.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.lut.2025 07:42:26

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2010 20:29:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.wrz.2007 19:49:39
Posty: 28
martab99 napisał(a):
Kolego, mam wrażenie że pytanie zadałeś pro-forma...

Jak napisał hemp- takie auto, żeby nie wiem jak dobrze zrobione, będzie wydumką i potencjalnym źródłem różnych niedomagań. Wiadomo- frajda jest, ale jeśli ma służyć do normalnej jazdy na codzień, to po co wyważać otwarte drzwi skoro można kupić A4 TDI q ??


AMEN :peace:

_________________
Audi Quattro 2.0 16V TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2010 20:40:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2006 15:27:03
Posty: 153
Lokalizacja: Rzeszów
a ja z innej beczki: chcesz się tanio poruszać, bo dojeżdżasz 5 km, a na start się w koszta pakujesz. CQ z benzyną będzie drogo jeździć? OK, ale kiedy ci się zwróci inwestycja w wymianę silnika?

_________________
Audi...były: 80 B2, 5000 C3, S4 C4. A teraz to ...prawie jak quattro:) ->pajero DID 3.2 i Jeep XJ 4.0, już też nie:). Było Disco V8, a teraz Forester


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2010 09:31:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
ja bym mimo wszystko poszedł w R5
R4 dla mnie to straszny grzechotnik. Fakt jest łatwiej o motor i co z tego. Nie po to się robi wydumkę by iść na skróty.
Osobiście waliłbym AEL wrzucił soft i śmigał.
Wrzucanie jakiegokolwiek silnika bez remontu moim skromnym zdaniem mija się totalnie z celem. Skoro silnik jest na wierzchu to grzechem jest nie przewietrzenie jego. Czy to będzie 2.016 czy to będzie R5 tdi AAT/AEL to nie ma większej różnicy. Kiedyś mniej jeździli dieslami niż teraz i tak po prawdzie to te przebiegi są podobne. Faktem jest jednak , że zdarzają się R4 o mniejszych przebiegach.

Ja jednak idąc w takie zabawy szedłbym jednak w R5.

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2010 11:16:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.gru.2008 13:29:22
Posty: 36
Lokalizacja: Poznań
Auto: MB 124 Coupe
Zastanawia mnie po co pakować się w koszta ze swapem przy ograniczonym budżecie (10k zł), żeby auta używać na codzień do "zwykłych" dojazdów...? Moim skromnym zdaniem, kupić 2,6 lub 2,8 i zagazować oczywiście sekwencją - mechanike masz wówczas seryjną, bez wydumek i przeróbek, a i z eksploatacją/naprawami nie będziesz miał problemu. Nie wiem jak inne silniki znoszą gaz, może ktoś coś podpowie? No chyba, że zależy Ci na indywidualności Twojego auta to rób TDI w CQ :)

_________________
Obrazek Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2010 16:44:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.mar.2008 11:24:14
Posty: 61
Lokalizacja: trójmiasto
http://otomoto.pl/audi-80-tdi-6-biegow- ... 17950.html

:D :D

_________________
AUDI 1.8S B3 :) Czarna strzała:P

ObrazekObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2010 18:51:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.wrz.2007 19:49:39
Posty: 28
cukier

:D

_________________
Audi Quattro 2.0 16V TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2010 08:18:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Dred napisał(a):
ja bym mimo wszystko poszedł w R5
R4 dla mnie to straszny grzechotnik. Fakt jest łatwiej o motor i co z tego. Nie po to się robi wydumkę by iść na skróty.
Osobiście waliłbym AEL wrzucił soft i śmigał.
Wrzucanie jakiegokolwiek silnika bez remontu moim skromnym zdaniem mija się totalnie z celem. Skoro silnik jest na wierzchu to grzechem jest nie przewietrzenie jego. Czy to będzie 2.016 czy to będzie R5 tdi AAT/AEL to nie ma większej różnicy. Kiedyś mniej jeździli dieslami niż teraz i tak po prawdzie to te przebiegi są podobne. Faktem jest jednak , że zdarzają się R4 o mniejszych przebiegach.

Ja jednak idąc w takie zabawy szedłbym jednak w R5.


Uważam że AEL to nie najlepszy pomysł ze względu na turbinę starego typu bardzo słaby "dół".
Dobry AFN ma podobny potencjał i turbo VTG.
Można by też pomyśleć o PD 130PS > docelowo ~180PS
Przy tym poziomie przeróbek to skrzynia z C4 AEL Q i tylny most z V8 (bo ma torsena).
Niestety taki samochód nigdy nie osiągnie niezawodności seryjnego wyrobu nawet przy ogromnych nakładach i staranności warsztatu.

Pozdrawiam Tomek.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2010 08:34:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
Co z tego , zę AEL nie ma VTG. Mi bardziej chodzi o kulturę pracy tego grzechotnika.
Potenciał potencjałem, niemniej jednak ja wkładając AEL/ AAT nie szukałbym tutaj mocy i mega momentu , bo to auto ma służyc do jazdy na codzień.

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2010 08:40:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Dred napisał(a):
wkładając AEL/ AAT nie szukałbym tutaj mocy i mega momentu , bo to auto ma służyc do jazdy na codzień.

Tym bardziej 1.9 spokojnie zda egzamin :)

Składając taką wydumkę myślę że kultura pracy to jedna z ostatnich kwestii branych pod uwagę. A kwestię poręczności i użyteczności wyczerpał TO_JA_! ;)

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2010 08:45:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
No i tutaj Marcinie się mylisz. Ja nie lubie klekotów dlatego na lkulturę pracy zwracam dużą uwagę. Wszystko co ma mniej niż 5 cyl to kosiarki ( w moim odczuciu) Dlatego ja auta dobieram zupełnie inaczej niżli większość użyszkodników. Szczególnie jeśli mam tego słuchać na codzień.
Po za tym do R5 tez można wcisnąć turbo z VTG skoro to ma być wydumka. To nic nie stoi na przeszkodzie by wsadzić tam zmienną geometrię i wysterować to.

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2010 08:52:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Dred napisał(a):
No i tutaj Marcinie się mylisz. Ja nie lubie klekotów dlatego na lkulturę pracy zwracam dużą uwagę. Wszystko co ma mniej niż 5 cyl to kosiarki ( w moim odczuciu) Dlatego ja auta dobieram zupełnie inaczej niżli większość użyszkodników. Szczególnie jeśli mam tego słuchać na codzień.
Po za tym do R5 tez można wcisnąć turbo z VTG skoro to ma być wydumka. To nic nie stoi na przeszkodzie by wsadzić tam zmienną geometrię i wysterować to.


Ależ ja się z Tobą zgadzam, z mojego ogródka też zdecydowanie wolę 3.0 CDI niż 2.2 CDI :) Nie da się ukryć że więcej cylindrów to spokojniejsza praca i lepszy komfort, nie mówiąc już o doznaniach akustycznych :)

Pamiętajmy, że Kolega wspominał o budżecie ok 10k :)

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2010 09:46:38 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
A ja bym wlozył silnik SB do D2 - w sumie jeszcze nikt tego nie robił...chyba...
EOT

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2010 10:32:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.gru.2005 07:45:23
Posty: 672
Lokalizacja: okolice Krakowa
Dla mnie ten temat jest czysto teoretyczny. Po co bawić się w swapy do samochodu, który raczej ma być niezawodny i tani w utrzymaniu a wydumka w życiu nie zbliży się do poziomu fabrycznego pod względem obu kryteriów. Tym bardziej zakładając budżet 10k ...
Ale w sumie się powtarzam bo już wyżej ktoś to bardzo trafnie zauważył.

Jeśli mówić o praktyce to AEL kulturą pracy znacznie przewyższa AFN czy 1Z. Porównanie mam na codzień (żona ma AFN a ja pomykam od jakiegoś czasu AEL). I przy umiejętnej jeździe turbodziura nie jest jakaś bardzo odczuwalna.

edit
Bo tak trochę niefortunnie się mi zdanie złożyło ;)


Ostatnio edytowano 08.paź.2010 11:09:47 przez Madness, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2010 10:59:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.wrz.2007 19:49:39
Posty: 28
a co znaczy stwierdzenie kultura pracy ???

a nie można se kupić c 4 2,5 Q tdi

bo za 10 tys to se można złożyć auto na druty try tytki itp

za dużo w życiu się naoglądałem projektów nisko budżetowych

_________________
Audi Quattro 2.0 16V TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2010 11:01:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
sory jeśli nie widzisz różnicy w pracy R4 1Z/AFN między R5 AAT/AEL to masz słaby słuch ;)

oczywiście dla każdego coś innego.
tańszą opcją jest R4 1Z tylko co z tego.

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2010 11:24:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 18:00:11
Posty: 2735
Lokalizacja: Kr
hemp napisał(a):
a co znaczy stwierdzenie kultura pracy ???

a nie można se kupić c 4 2,5 Q tdi

bo za 10 tys to se można złożyć auto na druty try tytki itp

za dużo w życiu się naoglądałem projektów nisko budżetowych


Miedzy kultura r4 a r5 tdi jest przepasc, wystarczy wsiasc do zwyklego transportera z 2,5 :D jak na moj gust projekt dziwny...samochod tani do jezdzenia, malo ofert na allegro jest? Wrzucic gaz i jezdzic. Jak to ma byc wydumka to doinwestowana na max a nie cięcie kosztów bo próg się zbliza

_________________
Na stanie:
B3Q US/B3Q/B4Q/C5Q
/986/A4 B5Q FL avant/T25 Tojka/A4 B5/A6 C5 Q/Patat B5FL
R5/R5efi/1.8T/V8 manual/2.7 H6/PB V6 manual/1.8PB/1.8T AWT/2.7BiT/AWX

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2010 11:31:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
kultura pracy z transportera R5 ma inna specyfikacje map z natury i kultury pracy niz normal R5 AEL np.
Ja osobiscie bym nie swapował na TDI, tylko 2,2 R5 & 2,8 v6. badz zakupic z de motor takowy i koszty mniejsze zostanie Ci na rok lub dwa wachy.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2010 11:34:44 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
grejf napisał(a):
kultura pracy z transportera R5 ma inna specyfikacje map z natury i kultury pracy niz normal R5 AEL np.
Ja osobiscie bym nie swapował na TDI, tylko 2,2 R5 & 2,8 v6. badz zakupic z de motor takowy i koszty mniejsze zostanie Ci na rok lub dwa wachy.


2.2 to nie należy akurat do oszczędnych. Ani paliwo , ani exploatacja samego silnika. Po za tym jest to dość kapryśna jednostka.

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2010 12:08:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 18:00:11
Posty: 2735
Lokalizacja: Kr
grejf napisał(a):
kultura pracy z transportera R5 ma inna specyfikacje map z natury i kultury pracy niz normal R5 AEL np.
Ja osobiscie bym nie swapował na TDI, tylko 2,2 R5 & 2,8 v6. badz zakupic z de motor takowy i koszty mniejsze zostanie Ci na rok lub dwa wachy.


Ale i on brzmi juz zupelnie inaczej niz r4...w tym sens mojej wypowiedzi

_________________
Na stanie:
B3Q US/B3Q/B4Q/C5Q
/986/A4 B5Q FL avant/T25 Tojka/A4 B5/A6 C5 Q/Patat B5FL
R5/R5efi/1.8T/V8 manual/2.7 H6/PB V6 manual/1.8PB/1.8T AWT/2.7BiT/AWX

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2010 12:22:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Dred napisał(a):
Co z tego , zę AEL nie ma VTG. Mi bardziej chodzi o kulturę pracy tego grzechotnika.
Potenciał potencjałem, niemniej jednak ja wkładając AEL/ AAT nie szukałbym tutaj mocy i mega momentu , bo to auto ma służyc do jazdy na codzień.

Michał, AEL to starszy technologicznie motor, do tego to fatalne koło pasowe, brak vnt, słaby dół a grzechot jest tylko nieco mniejszy niż w R4. Do tego róznica masy, dłuższy motor (konieczność zwalania pasa przy jakiejkolwiek pracy etc ...)
Szkoda zdrowia.
AEL zdecydowanie do limuzyny jaką jest A6. Tam nie trzeba mocnego kopa od dołu, tam się po prostu jeździ. ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 48 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: