.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.lut.2025 18:55:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C4 2.0] Co to jest? do czego służy?
PostNapisane: 16.paź.2010 09:25:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.mar.2010 08:50:59
Posty: 264
Lokalizacja: Żory , Sari, Sohrau
Witam
Znalazłem w samochodzie takowe cudo i nie mam pojęcia czemu to służy... Obrazek zwinięty z czeskiej wersji "sam naprawiam".
Obrazek

_________________
Audi 100 C4, 2.0, PB + LPG - BYŁO
Mazda 323c BA, 1.3, 74 KM PB - BYŁO
Vw Golf III 1.9 GTD 75 KM - BYŁO
Opel Astra G Kombi 2.0 DTL 82 KM - BYŁO
BMW e39 520i 150 KM - BYŁO
Rover 75 2.6 V6 177 KM - JEST


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2010 09:44:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.paź.2007 19:19:25
Posty: 55
Lokalizacja: pszów
Może to korektor siły chamowania

_________________
[audi A4 ]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2010 09:45:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.mar.2010 08:50:59
Posty: 264
Lokalizacja: Żory , Sari, Sohrau
jak to działa? Czemu konkretnie to służy?

_________________
Audi 100 C4, 2.0, PB + LPG - BYŁO
Mazda 323c BA, 1.3, 74 KM PB - BYŁO
Vw Golf III 1.9 GTD 75 KM - BYŁO
Opel Astra G Kombi 2.0 DTL 82 KM - BYŁO
BMW e39 520i 150 KM - BYŁO
Rover 75 2.6 V6 177 KM - JEST


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2010 09:50:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.paź.2007 19:19:25
Posty: 55
Lokalizacja: pszów
Nie dopuszcza do blokowania tylnych kół podczas gwałtownego hamowania

_________________
[audi A4 ]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2010 10:00:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.mar.2010 08:50:59
Posty: 264
Lokalizacja: Żory , Sari, Sohrau
Rozumiem, ze nie moze mieć to żadnego wpływu, ani zależności od działania ham. ręcznego ?

_________________
Audi 100 C4, 2.0, PB + LPG - BYŁO
Mazda 323c BA, 1.3, 74 KM PB - BYŁO
Vw Golf III 1.9 GTD 75 KM - BYŁO
Opel Astra G Kombi 2.0 DTL 82 KM - BYŁO
BMW e39 520i 150 KM - BYŁO
Rover 75 2.6 V6 177 KM - JEST


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2010 10:02:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.paź.2007 19:19:25
Posty: 55
Lokalizacja: pszów
Chyba nie

_________________
[audi A4 ]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2010 10:13:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Jest to korektor siły hamowania tylnych kół, mający wpływ tylko na pracę hamulca nożnego. Im mocniej obciążony jest tył, tym bardziej siada tylne zawieszenie i mocniej otwarty zawór. Daje to większe ciśnienie płynu hamulcowego i większą siłę hamowania.

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2010 10:43:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.mar.2010 08:50:59
Posty: 264
Lokalizacja: Żory , Sari, Sohrau
O ! Bardzo wyczerpująca odpowiedź. Jeszcze jedno pytanko, dot odpowietrzania..... Czytam różne tematy na tym forum i również na innych.
Nawet w czeskiej instrukcji napsiano, że gdzies trzeba wsunąć wiertełko 6mm, by ten regulator w jakiś sposób obciażyć i dzięki temu odpowietrzanie będzie efektywniejsze. prawda to ?? O co chodzi konkretnie z tym wiertełkiem ? Napisano również, że na włączonym silniku, by działało serwo od abs. Prawda ?



dodano:

Czyli na logikę, jeśli faktycznie podczas odpowietrzania, podłoze coś pod sprężynkę, ze te zawory będą otwarte maksymalnie,to odpowietrzę hamulec tak, że będzie lepiej łapał tył? w tej chwili tyłnie łapie prawie w ogóle. Tłoczki po regeneracji, nowe zestawy uszczelek itp. hamulce były juz odpowietrzane, ale siła hamowania jest tak mała, że na tylnych tarczach jest rdzawy nalot... :):

_________________
Audi 100 C4, 2.0, PB + LPG - BYŁO
Mazda 323c BA, 1.3, 74 KM PB - BYŁO
Vw Golf III 1.9 GTD 75 KM - BYŁO
Opel Astra G Kombi 2.0 DTL 82 KM - BYŁO
BMW e39 520i 150 KM - BYŁO
Rover 75 2.6 V6 177 KM - JEST


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2010 21:48:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.mar.2010 08:50:59
Posty: 264
Lokalizacja: Żory , Sari, Sohrau
ktoś pomoże ?? To dla mnie bardzo istotne. Znalazłem kilka różnych opinii na temat odpowietrzania, również w postach tu na forum, lecz wersje się różnią...

_________________
Audi 100 C4, 2.0, PB + LPG - BYŁO
Mazda 323c BA, 1.3, 74 KM PB - BYŁO
Vw Golf III 1.9 GTD 75 KM - BYŁO
Opel Astra G Kombi 2.0 DTL 82 KM - BYŁO
BMW e39 520i 150 KM - BYŁO
Rover 75 2.6 V6 177 KM - JEST


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2010 19:56:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.lis.2005 17:09:45
Posty: 426
Lokalizacja: Mikołów SMI/SG
Auto: Szukam C5 ACK
Kolego, żeby odpowietrzyć tył musisz docisnąć silnie dźwignię regulatora w stronę osi tylnej, tak jak strzałka na obrazku. Ta dźwignia musi być wciśnięta równolegle gdy odkręcasz odpowietrznik na zacisku.
Polecam odpowietrzanie ciśnieniowe, robi to każdy lepszy zakład za jakieś 50-70zł.

_________________
.:I'm looking for AUDI A6:. .:Earlier:..::AUDI C4 2.3 AAR '91 LPG TITAN::. .:Much earlier:..::AUDI C3 1.8 PH '90 WEISS::.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2010 20:18:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.mar.2010 08:50:59
Posty: 264
Lokalizacja: Żory , Sari, Sohrau
Rozumiem, jasna sprawa, czyli odpowietrzając, docisnę sobie tę dźwigienkę :):
Dziękuję za zwięzłą i jasną odpowiedź :)

_________________
Audi 100 C4, 2.0, PB + LPG - BYŁO
Mazda 323c BA, 1.3, 74 KM PB - BYŁO
Vw Golf III 1.9 GTD 75 KM - BYŁO
Opel Astra G Kombi 2.0 DTL 82 KM - BYŁO
BMW e39 520i 150 KM - BYŁO
Rover 75 2.6 V6 177 KM - JEST


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2010 15:50:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.mar.2010 08:50:59
Posty: 264
Lokalizacja: Żory , Sari, Sohrau
Witam
Włąśnie odpowietrzyłem hamulce. Nalany czyściutki płyn, wszystko super i ekstra, hamuje jak żyleta, ale przodem.....
Tylne tarcze anwet nie są ruszone, nawet nalot rdzawy się nie starł.
Co zauważyłem. Owy korektor hamowania tylnych kół mam TYLKO JEDEN po stonie tylnego LEWEGO koła.
Odpowietrzałem hamulce z jego przyciśnięciem, Na prawdę sporo powietrza uszło wężykiem. Pojeździłem no i tył nie hamuje.
Ale pytanie, czy ten korektor siły hamowania powinien mieć luzy?? U mnie to ta sprężyna ma dość duży luz w momencie, gdy auto normalnie swobodnie stoi na ziemi. Moze w jakiś sposób dogiąć którąś stronę sprężyny, by chociaż minimalnie domykała mi ten zaworek ?

_________________
Audi 100 C4, 2.0, PB + LPG - BYŁO
Mazda 323c BA, 1.3, 74 KM PB - BYŁO
Vw Golf III 1.9 GTD 75 KM - BYŁO
Opel Astra G Kombi 2.0 DTL 82 KM - BYŁO
BMW e39 520i 150 KM - BYŁO
Rover 75 2.6 V6 177 KM - JEST


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2010 17:43:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.lis.2005 17:09:45
Posty: 426
Lokalizacja: Mikołów SMI/SG
Auto: Szukam C5 ACK
Sprawdzanie i ustawianie regulatora siły hamowania Audi 100 Sam Naprawiam, H.R Etzold
Regulator siły hamowania kształtuje, w zależności od obciążenie samochodu, nacisk na hamulce kół tylnych. Przez to unika się nadmiernego hamowania tych kół i poprawia stabilność samochodu przy hamowaniu.
Regulator siły hamowania, umocowany z tyłu na nadwoziu, jest sterowany za pośrednictwem sprężyny przez tylną oś.

Sprawdzanie działania
- Samochód musi stać na kołach,
- Druga osoba powinna obserwować regulator siły hamowania,
- Nacisnąć mocno pedał hamulca i zwolnić gwałtownie. Przy tym musi poruszyć się dźwignia regulatora.

Regulacja
- Układ hamulcowy musi być prawidłowo napełniony i odpowietrzony,
- Unieść i podeprzeć samochód. Przy tym tylna oś musi być całkowicie odciążona, koła zwisają swobodnie,
- Docisnąć do oporu, przeciwnie do kierunku jazdy, dźwignię regulatora,
- Poluzować nakrętkę (na rysunku) trzymającą sprężynę,
- Zaczepić bez napinania sprężynę między regulatorem siły hamowania i plastykową rolką,
- Dokręcić nakrętkę momentem 25 Nm,
- Opuścić samochód.

Tak, masz mieć tylko jeden korektor, bo jak zauważyłeś dochodzą i odchodzą od niego 2 przewody na każde z tylnych kół. W skrócie, jeśli ta sprężyna ma luz i sobie lata swobodnie to musisz ja naciągnąć za pomocą tej nakrętki. Kapniesz się o co chodzi.

_________________
.:I'm looking for AUDI A6:. .:Earlier:..::AUDI C4 2.3 AAR '91 LPG TITAN::. .:Much earlier:..::AUDI C3 1.8 PH '90 WEISS::.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2010 17:56:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.mar.2010 08:50:59
Posty: 264
Lokalizacja: Żory , Sari, Sohrau
Pięknie ! Dzięki ogromne, Posiadasz może tę ksiażkę w PDF? albo coś takiego ? Mógłbym prosić info na Pw?

_________________
Audi 100 C4, 2.0, PB + LPG - BYŁO
Mazda 323c BA, 1.3, 74 KM PB - BYŁO
Vw Golf III 1.9 GTD 75 KM - BYŁO
Opel Astra G Kombi 2.0 DTL 82 KM - BYŁO
BMW e39 520i 150 KM - BYŁO
Rover 75 2.6 V6 177 KM - JEST


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: