.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 13.lut.2025 12:57:19

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 AFB] ponownie problem z G71
PostNapisane: 19.wrz.2010 08:42:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 15:06:20
Posty: 516
Lokalizacja: Parczew
Panowie problem powraca. Od kilku dni auto jest tępe jak szpadel. Nie chce jechać, VAG wyrzucał błąd czujnika G71. Wczoraj się zabrałem za kontrolę połączeń. Sprawdzałem miernikiem przejście i było ok. Niestety błąd nadal występował. Przeczyściłem wtyki we wtyczce do czujnika G71 i EKU kontakt sprayem. Nadal błędu nie dało się skasować. Sprawdziłem we wtyczce napięcia i moje obserwacje były następujące.

- Gniazdo we wtyczce do G71 nr 3 w EKU nr 14 napięcie 5V
- Gniazdo we wtyczce do G71 nr 4 w EKU nr 15 napięcie 0.08V
- Gniazdo we wtyczce do G71 nr 1 w EKU nr 16 napięcie 0V

Wszystko ładnie pięknie, ale w tym schemacie jasno widać, że na pinie 4 we wtyczce (EKU 15) napięcie podczas pracy silnika powinno wynosić 1.96V a u mnie jest 0.08V. Czy to może być przyczyna źle działającego G71?. Pozostałe napięcia zgadzają się ze schematem tylko to jedno mi nie pasuje. Byłbym niezmiernie wdzięczny gdyby ktoś z Was zmierzył u siebie napięcia we wtyczce od G71.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 5a35a.html

pozostałe schematy:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 7fe2f.html

_________________
2.5 V6 To Dopiero Idzie
Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Moja NiuŃkA
Jestem optymistą, wiem to pewne kupię 2.5 Tdi BAU i to jest niezmienne.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2010 09:58:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.paź.2008 14:07:41
Posty: 219
Lokalizacja: wołomin
Auto: A6 C6 CAJA
Na tym pinie gdzie powinno być 1.96V a jest ~0V to sygnał jest z MAP sensora - zobacz kierunek sygnału na zamieszczonych przez siebie obrazkach. Przy ciśnieniu atmosferycznym (engine idling) G71 powinien generować właśnie 1.96V.
Jeżeli po włączeniu zapłonu (ignition on) czujnik dostaje napięcie zasilania i masę, a nie generuje tego napięcia 1.96V to niestety jest uszkodzony :/

Tak więc: to nie brak napięcia jest przyczyną źle działającego czujnika, ale źle działający czujnik jest przyczyną braku tego napięcia :peace:

_________________
Uzyskałeś pomoc na Forum? - odwiedź TEN WĄTEK
Pozdrawiam
zbig_wwl

2018- > ;-))) A6C6 sedan q 3.0TFSI CAJA
2013- > 2018Obrazek Allroad C5 q 2.7 ARE -> może tym razem nikt we mnie nie trafi ;). Nikt nie "trafił", to ukradli ;-(
2010- > 2012 A6 C5 Avant q 2.7 ARE -> sCRASHowane
- > 2010 A6 C5 Avant q 2.8 ACK -> sCRASHowane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2010 10:11:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 15:06:20
Posty: 516
Lokalizacja: Parczew
zbig_wwl napisał(a):
Na tym pinie gdzie powinno być 1.96V a jest ~0V to sygnał jest z MAP sensora - zobacz kierunek sygnału na zamieszczonych przez siebie obrazkach. Przy ciśnieniu atmosferycznym (engine idling) G71 powinien generować właśnie 1.96V.
Jeżeli po włączeniu zapłonu (ignition on) czujnik dostaje napięcie zasilania i masę, a nie generuje tego napięcia 1.96V to niestety jest uszkodzony :/

Tak więc: to nie brak napięcia jest przyczyną źle działającego czujnika, ale źle działający czujnik jest przyczyną braku tego napięcia :peace:

Jest tylko jeden problem. Napięcie mierzyłem na odpiętej od czujnika wtyczce. Hmm teraz myślę inaczej. Trzeba będzie sprawdzić jakie napięcie daje czujnik na wtyczkę podczas pracującego silnika (ja robiłem to odwrotnie tzn mierzyłem napięcie jakie daje EKU na odpiętą od czujnika G71 wtyczkę). Jak zmierzyć jakie napięcie daje czujnik na wtyczkę?.

_________________
2.5 V6 To Dopiero Idzie
Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Moja NiuŃkA
Jestem optymistą, wiem to pewne kupię 2.5 Tdi BAU i to jest niezmienne.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2010 11:53:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.paź.2008 14:07:41
Posty: 219
Lokalizacja: wołomin
Auto: A6 C6 CAJA
Wszystkie napięcia musisz pomierzyć przy podpiętym czujniku. Przy odpiętym masz tzw. stan bezprądowy - po podpięciu czujnika może chociażby zaniknąć jego zasilanie, czyli te 5V.

Jeżeli nie ma się odpowiedniego adaptera to niestety pozostaje "partyzantka" - jeżeli w żadnym miejscu nie ma odsłoniętego styku, to ja czasami stosuję metodę wkłucia się igłą w odpowiedni przewód.

_________________
Uzyskałeś pomoc na Forum? - odwiedź TEN WĄTEK
Pozdrawiam
zbig_wwl

2018- > ;-))) A6C6 sedan q 3.0TFSI CAJA
2013- > 2018Obrazek Allroad C5 q 2.7 ARE -> może tym razem nikt we mnie nie trafi ;). Nikt nie "trafił", to ukradli ;-(
2010- > 2012 A6 C5 Avant q 2.7 ARE -> sCRASHowane
- > 2010 A6 C5 Avant q 2.8 ACK -> sCRASHowane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2010 13:29:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 15:06:20
Posty: 516
Lokalizacja: Parczew
Rozumiem. W domu mam taki miernik
Obrazek
Możesz mi powiedzieć jak go ustawić by pokazywał dokadne napięcia?. Postaram lsię zmierzyć napięcia na podłączonym czujniku.

_________________
2.5 V6 To Dopiero Idzie
Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Moja NiuŃkA
Jestem optymistą, wiem to pewne kupię 2.5 Tdi BAU i to jest niezmienne.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2010 13:42:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.paź.2008 14:07:41
Posty: 219
Lokalizacja: wołomin
Auto: A6 C6 CAJA
Zakres "20 DCV", przewody pod gniazda "COM" i "V Om mA". Sprawdź, czy bateria w mierniku jest dobra, bo takie mierniki bardzo przekłamują na zużytej baterii.

ps. tylko pozycje DCV, OFF i ACV + opisane gniazda są bezpieczne dla ECU, także powoli z tym sprawdzaniem ;)

_________________
Uzyskałeś pomoc na Forum? - odwiedź TEN WĄTEK
Pozdrawiam
zbig_wwl

2018- > ;-))) A6C6 sedan q 3.0TFSI CAJA
2013- > 2018Obrazek Allroad C5 q 2.7 ARE -> może tym razem nikt we mnie nie trafi ;). Nikt nie "trafił", to ukradli ;-(
2010- > 2012 A6 C5 Avant q 2.7 ARE -> sCRASHowane
- > 2010 A6 C5 Avant q 2.8 ACK -> sCRASHowane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2010 13:49:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 15:06:20
Posty: 516
Lokalizacja: Parczew
Po raz kolejny dziękuję za odpowiedź. Postaram się dzisiaj za to zabrać i dam znać.

_________________
2.5 V6 To Dopiero Idzie
Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Moja NiuŃkA
Jestem optymistą, wiem to pewne kupię 2.5 Tdi BAU i to jest niezmienne.

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: