.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.lut.2025 16:24:08

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Czy warto wziąć 100 C4 z motorkiem 2.4 Diesel ?
PostNapisane: 17.paź.2010 20:07:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.mar.2010 08:50:59
Posty: 264
Lokalizacja: Żory , Sari, Sohrau
Witam
troszkę "poszukajkowałem" lecz z mizernym skutkiem..
Na codzień bujam sie moim 100C4 2.0 + lpg
Natomiast nachodzi mnie coraz większa chęć na diesla. TANIEGO diesla.
Nie chcę jednsotki 2.5 z wiadomych powodów. Natomiast bardzo spodobał m isię motor 2.4 Wiem, że powolny, mało koni itp, ale nie w tym rzecz. Chodzi mi o wygodę z C4 i ekonomiczną jazdę poczciwym dieselkiem. Nie rajcuje mnie ruszanie z pod świateł na piskach itp. Chodzi o bujanie się po okolicy w tempie "emerytalnym".

Ktoś może coś opowiedzieć o tym silniku ? Ktoś miał, jeździł, widział?
Jak ze spalaniem, jak z awaryjnością?

_________________
Audi 100 C4, 2.0, PB + LPG - BYŁO
Mazda 323c BA, 1.3, 74 KM PB - BYŁO
Vw Golf III 1.9 GTD 75 KM - BYŁO
Opel Astra G Kombi 2.0 DTL 82 KM - BYŁO
BMW e39 520i 150 KM - BYŁO
Rover 75 2.6 V6 177 KM - JEST


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2010 20:13:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
"Z wiadomych powodów" nie chcesz 2.5TDI - z jakich?
Znajomy miał 2.4 - pali więcej niż TDI.

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2010 20:13:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Czemu nie chcesz 2.5 ?|

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2010 20:14:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2009 14:36:47
Posty: 11
Lokalizacja: ok. Gorlic
Cytuj:
Nie chcę jednsotki 2.5 z wiadomych powodów.

Co to za powody jesli można wiedzieć :?: Przecież 2,5 R5 ma opinię niezniszczalnego.

Ja na Twoim miejscu wybrałbym 2,5 TDI. Wieksza moc, całkiem inna jazda, a spalanie wg. producenta mniejsze w niż w jednosce wolnossącej.

EDIT: Widze że mnie uprzedzono z pytaniami :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2010 20:16:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.mar.2010 08:50:59
Posty: 264
Lokalizacja: Żory , Sari, Sohrau
Nie chcę, naczytałem się, o awaryjności.
Prosiłbym o nie zagłebianie się w temat 2.5 tdi. Chcę poznać opinie o silniku 2.4 diesel.

_________________
Audi 100 C4, 2.0, PB + LPG - BYŁO
Mazda 323c BA, 1.3, 74 KM PB - BYŁO
Vw Golf III 1.9 GTD 75 KM - BYŁO
Opel Astra G Kombi 2.0 DTL 82 KM - BYŁO
BMW e39 520i 150 KM - BYŁO
Rover 75 2.6 V6 177 KM - JEST


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2010 20:18:33 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
naczytałeś się o awaryjności 2,5 V6... który występuje w modelach A4 i A6 C5. W C4 jest rzędowy pięciocylindrowy 2,5 tdi który z awaryjnością ma niewiele wspólnego...

_________________
dawniej:
A100 C2 2,0 D 2000-2001 RIP
A100 C3 2,3 B+G 2001-2004
A80 B3 1,8 JN B+G 2004-2005
w AKP:
S4 AVANT 2,2T + LPG 2005-2008 (sprzedana :( )
A90q B3 2,3 NG/ABH 2008-2013
A6 C5 2,8 B+G avant q tip 2008 -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2010 20:20:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.mar.2010 08:50:59
Posty: 264
Lokalizacja: Żory , Sari, Sohrau
yyyyyyyyyyy.....
Nie wiem co powiedzieć. Proszę nie linczować.
Mimo wszystko, jednak nadal chiałbym poznać opinie o silniku 2.4 D

_________________
Audi 100 C4, 2.0, PB + LPG - BYŁO
Mazda 323c BA, 1.3, 74 KM PB - BYŁO
Vw Golf III 1.9 GTD 75 KM - BYŁO
Opel Astra G Kombi 2.0 DTL 82 KM - BYŁO
BMW e39 520i 150 KM - BYŁO
Rover 75 2.6 V6 177 KM - JEST


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2010 20:22:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Odpuść to 2,4 D ...
Jak kupować diesla w Audi to tylko TDI. 2,5 TDI AAT to bardzo udane silniki i możesz przyjąć , że są tak samo trwałe i proste jak 1,9 TDI ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2010 20:25:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.mar.2010 08:50:59
Posty: 264
Lokalizacja: Żory , Sari, Sohrau
Kurcze, to załamaliście mój swiatopogląd... sądziłem, ze 2.5 to tylko "V6" i że są właśnie takie mega awaryjne...
a jak ze spalaniem tego 2.5 ? ? przy normalnym codziennym uzytkowaniu miasto/trasa ?

Aha i jeszcze jedno zarówno w 100, jak i A6 C4 nie spotkam V6? Tylko R5 , tak ?
mówicie szukać AAT, dobrze, tak zrobię
:):

_________________
Audi 100 C4, 2.0, PB + LPG - BYŁO
Mazda 323c BA, 1.3, 74 KM PB - BYŁO
Vw Golf III 1.9 GTD 75 KM - BYŁO
Opel Astra G Kombi 2.0 DTL 82 KM - BYŁO
BMW e39 520i 150 KM - BYŁO
Rover 75 2.6 V6 177 KM - JEST


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2010 21:03:59 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
falko29 napisał(a):
...
Aha i jeszcze jedno zarówno w 100, jak i A6 C4 nie spotkam V6? Tylko R5 , tak ?


tak

falko29 napisał(a):
mówicie szukać AAT, dobrze, tak zrobię
:):


niekoniecznie - czy znajdziesz AAT (115 km) czy AEL (140 km) będziesz tak samo zadowolony bo to "bliźniaki" AAT nie dostaniesz z quattro, z kolei AELa z quattro nie dostaniesz z automatem - tu już zależy co preferujesz

_________________
dawniej:
A100 C2 2,0 D 2000-2001 RIP
A100 C3 2,3 B+G 2001-2004
A80 B3 1,8 JN B+G 2004-2005
w AKP:
S4 AVANT 2,2T + LPG 2005-2008 (sprzedana :( )
A90q B3 2,3 NG/ABH 2008-2013
A6 C5 2,8 B+G avant q tip 2008 -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2010 21:17:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.mar.2010 08:50:59
Posty: 264
Lokalizacja: Żory , Sari, Sohrau
rozumiem, więc szukam 2.5tdi 140 KM z manualną skrznią, nie potrzebuję quattro.
Ciekawe jak trudno jest dostać zdrowy model z nie zajechaną turbiną :)

_________________
Audi 100 C4, 2.0, PB + LPG - BYŁO
Mazda 323c BA, 1.3, 74 KM PB - BYŁO
Vw Golf III 1.9 GTD 75 KM - BYŁO
Opel Astra G Kombi 2.0 DTL 82 KM - BYŁO
BMW e39 520i 150 KM - BYŁO
Rover 75 2.6 V6 177 KM - JEST


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2010 21:20:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10350
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Tylko po co zmieniać 2,0 na dizla jak to tak samo jedzie a koszty eksploatacji będą duuuuzo większe, do tego jeżeli nie potrzebujesz dobrze startować z pod świateł... to ja nic nie rozumiem....chyba że masz ropę za darmo.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2010 21:25:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.mar.2010 08:50:59
Posty: 264
Lokalizacja: Żory , Sari, Sohrau
Moje 2.0 łyka 12-14 litrów gazu,
Natomaist WYDAJE mi się, że mając 1.9Tdi, czy nawet 2.5Tdi,koszta jednak będą niższe.

_________________
Audi 100 C4, 2.0, PB + LPG - BYŁO
Mazda 323c BA, 1.3, 74 KM PB - BYŁO
Vw Golf III 1.9 GTD 75 KM - BYŁO
Opel Astra G Kombi 2.0 DTL 82 KM - BYŁO
BMW e39 520i 150 KM - BYŁO
Rover 75 2.6 V6 177 KM - JEST


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2010 22:19:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sty.2010 23:36:17
Posty: 257
Lokalizacja: Sokolniki Las/ Ozorków
jak bedziesz jezdzic na orangadzie :peace:
ja mam 2.0AAD + podtlenek i w trasie ponizej 8 litrow schodze a w miescie 10-11 z tym ze mam jakis silniczek ktokowy na gazie no i dobry gaziarz ustawial.

_________________
jezeli robie jakies bledy w pismie to napisz pw poprawie post.
[Mazda 323f BG creon 1.6 Sohc benzyna]bylo
[Audi 100 c4 2.0e AAD klimatronik]bylo
[Audi a6 c4 2.6 abc klimatronik]jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2010 22:26:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.mar.2010 08:50:59
Posty: 264
Lokalizacja: Żory , Sari, Sohrau
Coś mi się zdaje, że sobie dam siana z dieslem... Może faktycznie nie doceniam tego co mam. Moze regualcja pomoże opanować duże spalanie.

_________________
Audi 100 C4, 2.0, PB + LPG - BYŁO
Mazda 323c BA, 1.3, 74 KM PB - BYŁO
Vw Golf III 1.9 GTD 75 KM - BYŁO
Opel Astra G Kombi 2.0 DTL 82 KM - BYŁO
BMW e39 520i 150 KM - BYŁO
Rover 75 2.6 V6 177 KM - JEST


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2010 16:11:07 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
falko29 napisał(a):
Coś mi się zdaje, że sobie dam siana z dieslem... Może faktycznie nie doceniam tego co mam. Moze regualcja pomoże opanować duże spalanie.

Masz coś nie tak z instalacją. Moje C4 avant z 2.0 ABK pali 10Lgazu w trasie. Taniej wyjdzie doprowadzic do porządku samochód który się ma ( chyba, ze to totalna ruina ) niz pakować się w następną niewiadomą.
2.4 D jest slabszy od 2.0 benzyny nawet z LPG poza tym te silniki montowano w VW Transporterze, gdzie uchodzą za bardzo udane. W C4 to raczej rzadkość.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2010 23:31:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sty.2010 23:36:17
Posty: 257
Lokalizacja: Sokolniki Las/ Ozorków
znajomy moj ma 2.4d ostatnio pekla mu glowica i za naprawe okolo 2000 go skasowano.

_________________
jezeli robie jakies bledy w pismie to napisz pw poprawie post.
[Mazda 323f BG creon 1.6 Sohc benzyna]bylo
[Audi 100 c4 2.0e AAD klimatronik]bylo
[Audi a6 c4 2.6 abc klimatronik]jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: posiadam audi 100 c4 2.4 diesel i jeżdże praktycznie za
PostNapisane: 09.lut.2011 07:37:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2007 21:05:21
Posty: 2801
Lokalizacja: WWL
adi80 napisał(a):
Witam. Chciałem dodać że miałem w życiu około 15 samochodów i w większości na benzyna-gaz. i już z gazem nie chce.Ponieważ miałem dość tankowania do dwóch baków i awarii związanych z instalacją gazową, ponadto i przeglądy są droższe do aut z gazem. W zimie wcale jazda na gazie nie była tania bo długo auto musiało chodzić na benzynie by sie mogło przełączyć na gaz. Teraz tylko diesle...Ja jeżdże na oleju posmażalniczym przefiltrowanym z dodatkiem ropy i benzyny. Mam tylko zamontowany podgrzewacz paliwa i auto jezdzi jak burza. wymieniam regularnie płyny,filtry itp.,to co trzeba. W mrozy mieszam or z on 50/50 dodając troszke benzyny. Olej skupuje po 50gr za litr. Nie żałuje silnika ale przepali niemal wszystke mikstury :-)



A ty co u sieebie na podworku jestes,ani dzien dobry ani pocaluj mnie w ......

_________________
życie jest za krótkie żeby jeździć diesel'em
BEZ TRANSPORTU NIE MA NIC
..........................................................................
100C4/S4 4.2 V8...było
accord V .....było
Łoś V70 w AEL'u było
w211 3.2lpg 2003r czarny sedan było
A6c6 3.0 tdi było
s124 605.911 pojechał dalej nabijać km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2011 15:23:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.gru.2007 20:33:37
Posty: 156
Lokalizacja: Biała Podlaska
Moj znajomy miał 100 2,4 D - toczydło. Bardzo chciał odkupic odemnie AEL-a.

Jak dla mnie jedyna zaleta setki z tym silnikiem to cena zakupu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2011 15:30:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2011 12:42:49
Posty: 2346
Lokalizacja: Lubelskie
2,4 suchy diesel to w vw T3/T4..tam z tamtymi przełożeniami i do celów przewieżć x czy y to jest git malina ale do C4? uuuu jakbym miał ON za free o bym się w ogóle nad tym zastanowił.. fakt tanie w zakupie, w utrzymaniu też nie uderzy po kieszeni ale 1.4t napędzać takim małym stadkem koni to mija się z celem.. ja mam 2.3 133KM i to jest grubo za mało... bo nawe nowe piżdzikółka 1.4 jadą łeb w łeb...buuu


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 45 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: