.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.lut.2025 07:08:08

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Jaki silnik TDI swapować do Coupe quattro ?
PostNapisane: 06.paź.2010 12:46:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.paź.2010 11:46:58
Posty: 7
Lokalizacja: Puławy
Auto: Inne
Witam.
Jestem miłośnikiem motoryzacji troszkę starszej. Najbardziej interesują mnie auta z lat 70 – tych, 80- tych i poczatku 90-tych.
Moją pasją jest głownie Alfa Romeo z lat swojej świetności. Dlatego nosząc się z zamia-rem kupna auta zabytkowego doszedłem do wniosku, że potrzebny mi będzie samochód na dojazdy codzienne do pracy, sklepu itpitp.
Jako ze kwota, jaką na takie auto chcę przeznaczyć nie jest zbyt duża. Wiedziałem, że będzie to auto nie najmłodsze a co za tym idzie awaryjne i podatne na korozje. O ile jeszcze z mechaniką jestem sobie w stanie poradzić o tyle blacharka mnie dobija. Stwierdziłem, że musi to być auto z odporną na korozję blacharką + dosyć wygodne + wmiarę oszczędne.
Zawsze bardzo miło wspominałem pierwsze auto, jakie miałem możliwość użytkować. Było to piękne czarne Audi 100 C3 1T nalezące do mojego Ojca. Blacharka + wygoda + spalanie paliwa vs osiągi były wręcz idealne jako auto do jazdy na codzień. Ponieważ ma to być auto do jazdy w 50% po zakorkowanej Warszawie i dające się wmiarę spryt-nie zaparkować na zatłoczonych do granic możliwości parkingach osiedlowych. Musia-łem zrezygnować z tak dużego auta. Zarówno typ 44 jak i C4 są pięknymi samochodami które moim skromnym zdaniem są idealną opcją auta do jazdy na co dzień to ich gaba-ryty w miejskiej dźunglii mnie przerażają.
Moja uwagę zwrócił model 80 Coupe Quattro. Auto ładne , pomimo upływu lat trzyma pięknie linię i jest to Audi J Silniki benzynowe oferowane w tym modelu są jendak bar-dziej dla osób lubiących dynamiczną jazdę niżeli oszczędną. W tym momencie pojawia się pomysł zamontowania silnika tdi to coupety. Wybór ze względu na dostępność i cenę padł na dwa silniki. 2,5 Tdi 140KM z Audi A6 C4 lub 1,9 Tdi 110km z A4 lub Golfa IV.
Tu pojawia się kluczowe pytanie: który z tych silników najlepiej zamontować w budzie 80 coupe?
Czy 5 sylindrowy silnik w serii bardzo przyjemny nie będzie za ciężki do tego auta? Wiem że w 80-tkach były montowane i większe jendostki jak V6 ale czy aby auto nie bę-dzie prowadziło się zbyt ociężale?
Czy 4 cylindrowy 110 konny silnik poradzi sobie z nie lekką budą coupety przy napędzie quattro?
Jak jest z ewentualnym montażem tych silników. 1,9 Tdi to dla mnie 4 cylindrowy diesel który w postaci 90km był montowany w 80 sedan/avant. Nigdy seryjnie B4 nie było wy-posażane w silnik 5 cylidrowy diesla. Czy nie bezie większych problemów z umieszcze-niem tego dodatkowego cylindra pod maską?
Czy jeśli kupię powiedzmy 2,3 5 cylindrowe quatrro to będę musiał zmieniać skrzynię pod silnik 2,5 tdi? Czy jeśli zostawię to przełożenia zmienią się na tyle drastycznie, że auto będzie fajnie startowało ze świateł, ale ucierpi na tym drastycznie ekonimiczność jazdy?
A na koniec chciałbym zapytać czy jest ktoś na forum z okolic Warszawy czy też Lublina – Radomia kto by się podjoł takiej przróbki? ( w tematyce tdi nie posiadam zbytniej wie-dzy ).
Jakie ewentualne koszta może to ze sobą nieść? Wiadomo nowe sprzęgło czy hamulce ale czy np. przeguby z 2,3 benzyna poradzą sobie z momentem obrotowym jaki generu-je 2,5 Tdi?
PS: auto nie ma być do wyścigów a do jazdy codziennie do pracy ( 5 kilometrów ) plus jakies zakupy w korkach na mieście i co weekendowe wycieczki około 300km.
Tu przykład aut i silników jakie mnie zainteresowały.

http://otomoto.pl/audi-80-coupe-2-3i-qu ... 96344.html jako dawca budy, napędów.

http://moto.allegro.pl/audi-2-5-tdi-skr ... 68388.html potencjalny dawca silnika

http://otomoto.pl/volkswagen-golf-comfo ... 10247.html opcja silnikowa numer 2

http://otomoto.pl/audi-100-tdi-C15501036.html korci bardzo ale czytając o problemach z jakimi się boryka jeden z forumowiczów przekładając ten motor do B4 Avant ( identyczne problemy nękały silnik w Audi ojca ) obawiam się trochę ze względu na jego wiek o bezproblemową ekspoatację?

Reasumując chciałbym wyrobić sie w max 10 tysiącach i mieć piękne klasyczne coupe z wyśmienitym napędem quattro i legendarnym już silnikiem TDi.
To mój pierwszy post na forum więc jesli coś jest nie tak to prosze o przebaczenie i wyrozumiałość.
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2010 13:21:07 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
W Lodzi jest ktos z AKP kto ma w kupecie B4 silnik TDI (AFN - chyba).
Zapytaj na spotach lodzkich.

Nie mam wiedzy w temacie ale IMO - najrozsadniejszym wyborem bedzie wzdluzna 110 lub 115. Po tuningu bedzie smigac jak burza.
Sporo bedzie rzezby ze swapem(wiazka+ ECU, podcisnienia, liczniki, pedaly etc etc).
Nie chce Cie zniechecac ale 10 tysi moze byc mało.

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2010 14:20:58 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Zapytaj Hempa.

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2010 16:40:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.wrz.2007 19:49:39
Posty: 28
za 10 tys to Ci sprzedam swoje audi coupe quattro 2.0 16v tdi moje gg 3513426 albo 668 484 071

opisu auta szukaj w dziale projekty.

_________________
Audi Quattro 2.0 16V TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2010 18:22:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.paź.2010 11:46:58
Posty: 7
Lokalizacja: Puławy
Auto: Inne
To jak to jest że za 10 tysia się nie da a hemp oddał by swojego z nowszym - droższym silnikiem?
Hemp - twoje auto chodzi ładnie ale ja nie szukam sprintu spod świateł a oszczędnego i w miarę sprawnego podróżowania.
Tak jak pisałem w temacie aut na ropę jestem 'łysy'.
1T na mnie zrobił wrażenie i 2,5 Tdi w pierwszej generacji Volvo V70 - przebieg ponad 600tyś km.
2.0 Tdi 140km kojarzy mi się jedynie ze służbowym Passatem który miał już wiele awarii, których po starszych jednostkach bym się nie spodziewał.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2010 19:05:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.wrz.2007 19:49:39
Posty: 28
10 tys to polowa kwoty na taka zabawke

kup sobie a4 quattro 110ps


pali 7-9 l torsen taki jak u mnie

auto na codzien i do szaleństw na śniegu

_________________
Audi Quattro 2.0 16V TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2010 19:07:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
hemp napisał(a):
10 tys to polowa kwoty na taka zabawke

kup sobie a4 quattro 110ps

Za 10 tyś? :):

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2010 19:12:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Ja zrozumiałem, że 10k to ta połowa właśnie :P

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2010 19:15:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.wrz.2007 19:49:39
Posty: 28
zęby zbudować coś podobnego do mojego trzeba mieć 20 tys

i zawsze będzie autem specjalnej troski bo to auto ma służyć do ciężkich szaleństw

a na codzień to sie kupuje a4 do jeżdżenia po bułki

_________________
Audi Quattro 2.0 16V TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2010 19:25:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.paź.2010 11:46:58
Posty: 7
Lokalizacja: Puławy
Auto: Inne
Za 10 tysia nie ma szans na A4 Tdi quattro w sensownym stanie.
B4 Coupe dużo bardziej mi się podoba niżeli dostępne wersje nadwozia A4.
A czy moglibyście polecić jakiś warsztat który ewentualnie podjął by się takiej operacji? Aby zadzwonić i pogadać.
Strasznie mi po głowie chodzi takie quattro z np: AEL pod maską


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2010 19:30:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Cała zabawa zaczyna się od skrzyni quattro do diesla. Hemp zapomniał dodać że ma skrzynię od 2,6 i miodnie się tym diabłem kręci bąki wokół latarni na asfalcie/śniegu/czymkolwiek, ale do normalnej jazdy toto się średnio nadaje ;)
Jak ją znajdziesz, musisz poszukać motoru. Do oszczędnej jazdy oczywiście AFN + delikatny sofcik.
Później w kolejności AVF , później jakieś 2.0 TDI.
Ja zaś czekam aż Derbiakowi uda się wrzucić 4,2 TDI do B3/B4 ... Wtedy będę pierwszym klientem w kolejce bez względu na koszta ... :peace:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2010 19:47:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.paź.2010 11:46:58
Posty: 7
Lokalizacja: Puławy
Auto: Inne
Nie potrzebne mi jest auto do kręcenia bąków na parkingu a do szybkiego zapinania na zakrętach. Lubię pewnie i mocno prowadzące się auta.
Wszyscy piszą o silnikach 4 cylindrowych a do 2,5 skrzynie można kupić bez problemów ( bo chyba nie pasują od jednego do drugiego - jeśli jestem w błędzie to proszę o poprawienie mnie ).
Dlatego pytanie czy 4 czy 5 cylindrów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2010 19:56:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.wrz.2007 19:49:39
Posty: 28
4 i jakiś pd na pewno nie 5 cylindrów

a warsztat który ci to zrobi sensownie od a do z bez kosztów części skasuje cie za robotę z 4-5 tys i to w cale nie jest wygórowana kwota

_________________
Audi Quattro 2.0 16V TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2010 20:02:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.paź.2010 11:46:58
Posty: 7
Lokalizacja: Puławy
Auto: Inne
Dlaczego 4 a nie 5 cylindrów?
Specjalnie zadałem to pytanie na audiklubie a nie konkretnego modelu.
W klubie A6 spodziewałem się odpowiedzi że 5 cylindrów bo 4 jest za słabe do C4 i nowszych.
W klubie 80 spodziewałem się uzyskam sentymentalną odpowiedź abym zostawił auto w serii.
W klubie A4 wiadomo przewaga mocnych 4 cylindrowców.
Dlaczego 4 a nie 5 cylindrów? W budzie B4/B3 były dużo mocniejsze i cięższe jednostki benzynowe.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2010 20:06:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
Seven napisał(a):
Dlaczego 4 a nie 5 cylindrów?

1 cylinder krótszy, wieksza dostępność silników, potencjał i koszty podobne.

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2010 20:08:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.wrz.2007 19:49:39
Posty: 28
basket do tablicy bo symboli nie pamiętam

4 cylindry bo
łatwiej kupić silnik w dobrym stanie na pompo wtryskach arl czy asz
ewentualnie jakieś afn czy coś innego na pompie ale to już stare motory i znalesc cos w dobrym stanie nie jest łatwo

2,5 v6 to kupa

a 5 cylindrowa 2,5 to jakiś mega zabytek to jest taki afn z dołożonym cylindrem

_________________
Audi Quattro 2.0 16V TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2010 20:10:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.paź.2010 11:46:58
Posty: 7
Lokalizacja: Puławy
Auto: Inne
Większa dostępność silników ale nie skrzyni quattro.
Auto nie musi mieć nie wiadomo jak wielkiego potencjału. Nie będzie w przyszłości modzone aby osiągać duże moce a przebiegi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2010 20:18:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Kolego, mam wrażenie że pytanie zadałeś pro-forma...

Jak widzisz, wypowiadają się osoby, które miały do czynienia z tematem, znają go z autopsji i dobrze wiedzą co piszą. Jeśli wszyscy polecają 4-ro cylidrowce to może warto się zastanowić dlaczego (nota bene jest już napisane czemu)...

Prosta sprawa, jesli zostawisz skrzynie z benzyny będzie krótka i uzyskasz dynamikę kosztem V-max. Seryjne półosie i skrzynia spokojnie wystarczą do 500 Nm (sprawdzone).

Jak napisał hemp- takie auto, żeby nie wiem jak dobrze zrobione, będzie wydumką i potencjalnym źródłem różnych niedomagań. Wiadomo- frajda jest, ale jeśli ma służyć do normalnej jazdy na codzień, to po co wyważać otwarte drzwi skoro można kupić A4 TDI q ??

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2010 20:18:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.wrz.2007 19:49:39
Posty: 28
ale wszystkie skrzynie quattro pasują do PD itp

ja do siebie będę kładł 6 biegówkę z v6 2,5 a mam 2,0

_________________
Audi Quattro 2.0 16V TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2010 20:21:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.paź.2010 11:46:58
Posty: 7
Lokalizacja: Puławy
Auto: Inne
Ok. Dzięki za podpowiedź.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: