.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 11.lut.2025 18:57:14

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A6 C4 AEL - problem z mocą powyżej 3000obr/min n75 ?
PostNapisane: 26.lip.2010 20:00:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2007 16:37:10
Posty: 51
Lokalizacja: Okolice Tarnowa
Witam.
W moim AEL-u pojawił się prblem z mocą i przyspieszeniem powyżej ok 3000obr/min. Sprawdzając VAGiem błędów brak, n75 przy teście elementów włącza się i wyłacza jednak jadąc i obserwując grupę 011 podczas jazdy na polskim VAG (wykres) ciśnienie zakładane i aktualne rosło do ok 3000 natomiast póżniej aktualne gwałtownie spada na dół. Rownież na postoju badając wąż idący od IC w pewnym momencie po przygazowaniu wyraźnie słabnie jego naprężenie tak jakby turbo upuszczało ciśnienie. Mój n75 ma numer 034 906 283
(obrazek)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/69a ... a35a4.html
Nie mogę znaleźć takiego samego wszystkie mają jeszcze końcowkę na końcu mumeru. Czy mogę na próbę podmienić na taki z końcówką czy szukać identycznego jaki mam zamontowany.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lip.2010 21:07:33 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Zaloguj VAG iem... 011 i 010 dynamiczne....

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2010 18:25:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2007 16:37:10
Posty: 51
Lokalizacja: Okolice Tarnowa
Zrobiłem logi dynamiczne grupy 10 i 11.
grupa 10 dyn
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7c9 ... b16f6.html
gruoa 11 dyn
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/600 ... fdcab.html
Może coś powiedzą.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2010 18:43:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1250
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
Turbo nie dmucha w całym zakresie obrotów. Sprawdź szczelność dolotu. Dobrze bylo by też podmienić N75 na próbę.

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Ostatnio edytowano 26.wrz.2010 18:45:48 przez Biedron, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2010 18:44:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
zacznij od szukania nieszczelnosci w dolocie

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2010 19:41:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Zobacz mój wątek o wymontowaniu intercoolera. Miałem podobne objawy, z rury batory w kolorze szarym (nie czarnym) oraz brak mocy powyżej 3 tys obr.
Przyczyna? Luźna opaska na wężu turbiny.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2010 21:12:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2010 09:34:39
Posty: 294
Lokalizacja: Wrocław
...miałem ten sam problem...brak mocy powyżej 3000 na każdym biegu...winą był zatkany jeden z dwóch katalizatorów.Katy wycięte i po problemie.
Minęło kilka miesięcy aż tu nagle wrzucam 1 potem 2 i na trzecim biegu ciągnie do 3100-3300 i jakby koniec...4,5 i 6 bieg wszystko ok...po zlogowaniu okazało się że padał zawór N75. Kupiłem taki używany za 35 zł i po problemie...

_________________
było Audi 80 Quattro b2 motor KK rocznik 1984...
było Audi 90 Quattro b2 motor KV rocznik 1986...
jest Audi A6 C4 Quattro Avant 2.5 TDI AEL...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2010 01:55:46 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Biedron napisał(a):
Dobrze bylo by też podmienić N75 na próbę.


To nie N75.

jopper

Wywal kata.

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2010 12:00:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sie.2006 10:19:01
Posty: 1759
Lokalizacja: Biała Podlaska Ostrzeżen : tysiąc pięćset sto dziewięćset
Opisałeś takie same objawy jakie były u mnie pierwsze co sprawdz co wszystkie przewody czy nie masz dziurawych.jeżeli nie to kwestia wywalenia katalizatora.U mnie max przed wywaleniem na chwile było 0.5 bara jak wywaliłem kata mam 1.2

_________________
100 C3 2.3 NF sedan '91 - Było
80 B4 2.0 ABT sedan '94 - Było
A6 C4 2.5 TDI AEL sedan '95 - Było
A6 C4 2.5 TDI AEL avant '95 - Było
S6 C4 4.2 AEC avant quattro '96 - Było
A6 C4 2.5 TDI AEL sedan quattro '97 - Było
A6 C4 2.8 AAH sedan quattro '94 - Było
100 C4 2.8 AAH avant quattro '93 - Było
BMW E61 530 M57N D30
BMW E39 520 M52 B20


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2010 12:35:37 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
TymoOon napisał(a):
U mnie max przed wywaleniem na chwile było 0.5 bara jak wywaliłem kata mam 1.2


1200mbar miałeś przez chwilę - całkowicie wolny wydech bez tłumików.

Nominalne ciśnienie powinno oscylować w granicach 983-1089mbar.

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.mar.2011 19:29:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2007 16:37:10
Posty: 51
Lokalizacja: Okolice Tarnowa
Witam.
Nie miałem czasu i miejsca żeby wywalić kata i tak zeszło. ale teraz raptem tydzień temu problem z mocą zniknął. Nie wiem co było tego przyczyną auto ciągnie i przyspiesza jak dawniej. Nie wiem czy coś było zacięte i się akurat odcięło czy być może coś np. w porach jesiennych przymarzło i teraz po zimie puściło nie wiem sam jak to wytłumaczyć. Kat dalej jest (chyba bo nigdy nie sprawdzałem).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.mar.2011 20:16:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
Sprawdź czy jest, wytnij, sprzedaj i zobaczysz że będzie jeszcze troszkę lepiej.

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2011 02:07:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
Może zacięty EGR na max otwarciu zamiast całkiem zamkniętego przy przyspieszaniu ? On to ma się od czego zacinać.

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: