieg/zaspa i się poślizgało. po 2 dniach stania w garażu objaw ustał.

Identycznie zresztą miałem chwilami ratując hutę szkła samochodowego w Sandomierzu z powodziowej opresji, po wjechaniu w delikatnie mówiąc zbyt głęboką wodę.

_________________
Jest: E39 02' 525d Touring
Jest: Yamaha X-Max 125 07'
Jest: Merida XC100
Było: Peugeot Vivacity 05'
Było: S60 D5
Było: A6 C4 30V Q ACK Avant 97'
Było: 100 C3 1.8 SH


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2010 22:19:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.paź.2008 14:07:41
Posty: 219
Lokalizacja: wołomin
Auto: A6 C6 CAJA
Jeżeli jednak zmuszony będę wymieniać sprzęgło, to oczywiście w tym wątku to napiszę - podbijać nie trzeba ;) . Sam też czekam na jakieś info od kolegi założyciela tematu - wskazówek nigdy za dużo :peace:

_________________
Uzyskałeś pomoc na Forum? - odwiedź TEN WĄTEK
Pozdrawiam
zbig_wwl

2018- > ;-))) A6C6 sedan q 3.0TFSI CAJA
2013- > 2018Obrazek Allroad C5 q 2.7 ARE -> może tym razem nikt we mnie nie trafi ;). Nikt nie "trafił", to ukradli ;-(
2010- > 2012 A6 C5 Avant q 2.7 ARE -> sCRASHowane
- > 2010 A6 C5 Avant q 2.8 ACK -> sCRASHowane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2010 01:43:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2006 17:57:48
Posty: 123
Lokalizacja: kielce
poniżej mój link
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... highlight=
na obecną chwile u mnie sprzęgło nie ślizga się - czyżby woda z kałuż pomagała ślizgać się?
Ale za to huczenie lub wycie nasiliło się.
Jak myślicie-padło łożysko na wałku ?
Co do dwumasy - jeśli padło to w skrzyni jest dźwięk jakby kamienie były mielone w młynie. Przerabiałem to u żony w focusie 1.8 tdci

_________________
audi 80 b3 87r 1.9E
audi 80 b3 90r 1.8S
audi 100 C3 90r 2.3E
audi 100 C4 92r 2.3E
omega 2.5 TDS 94r-porażka (nigdy więcej opla)
audi 80 b4 92r 2.0E
audi a6 c4 97r 2.5TDI - do dziś - perełka :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2011 14:29:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.paź.2008 14:07:41
Posty: 219
Lokalizacja: wołomin
Auto: A6 C6 CAJA
Update ;)

Po roku od pierwszych objawów moje sprzęgło skończyło się definitywnie.

W mocniejszych autach, a już szczególnie z turbiną, jest to podobno standard, że "kończące się" sprzęgło daje radę przejeździć lato, a na zimę się kończy definitywnie - ochłodzenie podnosi moment obrotowy silnika i sprzęgło nie daje rady go przenieść.

Obecnie mam już nowy komplet sprzęgła (tarcza, docisk, łożysko), dwumas pozostał i na szczęście jest w dobrym stanie.

Co do wymiany, to sprawa prosta nie jest i polecałbym poszukać mechanika, który już to w 2.7BiT robił :peace:

_________________
Uzyskałeś pomoc na Forum? - odwiedź TEN WĄTEK
Pozdrawiam
zbig_wwl

2018- > ;-))) A6C6 sedan q 3.0TFSI CAJA
2013- > 2018Obrazek Allroad C5 q 2.7 ARE -> może tym razem nikt we mnie nie trafi ;). Nikt nie "trafił", to ukradli ;-(
2010- > 2012 A6 C5 Avant q 2.7 ARE -> sCRASHowane
- > 2010 A6 C5 Avant q 2.8 ACK -> sCRASHowane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2011 16:50:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2009 19:53:18
Posty: 2579
Lokalizacja: Limanowa/NS
panowie tylko z ciekawości ile koszt kompletnego sprzęgła?

_________________
A4 B6 1.9tdI
S85D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2011 00:06:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.paź.2008 14:07:41
Posty: 219
Lokalizacja: wołomin
Auto: A6 C6 CAJA
Ja dałem rok temu ~850pln za oryginał luk/sachs ;)

_________________
Uzyskałeś pomoc na Forum? - odwiedź TEN WĄTEK
Pozdrawiam
zbig_wwl

2018- > ;-))) A6C6 sedan q 3.0TFSI CAJA
2013- > 2018Obrazek Allroad C5 q 2.7 ARE -> może tym razem nikt we mnie nie trafi ;). Nikt nie "trafił", to ukradli ;-(
2010- > 2012 A6 C5 Avant q 2.7 ARE -> sCRASHowane
- > 2010 A6 C5 Avant q 2.8 ACK -> sCRASHowane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2011 00:24:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
ja 3 lata temu dałem cos ok 1100zł za luka (w ori ukręciił się docisk i zablokował skrzynie :D)

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2011 17:35:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
2rafal7 napisał(a):
ja 3 lata temu dałem cos ok 1100zł za luka (w ori ukręciił się docisk i zablokował skrzynie :D)
Do RS-a taka sama cena.

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Allroad 2.7 ] Tarcza czy koło dwumasowe? Problem z przy
PostNapisane: 25.wrz.2015 20:34:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lut.2005 10:13:11
Posty: 798
Lokalizacja: Białystok
Odgrzewam kotleta.
Jakieś problemy z wymiana sprzęgła w 2.7 ?? Skrzynia wyskoczy czy lepiej z silnikiem wyjechać ??
Powoli się motywuje do tematu :D

_________________
A80 B2 1.6 było
A90 B3 2.2 KV 132 KM i 182 Nm
A6 C5 2.7T AJK Quattro 360KM 550 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 96 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: