Problem został rozwiązany. Informacja dla potomnych:
Jedziemy na kanał, demontujemy dolną osłonę i patrzymy w lukę między chłodnicą a pokrywę rozrządu - centralnie na samym środku szerokości samochodu zauważyć możemy mechanizm zamykający i linkę otwierającą. Jeśli linka okazuje się być cała a problem tkwi w jej rozłączeniu z mechanizmem należy wziąć długi pręt i spróbować chociaż trochę nałożyć linkę na swoje miejsce napychając ją w kierunku przodu auta (np chłodnicy). Wystarczy wtedy by ktoś pociągał za dzwigienkę otwierania maski.
Jeżeli linka jest zerwana należy pierwszy (z prawej strony) wystający bolec mechanizmu w kierunku pokrywy rozrządu (w rzeczywistości to są widełki pionowe) naciskać w kierunku przedniej lampy od strony kierowcy. Niestety w AFNie z klimą nie ma możliwości dojścia tam ręką więc trzeba się posiłkować sztywnym i twardym prętem
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)