.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 11:58:42

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 c4] coś cholernie skrzypi w prawym przednim zawieszeniu
PostNapisane: 09.paź.2010 09:19:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sie.2010 19:16:32
Posty: 198
Lokalizacja: Kraków/Kielce
witam,
jak w temacie, cos potwornie skrzypi/trzeszczy u mnie w przednim prawym zawieszeniu, dzwiek staje sie glosniejszy gdy jest zimno i wilgotno...

zazwyczaj jak jade mam wlaczone radio i mniej to slysze... dzisiaj radia nie wzialem i mialem wrazenie ze zaraz strace kolo...

nie dalej niz miesiac temu wymienilem tuleje wahacza z prawej i lewej strony i prawa koncówke drazka.

pojechalem na szarpaki - lewy przod 70% prawy 60%.
dodatkowo dowiedzialem sie ze mam do wymiany tuleje na sankach... wszystkie 4 bo zaczely sie ruszac.

ale co może tak sprzypiec?
prosba o podsuniecie jakis pomysłów... chcialbym doprowadzic to zawieszenie do pełnej używalności..

_________________
http://www.facebook.com/audic4klub


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2010 10:39:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Cytuj:
dodatkowo dowiedzialem sie ze mam do wymiany tuleje na sankach... wszystkie 4 bo zaczely sie ruszac.

o ho na szarpakach? to wręcz niemożliwe by na szarpakach stwierdzić "kończące się" w.w. tuleje (chyba że są totalnie rozwalone ( a to byś czuł strasznie w czasie jazdy)
co do pisku-trzasku obstawiam łącznik stabilizatora. Trzymając rączkę na w.w. elemencie bujamy autem i czujemy jak łącznik drga wydając nieprzyjemne dźwięki.
Niestety podobnie może być ze sworzniem wahacza.

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2010 10:59:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sie.2010 19:16:32
Posty: 198
Lokalizacja: Kraków/Kielce
na szarpakach w sensie takim, ze wszedlem pod samochod i widac było jak te tuleje sie ruszaja delikatnie..

_________________
http://www.facebook.com/audic4klub


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2010 14:14:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
dokładnie jak kolega makaon napisał...szarpaki zagłuszą nam też wszystkie dźwięki wydawane przez luźne zawieszenie.
Udaj się do kumatego mechanika na kanał, a on będzie wiedział co i jak sprawdzić. :)

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2010 19:12:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.wrz.2010 19:39:57
Posty: 21
Lokalizacja: włocławek
makaon napisał(a):
obstawiam łącznik stabilizatora.

... moment... przecież w c4 stabilizator nie ma łączników... stabilizator wkręca się prosto w wahacz...
...skrzypienie- szukał bym : drążek kierowniczy, łożysko na kolumnie, lub gumy stabilizatora.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2010 20:10:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
:) dżiz, znowu to samo, OCZYWIŚCIE ŻE NIE MA (ZAWSTYDZONY)
Tym niemniej często skrzypią sworznie, więc do sprawdzenia, gumy stabilizatora i górna poduszeczka amorka.I koniecznie próba w "zwisie" na podnośniku.
SORYYY za te łączniki!!

Cytuj:
widac było jak te tuleje sie ruszaja delikatnie..
normalne jest jak one się ruszają w czasie szarpania i to wcale nie delikatnie(tylna(ta w metalowej obudowie) ma z 5-7 mm naturalnego luzu).

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2010 10:33:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sie.2010 19:16:32
Posty: 198
Lokalizacja: Kraków/Kielce
no ok, w takim razie seta w przyszlym tygodniu odwiedzi mechanika.
gdybyscie mieli jeszcze jakies pomysly -piszcie
pozdrawiam

_________________
http://www.facebook.com/audic4klub


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2010 12:35:16 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
wez wymien te poduszki w sankach bo to one skrzypia. Mialem tak w cygarze. wzglednie gumy ztabilizatora przy sankach.
Pierwse slysze zeby koncowki drazkow czy wahaczy skrzypialy. predzej zaczna tluc. Poduszki a wlasciwie lozyska amortyzatora moga trzeszczec ale bardziej odczuwalne wtedy jest nieregularny opor na kierownicy ( zatarte lozyska) i plywanie po drodze przy wiekszych predkosciach oraz strzelanie podcas krecenia na postoju.
Trzeszczec moze tez sama przekladnia kierownicza a konkretnie oslona gumowa jak jest zle zalozona albo cos obciera o nia , wzglednie jak sam magiel jest krzywy

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2010 14:14:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.wrz.2010 19:39:57
Posty: 21
Lokalizacja: włocławek
pisałem aby przejrzeć drążek kierowniczy, a nie końcówkę. oczywista oczywistość, że końcówka będzie pukać. gumy na wahaczu - czyli łączenie stbilizatora - może wydawać dziwne dźwięki w niektórych przypadkach


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2010 16:28:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.mar.2010 08:50:59
Posty: 264
Lokalizacja: Żory , Sari, Sohrau
Ja miałem dosć znaczne stuki w przednim zawieszeniu, okazało się, że swożnie są dość wyrobione, a wahacze mają na gumach luz po 1 cm na boki.... strach tym jeździć.
Podepnę się pod temat, bo moje wahacze, też mają definitywnie dość , części juz mam, tutorial też(z forum A6klub polska)
Tylko takie pytanie, czy mogę natknać się na jakieś nieprzewidziane akcje ze strony zawieszenia? Nie wiem, wyskoczy coś, coś mi zeby wybije, coś wyjmę i juz nie włożę?. Lewych rąk nie mam, myślę, ze dam radę sam to wymienić, lecz chcę się upewnić, czy mi nic nie zrobi psikusa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2010 16:43:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Cytuj:
Pierwse slysze zeby koncowki drazkow czy wahaczy skrzypialy.

widocznie jeszcze mało słyszałeś, nie mówię aby mówić, a doradzam, nie ma to jak "moja prawda jest prawdziwa", hehe. Poza tym ja napisałem o łączniku stabilizatora(którego tutaj nie ma) że BARDZO lubią skrzypieć, kiedy jedna ze stron zardzewieje, końcówki drążka , jako nieobciążone stałą siłą, nie będą skrzypieć!
A swoją drogą jestem ciekaw ile samochodów DZIENNIE masz okazję obejrzeć(posłuchać) od spodu? Bo ja ze 20 szt.? Z tonu Twojej wypowiedzi wnioskuję że sporo...
Cytuj:
lecz chcę się upewnić, czy mi nic nie zrobi psikusa

jeśli to też typ C4, to robota na luzie, nic nietypowego tu nie ma, więc smiało i "cały czas do przodu" ;)

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2010 17:09:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.mar.2010 08:50:59
Posty: 264
Lokalizacja: Żory , Sari, Sohrau
Dzięki za odpowiedź :)
Tak, tak dokładnie 100 C4. 2.0 Mam też wymeinić gumy drążka stabilizacyjnego. Mam nadzieję, że nie czekają mnie jakieś niespodzianki. Istotna jest kolejność?? czy najpierw gumy przy wahaczach, czy najpierw pod silnikiem?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2010 17:54:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.wrz.2010 19:39:57
Posty: 21
Lokalizacja: włocławek
jeśli robisz to pierwszy raz, to uważaj na tulejki prowadzące...

_________________
C4 2,6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2010 18:03:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.mar.2010 08:50:59
Posty: 264
Lokalizacja: Żory , Sari, Sohrau
czyli są to te pod silnikiem, czy te w wahaczach? postawię auto na cegłach i wywalę na raz obydwa wahacze, by uwolnić ten stabilizator. które to są tulejki prowadzące?
wybaczcie niewiedzę, nie posiadam książki "sam naprawiam"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2010 18:37:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2008 11:55:22
Posty: 366
Lokalizacja: Wrocław
gumy na stabilizatorze albo sworzen skrzypi

_________________
Jest Bmw E39 530D Touring http://www.youtube.com/watch?v=PXqkiH1X ... el&list=UL
Bylo Audi 100 C4 AAT
Audi 80 B3 1,8 NE
Audi 80 B3 1,8 SF
Audi 80 B2 1,3 FZ
Audi 80 B2 1.6 YP
VW GOLF II 1,3
BMW E36 325TDS
BMW E34 2,0
Mercedes W202 2,0
Mercedes 190E 2,0


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2010 18:58:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Cytuj:
które to są tulejki prowadzące


http://moto.allegro.pl/tuleja-spinka-wa ... 80195.html

te w tulei wahacza, ale jak masz nowe to no problemo.

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2010 19:02:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.mar.2010 08:50:59
Posty: 264
Lokalizacja: Żory , Sari, Sohrau
Mam nówki w gumach. Były w wahaczach fabrycznie już nabite. :d
Mam nadzieję, że jak to jutro rozłożę i poskładam, to auto jeszcze kiedykolwiek pojedzie :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2010 19:06:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.wrz.2010 19:39:57
Posty: 21
Lokalizacja: włocławek
falko29 napisał(a):
które to są tulejki prowadzące?

tulejki prowadzące są na śrubie mocującej wahacz do belki. (od strony silnika) tulejka zamontowana jest w wahaczu i belce, więc jak odkręcisz śrubę (tą pionowo w belce) to i tak musisz wyciągnąć w/w tulejke bo wahacza nie wyciągniesz. moja rada: kup od razu nowe- sztuka chyba 15 zł. . tulejki są aluminiowe, więc wahacz wyciągnij "na siłę" - porządna łyżka i do dzieła. ...załatw sobie kogoś do pomocy, bo samemu trzeba się troche pomęczyć żeby spiąć wahacz - stabilizator.

_________________
C4 2,6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2010 19:17:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.mar.2010 08:50:59
Posty: 264
Lokalizacja: Żory , Sari, Sohrau
Napisałem wyżej, że w nowych wahaczach mam już te gumy i tulejki :) więc nie muszę chyba nic dokupować :).
Mam nadzieję, że znajdę chętnego do pomocy :peace: . A jeśli nie, trudno, pomęczę się, ale nie dam za wygraną.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2010 00:43:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sty.2010 23:36:17
Posty: 257
Lokalizacja: Sokolniki Las/ Ozorków
mi skrzypial sworzen wiec odrazu wymienilem caly wachacz lacznie z wszystkimi gumami i teraz cisza. koszt 170 zloty za strone

_________________
jezeli robie jakies bledy w pismie to napisz pw poprawie post.
[Mazda 323f BG creon 1.6 Sohc benzyna]bylo
[Audi 100 c4 2.0e AAD klimatronik]bylo
[Audi a6 c4 2.6 abc klimatronik]jest


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: