.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lut.2025 12:51:39

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [V8 ABH]Problemy z porannym odpalaniem, błąd VAG 561
PostNapisane: 14.wrz.2010 09:35:41 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5215
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Zdejmowałem do czyszczenia TPS. Założyłem go w taki sposób, że bez gazu zadziałał stycznik w TPSie, po minimalnym ruszeniu gazu słychać jak się przełącza. Czy tak to ma być ustawione? Teraz TPS jest przesunięty na śrubkach w skrajne położenie.

Pytam o to, bo od jakiegoś miesiąca mam pewien irytujący problem przy porannym odpalaniu. Mianowice nie ma "ssania" - długo kręci i nie chce załapać, po odpaleniu obroty są nierówne, mało stabilne. Po lekkiej przegazówce wchodzi na obroty i nieco się stabilizuje. Po wbiciu D albo R znowu gubi obroty i potrafi zgasnąć. Po lekkim nagrzaniu pracuje normalnie.

Padł mi laptop i nie jestem w stanie zVagować auta... Kupię jakiegoś bardzo taniego z COMem ;)

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Ostatnio edytowano 19.wrz.2010 12:30:27 przez rodzynek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2010 09:42:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
TPS musi być ustawiony tak, żeby już najmniejsze ruszenie przepustnicą powodowało "switch" (cyk) w TPS. Może jest niesprawny?

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2010 10:06:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5215
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
DeS napisał(a):
TPS musi być ustawiony tak, żeby już najmniejsze ruszenie przepustnicą powodowało "switch" (cyk) w TPS. Może jest niesprawny?


Tak właśnie mam ustawiony, zaraz idę z omomierzem i sprawdzić wskazania.

I jeszcze jedno. Czy jest coś (czujnik np?) co podaje sygnał do BC na spalanie średnie, ale Motronic dostaje inne dane i faktyczne zużycie drastycznie odbiega od tego na BC? Bo wcześniej palił mi śr. 16 l gazu, a na kompie miałem ok. 15, teraz pali 17-18, a komp mi pokazuje 13. Co zaś go męczy??

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2010 11:13:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 18:43:23
Posty: 147
Lokalizacja: Wrocław
Co do spalania - źle ustawiony czujnik będzie powodował spore przekłamania w ilości zużywanego paliwa wyświetlanego na BC.
Ustawienie TPSa:

Bierzesz sobie miernik, ustawiasz na zakres do 2V, włączasz zapłon, podłączasz miernik czarnym przewodem do masy :), czerwonym do złączki numer 4 w TPSie.
Na zapłonie (silnik ma nie pracować) masz mieć tam 0,20-0,27V, jednocześnie zestyk biegu jałowego powinien być zwarty (jak pamiętam chyba pin numer 1 i 3).
Podczas dodawania gazu napięcie na pinie numer 4 powinno rosnąć płynnie, na pełnym gazie masz mieć 4,8-5,0V i zwarty pin 3 z 2.
Powodzenia :)

_________________
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5TDI AKE Quattro manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2010 12:28:28 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5215
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Nie mierzyłem napięcia na TPS, sprawdzałem opory na poszczególnych stykach - wszystkie są zgodne z serwisówkami.

Vag wywalił mi jeden błąd: 561 - Krańcowa regulacja składu mieszanki - uboga > ciśnienie paliwa, EVAP, pompa, MAF, wtryskiwacz.
Po skasowaniu jest czysto, ale problemy z odpalaniem i zwiększonym zużycie mam nadal (testuję teraz na benzynie, zobaczymy, czy też są takie różnice we wskazaniach).

Zamierzam sprawdzić wskazania przepływomierze i czujników temp. Ale dopiero jak znajdę czas...


Do objawów chyba mogę jeszcze dodać kiepskie przyspieszenie do 3500 obr. i odzywającą się sporadycznie pompę paliwa (osiągi takie same i na benzynie, i na LPG).
Założona nowa sonda lambda i świece zapłonowe.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2010 10:50:07 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5215
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Trochę dźwignę temat. Zastanawiając się nad ew. przyczyną problemów z odpalaniem przeszukałem nieco forum i znalazłem taki wątek http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... light=evap
mówiący o czujniku temp. silnika w 2,4 V6.

Mam pytanie do właścicieli V8 - co się u Was pokazuje na zegarze temperatury po zdjęciu wtyczki z dwupinowego czujnika temp. w okolicy przepustnicy (czujnik na prawej głowicy)? U mnie startuje wiatrak elektryczny, ale na zegarze wskazówka pokazuje 110 st. C. Nawet pomimo tego, że silnik jest niedogrzany.

Musze coś wymyślić, bo zużycie wzrosło, odpalanie zimnego (przy temp. otoczenia poniżej 15 st) to jakaś porażka (co ciekawe - dwa razy tyrpam lekko rozrusznikiem, a za trzecim razem chodzi jak bajka). Ale przy temp. otoczenia ok. 20 st i więcej - pali normalnie.

Czujnik temp. silnika, czy powietrza w kolektorze?

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2010 11:02:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
pomiary TPSa robiłeś przed odpaleniem rano? mam taki sam problem tyle, że w 2.0 16V i wszystko pomierzyłem i było dobrze ale jak był ciepły, rano sprawdziłem to na czujniku przepustnicy mam 0,0V na każdym pinie, dopiero napięcie wraca po pierwszym odpaleniu auta i później zapala dobrze


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2010 11:14:22 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5215
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
hubos21 napisał(a):
pomiary TPSa robiłeś przed odpaleniem rano? mam taki sam problem tyle, że w 2.0 16V i wszystko pomierzyłem i było dobrze ale jak był ciepły, rano sprawdziłem to na czujniku przepustnicy mam 0,0V na każdym pinie, dopiero napięcie wraca po pierwszym odpaleniu auta i później zapala dobrze


Hm, sprawdzałem na gorącym silniku. Ale podkreślam - sprawdzałem tylko oporność, a nie napięcia.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2010 16:02:44 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
rodzynek napisał(a):
Mam pytanie do właścicieli V8 - co się u Was pokazuje na zegarze temperatury po zdjęciu wtyczki z dwupinowego czujnika temp. w okolicy przepustnicy (czujnik na prawej głowicy)? U mnie startuje wiatrak elektryczny, ale na zegarze wskazówka pokazuje 110 st. C. Nawet pomimo tego, że silnik jest niedogrzany.

Musze coś wymyślić, bo zużycie wzrosło, odpalanie zimnego (przy temp. otoczenia poniżej 15 st) to jakaś porażka (co ciekawe - dwa razy tyrpam lekko rozrusznikiem, a za trzecim razem chodzi jak bajka). Ale przy temp. otoczenia ok. 20 st i więcej - pali normalnie.

Czujnik temp. silnika, czy powietrza w kolektorze?

po zdjęciu opisanej wtyczki nie dzieje się nic - temp na zegarach pokazywana jest normalnie elektryczka śpi spokojnie (i wiatrak i zegary mam sprawne)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2010 16:34:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5215
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
ando1414 napisał(a):
po zdjęciu opisanej wtyczki nie dzieje się nic - temp na zegarach pokazywana jest normalnie elektryczka śpi spokojnie (i wiatrak i zegary mam sprawne)


Hmm, znaczy, ze chyba masz nie tak - u mnie wiatrak elektryczny od klimy startuje i wyraźnie leci po poszczególnych biegach. Staje po podpięciu wtyczki na swoje miejsce. Ale wskaźnik pokazuje na odpiętej 110 st.

Chodzi o ten czujnik i wtyczkę:

Obrazek

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2010 16:45:07 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
zaraz zerknę i odpiszę - odpiąłem ten po stronie przepustnicy :(

temp 110 i wiatrak zapyla - tak jak opisałeś

słabo się znam ale obstawiam przepływomierz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2010 11:04:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
jak wyżej pisałem miałem problemy z porannym rozruchem ale w 2.0 16V, dzisiaj mnie podkusiło żeby przed odpaleniem wsadzić inny silniczek krokowy i auto "pyknęło" jak ciepły TDi krokowy czyszczony, oporność niby dobra a jednak coś go bolało


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2010 18:47:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5215
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
A moje auto się naprawiło. Na zewnątrz 9 st, a ten pali bez zarzutu. A jedyne co zrobiłem, to odpiąłem wtyczkę od zaworu pochłaniacza oparów paliwa (zawór pod zbiornikiem wyrównawczym). Wyczytałem taki patent w którymś poście.

Pytania
- czy można tak jeździć;
- w jaki sposób ten zawór wpływa na pracę silnika?

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2010 19:21:11 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
rodzynek napisał(a):
A moje auto się naprawiło. Na zewnątrz 9 st, a ten pali bez zarzutu. A jedyne co zrobiłem, to odpiąłem wtyczkę od zaworu pochłaniacza oparów paliwa (zawór pod zbiornikiem wyrównawczym). Wyczytałem taki patent w którymś poście.

Pytania
- czy można tak jeździć;
- w jaki sposób ten zawór wpływa na pracę silnika?


nie można - środowisko trujesz :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2010 19:28:30 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5215
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
ando1414 napisał(a):
rodzynek napisał(a):
A moje auto się naprawiło. Na zewnątrz 9 st, a ten pali bez zarzutu. A jedyne co zrobiłem, to odpiąłem wtyczkę od zaworu pochłaniacza oparów paliwa (zawór pod zbiornikiem wyrównawczym). Wyczytałem taki patent w którymś poście.

Pytania
- czy można tak jeździć;
- w jaki sposób ten zawór wpływa na pracę silnika?


nie można - środowisko trujesz :peace:


A dziękuję, silnik dobrze się sprawuje :D

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2010 19:31:13 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
drążąc temat - czy mieszanka na starcie była uboga czy zbyt bogata - zastanawiam się?
u mnie wszystko ok - jutro rano odepnę wtykę i obaczę co się stanie
gdzie dokładnie ta wtyka?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2010 20:22:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.wrz.2007 16:38:53
Posty: 298
Lokalizacja: konstantynów łódzki
A czy ktoś wie jak działa ten zawór i co go uruchamia.No i co ze spalaniem zmiejszyło się czy pozostało bez zmian.

_________________
audi coupe 1.9l 1981r bylo
audi coupe 2.3l 1987r było
audi 90 quattro 2.3l 1987r było
audi 200 quattro 2.1l 1987r bylo
audi 200 quattro 1987r z silnikiem v8 3.6l bylo
audi 200 quattro 2.3l 1987r bylo
audi v8 4.2l 1993r automat bylo i jest
audi coupe 2.2l 1983r bylo
audi a4 2.5 tdi v6 1999r kibel straszny było
audi coupe 2.3 1987r było
audi a6 c4 2.5 tdi r5 1997 było
audi v8 4.2 automat1993 powróciła na dożywocie
http://www.youtube.com/watch?v=yyzdedIDyvQ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2010 21:27:52 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
No ale chyba odpięcie wtyczki z czegoś to nie metoda na naprawę osprzętu silnika :diabel:

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2010 22:21:14 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5215
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
DeS napisał(a):
No ale chyba odpięcie wtyczki z czegoś to nie metoda na naprawę osprzętu silnika :diabel:


Tak jak z wywaleniem EGRa :D

Nie wiem, czy pomogło na zużycie paliwa, jeszcze. Samo odpalanie poprawiło się po jakimś czasie (tak jak w wątku źródłowym - mowa była o przejechaniu ok 100 km do widocznych efektów).

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2010 21:23:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sty.2009 14:17:11
Posty: 68
Lokalizacja: Łódź
U mnie w v8 też czasami włącza się wiatrak elektryczny i wskakuje 110 na zegarze ale nie wiedziałem dlaczego. Już wiem :peace:

_________________
V8 4.2 ABH 1992
100 c3 2.2 Avant quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 92 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: